Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 771
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 771

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒèøèíà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: vintersorg

Çà âñåêè ÷îâåê íà èçêóñòâîòî, êàêúâòî å äîáðèÿò ìóçèêàíò, íÿìà ïî-âúëíóâàù ìîìåíò îò ïðåïúëíåíàòà ñ õîðà çàëà, âçðèâåíà îò âúçòîðæåíèòå ðúêîïëÿñêàíèÿ íà çðèòåëèòå, òåõíèòå ñèÿåùè óñìèâêè, ãðååùè ëèöà.
Êîãàòî ìóçèêàíòúò å íà ñöåíàòà ñàì, à ïðåä íåãî åêçàëòèðàíàòà òúëïà ïðèâåòñòâà ðàäóøíî èçïúëíåíèåòî ìó, òîãàâà òîé ñå ÷óâñòâà íàèñòèíà æèâ. Äóøàòà ìó ñå îòäåëÿ îò òÿëîòî è ïîëèòà, îêðèëåíà îò âíåçàïåí ïîðèâ; ñúðöåòî ìó áèå ëóäî, à óìúò å ïîáðàë öÿëàòà åóôîðèÿ îò ñúáèòèåòî.
Åäèí ÷îâåê â öåíòúðà íà âíèìàíèåòî, åäíî ñúùåñòâî, ÷èåòî èçïúëíåíèå å ïîäëóäèëî îãðîìíàòà ãðóïà îò õîðà...
 òàêúâ ìîìåíò íå ñúùåñòâóâà íèêîé äðóã íà ñâåòà- ñàìî ìóçèêàíòúò ñúñ ñâîÿ èíñòðóìåíò, íåãîâîòî çàñìÿíî ëèöå, ãîðÿùèòå îò âúëíåíèå î÷è, òðåïåðåùèòå ïðúñòè...
Òîëêîâà ùàñòèå, òîëêîâà åìîöèè, òîëêîâà ÷óâñòâà! Ôèíàëíèÿò àêîðä ...è ïóáëèêàòà ãðúìâà! Ìóçèêàíòúò ñè ïðåäñòàâÿ ñåáå ñè êàòî òâîðåö è çà ìèã ñå äîáëèæàâà íà êðà÷êà îò Áîã- ñúçäàòåëÿò íà âñè÷êî äóõîâíî è ìàòåðèàëíî.
Î, ìóçî !Áóêåò îò ðúêîïëÿñêàíèÿ, ïåñåí îò âúçõâàëè, âîàë îò óñìèâêè!

