Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 797
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 801

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌîäî
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: Pip

Ïîëèíåçèÿ.
Ñðåäàòà íà àâãóñò.
Ìàëêèÿò îñòðîâ Íãàõ Ãàõ Àõ.
Êðàéáðåæíèòå âîäè.
Ãîëÿìà áÿëà ÿõòà íà êîòâà.
Êàþòàòà íà ãîñòèòå.



Ïèï Âîëàíò


Ìîäî


"...Áèòèåòî íà ÷îâå÷åñòâîòî å êàòî åäíà ãîëÿìà ñãðàäà, íÿêîè êðèëà îò êîÿòî ñà çàâúðøåíè â ðàçëè÷íè àðõèòåêòóðíè ñòèëîâå è ñà îáçàâåäåíè çà æèâååíå â èíäèâèäóàëåí êîìôîðò. Äðóãèòå ÷àñòè ñà îùå â ñòðîåæ. Òóõëèòå, îò êîèòî ñå çèäà çäàíèåòî, ñà ñúäáàòà è æèâîòà íà âñåêè êîíêðåòåí ÷îâåê. Áåç òÿõ íå ìîæå äà ñå ïîñòðîè êàêâîòî è äà áèëî. Êàêòî íÿìà ïî ñâåòà äîðè äâàìà ÷îâåêà ñúñ ñòîïðîöåíòîâà èäåíòè÷íîñò, òàêà è íÿìà åäíàêàêâè òóõëè. Êîé å òóõëàðÿò? Áîã? Ñúäáàòà? ×îâåêúò? Ïëåìåòî? Ïîðîêúò? Ùàñòèåòî? Âñåêè îò íàñ ñè èìà ñâîÿ Áîã! Ñúäáàòà å îðèãèíàëíà! Áèîëîãè÷íî ñìå õîðà. Ïëåìåíàòà ñà ìíîãî, íî ñà ïëåìåíà, îáùåñòâà, ñåêòè è ôðàêöèè, êàñòè è ñåêöèè, ðîäîâå è ñäðóæåíèÿ, ñúþçè è ôàìèëèè, ñòàäà è ãèëäèè îò ïîðî÷íî ùàñòëèâè è ùàñòëèâî ïîðî÷íè òóõëè÷êè."

Ìîäî Òóõëàðèíà, ìàéñòîð-çèäàð
Îñìà êâàëèôèêàöèîííà ñòåïåí â
Òåõíèêóìà ïî ïúðâè÷íà ôèëîñîôèÿ,
òåàòðàëíà àðõèòåêòóðà è ñöåíè÷íî
ñòðîèòåëñòâî.


1.
...
Ìëàä, ñïîðòíî ñëîæåí ìúæ è ñïúòíèöàòà ìó, ñ îêîëî ÷åòèðè-ïåò ãîäèíè ïî-ãîëÿìà îò íåãî, íî ñúñ ñòåãíîòî è ïîääúðæàíî òÿëî ñå ïðèãîòâÿò çà ïúðâîòî çà äåíÿ ãìóðêàíå.
- Ùå îòèäà äà ïîäãîòâÿ àêâàëàíãèòå, ñêúïà. - Åäãàð Ïåðåòîí ñå íàâåäå êúì ëèöåòî íà ñâîÿòà ïðèÿòåëêà, çà äà ÿ öåëóíå, íî ìëàäàòà æåíà îñòàíà õëàäíî íåïîäâèæíà. - Êàêâî òè èìà, Ìîíè?
- Îò íÿêîëêî äåíà ñå ÷óäÿ êàê äà òè ãî êàæà, íî âñå èçëèçà êàòî â êíèãà, êàòî âúâ ôèëì, à áèõ èñêàëà ïðè íàñ äà å ïî-ðàçëè÷íî! - ñ äîñàäà è íåñêðèòî íåäîâîëñòâî çàãîâîðè íàöóïåíàòà æåíà. - Ìðàçÿ êëàñèêàòà!
Òàêà ñè ìèñëåøå Ìîíèêà Áðîñàñêî, áîãàòà äúùåðÿ íà îùå ïî-áîãàòèòå ñè ðîäèòåëè, äàëè é â æèâîòà ïúëíàòà ñâîáîäà äà õàð÷è ñîáñòâåíèòå ñè ïîëîâè èíñòèíêòè è òåõíèòå ïàðè. Òðèñåäìè÷íîòî é óâëå÷åíèå ïî ñêè-ó÷èòåëÿ Ïåðåòîí, òúï êàòî íåãîâèòå ñêèîðñêè ùåêè, ñåãà áå íà ïúò äà çàâúðøè òðàäèöèîííî.
Íå ïî-óìíà îò ñâîÿ òúðêà÷ íà ëåäåíè ïèñòè è ðàçãîðåùåíè òåëà, óÿëà ñå â áîãàòàøêèòå ñè ðàçâëå÷åíèÿ, ìèñ Áðîñàñêî ñå ïðàâåøå íà íàõîä÷èâà åí-Òåëå-ãåíòêà:
- Åä, ÿ ìè çàäàé âúïðîñà ñè îòïðåäè òðè äíè, êîãàòî ñè èçïîâðúùàõ ÷åðâàòà ñëåä âå÷åðÿòà ñúñ ñåìåéñòâî Êúðòúí!
- Ãîñïîäè, Ìîíèêà! Äà íå ñè áðåìåííà, ìà? - îïóëè ñå êàòî îñìîðàçðÿäåí êëîóí âèíîâíèêúò çà ãåéçåðíîòî âðúùàíå íà ìîðñêèòå äåëèêàòåñè îáðàòíî â ìîðåòî îò ñòîìàõà íà ïðÿñíî çàáðåìåíÿëàòà áîãàòàøêà ëàêîìíèöà.
- Ùå ñúäÿ òåçè ãàäîâå îò ôàðìàöåâòè÷íàòà êîìïàíèÿ, äåòî ìè ïðîáóòàõà ôàëøèâèòå êîíòðàöåïòèâè, ñ êîèòî ñå òúïêàõ ïîñëåäíèòå äâà ìåñåöà! - êîíòðèðà çàïëàøèòåëíî âúçòîðãà íà áúäåùèÿ òàòêî Ïåðåòîí ìëàäàòà îïëîäîòâîðåíà íîñèòåëêà íà ìàé÷èíñêè ÷óâñòâà, ïðåïúëíåíà ñ ëþáîâ êúì äåöàòà.
- Ìîíè! Íåäåé òàêà, ñêúïà! - ñ íåóìåëî ñêðèòî ëèöåìåðèå ÿ óêîðè ñïîðòèñòúò Åäãàð. - Âåäíàãà ùå ñå îáàäÿ íà òàòêî è ìàìà, çà äà èì ñúîáùÿ ðàäîñòíàòà íîâèíà - âñå ïàê çà ïúðâè ïúò ùå ñòàâàò áàáà è äÿäî! - Òîé ïîíå÷è äà ïðåãúðíå áúäåùàòà ñíàõà íà ñâîèòå ðîäèòåëè, æèâååùè â ïðèþòà çà áîëíè îò çàõàðåí äèàáåò, íî áå îòáëúñíàò. Áðåìåííàòà ñàìêà ñòðîãî ñå ïàçåøå îò âúíøíè ïîñåãàòåëñòâà âúðõó ìàé÷èíàòà é íåçàâèñèìîñò.
È íàâðåìå. Òî÷íî â òîçè ìîìåíò, ñòàðòèðàéêè ñúñ çâó÷íî õúëöàíå, ìàé÷åòî Áðîñàñêî èçïðàñêà åäèí ôîíòàí îò ñäúâêàíà íà ñèòíî òàçñóòðåøíà çàêóñêà âúðõó êèëèì÷åòî íà ïîäà íà êàþòàòà, êàòî ãî ïðèäðóæè ñ ìóçèêàëíî-ïàòåòè÷íè èçëèÿíèÿ:
- Ìàìêà ìó! Ìàìêà ìó! Ìàìêà ìó! - çàêàíâàøå ñå òÿ, áåç äà å ÿñíî äàëè íà çàðîäèøà â ìàòêàòà ñè, íà ïîâðúùàíåòî èëè íà àïòåêàðÿ, ïðîáóòàë é êîíòðàöåïòèâà ìåíòå.
Åä-òàòüîâîòî âçå îò òîàëåòêàòà ìîáèëíèÿ ñè òåëåôîí è ïîäñâèðêâàéêè ïîä íîñà ñè íÿêàêâà âåñåëà ìåëîäèéêà, ñå çàèçêà÷âà ïî ìàëêàòà ñòúëáè÷êà íà ïàëóáàòà. Ðåøè äà îñòàâè ìàéêàòà íà äåòåòî ñè â ãîðäî óñàìîòåíèå, çà äà ìîæå òÿ äà ñâèêíå ñ ïðèÿòíè çà âñåêè ìàé÷èí íîñ àðîìàòè íà ïúðâîòðèìåñå÷íàòà ïîâðúòíÿ è áåáåøêà äðèñíÿ - òàêà ðàäîñòíè è ïðåæàëèìè çà âñè÷êè æåíè ïî ñâåòà.
Çàñòàâàéêè íà ìîñòèêà, Åäãàð íà íÿêîëêî ïúòè èçáèðà åäèí äúëúã íîìåð íà ìîáèôîíà ñè.
- ×åðâåíàòà áîÿ ñâúðøè! - Êàçà êàòî ðàïîðò ìëàäèÿ ìúæ è íàòèñíà ïàê íÿêîëêî êîï÷åòà îò êëàâèàòóðàòà âúðõó òåëåôîíà. Ñëåä åäíà-äâå ñåêóíäè îò àïàðàòà ñå ïîÿâè ãúñò ïóøåê è ãîñïîäèíà Ïåðåòîí ãî çàõâúðëè íàäàëå÷ âúâ âîäàòà.
Íà ñëåäâàùèÿ äåí îêîëî åäèíàäåñåò ïðåäè îáÿä, ñúñ ñèíèíè ïî ëèöåòî è öÿëîòî òÿëî, õëèïàù è ïðåâèò îò íåùàñòèå, Åäãàð Ïåðåòîí äàâàøå ïîêàçàíèÿ íà ïîëèöåéñêèÿ èíñïåêòîð â õîòåëà êàê ïðåç íîùòà ÿõòàòà ìó áå íàïàäíàòà îò íÿêàêâè õîðà â ÷åðíè ìàñêè, êîèòî ãî ïðåáèëè îò áîé è îòâëåêëè áðåìåííàòà ìó ïðèÿòåëêà.


