Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 3
Всичко: 807

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖивотът (кн. 3, ч. 2)
раздел: Романи
автор: Mojsei

Книга трета. Библията - загадка на вечната човечност

Част втора. Излизането от Египет


Глава първа. Възникване на противоречието

1. Броят на израилтяните нараства и става съизмерим с този на египтяните.
2. Египтяните подлагат израилтяните на тежък физически труд, за да спрат численото им нарастване.
3. Египтяните започват да убиват новородените еврейски момчета.

Глава втора. Изостряне на противоречието. Мойсей

1. Евреинът Мойсей израства в дома на Фараон.
2. В защита на израилтянин Мойсей убива един насилник египтянин и избягва от двореца.
3. Съществуването на израилтяните става робско.

Глава трета. Решението

1. Мойсей взема решение да организира излизането на израилтяните от Египет, за да ги отведе обратно в Ханаанската земя.
2. Планът за излизането от Египет е обмислян продължително и е старателно разработен. Основен стълб в този план е волята на Бога.
3. Кой е Бог? Първото определение на Бога е:"Аз съм оня, който съм". Евреите са роби и задачата им е да напуснат Египет. Такава е логиката на това първо определение на Бога.
4. Евреите са узрели, за да обявят на Фараон, че имат свой Бог, с което ясно и категорично се разграничават от египтяните.
5. Планът включва стратегически замисъл как да бъде сломено нежеланието на Фараон да разреши напускането на страната от поробените израилтяни.
6. Планът за напускането на Египет включва още организиране на евреите чрез техните старейшини.
7. Планът за напускането на Египет включва и замисъл как да бъдат обрани египтяните.

Глава четвърта. Механизми на вярата

1.Знаменията, които владее Мойсей стават механизми на вярата, чрез които той привлича брат си Аарон за свой пръв саратник.
2. Мойсей и Аарон се срещат със страрейшините на израилтяните и с авторитета на Бога спечелват доверието им.

Глава пета. Изостряне на противоречиито

1. Мойсей и Аарон се срещат с Фараон, издигайки авторитета на своя Бог. Това е дипломатически сблъсък, зад който се крие решителността на израилтяните да сложат край на робството.
2. След тази среща положението на израилтяните се влошава по нареждане на Фараон.

Глава шеста. Проблемна ситуация

1. Тежкото положение на еврейската популация в Египет възражда идеята за овладяване на Ханаанската земя. Но тази идея не допада на обикновените хора, които са притиснати от неволята на робството.
2. Идеята за излизане от Египет очертава конфликта между египтяни и евреи, с което ситуацията се очертава като проблемна.

Глава седма. Мобилизация

1.Съпротивата на евреите се увеличава и се разпростира по цялата египетска земя.
2. Авторитетът на Мойсей нараства чрез утвърждаването на Бога.

Глава осма. Дипломация, политика и практичесски действия

1. Срещите на Мойсей и Фараон зачестяват като израз на засилващата се практичесса борба. Силите на евреите укрепват.
2. Провежданата дипломация за излизане от Египет придобива ултимативен характер.
3. Политиката за излизане от Египет се води на широк фронт, но главният удар се насочва срещу Фараон.
4. Предмет на пректическата борба са водоизточниците, стопанската система и домовете на египтяните.

Глава девета. Психологически натиск

1. Фараон вече не е така категоричен в решението си да не пусне евреите, но продължава да упорства.
2. Натискът върху Фараон от страна на Мойсей става постоянен, за да се достигне до изтребване на първородните деца и животни сред египтяните.

Глава десета. Несъвмесстими позиции

1. Преговорите придобиват конкретен вид. Фараон е готов да отстъпи, но не приема евреите да отидат да принесат жерти на своя Бог с цялото си имущество.
2. Мойсей е категоричен и непреклонен, в резултат на което се стига до разрив между него и Фараон.

Глава единадесета. Метаморфоза

1. Израилтяните владеят ситуацията и не бързат да напуснат Египет.
2. Евреите получават нареждания как да извършат обирането на египтяните като им вземат златото и среброто.
3. Колизията достига до степен евреите да бъдат молени от египтяните да напуснат страната.

