Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 822
ХуЛитери: 5
Всичко: 827

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: rosi45
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМай
раздел: Разкази
автор: sradev

Пак е май, пак всичко безнравствено цъфти, а мен цифката ми тече, като забравена чешма. Но хапвам си от онези оглупяващите и за някой и друг час престава.
Тогава пък не мога да възприемам - ходя като полуидиот по улиците и броя минутите до алергичният взрив. Та сега седя зад прозореца и се радвам зад стъкло на пролетта.
Винаги в началото на този месец си спомням за двамата братя М. Разликата между тях е само 2-3 години. И двамата бяха мои студенти и добри познати. Дори вторият беше мой дипломант.

Старият М. беше един от най-добрите програмисти, които са завършили Политехниката. Не само знаеше, но умееше да обясни просто и ясно. Като завърши - взеха го за асистент, а студенти и от други групи ходеха на неговите упражнения, за да се научат от него. Не знам дали беше строг, но при такива това няма значение. Той знае и чувства програмирането. Умееше да обясни така, че и пълен глупак да си - ще разбереш. Ако си разбрал - значи вече умееш. Ако не си разбрал - значи не ти е мястото тук.

Акъла си е акъл, но един ден го хвана полицията с 1000 дози марихуана в кабинета (уж за лично ползуване) и той излетя с гръм и трясък от Политехниката. След година го срещнах една нощ, някъде към 3 часа - студено, снего-дъжделиво, мрачно, глупаво време, а той се мотаеше по улиците.
Какво прави - пише програми за фирми, под чуждо име, но явно си докарва доходите от продажба на наркотици. Може и да се беше понапушил. Бих забелязал, ако не се връщах от един студентски бал.
Разговаряхме кой как е, какво прави. Обидено цинично дете. Светът му виновен, но той ще го купи. Ще си купи докторат, ще си купи професура. Не, не беше това временно настроение - и преди това бях чувал от него същите приказки. От дума на дума и някак си се отплеснахме на сънищата. Сънувал само триъгълници и квадрати! Стресна ме. Питай психиатър да ти обясни какво значи такова сънуване.

Младият М. - истинска пролет! И двуметров красавец и меки жестове и плътен глас (хайде, хайде не съм влюбена студентка). Олимпийско спокойствие, вечно усмихнат, хич не си дава труд нещо да научи, програмите му все не работят... Но пълен с такъв чар, който рядко се среща. Където премине и настроението на хората става за целия ден радостно. И сега, като се сещам за него, ми е радостно. От него извираше вярата в утрешния ден, убедеността, че всичко ще се оправи, веселието на момента. Вдъхваше надежда, спокойствие и много, много пролет и светлина.

Идва по едно време при мене - омръзнало му да следва, келнер е в Щатите, в един суперхотел с 20 ресторанта, дето гоолемите звезди идват. На Дъстин Хофман носил закуската в леглото (не гледам кино, та останалите имена нищо не ми говорят - кой стиснат, коя добър бакшиш дава, кой простак...). Та да пише дипломна работа за инжинер набързо, че мисли и да се жени. Криво-ляво написахме дипломната работа - дадох му тема от моите измишльотини. Разбра за какво става дума, но пак оплеска програмата. Главният му проблем беше шиенето на костюма - и за защитата и за свадбата. Защити и следващият ден отлетя за Ирландия. Там щеше да се жени.

Двама братя, а като че ли Пролетта я разрязали на две и единият взел нощта, а другият светлината.

050505
ниво 2
Сладар


Публикувано от aurora на 05.05.2005 @ 11:05:45 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:07:20 часа

добави твой текст
"Май" | Вход | 6 коментара (19 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Май
от Ufff на 06.05.2005 @ 10:35:27
(Профил | Изпрати бележка)
Въобще не се запитвам кой има повече акъл.:)


Re: Май
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 05.05.2005 @ 17:57:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Братята Май, ако правилно помня ...
Ех и това с пролетта! Ако можеше да се резне така, че алергиите да останат в едната част, аз веднага скачам в другата :)))
Писна ми от алергии!


Re: Май
от Ray (bdoych@abv.bg) на 05.05.2005 @ 11:46:06
(Профил | Изпрати бележка)
Съвсем безнравствено цъфти, прав си :)
А и алергията, и казусът с двамата братя, са от дебрите на психологията; а аз се поотчаях малко напоследък от това, което ходи по белия свят.


Re: Май
от Marta (marta@all.bg) на 05.05.2005 @ 11:30:15
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
сенна хрема?

май си е такъв, и тези Майски братя...
Аз имам сестра, само година е по - малка от мен, но сме като севера и юга, не е добро сравнение и не казвам, че различието е в моя полза, просто сме съвсем далечни планети.
А сме живели заедно, една стая сме делили 18 години, едни родители имаме...една майка ни е раждала, баща ми ни е възпитавал еднакво строго, не е до среда и възпитание.


Re: Май
от pisana на 05.05.2005 @ 11:28:22
(Профил | Изпрати бележка)
Природа…от всичко и е нужно.
Дори и понякога да тече кранчето …пак файда има.


Re: Май
от miglena (megira@abv.bg) на 05.05.2005 @ 11:09:11
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
Житейска притча, мъдра, реалистична ... ;)