2.
Òðè äíè ïî-êúñíî.
Èñïàíèÿ.
Ïîêðàéíèíèòå íà Áàðñåëîíà.
Áåäíÿøêè êâàðòàë.
Êúùà îò êèðïè÷, âàðîñàíà â áÿëî è ñèíüî.
Õîë, äåêîðèðàí â òðàóð.
Äâå ìîìè÷åòà íà ïî 18 ãîäèíè ñåäÿò íà âèñîê ñïàëåí êðåâàò.
Åäíàòà îò äåâîéêèòå å îáëå÷åíà â ÷åðíè îäåæäè, äðóãàòà å ñ ÿðêî ÷åðâèëî è øàðåíà áëóçêà ñ ãîëÿìî, íàïúëíåíî ñ íàïðàùÿëè öèöè, äåêîëòå.
- Ïîìèñëè ñè äîáðå, Ðîçà! - îáúðíà ñå êúì äîìàêèíÿòà íåéíàòà ãîñòåíêà è ñúó÷åíè÷êà Õóíà, Õóàíèòà Ñóðáàðàí. - Òâîÿò Íåñòî å íàð-êî-ìàí!
- Íî òîé ìå îáè÷à! - ïðåç ñúëçè èçõëåí÷è ñîïîëèâàòà Ðîçàëèÿ. - È îáåùà, íà ãðîáà íà ìàéêà ìè îáåùà äà ãè ñïðå òåçè íàðêîòèöè, ðàçáèðàø ëè?
- Íå ðàçáèðàì! Òåáå íå ðàçáèðàì, ïðèÿòåëêî ìèëà! - ðàçïàëè ñå âúçïèòàòåëêàòà Õóàíèòà. - Êàêâî òîëêîâà íàìèðàø â òîçè Åðíåñòî? Òîé ïðîñòî å åäíà îòðåïêà è òîâà ñè å! ß ñè ñïîìíè Õóëèî! Êàêúâ ìëàäåæ! Ñëåä êàòî çàâúðøè ó÷èëèùå, âåäíàãà çàïî÷íà äà ðàáîòè ïðè ÷è÷î ñè êàòî ÷èðàê â ðàáîòèëíèöàòà ìó! Çíà÷è å ñåðèîçåí, îòãîâîðåí! Ùî ñè ãî îòðÿçàëà ìèíàëàòà ãîäèíà,à? Áèë äåáåë! È êàêâî îò òîâà? Òè ïúê äà íå ñè Íàîìè Êåìïáúë, à?
Ðîçàëèÿ Ïîíòåõîñ, îïå÷àëåíà îò ñìúðòòà íà ìàéêà ñè, òèõî õëèïàøå. Ïðèÿòåëêàòà é ïðîäúëæè äà ÿ âðàçóìÿâà:
- À Èãíàñèî Àïåðäèîëà? Áåøå âëþáåí â òåáå öåëè äâà ìåñåöà ïî-ìèíàëàòà ãîäèíà! Ñåãà çíàåø êúäå å? - è áåç äà çàáåëÿçâà óòâúðäèòåëíîòî êèìâàíå íà Ðîçà, ïðîäúëæè: -  Ìàäðèä å!  Ìàäðèä! Ó÷è òàì çà õëàäèëåí òåõíèê!
Õóàíèòà Ñóðáàðàí ñå ñïðÿ èçâåäíúæ è ïðåãðúùàéêè ïðèÿòåëñêè ïîêðóñåíàòà äåâîéêà, çàâúðøè íàñòàâíè÷åñêè:
- Àêî áÿõ íà òâîå ìÿñòî, - òÿ ñå îáúðíà êúì èêîíàòà íà "Ñâåòà
Ìàðèÿ-Ìàãäàëåíà" è ïðåêðúñòâàéêè ñå, ïðîøåïíà: - Ùÿõ äà ñè âäèãíà ÷óêàëàòà è àéäå äà ìå íÿìà òóê, â òàçè ñòàðà ñúáîðåòèíà! Åé òàêà, îò ðàç, ùÿõ äà òðúãíà íàêúäåòî î÷èòå ìè âèäÿò, ñàìî è ñàìî äà ìó èçáÿãàì íà òîçè òâîé íàðêîìàí! Êàêâî òå çàäúðæà òóêà, áå Ðîçå! Êàæè ìè, à? - è ñàìà ñè îòãîâîðè âìåñòî ïðèÿòåëêàòà ñè: - Íèùî! Àáñîëþòíî íèùî!
- Íåäåé òàêà, Õóíà! - ïàê èçõëèïà ïðÿñíîòî, îò òðè äíè ìëàäî ñèðà÷å. - Êàê ùå èçîñòàâÿ Åðíåñòî! Òà íàëè å áîëåí! Òðÿáâà äà ìó ïîìîãíà, äà ãî îòêàæà îò äðîãàòà! Ñàìà çíàåø, ÷å íå å ëåñíî.
- Àêî ùå ìè ñå ïðàâèø íà ìàéêà Òåðåçà, ïî-äîáðå èäè â ìàíàñòèð, äà èçãíèåø òàì çàåäíî ñ êîêîøèÿ ñè ìîçúê! - ïîäñêî÷è ðÿçêî Õóàíèòà è òðúãíà äà ñè õîäè, íî â òîçè ìîìåíò âðàòàòà íà ñòàÿòà ñå îòâîðè è íà ïðàãà é çàñòàíà åäèí ñëàá, ñðåäåí íà ðúñò, ïðåãúðáåí 20-ãîäèøåí ìëàäåæ ñ ïðèñâèòè î÷è. Ñ ìåëàíõîëè÷åí, ôèêñèðàí ñàìî íàïðåä ïîãëåä è êðèâà íàäìåííà óñìèâêà íà áðàäÿñàëîòî îò òðè äíè ñëàáî, æúëòåíèêàâî ëèöå, òîé ñå îáúðíà êúì èçãîðàòà ñè Ðîçàëèÿ Ïîíòåõîñ:
- Ñúáèðàé ñè áàãàæ÷åòî, öâåòåíöåòî ìè òî îêëþìàëî! - È áåç äà ïóñêà äðúæêàòà íà âðàòàòà, çà äà íå çàãóáè ðàâíîâåñèå, çàâúðøè ñ íàäåáåëÿë îò äðîãàòà åçèê: - Îòèâàìå ñ òåáå, ñëúí÷èöå, íà ïúòåøåñòâèå!
- Ùî íå ñè õîäèø ñàì íà ìàéíàòà ñè! - èçðåâà Õóàíèòà Ñóðáàðàí è õóêíà ïðåç âðàòàòà, ñúáàðÿéêè Åðíåñòî Òàðòàãîð íà ïîäà.
Ðîçà ñêî÷è îò êðåâàòà êúì ïàäíàëèÿ ìëàäåæ.
- Ñèëíî ëè ñå óäàðè, Òåñòî? Áîëè ëè òå ìíîãî, ìèëè÷úê? - òÿ êëåêíà äî ïðèÿòåëÿ ñè è ãî öåëóíà ïî ñïëúñòåíàòà ìðúñíà êîñà.
