Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 794
ХуЛитери: 2
Всичко: 796

Онлайн сега:
:: Georgina
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе ти казах всичко
раздел: Разкази
автор: abc

- Приятно ми е, аз съм Лини
- Радвам се, че осъществихме тази среща - тихо усмихат каза той.
Tя се виждаше за пръв път с мъжа, който така я пленяваше. В разговорите им през четиристотин километра излъчването му беше същото, както и на яве - разбра, че той не я беше излъгал.

Почти безмълвно усмихнати, двамата започнаха непринуден разговор и тръгнаха на някъде да се разхождат. Тя не познаваше неговия град и той се вживя в ролята на екскурзовод, като й обясняваше всяка забележителност, която виждаха. Лини се опитваше да запомни всичко, но всъщност дори не внимаваше. Опитваше се, тук-там питаше по нещо - живо заитересована - и само даваше вид, че всичко е разбрала.

На фона на тази прията разходка в онзи тих, пролетен следобед, когато тя за пръв път беше себе си пред някого - без маска, дори без грим - в главата й се раждаше един друг пейзаж. Мислите на девойката рисуваха мрачночервена, демонича картина.

Тя виждаше как той й се усмихва, начина, по който я гледаше понякога; забелязваше как се вживява в ролята си - сочи някоя сграда или паметник и въодушевено разказва за нея. Толкова бе радостен, че не забеляза тревогата, която понякога се загатваше в очите й. Но момичето не искаше да го притеснява и затова не му сподели страховете си. Те всъщност не от сега я преследваха.

Преди известно време, когато спомеите й бяха заровени в дълбините на нейното съзнание до степен, че тя си мислеше, че всичко вече е забравено, Лини прочете няколко реда, които накараха спомена отово да изплува и за втори път да отвори пред нея помитащите двери на Ада.

Тогава тя още не го позаваше.

Кошмарът, който се събуди в нея не ставаше на сън, а пред отворените й очи. Не се случваше през нощта, а в застиналия, вледенен ден - времето тогава беше забравило за своя естествен ход и бе забило зловещи нокти в душата й; а тя прозрачно кървеше. Вече нямаше сили да крие болката и, след петнайсет години, всички я видяха. Параванът, зад който до сега се криеше вече беше разчупил цветните си стъкла на хиляди малки парченца - под напора на постоянно нажежаващата се във вулкана на душата й мътна болка.

Тя вече престана да си слага граници - искаше да диша в свободата. Искаше другите вече да я позават, а не да сътворяват от нея поредната маска. Досега всички я правеха такава, каквато те искаха да изглежда - така я търкаляха през живота без никой да надникне, за да види какво се крие зад собственото му творение.

Като чуждо творение Лини бе живяла много дълго в родния си град. До сега не бе намерила начин, а и необходимост да се измъкне. До своите двайсет години тя бе почти забравила какво е сам да притежаваш себе си.
От всичко това успя да се измъкне с помощта на една нейна приятелка, която след това избра да си отиде.

Един ден, докато съсредоточено гледаше в монитора и работеше нещо на компютъра, се появи някакъв непознат Магьосник и я попита:
"Миличка, няма ли отново да започнеш да пишеш?" - тя погледна озадачено новия си събеседник; не искаше да бъде груба и затова му отговори нещо уклончиво, но всъщност го смяташе за голям досадник.
Упоритостта му я удивляваше - често погледите им сядаха заедно пред двата монитора, тя не му обръщаше внимание, той я заговаряше и с неговата многословност започваше да й обяснява нещо. Засичаха се ту често, ту след известни, различно дълги паузи, но накрая винаги се събираха. Никога не му каза какво мисли за него, защото усещаше, че той не е такъв - "Първото впечатление винаги лъже" - мислеше си, с присъщата за нея добронамереност към всички, и продължаваше да отвръща на многодумните му редове. Понякога се измаряше и без обяснение си тръгваше - помотаваше се малко из своя апартамент, пускаше си телевизора или излизаше на единаческа разхока, а когато отново седнеше на изморения стол, пред добре познатия монитор, той беше там. И й казваше:
"Чаках те." - в такива моменти тя се питаше какво ли се крие зад досадната му маска и защо никога не й е разкрил до сега същността си. Но не посмя да му каже.
След време той сам го направи - сподели й, че това е само неговото работно лице и, че той всъщност е съвсем друг. Магьосникът - приятел вече не беше онзи бъбрив досадник, а човек, с когото тя судоволствие разговаряше. Понякога беше строг, друг път нежно настроен, но винаги добър приятел.