Àðëåêèí ìúë÷àëèâî îáëè÷àøå êîñòþìà ñè â ïðàøíàòà ãðèìèîðíà. Êàçâàì Àðëåêèí, çàùîòî êîñòþìúò áåøå èìåííî êàòî îíçè íà ïðèêàçíèÿ ãåðîé îò òåàòðàëíèòå ïîñòàíîâêè.Öèãóëêàòà ëåæåøå ìúë÷àëèâà â úãúëà è Àðëåêèí ïîñåãíà äà ÿ âçåìå. Íàâåæäàéêè ñå, òîé ñúçðÿ ëèöåòî ñè â îãëåäàëîòî è çà ìèã ñå çàãëåäà âúâ âÿëîòî ìó èçðàæåíèå. Ãîäèíèòå áÿõà èçìèíàëè íåóñåòíî è çà òîâà ñâèäåòåëñòâàõà ìíîãîòî áðú÷êè îêîëî î÷èòå íà ìúæà. Æèâîòúò ìó áå ìèíàë â íåïðåñòàííè òóðíåòà, ïðåäñòàâëåíèÿ íà æèâî, êîíöåðòè â ìàëêè çàäèìåíè êðú÷ìè è ïðîñòîðíè, ïèùíè ñàëîíè. Öèãóëêàòà è øàðåíèÿò êîñòþì ñå áÿõà ïðåâúðíàëè â çàïàçåíà ìàðêà íà òîçè îïèòåí ìóçèêàíò, à èìåòî ìó ñå íàðåäè äî òåçè íà èçâåñòíè öèãóëàðè îò öÿë ñâÿò.
Ñúðöåòî íà Àðëåêèí, íåãîâàòà äóøà è ñìèñúëúò íà æèâîòà ìó áå â ðàäîñòòà íà ïóáëèêàòà. Åäíà äåòñêà óñìèâêà ñòðóâàøå ïîâå÷å îò öÿë êóï çëàòíè ìîíåòè, à ðúêîïëÿñêàíèÿòà êàðàõà ñúðöåòî ìó äà ëåòè îò ðàäîñò! Âñè÷êî çàâèñåøå îò ïóáëèêàòà- àêî òÿ õàðåñà èçïúëíåíèåòî, òîãàâà Àðëåêèí å ùàñòëèâ,ìíîãî ùàñòëèâ .Îáðàòíî, àêî èíòåðåñúò íå å ãîëÿì, ìóçèêàíòúò ñå îòòåãëÿ íàðàíåí è ïîòúâà â ìúë÷àíèå, ñÿêàø å íàïðàâèë íåïðîñòèì ãðÿõ.
Òàçè ÷óâñòâèòåëíîñò íà Àðëåêèí ãî èçîëèðàøå îò áåçñêðóïóëíèòå, íàòðóôåíè è êàïðèçíè íåãîâè êîëåãè, êîèòî ïðèåìàõà íàäìåííî ñëàâàòà, à ðàâíîäóøíî ïîðàæåíèÿòà. Òîé íå áå òàêúâ- ðàäâàøå ñå êàòî äåòå íà ðúêîïëÿñêàíèÿòà è äúëáîêî ñêúðáåøå çà ïðîâàëèòå. Íåãîâàòà íåïðèíóäåíîñò íå áå ïîíÿòíà çà õîðàòà îò øîóáèçíåñà è Àðëåêèí íÿìàøå ìíîãî ïðèÿòåëè. Òîé îáè÷àøå ñâîÿòà öèãóëêà è ñâîÿòà ïóáëèêà. Æèâååøå çà äðóãèòå è â ìèñëèòå ñè áå íà âúðõà, çàîáèêîëåí îò ëèêóâàùè õîðà.
Àðëåêèí ñâåäå ïîãëåä è ãðàáíà öèãóëêàòà. Îòâîðè âðàòàòà íà ãðèìèîðíàòà è ïî òúìíèÿ êîðèäîð ñå çàïúòè êúì ñöåíàòà.
"Äà äàì âñè÷êî îò ñåáå ñè, äà ïîêàæà íàé-äîáðîòî, íà êîåòî ñúì ñïîñîáåí, äà çàðàäâàì õîðàòà ñ ìóçèêàòà ñè, äà ñå ðàçäàì äîêðàé â èìåòî íà ïóáëèêàòà!", ìèñëåøå ñè Àðëåêèí, êðà÷åéêè êúì ñöåíàòà.
Òîé ïîñåãíà è ðÿçêî äðúïíà çàâåñàòà. Òîâà,êîåòî âèäÿ, ãî íàêàðà äà ïîòðúïíå îò èçíåíàäà. Î÷èòå ìó ñå ðàçøèðèõà â îïèòà ñè äà ïðîíèêíàò íà âñÿêî êúò÷å îò øèðîêèÿ ñàëîí. Ñÿêàø òúðñåõà íåùî, êîåòî íå ìîæåøå äà áúäå íàìåðåíî. Äà, òå òúðñåõà õîðàòà. Íî õîðà íÿìàøå. Çàëàòà áåøå ïðàçíà! Àáñîëþòíî ïðàçíà! Ïúëíà òèøèíà öàðåøå ìåæäó ñòàðèííèòå êàìåííè êîëîíè, ñðåä ñåäàëêèòå, èç ëîæèòå íà áîãàòàøèòå, íà áàëêîíà , â ïðåäíèòå ðåäîâå... Íÿìàøå ñúâñåì íèêîé! Íèêîé! Ñàìî ïëúòíà òèøèíà âúâ âñÿêî êúò÷å.
Ñ äóìè íå ìîæå äà ñå îïèøå êàêâî ïî÷óâñòâà Àðëåêèí â òîçè ìèã.Ñÿêàø ñúðöåòî ìó ñå ïðúñíà, ãëàñúò ìó çàìðÿ, ðúöåòå ìó ñå îòïóñíàõà è ïîò èçáè ïî ÷åëîòî íà ìóçèêàíòà. Êàêâà ñòðàøíà ñèëà áå ïðàçíàòà çàëà! Êàê òÿ ìîæåøå äà íàêàðà ÷îâåê äà çàòðåïåðè îò óïëàõà!
 ñóìðàêà íà ñàëîíà áåäíèÿò Àðëåêèí èçãëåæäàøå êàòî ìàëêà, íåçíà÷èòåëíà ôèãóðêà, èçïðàâåíà ñðåùó îãðîìíèòå êîëîíè, ãðàâèðàíèÿ òàâàí, äúðâîðåçáèòå ïî ïàðàïåòèòå è ìðàìîðíèòå ïëî÷è ïî ïîäà.Åäíî êëåòî ñúùåñòâî ñðåùó ÷óäîâèùíàòà ïðàçíà çàëà. Òàçè âåëè÷åñòâåíîñò è ïðàçíîòà â íåÿ èçïëàøèõà Àðëåêèí è òîé ïîòðúïíà, à äúðâåíèÿò ïîä íà ñöåíàòà èçñêúðöà ãëóõî.
--Êúäå ñà âñè÷êè? Çàùî íÿìà õîðà? Êúäå å ñêúïàòà ìè ïóáëèêà? Çà êàêâî ìè å òàçè òèøèíà, òàçè ïðîêëåòà äúëáîêà òèøèíà?!-ïðîøåïíà òîé.-Íå ìå õàðåñâàò. ßâíî ñúì èç÷åðïàë èäåèòå ñè è âå÷å íÿìà ñìèñúë äà èäâàò íà êîíöåðòèòå ìè. Íå èì äîñòàâÿì óäîâîëñòâèå, íå.Ìîÿòà ïóáëèêà ìå èçîñòàâè, ìîÿòà öèãóëêà ïëà÷å îò ìúêà, à ñúðöåòî ìè ñå òîïè â îãúíÿ íà èçãàðÿùàòà áîëêà. Çàùî âè íÿìà, õîðà?!
Ãîð÷èâè ñúëçè ñå ñòè÷àõà ïî ëèöåòî íà ãîðêèÿ Àðëåêèí. Òîé âäèãíà öèãóëêàòà è ïðîêàðà ëúêà ïî îïúíàòèòå ñòðóíè. Ñ íÿêîëêî àêîðäà ìóçèêàíòúò çàïî÷íà ñâîÿòà òúæíà, èçïúëíåíà ñ ïå÷àë è íîñòàëãèÿ ìåëîäèÿ. Íåéíàòà òúãà ñå ðàçíåñå íàâðåä èç ïðàçíèÿ ñàëîí, ïðîíèêíà âúâ âñÿêî úãúë÷å, âúâ âñÿêà ïóêíàòèíà, çà äà ïðîãîíè îòòàì òèøèíàòà.
È òèøèíàòà íàèñòèíà èç÷åçíà. Íà íåéíî ìÿñòî ñå âúçöàðè ïå÷àëíàòà ìåëîäèÿ íà Àðëåêèí, ÷èèòî òðåëè îãëàñÿõà ïðîñòîðà. Öèãóëêàòà ñâèðåøå ëè, ñâèðåøå, êàïêà ïî êàïêà ñå èçëèâàøå è ìúêàòà íà ìóçèêàíòà, ïðåòâîðåíà â áîæåñòâåíà ìóçèêà.
--Çà òåá ñâèðÿ, òèøèíà!- ïðîâèêíà ñå Àðëåêèí.-Çà òåá, çà ïðàçíèòå ñåäàëêè, çà ìúë÷àëèâèòå êîëîíè è îçúáåíèòå ïàðàïåòè! Çà âàñ, õîðà, êîèòî íå ñòå òóê ñåãà è êîèòî áÿõòå ìîÿ æèâîò, ñìèñúëà íà ìîåòî ñúùåñòâóâàíå. Íà âàñ ñâèðè ìîÿòà öèãóëêà! Äàíî òðåëèòå è äîñòèãíàò âàøèòå äóøè, êúäåòî è äà ñòå. À òè, òèøèíà...ìàõàé ñå!!!
Òîâà áÿõà ïîñëåäíèòå äóìè íà Àðëåêèí. Öèãóëêàòà ñïðÿ äà ñâèðè, ëúêúò ñå óäàðè ñ òðÿñúê â ïîäà. Ñåäàëêèòå îñòàíàõà âñå òàêà ïðàçíè, êîëîíèòå ñòúð÷àõà íåâúçìóòèìè è ãîðäè, à òèøèíàòà îòíîâî çàâëàäÿ ñàëîíà. Ïëúòíà, òåæêà è íåðóøèìà.
Òèøèíà...
*************************