- Óõ! Íèùî ìè íÿìà, ñúêðîâèùå ìîå! - Åðíåñòî ñå çàâúðòÿ è ïðåãðúùàéêè ìîìè÷åòî ïðåç êðúñòà, íàïðàâè áåçóñïåøåí îïèò äà ôîêóñèðà ïîãëåäà ñè âúðõó ìîêðîòî é ëèöå. - Ïàê ëè òè äîñàæäà òàçè Õóàíèòà-Öèöîíèòà ñúñ ñâîèòå ðîäèòåëñêè ãðèæè? Ñåãà àç ùå òè áúäà è áàùà, è ìàéêà, è ....
- Çà êàêâî ïúòåøåñòâèå ìè ãîâîðèø, Òåñòî? Êúäå ùå õîäèì, êúäå? -
Ïðåêúñíà ãî, âñå îùå õëèïàéêè, Ðîçà. - Åëà äà ñè ïîëåãíåø, äà ïîñïèø, à ïîñëå ùå ìè ðàçêàæåø âñè÷êî, íàëè? - Òÿ ãî ïîäõâàíà ïîä ìèøíèöèòå, îïèòâàéêè ñå äà ãî âäèãíå íà êðàêà è äà ãî ïðåìåñòè íà êðåâàòà.
Ìîìè÷åòî óñïÿ íÿêàê ñè äà ïîëîæè ïî÷òè íåïîäâèæíîòî òÿëî íà äðîãèðàíèÿ ñè ïðèÿòåë âúðõó ëåãëîòî. Òîé çàñïà ïî÷òè âåäíàãà.
Êúì äåñåò è ïîëîâèíà âå÷åðòà, ñëåä êàòî ïðèáðà êúùàòà îò ïîñåùåíèåòî íà ñúñåäèòå (òÿ íÿìàøå âå÷å íèêàêâè ðîäíèíè) ïî ïîâîä ïîãðåáåíèåòî íà íåùàñòíàòà ñè ìàéêà - âäîâèöàòà Êàòàëèíà Ïîíòåõîñ, Ðîçàëèÿ ñå èçêúïà è ëåãíà òèõè÷êî äî Åðíåñòî. Íå ñå è íàäÿâàøå äà çàñïè ñëåä òîçè òðàóðåí äåí, íî óìîðàòà è íàïðÿæåíèåòî áúðçî íàääåëÿõà è òÿ ñå óíåñè â òåæúê ñúí - ñìåñèöà îò ðàçêúñàíèòå ôðàçè îò ìîëèòâàòà íà ñâåùåíèêà, ñúáîëåçíîâàíèÿòà íà ñúñåäèòå è íàñòàâëåíèÿòà íà Õóàíèòà Ñóðáàðàí.
Îêîëî ÷åòèðè ñóòðèíòà Åðíåñòî Òàðòàãîð ñå ñúáóäè è ñå îãëåäà, çà äà ðàçáåðå êúäå ãî å ñúáîðèëà òîçè ïúò äîçàòà íà îíçè ÿê òðàâóíÿê îò Òàäæèêèñòàí - íàïîñëåäúê òîé áå õèò â òåõíèÿ êâàðòàë. Îçúðòàéêè ñå ïî ñòåíèòå, òîé èçâåäíúæ ïîãëåäíà ñïÿùàòà äî íåãî äåâîéêà è ñÿêàø ñåòèë ñå çà íåùî ìíîãî âàæíî, ñå èçõëóçè òèõè÷êî îò ëåãëîòî. Îòèäå äî áàíÿòà. Èçïèêà ñå. Ñúáëå÷å ñå ãîë. Ñåäíà âúðõó êëåêàëîòî. Èçïóøè åäíà öèãàðà è, ëåêî çàëèòàéêè - îùå ãî äúðæåøå òàäæèêèñòàíñêàòà òðåâà, îòèäå äî êðåâàòà. Íàìåñòè ñå äî ñúíåíàòà Ðîçà, ïîçàìèñëè ñå çà íÿêîëêî ñåêóíäè, à ïîñëå ÿ îáëàäà áúðçî è íàñòîé÷èâî, èçïðàçâàéêè ñå âúòðå â ðÿçêî ñúáóäèëîòî ñå ìîìè÷å.
- Êàêâî òè ñòàâà, Åðíåñòî! - îáúðíà ñå Ðîçàëèÿ êúì ìîì÷åòî, êîåòî òåæêî äèøàøå äî íåÿ.
- Íèùî, ìèëà! Äîìú÷íÿ ìè çà òåáå! - òîé ïðåãúðíà ïðèÿòåëêàòà ñè,
êîÿòî òàêà è íå ñõâàíà ñêðèòà òúãà â ãëàñà ìó.
- Ùî ñå èçïðàçíè â ìåíå, Òåñòî? Íèêîãà íå ñè ãî ïðàâèë äî ñåãà? Ùå îòèäà äà ñå ïîäìèÿ - çàìàÿíà îò ñúíÿ, ïðîáúðáîðè äåâîéêàòà.
- Ñïè, ñïè, ìèëè÷êî! Ñêîðî ùå ñòàâàìå! Çàìèíàâàìå ñ òåáå òàçè
ñóòðèí çà Ïîëèíåçèÿ! Äâàìàòà! Ñàìî äâàìàòà! Áåç íàðêîòèöè, áåç ïîóêè íà òâîÿòà Õóàíèòà è áåç äîñàäíèòå õëåí÷åíèÿ íà ìàéêà ìè!
- Çà Ïîëèíåçèÿ?! - âå÷å ïðåç ñúí ïîïèòà Ðîçà, íî áåç äà ÷àêà îòãîâîð. Áóðíèÿò, êðàòúê ñåêñ ÿ óìîðè îùå ïîâå÷å è òÿ çàõúðêà ëåêî íà ðàìîòî íà ñâîÿ âúçëþáëåí Åðíåñòî Òàðòàãîð.
Àêî çíàåøå, ãîðêè÷êîòî äåâîé÷å, êàêâî é áå ïðèãîòâèë íåéíèÿò ëþáèì Òåñòî, òÿ íå ñàìî íÿìàøå äà ñïè êðîòêî è äà ñå ïîääàâà íà íàðêîìàíñêèòå ìó ëúæè â ñòèë æúëòà ëàòèíñêà ñàïóíêà, à ùåøå äà ãî êàñòðèðà ñ êóõíåíñêè íîæ, ùåøå äà ãî èçêîðìè â ñòèë Äîêòîð Ëåêòúð, ïî êîíöëàãåðèñòñêè ùåøå äà ãî èçãîðè æèâ. Íî íå áè. Íàèâíîòî é è ïðîñòîâàòî ñúçíàíèå çàìúãëè ãîðåùàòà é èñïàíñêà êðúâ. Áåç äà ïîäîçèðà è êàï÷èöà îïàñíîñò, òÿ áå íà ïúò äà ñòàíå ïîðåäíàòà æåðòâà íà ïðîäàæíàòà ñúùíîñò íà çàãëàäíåëèÿ çà ïîðåäíàòà ñè äîçà çàâúðøåí íàðêîìàí. Áðå!