Глава дванадесета. Нощта на излизането от Египет

1. Излизането на евреите от Египет се предшества от детайлно разработена военна операция, при която става избиването на първородните хора и животни сред египтяните.
2.Евреите престояват в Египет 430 години, през които само възрастното мъжко население достига над 600 000 души.
3. Условията на живот и борбата за оцеляване правят от евреите високоорганизирана общност с ясно и строго установени традиции.
4. В нощта на излизането от Египет се отприщва омразата и жестокостта на евреите, насочени към всеки египетски дом.

Глава тринадесета. Управление и насилие

1. Насилието, приожено по отношение на египтяните се разпростира като закон и по отношение на самите израилтяни - всеки баща трябва да откупва първородната си рожба и да принася в дар всяко първородно животно.

Глава четиринадесета. Изпитание

1. При появата на войските на Фараон, израилтяните се разколебават и са готови да се надигнат срещу Мойсей.
2. Вярата в Бог е основен инструмент на управление в ръцете на Мойсей за организирането на огромната маса от хора, които предвожда.

Глава петнадесета. Предписано поведение

1. Недоволството сред израилтяните от възникващите несгоди се проявява спонтанно и застрашително.
2. Страхът от Бога и послушанието се предписат като необходимо и приемливо поведение на израилтяните.
3. В химните за прослава на Бога се вплита и обещанието всички жители на Ханаан да бъдат унищожени.

Глава шестнадесета. Втори месец от излизането от Египет

1. Сред израилтяните започва да се натрупва недоволство срещу Мойсей и Аарон, които умело се прикриват зад авторитета на Бога.
2. Седмият ден за почивка на евреите е събота.
3. Възниква потребност от установяване на правила на съществуването, валидни за всички.

Глава седемнадесета. С поглед върху необходимостта

1. Обособява се военна организация, начело с Исус Навиев, която води успешна битка срещу Амалик.
2. Мойсей започва да пише книга, която да остане като спомен за следващите поколения.
3. Мойсей признава, че Бог е негово знаме при управление на обществото.
4. Щабът на Мойсей се увеличава.
5. Роптаенето на израилтяните прераства в караница.

Глава осемнадесета. Управленска структура

1. Мойсей се вслушва в съвета на тъста си и назначава хилядници, стотници, петдесетници и десетници, с което се изгражда управленската структура на общността.

Глава деветнадесета. Трети месец в пустинята

1. Потомците на Яков заемат особено място в обществената организация на Израил като свещенници.
2. Ритуалите и хигиената се очертават като важни насоки на управление на обществения процес.

Глава двадесета. Норми на поведение

1. Извеждането на израилтяните от Египет е велико дело.
2. Този който извежда евреите от Египет е бог. Мойсей извежда евреите от Египет, а Бог е негов помощник при управлението на общността.
3. Утвърждават се общи норми на поведение: 1/ единствен Бог е този, който извежда хората от робство, 2/ да не се правят кумири, 3/ почивният ден да бъде свещен, 4/ почитай баща си и майка си, 5/ не убивай, 6/ не прелюбодействай, 7/ не кради, 8/ не лъжесвидетелствай, 9/ не пожелавай къщата на ближния си.

Глава двадесет и първа. Правни разпоредби

1. Разработват се разпоредбите, уреждащи системата на робството.
2. Разработват се разпоредбите на гражданското право.

Глава двадесет и втора. Правораздаване

1. Съдиите получават детайлно разработена нормативна база за разрешаване на възникващите пробблемни ситуации.

Глава двадесет и трета. Развитие

1. В правните норми се втъкават и планове, касаещи външната политика - какво да бъде отношениието към местните племена, както и намерения за изтребването му.

Глава двадесет и четвърта. Ритуал

1. Мойсей разширява кръга на доверените си хора.
2. Старейшините на Израил са повече то седемдесет.
3. Общността е организирана в дванадесет племена.
4. Мойсей организира четиридесетдневен ритуал за среща с Бога за получаване на неговите заповеди и закони, което е доказателство за зрялост на общността.

Глава двадесет и пета. Светилището

1. Даренията за Бога са източник за разкоша на оформящата се управляваща класа.
2. Светилището, посветено на Бога, се изгражда от злато, сребро, скъпоценни камъни, скъпи платове и първокачествено дърво.
3. Даренията се регламентират на високо равнище, осигуряващо прищевките на управляващия елит.

