Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 1020
ХуЛитери: 3
Всичко: 1023

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rady
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОбесването на морето
раздел: Разкази
автор: shiderov

В памет на шуменската бохема

Бяха седнали да се черпят заедно за първи път, не че не са сядали поотделно, или че не са се черпали, просто тримата сядаха за първи път заедно. Един "голям поет и обесник, разминал се със славата", един "антипоет", на когото поетът беше "забранил да пише и да грози поезията", и един чирак, надарен разказвач, с ударение на чирак, за когото "поета-обесник" прорукува бедност и вечно чирачество
Бяха сами в почти празната кръчма "Клуб на актьора", където актьори, писатели, поети и обесници бохемстваха, доколкото им позволяваха прокъсаните джобове, и лимита отпуснат от половинките, за бракуваните първо и второ направление. Големия поет оправда славата си на развейпрах и почерпи "антипоета" със 100 грама преславска гроздова ракия, въпреки че последния поиска 50 грама, почерпи и увесилия нос чирак разказвач със чаша кафе, той от два дни беше отказал алкохола.
Отначало мълчаха и се гледаха изпитателно, после се разприказваха. "Поета обесник" и "антипоета" си заразменяха пиперливи остроумия по повод "антипоезията" на "антипоета", чиято "антипоезия", според "поета-обесник", беше със забележителни белетристични качества. В това време чирака разказвач си гризеше ноктите от злоба, че не може да се включи в забавата, защото колкото пъти и да опита, и "поета-обесник", и "антипоета" в един глас му викваха, "ти да мълчиш". И чирака млъкваше, и слушаше стилните определения за поезията на "антипоета", мненията им за поезията на други велики и не дотам велики поети, - живи и мъртви. После и тримата казваха, "Бог да прости", и капваха по капка на пода - две ракиени капки и капка кафе, достойно приношение за поети и бохеми. Направиха локва, ракиено - кафяна локва, същата като онова море, което навремето беше обесено от един талантлив поет, също разминал се със славата. Общо взето такава е съдбата на почти всички велики пък и не дотам велики поети, да се разминават със славата и да бесят ракиено - кафените морета, да бесят душите си в четиристишия и други архитектурни построения на поезията, търсеща поредното ракиено - кафяно море. Тук антипоетът направи грешка, помоли поета-обесник да почерпи още една ракия. Поетът обесник затвърди славата си на голям обесник и отказа. Разговора продължи, но вече нямаше с какво да принасят на Боговете, поетите и бохемите, нямаше и с какво да бесят душата си, ето защо и тримата със съжаление гледаха локвата на пода - ракиенокафеното море, което бяха обесили, искаше им се то да не еразлято и принесено в памет на Боговете и великите пък и в памет на не дотам великите поети. Но връщане назад няма. Просто морето беше мъртво, те го бяха обесили. И бесилката беше душата им.
Разделиха се тогава и си тръгнаха, поетът обесник разминал се със славата, с наведена глава и тежки размисли къде ли е сбъркал и къде точно се е разминал със славата? Антипоета с изтерзана от отказаната ракия душа, готов отново да обеси морето. И чирака разказвач, потриващ ръце, беше бесил днес за първи път морето, а и си беше обещал да го разкаже, как всъщност се беси море.


Красен Шидеров


Публикувано от aurora на 17.03.2004 @ 00:16:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   shiderov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 22:45:23 часа

добави твой текст
"Обесването на морето" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Обесването на морето
от glishev (glishev@abv.bg) на 17.03.2004 @ 08:54:40
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Господин Шидеров, няма проблем с единиците, но наистина е важно след тях да има коментар. За коментара пък е важно в него да няма ругатни - все пак не сме аборигени, ако мога така да се изразя. Между литературната критика, неодобрението и лоченето на вража кръв има известна разлика.
Впрочем, какво разкривате с настоящето свое произведение? Поантата, признавам, ми убягна. Предполагам, че човек, който има самочувствието да пише единици сам трябва да може да пише поне като за шест-седем - затова и аз няма да оценя Вашия текст. Позволете ми само да отбележа наличието на някои правописни грешчици.

"не са се черпали" - правилната форма е "черпили" или, ако търсите жаргонен ефект - "черпавали". Става дума за повторяемостта на действието.

"лимита отпуснат от половинките" - "лимитът" се явява подлог и изисква пълен член. А пред "отпуснат" следва да има запетая, защото, развързвайки изречението, ще стигнем до "...лимитът, който бе отпуснат от половинките,..."

"Големия поет оправда" - след като в предишно изречение липсва главна буква пред "големия", тогава нямаме прозвище и отново ни е нужен пълен член.

"последния поиска" - отново пълният член за подлога, господине!

"Поета обесник" - тук имате основание да не спазвате членуването, защото по-долу показвате, че става дума за прозвище.

"чирака разказвач си гризеше ноктите" - и пак членуването! Освен това, "чиракът-разказвач" трябва да се напише полуслято.

С удоволствие ще разгледам Вашите коментари по сайта, както и ще проследя оценките Ви (където това е възможно), стига само да уравновесите преценките и правописа си. Приятна вечер!

Манол Глишев


Re: Обесването на морето
от Ianna на 27.03.2004 @ 13:40:33
(Профил | Изпрати бележка)
Gospodi......
ne moga da rzbera,zashto ima tolkova drebnavi hora???
ta nima 4rez tvoreneto na novi izrazi,dumi ne se postiga po silen efekt...
ne besete !