Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 843
ХуЛитери: 2
Всичко: 845

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИндивид - Жулиен Грийн
раздел: Преводи
автор: StillYourPain

Свободата, да говорим за нея без да бъда обвинен в подривна дейност, понеже свободата да казваме и да пишем каквото мислим е толкова ценно благо, че предизвиква ревността на Съдбата...


Свободата, да говорим за нея без да бъда обвинен в подривна дейност, понеже свободата да казваме и да пишем каквото мислим е толкова ценно благо, че предизвиква ревността на Съдбата. Живеем в един свят, където всичко постоянно е под някаква заплаха. По мое мнение винаги е било така, но в наши дни дори в още по-ужасен аспект от когато и да било.
На прага на новото хилядолетие и при объркването, което настъпва в края на всеки век, свободата се превръща в каквото си поискаме: оръжие, една голяма алегория на премахванетона Мира, Справедливостта, на всичките тези статуи, които са се подредили по публичните монументи на годините и безвремията. По наше време, Свободата даже си има малки-
но тези свободи често дегенерират в привилегии, веднага щом бъдат обявени за частна собственост. А това се наблюдава все повече и повече през последните години на този издъхващ век! И въпреки това, когато малките свободи са в опасност, и на голямата не ú остава много. (...)
От година на година на индивида мъ се казва да скланя глава. Защо ли? Защото на масите им се иска той да изчезне. Защо ли? Защото той представлява една форма на свобода, която, на някои определени места вече не е валидна, и освен това той отказва да бъде погълнат от масата. Той следва съветите на Полоний към сина си, той е решен да остане верен на себе си. Той е непоправим, нищо не може да се направи с него. И масата ще мине отгоре му със силата на декомпресорно колело.
Въобще не си мислете, че моя индивид е горделив, не е горделив повече от който и да било, понякога даже е скромен и във всеки слъчай е наясно със границите на своите способности, но си има тази фикс идея, че, това, което върши, никой не може да го свърши така, както той самият. И към това се добавя и една увереност, която би изглеждала още по-обидна за някои, че е уникален.
Всеки човек е уникален. Някой, който си отива от света, отнася със себе си цяла една вселена, на която никой не е гледал както той и която никога няма да бъде изнамерена отново такава, каквато я е видял.Тук трябва да припомним с прости термини онази фундаментална истина, от която толкова упорито иска да се отрече нащето време, а именно, че никога не е имало две напълно идентични личности. Колкото и да е тясна връзката, която ни свързва, пълна илюзия би било да вярваме като Телиард Шардински в колективното спасение. Всяка душа бива спасена сякаш е единтсвена на света. Това е, което придава и на най-низкия от нас уникална важност. Никой не е маловажен и смъртта на който и да е човек винаги е шокиращо събитие.
В резултат на това напразно сме тръгнали да отброяваме хората на милиони и десетки милиони, тъй като има галопираща инфлация на демографско ниво - и ние сме тръгнали към един свят, който ще бъде по-населен от мравуняк и много по-зле организиран - на теория става дума за милиони или милиарди от индивиди, от които всеки е уникален.Но това го променихме. Ден след ден се настоява, тук и там по света, за смазването на онзи, който е себе си и никой друг.
Затвори, карцери, килии, арести и т.н. (места, където се прилага Справедливост) - по цялата земя човекът е бил направо гениален що се отнася до причиняване на страдание, сякаш това, което е важно, не е да убиеш, а по възможност да докараш бавна и мъчителна смърт. И лишението от свобода навлиза в този процес, защото това е било (и е) най-сигурното средство да се принизи цялото същество, да се принизи, за да изгасне в душата му всичко уникално и специфично.
Винаги на тази земя ще виждаме това, което един писател наричаше някога "борбата на многото срещу единствения", и в девет от десет случая единствения е победен, но напразно са го победили, защото си е останал единствен.


Жулиен Грийн
"Скъпа свобода"(1989)


Публикувано от BlackCat на 20.05.2005 @ 15:50:56 



Сродни връзки

» Повече за
   Преводи

» Материали от
   StillYourPain

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:20:53 часа

добави твой текст
"Индивид - Жулиен Грийн" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Индивид - Жулиен Грийн
от sradev (sradev@о2.pl) на 20.05.2005 @ 20:19:32
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
богатирска симфония


Re: Индивид - Жулиен Грийн
от StillYourPain на 21.05.2005 @ 11:07:44
(Профил | Изпрати бележка)
Парадоксално е, че днес стана масово да се отричаме от масите :)))
Но иначе съм съгласна с чичо Грийн за малките свободи, които някои обявяват за частна собственост :))

]