Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 469
ХуЛитери: 2
Всичко: 471

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПоеми в проза V
раздел: Преводи
автор: salza

Залата на Страшния Съд

Оскар Уайлд

Тишина цареше в залата на Страшния Съд и Човекът се яви гол пред Отца.

И Бог разгърна Книгата на Живота на Човека.

И Бог рече на Човека," Твоят живот беше изпълнен със злини и ти беше жесток към онези, които имаха нужда от подкрепа, а към онези, на които им липсваше приятелско рамо, ти се отнесе сурово сякаш сърцето ти е от камък. Бедните те молеха за милостиня, а ти не пожела да ги чуеш, и ушите ти бяха глухи за виковете на Моите злочести чеда. Ти отнемаше наследството на сираците, ти подгонваше лисиците към лозето на съседа си. Ти вземаше хляба от децата и го хвърляше на кучетата, и ти прогони Моите прокажени, които обитаваха блатата и живееха в мир и Ме възхваляваха; и върху Моята земя, от която си създаден, ти проля невинна кръв."

И Човекът проговори и каза,"Да, Господи, така сторих."

И отново Бог разгърна Книгата на Живота на Човека.

И Бог рече на Човека," Животът ти беше изпълнен със злини, и Аз показвах Красотата, а ти я търсеше, и скритото от Мен Добро ти подминаваше. Стените на твоята стая бяха изписани с образи, и ти се надигна от леглото на своите мерзости, за да слушаш песента на флейтите. Ти въздигна седем олтара на греховете, които Аз бях изстрадал, и ти яде неща, които не са за ядене, и на твоята пурпурна дреха бяха избродирани трите знака на срама. Твоите идоли не бяха от злато и сребро, които са трайни, но от плът, която е смъртна. Ти изливаше благовония върху техните коси и слагаше нарове в ръцете им. Ти намаза нозете им с шафран и застла килими отпреде им. Ти боядиса клепките им и натри телата им със смирна. Ти се кланяше доземи пред тях, и троновете на твоите идоли стояха под слънцето. Ти показа на слънцето своя срам, а на луната - своята лудост."

И Човекът проговори и каза,"Да, Господи, така сторих."

И трети път Бог разгърна Книгата на Живота на Човека.

И Бог рече на Човека,"Със злини бе изпълнен живота ти, и със зло и мерзост ти се отплащаше за доброто. Ти нарани ръцете, които те хранеха, и ти възневидя гръдта, която те откърми. Този, който ти донесе вода си тръгна от теб жаден, и разбойниците, които те скриха в своите палатки през нощта, ти отиде и предаде преди зората. Врагът, който те пощади, ти издебна и нападна от засада, а приятелят, който крачеше с теб, ти продаде за няколко сребърника, и на тези , които ти даваха Любов ти отвърна с Лъст."

И Човекът проговори и каза,"Да, Господи, така сторих."

И Бог затвори Книгата на Живота на Човека и каза,"Моята воля е да те пратя в Ада, да, точно в Ада ще те пратя."

И Човекът извика,"Не, не можеш да ме пратиш там."

И Бог каза на Човека, "Защо не мога да те пратя в Ада, назови причината."

"Защото Адът е мястото, където винаги съм живял", отговори Човекът.

И тишина се възцари в залата на Страшния Съд.

И след време Бог проговори и каза на Човека, " Ако не мога да те пратя в Ада, то във Рая ще отидеш. Да, във Рая ще те пратя."

И Човекът извика,"Не, не можеш да ме пратиш там."

И Бог каза на Човека, "И защо не мога да те пратя в Рая, назови причината."

"Защото никога и никъде не мога да си го представя", отговори Човекът.

И настана тишина в залата на Страшния Съд.


Публикувано от BlackCat на 25.03.2005 @ 22:20:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Преводи

» Материали от
   salza

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 23:59:45 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Поеми в проза V" | Вход | 3 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Поеми в проза V
от sradev (sradev@о2.pl) на 25.03.2005 @ 22:25:26
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
наздраве!


Re: Поеми в проза V
от osi4kata на 25.03.2005 @ 22:31:07
(Профил | Изпрати бележка)
sigurno deputatite sa izlezli v obedna po4ivka:))).

Sheguvam se.

Razsujdava6 buntarski i tova mi dopada. I pi6e6 dobre.

Pozdrav!


Re: Поеми в проза V
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 03.05.2010 @ 15:30:34
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за хубавия превод на този дълбок текст!
Поздрави!