Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 428
ХуЛитери: 3
Всичко: 431

Онлайн сега:
:: rady
:: LeoBedrosian
:: hunterszone

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖеланията са безбройни звездопади (първа глава)
раздел: Романи
автор: Anton_Fotev

Дърветата са танцуващи пламъци живот, замръзнали в своите зелени дворци от бавно време. Въздухът е великолепна синкава присъственост, през чието течно тяло се плъзгат чайки, гласури и чирикащи врабчета. Валял е нощен дъжд и всичко изглежда като в
стих на Петя Дубарова.
Толкова е красиво, че може да не забележиш Града. Неговите блокове и улици, множеството хора- всичко е потънало в изтънчена утринна полудрямка. Човешкият мравуняк изглежда притихнал и кротък, уморен от собствения си бесен ритъм.
Мънички капцици влага се появяват от нищото и докосват плахо прозореца на стаята ми.

Мънички снежинки падат от небето. После нарастват и се превръщат в искрящо бели длани, нежно докосващи нечий горящи от вътрешен огън рамене и нозе. След тях иде ревнив вятър и ги разтрошава до бял, фучащ прах. Докосванията и белите погалвания се заменят от ревяща срещу лицето, прииждаща стена от мрак и смърт, безумна енергия на неистови вихри, омотани в плющящи ледени плащове.
Ледена буря, закриваща слънцето.

Трябва да се ходи на работа и да се връщаш обратно. Трябва да спиш, да ядеш, да се бръснеш. Това са действията на твоята Дясна Половина и тя те държи вързан към живота.
Има обаче и друга страна на живота - смъртоносна и пълна с красива енергия. Там съзнанието ти гори в собствен пламък, сърцето ти бие спокойно и равномерно в нерушим и вечен , бавен и величествен ритъм. Там падането на закъсняло от миналата есен листо се съпровожда с гръмотевичен тътен.
... Сънищата на Вихрен са странни, сложни , пълни с вървене през необяснимо зелени треви и небе, синьо до плач...
Пристигаш в тази свръхреалност, когато жаждата ти за живот стане несъразмерно голяма за контролиране от обикновенните нужди и копнежи. В един преломен миг гладът за сигурност, храна и дружеско присъствие става недостатъчен.

Вечна ледена буря, закриваща Слънцето. Безконечна равнина, от която израстват белите колони на обърнати снежни мелстрьоми. Те се въртят и въртят- трикилометрови гърчещи се улей от режещ прах, затворен в кръг вятър и лудост. Съвършенната лудост- абсолютна безграничност, смъртоносен танц, изпълняван под бледото сияние на ярка, разсеяна светлина.
Едно момиче тича босо в постоянно местещата се бяла повърхност и дори не оставя следи след себе си. Смехът й превръща всяко снежно торнадо в съвсем побеснял пумпал сурова енергия, в неистовост, помитаща самия въздух, осукваща го в спираловидни пулсирания от неравномерни редувания на имплозий и ударни вълни.
- Аз съм Анна - и бурята й отвръща с ласкаво и свирепо сграбчване. Хваща я за косите и разперените настрани ръце и я отнася нагоре, към светкавиците, стратосферния ураган, към смравяващата прегръдка на пълзящите от земята до космоса космати, ледени, брутални, безкрайни облаци. Всъщност е само един - от левия до десния край на тази реалност - и дори ураганът е нещо, което се случва Вътре в този облак от прозрачни и пиещи топлината кристали.
- Аз съм Анна - и енергия, достатъчна за стотици простосмъртни торнадо, я завърта около остта й. Докато разперените й ръце се превърнат в сияещ, размазан за окото кръг около раменете й.
Докато косите и се превърнат в бичове, плющящи около нея.... а Губещата се долу земя се върти под събраните й едно към друго малки, горещи стъпала.
Да летиш по този начин е Щастие, Свобода, Демоничност.

В Града има парк, който е по- красив от другите. Той е прострял присъствието си на съзерцателна изтънченост в пространството между окръжната болница и някогашния завод за кабели. Точно срещу комплекс, наречен на онази звезда, която последна чезне в прииждащата светлина на деня - Зорница...

И когато Вихрите прималеят да се любят с нея, когато - морни от смеха й - я спуснат нежно върху искрящата белота на ледените поля, когато слънцето я погледне премрежено през вечното було на безграничничните облаци, когато тя сплете косите си - лъскави черни водопади, струи от женственост, стичаща се по крехките й рамене тъмна коприна... Точно тогава можеш да чуеш шумоленето на снежинките, падащи върху притихналото безмълвие на Вселената.

Паркът присъства в съседство със съвкупността от блокове и улички, наречена Зорница. Една голяма, стресирана улица дели жужащите човешки кошери от прохладната благодат и съвършенсво на дърветата. Тези танцуващи пламъци живот, замръзнали в своите зелени дворци от бавно време.

Притихналото безмълвие на Вселената, родено между два удара на нечие женско сърце. Мълчанието, родено между два погледа на девойката, вървяща усмихнато - тъжно към теб. Тишината на безграничното безразличие, прииждащо от очите на онази, която някога те е обичала.

И само Там - между тесните пролуки на алеите и сгушените присъствия на целунатите в бяло пейки, там - върху килима от есенна трева, тъжни борови иглички и узрели шишарки, там - в унасящата прегръдка на една нереално истинска тъга и тиха неизразимост, там - между паяжината на заспиващите дървета, там - в мъничкото пространствто вълшебство, сгушено между надвисващите отдалеч блокове, там - където царува носталгията, довеяна в душата ми с повеите на предзалезния вятър, галещ брезовите клонки и боровите водопади от иглички...
Там.... само там те чакам.
... Мое снежно момиче....


Публикувано от BlackCat на 05.05.2005 @ 06:26:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Anton_Fotev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.66
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 15:37:24 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Желанията са безбройни звездопади (първа глава)" | Вход | 4 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Желанията за безбройни звездопади (първа глава)
от Anton_Fotev на 06.05.2005 @ 08:05:25
(Профил | Изпрати бележка)
Мерси за похвалите...за вас ще има още от същото вино.. :-)

Благодаря и за търпението на Селена. Тя знае защо. :-)


Re: Желанията за безбройни звездопади (първа глава)
от pisana на 05.05.2005 @ 10:35:30
(Профил | Изпрати бележка)
"Притихналото безмълвие на Вселената, родено между два удара на нечие женско сърце."


Re: Желанията за безбройни звездопади (първа глава)
от Ufff на 05.05.2005 @ 08:03:14
(Профил | Изпрати бележка)
Страхотни описания.Нещо ме отвежда асоциативно при Ю.Брезан.


Re: Желанията за безбройни звездопади (първа глава)
от SELENA на 06.05.2005 @ 15:43:11
(Профил | Изпрати бележка)
Разкошно е! Развълнувано, изпълнено с предчувствия...впримчва вниманието на читателя за по-нататък...и образът на Анна е обогатен- тоест запазил е своята диаболичност отпреди, но и е засилена мистиката и женствеността на образа.

Ти направо разклати вселенските нишки, черно слънце:))))

Поздравления