-Õåé, êëîóí, íå òè ëè êàçàõà, ÷å ïðåäñòàâëåíèåòî å óòðå?! Ïàê ñè çàáðàâèë, ðàçñåÿí íåóäà÷íèê òàêúâ!- ïðîìúðìîðè åäèí îò îçâó÷èòåëèòå èççàä ñöåíàòà.
Íî Àðëåêèí íå ãî ÷ó. Çàãóáèë ñìèñúëà íà æèâîòà ñè, èçïðàâåí ïðåä íàé-ãîëåìèÿ ñè êîøìàð-ïðàçíèÿ ñàëîí, òîé ñå áå îáåñèë íà ñöåíàòà. Ëèöå â ëèöå ñ áåçêðàéíèòå ðåäèöè îò ïðàçíè ñåäàëêè. È òèøèíàòà....

Êîëêî ïðåêðàñíî, êîëêî âúëøåáíî å ÷óâñòâîòî äà ñå èçïðàâèø ñðåùó ëèêóâàùàòà ïóáëèêà, äà âçåìåø ÷àñò îò íåéíàòà åíåðãèÿ, äà ñå ñëååø ñ íåäåéñòâèòåëíîñòòà è äà ïî÷óâñòâàø, ÷å âå÷å íå ñè ñúùèÿ ÷îâåê.
Ìèñúë, äóøåâíîñò, âúëíåíèå- âñè÷êî òîâà, ïðåëèâàùî åäíî â äðóãî.
Êîëêî ìíîãî ðàäîñò, êîëêî ìíîãî ùàñòèå èìà â òîçè åäèíñòâåí ìîìåíò, êîãàòî íà ñöåíàòà ñè òè è ïóáëèêàòà âèæäà, óñåùà è æåëàå ñàìî òåá.Ñàìî òåá, Àðëåêèí...

15.03.2003


Ïóáëèêóâàíî îò mmm íà 04.05.2005 @ 01:00:00 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   vintersorg

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 05:01:46 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Òèøèíà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.