3.

Ïàê Ïîëèíåçèÿ.
Êðàÿ íà àâãóñò.
Îñòðîâ Îí Úì Ôó.
Âàêàíöèîííî ñåëèùå "Àçèàòñêà Ëóíà".
Êðàéíîòî þãî-èçòî÷íî áóíãàëî.
Îêîëî ïîëóíîù.
Äâå äåâîéêè íà 17-18-ãîäèøíà âúçðàñò, òîêó-ùî ïðèñòèãíàëè ñ àâòîáóñà íà òóðàãåíöèÿòà, ñè ãîâîðÿò, ðàçîïàêîâàéêè îñêúäíèÿ ñè áàãàæ.
- Ñèãóðíà ëè ñè, Ñèíò, ÷å íÿìà äà íè íàìåðè íèêîé òóê? - ïèòà åäíîòî ìîìè÷å ñ ïðèòåñíåí, ïóáåðñêè ãëàñåö.
- Ïîâå÷å îò óáåäåíà ñúì! - îòãîâîðè é èçãëåæäàùàòà ïî-âúçðàñòíà ìúæêàðàíà ñ íàáèòî òåëîñëîæåíèå è ìúæêè æåñòîâå. - Îò òóðèñòè÷åñêàòà ôèðìà ìå óâåðèõà â ïúëíàòà äèñêðåòíîñò íà íàøåòî ïðåáèâàâàíå íà òîçè îñòðîâ!
- Íàëè ïîçíàâàø îíçè ñåëÿê, áàùà ìè! Òîé íà ñåáå ñè íå âÿðâà, êàìî ëè äà ïîâÿðâà íà ìàéêà ìè, ÷å ñúì òðúãíàëà êúì Ãðàíä êàíüîíà íà ó÷èëèùíà åêñêóðçèÿ! - èçïèñóêà äîñàäíî ñëàáîòåëåñíàòà Äæåñèêà Êèéòñîí.
Ñèíòèÿ Óîëèñ îñòàâè ðàíèöàòà ñè, îòèäå äî ïðèòåñíåíàòà ñè ïðèÿòåëêà è õâàùàéêè ÿ ãðóáî ïðåç ðàìåíåòå, çàÿâè:
- Âèæ ñåãà, ñëàäóð÷å! Íå ñúì äîìúêíàëà ñëàäêîòî òè çàäíè÷å ÷àê äî òóêà, ÷å äà òè ñëóøàì ëèãàâíèòå!
Çàáåëÿçâàéêè óïëàõàòà è ñúëçèòå, ïîÿâèëè ñå â úãúë÷åòàòà íà ãîëåìèòå, ñèíüî-çåëåíè äåòñêè î÷è, íàïåðåíàòà ãðóáèÿíêà èçâåäíúæ ñå íàïðàâè íà îìåêíàëà, äîáðè÷êà ëåëêà è õâàùàéêè áëåäîòî ëèöåòî íà Äæåñèêà â øåïàòà íà ãðóáèòå ñè ðú÷èùà, íåæíî ïðîøåïíà:
- Òà íàëè ñìå ñàìî äâå÷êèòå òóêà, áå! ß ñè ñïîìíè êîëêî âðåìå ñè ìå÷òàåõìå çà òîâà - äà çàáåãíåì îò òâîÿ ëóä áàùà íÿêúäå äàëå÷å - äàëå÷å è äà áúäåì ñúâñåì ñàìè! Íå ïîìíèø ëè, Äæåñ? Êàêâî ñè ñå ðàçëèãàâèëà, à?
- Ñòðàõ ìå! Ñòðàõ ìå! - ïèñêóëÿíàòà áå íà ðúáà íà äåòñêàòà ñè èñòåðèÿ.
- Íÿìà ñòðàøíî! Íÿìà ñòðàøíî! - ïðîäúëæàâàøå ñåàíñà ñè ïî ïñèõîòåðàïèÿ ìúæêàòà Ñèíòèÿ. Òÿ ïðåãúðíà òúíêàòà òàëèÿ íà ïàíèêüîñàíàòà Äæåñèêà è ÿ öåëóíà â óñòàòà ñòðàñòíî è äúëãî.
Ïîä ñèëàòà íà ñåêñóàëíîòî âëå÷åíèå íàïðåãíàòîòî êàòî àáîðèãåíòñêè áóìåðàíã òÿëî íà íåæíàòà ïîëîâèíêà îò ëåñáèäóåòà ñå îòïóñíà è ñå îñòàâè íà ãðóáèòå, íî ÷óâñòâåíè ëàñêè íà äîìèíèðàùàòà ñòðàíà â òÿõíàòà òàéíà ñåêñóàëíà êîíòàêò-àâàíòþðà.
Ñ ëÿâàòà ñè ðúêà Ñèíòèÿ, êîÿòî äúðæåøå äà ñå íàðè÷à "Ñèíò", çäðàâî õâàíà äÿñíàòà áóçà íà ìîì÷åøêîòî ïî ðàçìåðè, íî ñ íåæíà êàòî íà áåáå êîæà äóïå íà Äæåñèêà, à ñ äÿñíàòà ñå ïëúçíà îòïðåä ïîä áèêèíèòå îò ôèí àæþð, íåæíî ãàëåéêè êëèòîðà íà ñâîÿòà ñåêñïàðòíüîðêà.
Èçâåäíúæ âõîäíàòà âðàòà ñ ãðúì è òðÿñúê ñòàâà íà òðåñêè è â ñòàÿòà íà âëþáåíàòà ôåìèäâîéêà íàõëóâàò ïåò òúìíè ñèëóåòà, ïðèëè÷àùè íà íèíäæè îò äîëíîïðîáåí ôèëèïèíñêè åêøúí.
Âëþáåíèòå ãúëúáè÷êè íå óñïÿâàò äà ðåàãèðàò, äîêàòî íàïàäàòåëèòå èì çà íóëà âðåìå ãè îïàêîâàò â áåëè ÷àðøàôè êàòî êîëåäíè ïîäàðúöè è ãè èçíàñÿò îò áóíãàëîòî â òúìíèíàòà íà þæíàòà íîù.
Âñè÷êî ñòàâà òîëêîâà áúðçî, ÷å ìúæåñòâåíî íàñòðîåíàòà Ñèíòèÿ äîðè çà ìèã íå óñïÿâà äà ñå ïðîÿâè êàòî èñòèíñêè Ñèíò, ìúæ-ïàçèòåë íà âçàèìíàòà ëþáîâ è íàñëàäà ñ êðàéíîæåíñòâåíàòà Äæåñèêà, êîÿòî ïúê îò ñâîÿòà ñòðàíà äàæå íå ñúóìÿâà äà èçäàäå íèòî çâóê íà òèïè÷íèÿ çà ñëó÷àÿ æåíñêè ñòðàõ.
Ïåò÷ëåííàòà íèíäæàíñêà íèøêà ñå èçïëúçâà ñ äâà ïàêåòà ëåéñáèéêè íà ðàìåíåòå ñè â ãúñòàòà íîùíà äæóíãëà, íå îáåñïîêîÿâàíà îò íèêîé - ñþæåòúò å ñïàçåí.
Ïðîäúëæåíèåòî íå çàêúñíÿâà.