Някои от приятелките на Линка не разбираха как може да се сближиш толкова с човек, когото дори не си виждал. Но тя им обясняваше, че за нея външният вид няма значение и, че тя вече познава това, което ги сближава - душата му. И това й е достатъчно. Продължаваше тяхното приятелство.
В поредната им среща Лин сподели, че след месец ще пътува до неговия град. Предложи да се видят. Той се съгласи.
След като му разкри най-съкровената си тайна, той я накара да му обещае, че ще му казва винаги всичко. Веднага щом го почувства; а след това й обеща, че първото, което ще направи за нея като я види е да й подари една мечешки голяма, приятелкса прегръдка. По стечеие на обстоятелствата те не се видяха до пристигането й в неговия град.

Всичко се случи както бе очаквала - приятен слеобед, тиха разходка, нови улици в град от планински цветове - тя живееше на брега на морето.

Само едно нещо я мъчеше - мислите й го рисуваха като неин насилник. Той я прегръщаше и й се усмихваше, а тя виждаше само как споменът от детството й се облича в неговото тяло и я изнасилва.
Лин усети завръщащия се в очите й ужас и вцепеняващи я тръпки заплуваха през тялото й - тя се опита да ги пребори, но беше изгубила и последите си капчици сили.
Сподели със своя Магьосник, че вече се чувства ужасно изтощена, но не му обясни защо. И той не я попита.

Надяваше се, че е успял да види истинската й същност, без мрачните мисли да му попречат. Все пак беше искрена.

Прекараха заедно два странни, с рaзлични дози сериозност, веселие, кратки тъжни разговори, детски пориви и истински усмивки дни. После тя си тръгна.

Прибра се при своето море - Магьосникът вече го нямаше. Но ужасът пак я гонеше...Можеше да му каже, но не смееше - какво щеше да си помисли? Сподели с най-добрата си приятелка какво я мъчи, но тя й отговори, че за съжаление няма как да й помогне и трябва да отиде при специалист.
Беше изправена пред дилема - не искаше да го нарани, а имаше нужда от приятелското му рамо. Затова една сутрин реши да му каже, но успя просто да надраска в един sms: "Не ти казах всичко."...И той не отговори.


Публикувано от railleuse на 08.04.2005 @ 21:16:36 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   abc

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:32:17 часа

добави твой текст
"Не ти казах всичко" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не ти казах всичко
от mojsei на 09.04.2005 @ 15:50:03
(Профил | Изпрати бележка) http://jivotyt.com/news.php
Това не е просто литературна творба за нещата, които изпълват ежедневието ни. Това не е просто атестация за безспорните качества на автора. Това не е просто едно екзистенциално разкриване на последиците от едно престъпление, изживявано чрез страха и болката в продъжение на 15 години...
Това е битката на Лини за себеутвърждаването, това е доказателсто за адекватността на Лини към подкрепата, която получава от укрепващото Гражданско общество, това е проверка на нейното самосъзнание за етапа на който се намира тази нейна битка, това е една от практическите задачи, която се решава в Сайта, а също така е проверка за готовността на ХуЛиТе-рите да се концентрират по решаването на практически задачи като необходима страна на новата художествена литература.


Предизвикано от коментара на Мойсей
от abc на 10.04.2005 @ 12:31:33
(Профил | Изпрати бележка)
Това е творба, искаща своята оценка. Наистина е писана по действителен случай и е с действителни герои, т.е разказа е съвсем реалистичен, но аз не упреквам никого в него. Просто изхвърлям навън страховете си - опитвам се да ги разбера, да разбера защо се появяват въобще и защо чак сега, а не например преди 10 или преди 5 години. Но не искам ничия помощ или подкрепа, текста не парадира за това - той е само форма, в която разкривам мислите си. Искам от читателите да го оценяват само като разказ, а не като моя съдба - затова и има определеност в жанра, а не е в раздел "Други...". И ако някой от тях поиска да ме попита за повода или за нещо друго, както и просто да пусне някакъв коентар, може спокойнно да го направи. Дори бих се радвала, защото това е първият ми разказ и би било добре ако се намери някой да ми покаже евентуалните грешки.

Не ми харесва упрека в коментара ти Мойсей. Смятам, че ако аз исках да упреквам някого със собствената си творба, щях да го направя ясно и без заобикалки. Нямаш право да упрекваш другите за неща, за които не са виновни или не са имали участта да ги видят. Разбирам глената ти точка, но има хора, които са го прочели и не са разбрали разказа като теб. Затова те съветвам преди да напишеш нещо подобно, наистина добре да се замислиш над това какво всъщност казваш и на кого - заслужават ли го.

С уважение: Лини