Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 495
ХуЛитери: 2
Всичко: 497

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСветлина в нощта
раздел: Разкази
автор: vavilon

… Човекът гледаше рекламите по Нова телевизия и сякаш скучаеше. Над него една светулка трептеше тревожно около лампата в стаята. Очите и не привличаха цветовете на дъгата, след дъжда. Тя светеше, когато навън всичко е обвито в пашкула на Съня. Тъмнината бе повторната нейна природа .
Вторичният живот се съживяваше след първичното трептене на тази светеща точица. …Тревогата на светулката се предаде и на седящия човек. Той нервно се прозя, потърси кутията с цигари, но явно не я намери и промърмори: "Глупост!". Спеше му се, за секунди си помисли да си легне, но холът се изпълни с упорити въздишки. Лампата още светеше. Като нея - Светулката, с нежното име Светлана. Този ден Тя изпита угнетеност от обида, нанесена от добър приятел. Чудно как една раздяла с доверен другар, затваря Очите за видимото! Чудно как за часове се променя съдбовно посоката на Живота! …Чудно ли? Оказа се, че е попаднала в обикновена стая, между четири стени, с мебели, печка, маса, телевизор, книги …. и тази полилейна лампа. …Човекът още следеше филмът по един от каналите. Светулката осветяваше самата себе си, за да се слее с Безкрая, с Пространството на очакванията. И ако Щастието и е краткотрайно, то е защото са наранени нежните перлени крилца, венчето около малкото и тясно чело, и устните, от които можем да пием нектара на Радостта. Ако всички Ние успеем да се научим като Светлана как да се справяме с Болката и Тъгата, не бихме затворили своите Очите за клопката на Отчаянието. Ще мислим повече по какъв начин да не се объркваме, устремявайки се към утъпканата Алея на Препятствията. За да сме по-добри Хора са нужни качества, чрез които ще балансираме по въжетата на Любовта. За да срещнем онази - Изпепеляващата!... Светулката тревожно трептеше около лампата и плачеше. Чакаше Покоя, а Сърцето измерваше ударите на Нощта. …Човекът реши да поспи и угаси светлината. Не разбра, че Тъмнината може да е надежда, но и огън, от който се Умира…
Ана Янкова
06.06.2005 г.


Публикувано от mmm на 08.06.2005 @ 19:20:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   vavilon

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 17:21:58 часа

добави твой текст
"Светлина в нощта" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Светлина в нощта
от DIhanie на 08.06.2005 @ 21:44:13
(Профил | Изпрати бележка) http://dihanie.atakmim.com
Не съм сигурна какво точно искам да напиша. Беше ми интересно да го прочета.

Сетих се за миналото лято. Тогава се разхождах из парка с кучето и навсякъде беше пълно със светулки. Никога не бях виждала толкова много на едно място и мисля че от тогава имам някакви особени асоциации с тези животинки.