Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 852
ХуЛитери: 1
Всичко: 853

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта Малка частица от света
раздел: Други ...
автор: lusinda

Да посадиш дърво е едно от най-хубавите неща на света.
Посадила съм десетки, а съм изкопала тераси за стотици... и когато ми се случи да минавам покрай тях, радвам се, че съм го правила. Прегръщала съм дърво /и в преносния смисъл:))))/, и това е едно от усещанията за съпричастност към света, към живота на планетата. Иначе гордият покорител на природата - човекът, все забравя, че е част от нещо доста по-грандиозно. Трябва да усетите мириса, шума, влагата и много други подробности, които ще ви накарат да почувствате всемирната хармония. Май се отклоних от първоначалната тема и сега ще мина на друга.

Помните ли, че като сте били малки, сте забелязвали мравчиците, буболечките, тревичките, пукнатините, всички онези малки пъплещи създанийца, като и милиони други подробности, които сега изобщо не ви правят впечатление. Имаше един филм със зъглавие "Какъв е цветът на вятъра", отнасяше се за незрящо дете... тогава изобщо не можех да си представя да не мога да виждам... бях на възрастта на детето и се опитвах да разбера какво е да не можеш да наблюдаваш малкото охлювче, което се опитва да пропълзи по тънкото стъбло на някакво растение и оставя една прекрасна блестяща следа... да не мога да видя парченцата слюда, която обелвах от камъните някъде по Хисарлъка или онова проблясване на искричката, получена от удара на кремък в кремък, придружена от една страшно интересна и упойваща /за мен / миризма. Или пък - милионите светулки, част от които ние хващахме и лепяхме по лицата си:)) Боже, колко радост ми носят зрителните ми представи от онова време, когато всяко нещо беше събитие... Защо порастваме изобщо? :)))) И никога вече не можем да полегнем по корем и да наблюдаваме живота на обитателите на мравуняка, които и пет пари не дават, че някой ги наблюдава:))) Да хванем майски бръмбар в шепа и да слушаме онова приятно жужене на разсърдена гадинка:)

Или да лежим неподвижно, за да не подплашим пеперудата, която е като някакво ефимерно украшение, да бръкнем във водата, за да си хванем попови лъжички и после да ги гледаме в изпъкналите очички:) Иска ми се пак да ги правя тези неща... но дори и да ги направя... няма да е същото. Ще липсва онази невинност и онова чувство на откривателство, които карат душата ти да пърха като крилцата на пеперудката, качнала върху дланта ти, а ти инстинктивно се опитваш да я спреш, обхващайки я с пръсти... а после там е само едно мъртво, непотребно тяло...

Трябва да ви кажа, че това са истинските мигове на щастие - кратки, но ярки. И нашият живот е съставен от много такива. Не се опитвайте да ги задържите, защото ще ги смачкате... само ги запомнете. Ярките цветове на тези мигове ще направят килима на вашия живот по-весел, по-пъстър и когато той бъде завършен, ще бъде оценен по тези именно шарени петна:)
Не знам какво ме прихвана днес, та ви написах това.. но това е моята теория - щастието е миг, живей заради тези мигове, опитвай се да ги създаваш и ги запомни... връщай се често към тях и черпи сили оттам... и пак ги създавай.


Публикувано от hixxtam на 27.03.2005 @ 16:30:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   lusinda

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 8


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:32:41 часа

добави твой текст
" Малка частица от света" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Малка частица от света
от midnight_witch на 27.03.2005 @ 16:45:37
(Профил | Изпрати бележка)

Писмо до приятел

Помня и Олег и Болек, и Милко и Морко,Ушко и Зъбчо...помня може би повече от колкото ми е нужно.Помня плевнята -огромна и страшна -как мислех че от нея нощем изпълзяват караконджулите дето баба все с тях ме плашеше и скривалището ми високо горе в гредите на 7 м. над кота 0.
Помня шемета ,който не обземаше като се бухвах в сеното и ми се замайваше главата от мириса на билки и слънце, удоволствието да откривам новите гнезда на кокошките,и да изпивам суровите яйца!!!/бъррр сега/ помня как подскачах от един навес в друг и вярвах ,че в малките дървени корабчета живеят мънички човечета ,които се показват нощем,одраните ми колена и лакти...рошавата слама върху главата ми, вечно набит някой от мен плаче долу ,а аз съм...горе.
фактът че все бях горе на черешата.
на покрива.
на ... небето .
в другите измерения
фенерчето нощем под одеалото- и поредната книга в ръката.
или под чина.
под леглото.
лежа по корем на пода и вирнатите ми крака разрязват времето.
Сега изглеждам безкрайно делова. Или тинейджърски.Само двете сурови бръчки в крайщата на устата ми показват- че този живот не е любезният принц.закачливи пламъци се смеят в очите ми- при поискване.
купища факсове,оферти ,документи.
фактът да си знаеш цената като професионалист.
самоуважението.
високите изисквания.
напрежението.
12 часа работен ден.

Зад гърба ми някой проронва:
-Кучка!

Закачлива усмивка се мъчи да не се прокрадва между стиснатите ми устни.

Едно хлапе ,крачи зад мен ,с непокорна почти бяла от слънцето коса ,изплъзваща се и от суровите плитки на мама ,подскача на един крак и им се плези...



Re: Малка частица от света
от sradev (sradev@о2.pl) на 27.03.2005 @ 20:33:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
три магии:

днес някой ти открадна един час живот. Току-що сина ми съобщи тази лоша новина. Уж ще ти я върнат след половин година, но то не е същото.

Когато се ражда момче, дядото сади дърво. И това е неговото дърво. Когато почне да разбира - дядото го запознава с дръвчето. Когато няма на кого да се изплаче - разговаря с дръвчето... А след години, когато го няма - близките питат дръвчето какво става с него.

Когато се ражда момиче, дядото събира зърно по зърно гроздето, прави бъчвичка с ракия и я закопава на знано на домашните място. И когато момичето се жени на масата се сервиа тази ракия. Не съм чул някой да е изпил преди времето й тази ракия.