4.
Ïîëøà.
Ãðàä÷åòî Âðî÷àê.
Ñðåäàòà íà íîåìâðè.
Îêîëî äåâåò ñóòðèíòòà.
Ñòîïàíñêèÿò äâîð íà ñòàðàòà æï ãàðà.
Ñòàðî, îâåõòÿëî îáùåæèòèå çà ðàáîòíèöè.
Âòîðèÿò ïîñëåäåí åòàæ.
Æèëèùåòî íà êàíòîíåðà Âîéöåê Íåäåçâåäñêè.
Áàíÿòà.
 êîðèòîòî îò ïîöèíêîâàíà ëàìàðèíà ëåæè íåïîäâèæíî îñåìíàéñåò ãîäèøíà äåâîéêà. Ðÿäêàòà ïÿíà îò åâòèí ñàïóí íå óñïÿâà äà ñêðèå êðàñèâàòà é íåæíà ñíàãà. Ãëàâàòà é îáëåãíàòà âúðõó ðúáà íà êîðèòîòî, çà äà íå ñå íàìîêðè êúäðàâàòà é ÷åðâåíà êîñà. Ïîãëåäúò é å íàñî÷åí êúì äðåáíèòå âúëíè÷êè, êîèòî ïðàâÿò èçÿùíèòå äëàíè íà îùå ïî-èçÿùíèòå é ðúöå, ñãúíàòè â ëàêòèòå. Ìëàäàòà êðàñàâèöà áàâíî è íåóñåòíî çàïî÷âà äà ãàëè âúòðåøíèòå ÷àñòè íà áåäðàòà ñè. Ñòàâà é ïðèÿòíî è ñðàìíî - çàòîâà îòìÿòà ãëàâàòà ñè íàçàä. Âúðõîâåòå íà ïðúñòèòå çàèãðàâàò ñ êúñî ïîäñòðèãàíèòå êîñúì÷åòà íà âåíåðåíèÿ õúëì. Èíñòèíêòèâíî êðàêàòà é ñå ñãúâàò â êîëåíåòå è ñå ðàòâàðÿò.
Íà âðàòàòà ñå çâúíè íåðâíî è ïðîäúëæèòåëíî. Ìîìè÷åòî ðÿçêî èçñêà÷à îò êîðèòîòî, íàâëè÷à õàâëèÿòà è áîñî õóêâà êúì âðàòàòà.
- Êîé å?
- Àç ñúì, Ïåòðóñ Âàðíàâà! Îòâîðè!
 áåäíî îáçàâåäåíàòà ñòàÿ íàõàëíî âëåçå íàäõâúðëèëèÿò ÷åòèðåäåñåòòå êîìåíäàíò íà îáùåæèòèåòî. Ìàëêè, ñúñ ñâåòëè ìèãëè, ñâèíñêèòå ìó î÷è÷êè ìðúñíèøêè îãëåäàõà äåâîéêàòà.
- Èäâàì îò Íà÷àëíèêà íà ãàðàòà! - çàïî÷âà ïðèïðÿíî êîìåíäàíòúò
â äâèæåíèå. - Äàé äà ñåäíåì, ÷å ðàçãîâîðúò å äúëúã!
Ìàëúê íà ðúñò, îáúë îòâñÿêúäå, èçïîòåí è çàäúõâàù ñå îò ñîáñòâåíàòà ñè òåæåñò, ìúæúò ñåäíà íà êðåâàòà è êîìàíäèðñêè ïðèäúðïà êúì ñåáå ñè ìîìè÷åòî.
- Ïîíåæå íàñêîðî ñè íàâúðøèëà îñåìíàéñåò, ïî çàêîí íÿìàø ïðàâî ïîâå÷å äà æèâååø â òîâà âåäîìñòâåííî îáùåæèòèå ñëåä ñìúðòòà íà áàùà òè, áîã äà ãî ïðîñòè.
- Íî ÷è÷î Ïåòðóñ, - ãëàñà íà äåâîéêàòà òðåïíà îò âúëíåíèå, - ñàìè çíàåòå, ÷å íÿìà êúäå äà îòèäà! Íÿìàì ðîäíèíè, íÿìàì æèëèùå!
- Íÿìà ñòðàøíî! Íå ñå îò÷àéâàé, Îëåøêà! - ïðåãúðíà ñâîéñêè
ïðåç òàëèÿòà õëèïàùîòî ìîìè÷å äîáðè÷êèÿò ÷è÷êà. - Âå÷å ñè ãîëÿìî ìîìè÷å è òðÿáâà äà ðàçáèðàø, ÷å àêî ñå äúðæèø ïîäîáàâàùî ñ ìåí, ùå òè óðåäÿ ïðåñòîÿ òóê ïîíå îùå çà ïîëîâèí ãîäèíà.
Îëåøêà Íåäåçâåäñêà îáúðíà ìîêðîòî ñè îò ñúëçè, êðàñèâî è ïî äåòñêè íàèâíîòî ñè ëèöå êúì êîìåíäàíòà, ÷èèòî î÷è êðàñíîðå÷èâî èçäàâàõà ïðåäëîæåíèåòî ìó, ìàêàð è îòïðàâåíî ïî òàêúâ êîñâåí íà÷èí.
Ñ ïîëîâèí ñåêóíäà çàêúñíåíèå ÷è÷îòî Ïåòðóñ, ñ íåòèïè÷íàòà çà íåãîâàòà êîðïîëåíòíîñò ïúðãàâèíà, óñïÿ äà õâàíå ñ êúñèòå ñè ðúöå äåâîéêàòà, ðÿçêî òðúãíàëà äà ñòàíå îò êðåâàòà. Òîé ÿ ïîâàëè ïî ãðúá è ñ âñå ñèëà ñå õâúðëè âúðõó êðåõêîòî òÿëî. Îëåøêà ñå îïèòà äà ñå èçïëúçíå, íî ïðèòèñíàòà îò òåæêîòî, ìàçíî òóëîâèùå, íå ìîæà äà ïîìðúäíå. Óñåòè ðúêàòà ìó ìåæäó êðàêàòà ñè. Ïðîòåãíà ñå êúì ìàñàòà, äîïðÿíà äî îáëåãàëêàòà íà êðåâàòà, ãðàáíà åäíà áóòèëêà îò ëèìîíàäà è îò ðàç öàïàðäîñà íàñèëíèêà ïî ãëàâàòà. Çà ìèã òîé îñòàíà íåïîäâèæåí, î÷è÷êèòå ìó ñå îïóëèõà îò èçíåíàäà, è â ñúùîòî âðåìå îìåêíà. Îò ðàíàòà íà òåìåòî ìó âúðõó õàëàòà íà ìîìè÷åòî ïîòå÷å êðúâ. Òÿ ñ îìåðçåíèå èçáóòà îòâðàòèòåëíèÿ äåáåëàê äîëó íà ïîäà.
Íÿìàøå âðåìå äà ïðîâåðÿâà äàëè å æèâ èëè íå.
- Ìàéíàòà òè, ìðúñíà ãàä! - ðàäîñòíî ñå ïðîâèêíà Îëåøêà è
õóêíà êúì ãàðäåðîáà.
Çà äâå ìèíóòè ñè ñúáðà ïàðöàëêèòå â åäíà ñòàðà ïúòíà ÷àíòà. Ïîáåãíà êúì âðàòàòà, ïðîòÿãàéêè ðúêàòà êúì äðúæêàòà, íî èçâåäíúæ ñå âúðíà êúì êúðâÿùèÿ èçíàñèëâà÷ è ñúñ çäðàâ ðàçìàõ ãî ðèòíà â ñëàáèíèòå. Óäîâëåòâîðåíà, òÿ îòâîðè âðàòàòà è ïîáåãíà êúì ãðàäà.
Ñâîáîäàòà ÿ ÷àêàøå ñ îòâîðåíè îáÿòèÿ!

5.

