Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 3
Всичко: 874

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИманяри
раздел: Разкази
автор: jovani_m

Пролетта бавно и величествено настъпваше по цялата земя.Кокичетата вече отстъпваха място на латинките и кукуряка.Аромата от дивите горски цветя замайваше главата,та чак ушите ти звънтяха.Птичето надпяване се смесваше с жуженето на пчелите в божествен химн,в прослава на господарката на живота-майката природа.

Горският внимателно пристъпи на козята пътека,като внимаваше да не изплаши някое диво животно скрило се в храстите или по-лошо,някое младо семейство на диви прасета.Тръгна в посоката,от където нощес се виждаше заревото.В края на гората започваше обширна област от поляни,които бяха известни със старите тракийски могили.Някои от тях вече бяха разкопани и описани от археолозите,но повечето си лежаха там,тихи и кротки,непокътнати.

С предпазливи крачки горският се приближаваше към края на гората,като се наслаждаваше на безмерната земна красота.Скришом наблюдаваше любовният танц на птиците,възхитителното майсторство,с което си свиваха гнезда,радващите се на ласкавите и топли слънчеви лъчи,малки кафеникави гущерчета,които бързо се стрелкаха сред разпиляните камъчета,при приближаването на човека.

Вече приближаваше края на гората.С всяка крачка,горският ставаше все по-предпазлив.Вниманието му беше изострено до крайност,за което веднага забеляза разхвърляните пръс и камъни,като че къртица беше ровила.Много голяма къртица.Горският излезе на поляната,като продължаваше да приближава внимателно към това,което беше останало от свещената могила.С приближаването той забеляза къде е горял огънят,предполагаемата причина за заревото нощес,разхвърляните чимове трева и древните,с майсторство дялани тракийски камъни,а сред тревата се търкаляха древни старинни предмети,принадлежащи сигурно на погребаният собственик на могилата.При бързането и в тъмнината сигурно не са ги видяли.Следите от широките автомобилни гуми и множеството отпечатаци от обувки показваше,че хората,които са били тук са трима или четирима.Навярно са дошли по руслото на реката,си мислеше горският,като погледна в тази посока.Следите от автомобила,най-вероятно джип,водеха натам.Иманяри,пак проклетите иманяри.Ако не са бракониерите,ще са иманярите.А управата нехае.И тия в парламента,и те нехаят.Та,нали и те са един вид иманяри,копаят,разхвърлят,в нашите души копаят и нашият живот разхвърлят.И едните ,и другите,каквото изкопаят го продават,скъпо и пре скъпо го продават.Зад граница го продават.И нашите деца там продадоха.Едните продават нашето свято минало,а другите нашето бъдеще.Търгаши се оказахме,мислеше си с тъга той.В древността хората са казали,че всеки народ си заслужава царя,а ние си заслужаваме и царя,и иманярите.

Горският с тъга и покруса оглеждаше останките от един древен народ.Докато си мислеше за иманярите и търгашите,неусети кога по бузите на неговото сурово и мажествено лице се търкулнаха две парещи сълзи.С опакото на ръката той ги избърса,но те продължаваха да бликат от очите му,като капеха на земята и отдаваха влагата си за един нов живот.


Публикувано от BlackCat на 07.04.2005 @ 00:02:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   jovani_m

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:44:35 часа

добави твой текст
"Иманяри" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Иманяри
от Spiegel на 07.04.2005 @ 08:05:47
(Профил | Изпрати бележка)
даааа, добрееее
очакваме продължение, как ги причаква на втория ден и ги застрелва като зайци /както Зайцев/
за справки - виж ми текста за гаргите