Глава двадесет и шеста. Подробности

1. Направата на светилището се планира до най-малките подробности.
2. Централно място в шатрата за срещите с Бога се предвижда на ковчега, в който ще се положат плочите с божиите зповеди.

Глва двадесет и седма. Педантичност

1. Изграждането и обзавеждането на светилището се планира до педаннтичност.
2.Аарон и синовете му са определени да обслужват шатрата за срещите на Мойсей с Бога.

Глава двадесет и осма. Свещенослужителите

1. Облеклото на свещенослужителите е в съответсвие с разкоша на шатрата за срещите и се проектира до най-малките подробности.

Глава двадесет и девета. Освещаване

1. Разработва се подробна процедура за освещаване на служителите в шатрата за срещи с Бога.
2. Предвижда се процедура за освещаване на шатрата за срещи с Бога.
3. Освещаването на олтара е предмет на специално разработване.

Глава тридесета. Бог - съдба на всеки евреин

1. В светилището се предвижда и олтар за кадене.
2. Всеки израилтянин ще откупва живота си чрез отделно дарение.
3. Обръща се внимание и на хигиената при влизане в шатрата и се проектира направата на умивалник
4. Предвижда се направата на специален тамян, който никой друг няма право да произвежда и притежава освен използването му за ритуалите в служба на Бога.

Глава тридесет и първа.Художествени занаяти

1. В общността на евреите са се развили и художествените занаяти, за да стане възможно изпълнението на замисъла за създаване на светилището.
2. В традицията на евреите съботата се утвърждава като свят ден, предназначен за почивка и свързан с името на Бога.

Глава тридесет и втора. Неподчинение

1. Старите богове не са забравени. Аарон използва отсъствието на Мойсей и отлива златно теле като устройва и празненство в чест на египетските богове.
2. Мойсей наказва евреите за проявеното неподчинение като избива над три хиляди души чрез доверените си хора от племето на левитите.

Глава тридесет и трета. Подготовка за поход

1. Мойсей издига идеята за военен поход, за да изгонят ханаанците и още пет племена от земите им. И всичко това се прави от името на Бога.

Глава тридесет и четвърта. Завет

1. Мойсей заклева евреите от името на Бога, чрез неговото обещание, да изгони ханаанците, ако те изпънят следното: 1/ да не влизат в договорености с местното население, 2/ да съборят техните жертвеници, 3/ да не се кланят на други богове, 4/ да не се сродяват с местното население, 5/ да не правят леяни богове, 6/да се почита деня на излизането от Египет, 7/всяко първородено да се обрича на Бога, 8/ шест дена да се работи, а на седмия да се почива, 9/ първите плодове от жътвата и беритбата да бъдат за Бога, 10/ никой да не се явява пред Бога с празни ръце.

Глава тридесет и пета. Мобилизация

1. Мойсей мобилизира евреите за направа на светилището като се правят дарения и се захващат за работа.

Глава тридесет и шеста. Ентусиазъм

1. Евреите започват изграждането на светилището с ентусиазъм според изготвения вече замисъл.

Глава тридесет и седма. Златарят Веселеил

1. Под ръководството на Веселеил се извършва цялата златарска работа.

Глава тридесет и осма. Работата се разгръща

1. Целият план за направата на светилището се привежда в действие.

Глава тридесет и девета. Изпълнение на задачата

1. Светилището е готово и Мойсей благославя евреите.

Глава четиридесета. Една година от излизането от Египет

1. Направата на светилището е доказателство за готовността на израилтяните да започнат военните си походи.
2. Светилището се превръща и в сигнал за начало на следващия поход чрез изчезване на облака, виещ се над него.


Публикувано от MMM на 23.04.2005 @ 11:30:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:49:33 часа

добави твой текст
"Животът (кн. 3, ч. 2)" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Животът (кн. 3, ч. 2)
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 23.04.2005 @ 12:44:25
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Изчетох го! Първо се озадачих от упоритостта си ,а второ от упоритостта на автора да навлиза така надълбоко в засегнатата проблематика.
Лично за мен от написаното се появяват два извода и политиката и реличията имат много древни и утвърдени корени, а самата аз съм много далече и от двете.
Да живее свободата! :)))


Re: Животът (кн. 3, ч. 2)
от lusi на 19.07.2005 @ 05:20:51
(Профил | Изпрати бележка)
Значи, освен, че сме братя, четем една и съща книга!