 ñúùîòî âðåìå â Õîíêîíã.
Áîãàòàøêî èìåíèå íà õúëìà.
Ñòàÿ, íàáëúñêàíà ñ êîìïþòúðíà òåõíèêà.
Ìëàä áÿë ìúæ ÷åòå ðàçêîäèðàíèÿ, òîêó-ùî ïîëó÷åí èìåéë:
" Èìàì ÷îâåê, îòãîâàðÿù íà èçèñêâàíèÿòà. Àäðåñúò ñëåä õîíîðàðà."
Ïóñêà ïèñìîòî ïðåç ïðèíòåðà, âçèìà ðàçïå÷àòêàòà è èçëèçà îò ñòàÿòà. Âðúùà ñå ñëåä äåñåòèíà ìèíóòè. Ïðåâåæäà ïî åëåêòðîíåí ïúò äåñåò õèëÿäè äîëàðà íà ñìåòêàòà íà àâòîðà íà ïèñìîòî - äîêòîð Áàðè Ãàóç, ãåíåòèê â ëàáîðàòîðèÿòà "Ãåíîôîíä", Øâåéöàðèÿ. ×àêàéêè îòãîâîðà, çàïî÷âà äà èãðàå íà "Clikomania". Ñëåä äåñåò ìèíóòè ïîëó÷àâà ïîðåäíèÿ èìåéë - ñêàíèðàíà îáÿâà íà ôðåíñêè îò âåñòíèê
"Ïàðèæñêè æúëòè ñòðàíèöè". Ñ íàòèñêàíåòî íà íÿêîëêî êëàâèøà ïðåïðàùà íà äðóã àäðåñ öåëèÿ òåêñò: "Âúâ âðúçêà ñ ïðåäñòîÿùîòî ñè îòêðèâàíå, áàð "Êåñòåíúò íàä Ñåíà" òúðñè äà íàçíà÷è çà ñåçîííà ðàáîòà ñåðâèòüîð äî 25ã. ñ îòëè÷íî âëàäååíå íà ôðåíñêè, ãðúöêè è ÿïîíñêè åçèê. Òåë. 333-85-18 îò 11.30 äî 13.00"



6.

Âàðøàâà.
Ñúùèÿ äåí, ðàííèÿ ñëåäîáåä.
Öåíòðàëíàòà ãàðà.
Îñìè êîëîâîç.
Âëàêúò "Âàðøàâà - Ïàðèæ".
Ñåäìè âàãîí.
Ñëóæåáíîòî êóïå.
Êîíòðîëüîðêàòà Ìàðòà Êîðóíÿ ïîäðåæäà áèëåòèòå è ïàñïîðòèòå íà ïúòíèöèòå. Áåç äà ñå ïî÷óêà, âðàòàòà ñå ïëúçãà è â êóïåòî âëèçà âå÷íî óñìèõíàòèÿò ñòþàðä Ñòàñ Áàðøåâåöêè, 29-ãîäèøåí äîíæóàí.
- Åé, ïàíè Ìàðòà! Îáúðíà ëè âíèìàíèå êàêâî ñòðàõîòíî ÷åðâåíîêîñî ïàð÷å ïúòóâà â äåñåòî êóïå? - êëþêàðñêè çàïèòà òîé âúçðàñòíàòà ñëóæèòåëêà.
- Íå ñúì ëåéáèñíÿíêà! - âúçìóòè ñå øåãîâèòî æåíàòà, íàðî÷íî
ïî-ñåëñêè ïðîìåíÿéêè äóìàòà, îçíà÷àâàùà ïîëîâî âëå÷åíèå ìåæäó æåíèòå.
- Íå ñå è ñúìíÿâàì â òåá, Ìàðòà! Äà çíàåø, ÷å è àç íå ñúì
îáðàòåí, à òî÷íî îáðàòíîòî! - ìëàäèÿò ñòþàðä ñå èçêèêîòè íà ñâîÿòà ñëîâåñíà íàõîä÷èâîñò. - Çàòîâà ñúì äîøúë ïðè òåáå! Ïîêàæè ìè ïàñïîðòà íà ãîòèíîòî äåâîé÷å, çà äà ïðîâåðÿ äàëè ñëó÷àéíî íå å îìúæåíà.
- Åõ, åõ, åõ! Êîãà ùå ìèðÿñàø áå, æåíêàð ñ æåíêàð òàêúâ?
- íàïðàâè ñå íà çàãðèæåíà ìàéêà ñòàðàòà Ìàðòà è ñëîæè ïðåä íåãî åäíî òåñòå ñ ïàñïîðòè.
- Áëàãîäàðñòâóåì, áëàãîäàðñòâóåì! - çàïî÷íà äà ïðåãëåæäà
äîêóìåíòèòå åäèí ïî åäèí ñâàëÿ÷úò íà ñàìîòíè ìîìè-ïúòíè÷êè.
Íàìåðè íóæíèÿ ïàñïîðò è äúëãî ãî ðàçãëåæäà.
- À èìåòî êîëêî å êðàñèâî! ×óé ñàìî: "Îëåøêà Âîéöåêîâà
Íåäåçâåäñêà" - îáúðíà ñå êúì êîíòðîëüîðêàòà. - Áðàâî! Íå å îìúæåíà! Ãîëÿìî-ïðåãîëÿìî ìåðñè, ãîñïîæî Êîðóíÿ! Äî ñêîðî! Ùå ñå âèäèì ïàê! - âúðíà ïàñïîðòà íà ìîìè÷åòî â îáùèÿ êþï è ñå èçíèçà.
Óíèôîðìåíàòà æåíà ãî èçïðàòè áåç äóìè, ïîêëàùàéêè ãëàâàòà â çíàê íà óêîð çà èçâúíðåäíèÿ ìó èíòåðåñ êúì ïúòíè÷êàòà.
Âëèçàéêè â ñâîåòî êóïå, Ñòàñ ïîãëåäíà ÷àñîâíèêà - äâàéñåòèíà ìèíóòè äî çàìèíàâàíåòî. Èçâàäè îò ÷àíòàòà ñè åäèí "Ïîëàðîèä" è ñ áúðçà êðà÷êà ñå îòïðàâè êúì äåñåòî êóïå. Âðàòàòà áå îòâîðåíà. Ìîìè÷åòî, ñåäíàëî äî ïðîçîðåöà âñå îùå áå ñàìî. Ìîíòèðàéêè íà ëèöåòî íàé-îáåçîðúæàâàùàòà ñè óñìèâêà, ñòþàðäà íàñî÷è ôîòîàïàðàòà êúì ó÷óäåíàòà äåâîéêà è ñ äóìèòå "Çà ðåêëàìàòà, ïàíè! Çà ðåêëàìà íà âëàêà!" é ùðàêíà åäíà ñíèìêà. Ïîñëå îùå òðè ïîä ðàçëè÷åí ðàêóðñ. Îñòàâè íà ìîìè÷åòî åäíà, áëàãîäàðè é è ñå îòòåãëè ñ îáåùàíèåòî äà ñå âúðíå ñëåä ìàëêî ïðè íåÿ ñúñ ñâîèòå ïðîôåñèîíàëíè, è íå ñàìî, çàäúëæåíèÿ, êîèòî ñà óäîâîëñòâèå çà íåãî.
Âúðíà ñå íà ñëóæåáíîòî ñè ìÿñòî è çàêëþ÷è ñëåä ñåáå ñè. Èçáðà íàé-ñïîëó÷ëèâàòà ñíèìêà, íà ãúðáà íà êîÿòî íàïèñà òðèòå èìåíà íà äåâîéêàòà, íîìåðà íà âëàêà è íà âàãîíà, äàòàòà è ÷àñà íà ïðèñòèãàíåòî â Ïàðèæ. Ñãúíà ôîòîòî íà ÷åòèðè è ÿ óâè â åäíà áàíêíîòà îò ïåòäåñåò åâðî. Ñêðè ïàêåò÷åòî â ìàëêîòî äæîá÷å íà ñàêîòî ñè è òðúãíà êúì èçõîäà. Ñëåçå îò âàãîíà è ñ áúðçà êðà÷êà äîáëèæè áóäêàòà çà öèãàðè ïðåä âõîäà íà ïåðîíà.
- Èìàòå ëè îðèãèíàëåí "Ðîòìàíñ"? - îáúðíà ñå òîé ëþáåçíî êúì
ïðîäàâà÷à.
- Íå! Òîêó ùî ãî ïîäìåíèõ ñ åäèí êàðòîí "Âàðøàâÿíêà!" - âúçìóòè
ñå ìúæà çàä òåçãÿõà.
Ñòàñ Áàðøåâåöêè åäâà çàáåëåæèìî êèìíà è áúðçî ìó ïðîòåãíà áàíêíîòàòà ñúñ ñíèìêàòà â íåÿ. Ïðîäàâà÷úò ñúùî òîëêîâà áúðçî è ñðú÷íî ïîå ïàðèòå è ìóøíà â ðúöåòå íà ñòþàðäà åäèí êàðòîí öèãàðè.


7.

Ïîëèíåçèÿ.
Îñòðîâ Ïîíã Äîíã Ôîíã.
Ìàëêî ãðàä÷å ñúñ ñúùîòî íàçâàíèå.
Ñãðàäàòà íà ñîöèàëíàòà ñëóæáà êúì êìåòñòâîòî.
Ëàçàðåòúò - îãðîìíà ñòàÿ íà òðèéñåò ëåãëà.
Íà åäíîòî ëåãëî äî ïðîçîðöèòå ñ èçãëåä êúì ìîðåòî ëåæè åäíî ïîäïóõíàëî â ëèöåòî ìëàäî ìîìè÷å ñ åâðîïåéñêè ÷åðòè, çàâèòî â äðèïàâî îäåÿëî.
Äî íåÿ íà ìàëêî ñòîë÷å ñåäè îáëå÷åíà â ìåäñåñòðèíñêà óíèôîðìà ñëóæèòåëêà íà ìåñòíàòà ïîëèöèÿ è ðàâíîäóøíî ÿ ïèòà íà ñíîñåí àíãëèéñêè:
- Ðîçà ãëàäíà?
- Íå, áëàãîäàðÿ. - îòãîâàðÿ é ñúùî òîëêîâà áåçó÷àñòíî áëåäîòî
ìîìè÷å, áåç äà îòêúñâà ïîãëåä îò áåëèÿ òàâàí, ïîêðèò ñ ãúñòà ìðåæà ôèííà ïàÿæèíà - ðàéñêà ãðàäèíà íà åäíè äðåáíè÷êè, ïúðãàâè ïàÿ÷åòà.
Âå÷å äâà ìåñåöà Ðîçàëèÿ Ïîíòåõîñ æèâåå â òàçè ñòàÿ. Ïðåäè òîâà áå ïðåêàðàëà ÷åòèðè ñåäìèöè â ñëåäñòâåíèÿ èçîëàòîð íà åäèí îò îñòðîâèòå (âå÷å íå ìó ïîìíè èìåòî). Àðåñòóâàõà ãè ñ Åðíåñòî îùå íà àåðîãàðàòà. Ïðåòúðñâàéêè áàãàæà èì, ïîëèöàèòå îòêðèõà îêîëî äâåñòà ãðàìà õàøèø. Òåñòîâåòå ïîêàçàõà, ÷å Ðîçà å ÷èñòà, çà ðàçëèêà îò íåéíèÿ âúçëþáåí - îùå íà ëåòèùåòî åäíà ëåêàðêà óñòàíîâè ó Åðíåñòî ñèëíà çàâèñèìîñò îò íàðêîòèöèòå. Äâîéêàòà òóðèñòè áå àðåñòóâàíà è ðàçäåëåíà. Ðîçàëèÿ áå íàñòàíåíà â ñëåäñòâåíèÿ îòäåë, à íåèí ïðèÿòåë îòèäå íàïðàâî â çàòâîðà. Ïîâå÷å çà íåãî ãîðêè÷êàòà äåâîéêà íå ÷ó, à è ñêîðî ðàçáðà, ÷å å áðåìåííà îòãîðå íà âñè÷êî. Ñúòðóäíèöèòå îò çäðàâíî -ñîöèàëíèÿ îòäåë íà ïîëèöèÿòà èçäåéñòâàõà áðåìåííàòà ìëàäà æåíà äà áúäå ïðåìåñòåíà â ëàçàðåòà èì äî êðàÿ íà äåëîòî çà óïîòðåáà è ðàçïðîñòðàíåíèå íà íàðêîòèöè íà òåðèòîðèÿòà íà Ïîëèíåçèÿ. Èíñïåêòîðúò Ëó Õàì, êîéòî ðàçïèòâàøå Ðîçà îò ñàìîòî íà÷àëî, ñïîìåíà íÿêîëêîêðàòíî, ÷å îáèêíîâåíî òàêèâà äåëà ñâúðøâàò ñúñ ñìúðòíà ïðèñúäà - òàêèâà ñà çàêîíèòå íà äúðæàâàòà èì.
Êàêòî âñåêè äåí, òàêà è äíåñ, áðåìåííàòà Ðîçà íàáëþäàâàøå ñ ïðàçåí ïîãëåä ãîíèòáàòà è âåñåëàòà èãðà íà òàâàíñêèòå ïàÿöè. Ïîäîáíî íà ðîÿêà èíñåêòè, â ïðàçíàòà é îò áåçèçõîäèöà ãëàâà ñå ðîÿõà åäíè è ñúùè ñïîìåíè: ïîëåòúò äî Îñòðîâèòå, àðåñòà è òåñòóâàíåòî, ñëåäñòâèåòî è ãàäåíåòî â ïúðâèòå äíè íà áðåìåííîñòòà.
Êúì äåñåò ñóòðèíòòà é ñå äîõîäè äî òîàëåòíàòà. Êàêòî âèíàãè, ïðèäðóæàâàøå ÿ ïðåîáëå÷åíàòà ïîëèöåéñêà ñëóæèòåëêà. Êåíåôúò íà ñîöèàëíèÿ äîì ñå íàìèðàøå â îòäåëíà ïîñòðîéêà è ïðåäñòàâëÿâàøå åäíà ïî÷òè ðóõíàëà áàðàêà îò áàìáóêîâè ïðúòè ñ åäèí îòêðèò ïîäèóì, âúðõó êîéòî áÿõà ïîñòàâåíè øåñò ðúæäÿñàëè êëåêàëà. Íÿìàøå íèêàêâè ïàðàâàíè, çà äà ìîæå ÷îâåê äà ñå óñàìîòè ïîíå ïî âðåìå íà èíòèìíîòî ôèçèîëîãè÷íî äåéñòâèå.
Àðåñòàíòêàòà è íåéíàòà ïàçèòåëêà âëÿçîõà â çëîâîííàòà áàðàêà. Îò øåñòòå ìåñòà èìàøå âàêàíòíî ñàìî åäíî. Ðîçàëèÿ, ãîíåíà îò ðàçäèðàùè áîëêè â êîðåìà, íå ñå ïîêîëåáà íèòî çà ìèã è çàå ñâîáîäíîòî êëåêàëî, êðàéíîòî îòäÿñíî. Ñúñ çàäîâîëñòâî ñè îñâîáîäè ÷åðâàòà è ïîñÿãàéêè êúì êóòèÿòà ñ òîàëåíòà õàðòèÿ, ñ äîñàäà óñòàíîâè, ÷å òàêàâà ëèïñâà.
Åäíà ìíîãî âúçðàñòíà êîëåæêà íà Ðîçà ïî äåôåêàöèÿ, íàïúâàùà çàïåêà ñè íà ñúñåäíîòî êëåêàëî, ñ íåùî êàòî ðàçáèðàòåëñòâî é ïðîòåãíà åäíî ïàð÷å ñìà÷êàí âåñòíèê. Ìîìè÷åòî é êèìíà â çíàê íà áëàãîäàðíîñò è ðàçãëåäà õàðòèÿòà, çà äà ïðåöåíè êîëêî è êàê äà ÿ ðàçïðåäåëè çà ïî-åôèêàñíî îáúðñâàíå íà çàäíèêà ñè. Îòíà÷àëî íå îáúðíà âíèìàíèå íà åäèí ïîëóèçòðèò íàäïèñ ñ ìîëèâ âúðõó òåêñòà îò âåñòíèêà, íî ïðî÷èòàéêè ãî ìåõàíè÷íî, åäâà íå êîëàáèðà íà ñåêóíäàòà. Äâàòà ðåäà áÿõà íàïèñàíè íà èñïàíñêè, è òî ñ ïî÷åðêà íà íåéíèÿ Åðíåñòî: "Öâåòå äîâåðè ñå íà òàçè æåíà Òåñòî"!
Ðîçà íå ñìååøå äà ïîãëåäíå íàäçèðàòåëêàòà ñè - äà íå áè òÿ äà å çàáåëÿçàëà òàéíîòî ïîñëàíèå. Íî íå áè - ôàëøèâàòà ìåäñåñòðà ñàìî îòáèâàøå íîìåðà - íå íàáëþäàâàøå äðèñêàùèòå çàòâîðíè÷êè, à ñòîåøå êàòî ïúí ñ ãîëÿìî ïàð÷å òåíçóõ íà íÿêîëêî êàòà âúðõó ëèöåòî ñè: ïàçåøå î÷èòå ñè, ðàçÿæäàíè îò çëîâîíèåòî íà àðåñòàíñêèòå èçïðàæíåíèÿ.
Îòêàê ñå ïðèáðà â ñòàÿòà, Ðîçà íèòî çà ìèã íå ñïðÿ äà ìèñëè çà Åðíåñòî, çà íà÷èíà, ïî êîéòî ïîëó÷è áåëåæêàòà ìó îò çàïå÷åíîòî áàá÷å. "Êàê ëè ùå ìè ïîìîãíå òàçè ñìðúùåíà æúëòà âåùèöà?" - ÷óäåøå ñå áðåìåííàòà çàòâîðíè÷êà, áåç äà óñïåå äà çàñïè. Íî ïðåç òàçè íîù òàêà íèùî è íå ñå ñëó÷è.
Íèòî ïðåç ñëåäâàùèòå òðè. ×àê íà ÷åòâúðòàòà íîù, êîãàòî îò÷àÿíèåòî íà Ðîçàëèÿ âçå äà íàääåëÿâà íàä ÷àêàíåòî, íÿêîé ëåêî ÿ ïîáóòíà ïî äÿñíîòî ðàìî, ëåñíî èçâåæäàéêè ÿ îò ñúñòîÿíèåòî íà òðåâîæíà äðÿìêà. Äî êðåâàòà é ñòîåøå îìîòàíà â íÿêàêâè ÷åðíè äðèïè êëîøàðêàòà îò êåíåôíî-õàðòèåíàòà âçàèìîïîìîù. Òÿ ñ æåñòîâåòå îáÿñíè íà ìëàäàòà æåíà äà ÿ ïîñëåäâà â ïúëíà òèøèíà.
ßâíî íÿêîé áåøå ñå ïîãðèæèë è çà ïàçà÷êàòà é íà Ðîçà - çàêîíñïèðèðàíàòà ïîëèöàéêà ëåãàëíî ñè õúðêàøå íà ñúñåäíîòî ëåãëî.
Òèõè÷êî, êàòî öèãóëêà â êàëúôà ñè, äâåòå æåíè èçëÿçîõà îò ñãðàäàòà, ïîñëå ïî âúæåíàòà ñòúëáà, ñêðèòà â ãþðëþöèòå, ñå çàèçêà÷âàõà ïî âèñîêàòà ñòåíà íà êîìïëåêñà "Ñîöèàëíà ñëóæáà".
Òå îáà÷å íå ïîäîçèðàõà, ÷å âñÿêà òÿõíà ñòúïêà ñå ñëåäè îò åäèí ïîëèöåéñêè ñëóæèòåë, ñêðèò íà ïîêðèâà íà ñãðàäàòà è âúîðúæåí ñ áèíîêúë ñ ìîíòèðàí â íåãî óðåä çà íîùíî âèæäàíå. Òàéíèÿò íàáëþäàòåë òîëêîâà òèõî äîêëàäâàøå ðàçâèòèåòî íà áÿãñòâîòî íà çàòâîðíè÷êèòå, ÷å è ñàì åäâà ëè ñå ÷óâàøå. Íî îò äðóãàòà ñòðàíà íà æèöàòà ñèãíàëúò, óñèëåí îò ïðèåìàòåëÿ, äîáðå áå ðàçáèðàåì îò ÷îâåêà, çà êîãîòî áå àäðåñèðàí.
- Êàòåðÿò ñå ïî ñòåíàòà, êîìèñàð Õàì! Êàêâî äà ïðàâÿ? -
ðàïîðòóâàøå ñúãëåäà÷úò.
- Íàïóñíè ïîñòà ñè è òèõè÷êî-òèõè÷êî ãè ïðîñëåäè èçâúí
ñòåíàòà! Ðàçáðà ëè, ñåðæàíò?
- Òúé âÿðíî, ãîñïîäèí êîìèñàð!
Ìàñêèðàíèÿò ñåðæàíò îò îòäåëà íà èíñïåêòîð Ëó Õàì ñå ñïóñíà
ïî âúæå îò ïîêðèâà è ñå çàïúòè êúì ñòåíàòà, êîÿòî áàâíî, íî óïîðèòî ùóðìóâàõà áÿãàùèòå çàòâîðíè÷êè. Ëåñíî, êàòî êèõàâèöà ïðè ãðèï, èçêà÷è ñúùàòà ñòåíà ñ ïîìîùòà íà àëïèíèñòêî âúæå íà äâàéñåòèíà ìåòðà îò æåíñêèÿ åêèï, ñêðèò îò òúìíèíàòà íà íîùòà.
- Ñëèçàò ïî ñòåíàòà îò äðóãàòà ñòðàíà, ñúð!
- Ñïóñêàé ñå è òè! Íå ãè èçòúðâàé îò ïîãëåäà ñè, ðàçáðà ëè? -
ãëàñúò íà êàïèòàí Ëó Õàì ëåêî òðåïåðåøå îò âúëíåíèå.
- Òðúãâàò íà ñåâåð, ñúð!
- Ñëåä òÿõ!
"Âñå åäíî êó÷å êîìàíäâàø, êó÷è ñèí, ìàìêà òè!" - îöåíè
íàðåæäàíåòî íà íà÷àëíèêà ñè ñåðæàíòúò Ãî, à íà ãëàñ ñå ïîä÷èíè:
- Ñëóøàì, ãîñïîäèí èíñïåêòîð!
Ñ áúðçè êðà÷êè, äèøàéêè äúëáîêî (Ðîçà - ïîðàäè áðåìåííîñòòà ñè, à äúðòîòî áàáå ïðîñòî îò ñòàðîñò), æåíè÷êèòå ñå äâèæåõà èç ïðàçíèòå óëè÷êè â ïîêðàéíèíèòå íà ìàëêîòî ïðèìîðñêî ãðàä÷å. Çàâèõà â åäíà ïðåñå÷êà è ñå êà÷èõà â åäèí ñêàïàí, îò ãîäèíèòå íà Âòîðà ñâåòîâíà âîéíà ïèêàï ñ íåîïðåäåëåí öâÿò. Êîëàòà ïîòåãëè âåäíàãà, áåç ñâåòëèíè.
Çàïîçíàò ñ ïðèäâèæâàíåòî íà áÿãàùèòå îò ïðàâîñúäèåòî æåíè, èíñïåêòîð Õàì áå ðàçïîðåäèë âå÷å íà äðóãèòå ñâîè ñëóæèòåëè äà ïîåìàò ùàôåòàòà íà ïðîñëåäÿâàíåòî îò ñåðæàíò Ãî. Òàêà è ñòàíà. Åäíà öèâèëíà êîëà ñ äâàìà òúé ñúùî öèâèëíè ïîëèöàè çàïðèïêà ñëåä àíòè÷íîòî ïèêàï÷å.
Ñàìèÿò èíñïåêòîð, êàïèòàí Õàì, âúîðúæåí ñ ðàäîñòíî ÷óâñòâî çà ñâúðøåíà ðàáîòà (òîé îò ñàìîòî çàïîçíàâàíå ñ äåëîòî íà Åíðèêî è Ðîçàëèÿ áå àáñîëþòíî óáåäåí, ÷å òàçè èñïàíñêà äâîéêà å ñàìî åäíî çâåíî îò äúëãàòà âåðèãà íà íàðêîïëàñüîðèòå) è àâòîìàòè÷åí ñëóæåáåí ïàðàáåëóì, ñå êà÷è â òàêñèìåòðîâà êîëà, ñïåöèàëíî íàåòà çà ñëó÷êàòà. Òîé èñêàøå ëè÷íî, ñúñ ñîáñòâåííèòå ñè î÷è äà âèäè ñâðúçêàòà íà Ðîçàëèÿ ñ äðóãèòå ÷ëåíîâå íà ïðåñòúïíàòà íàðêîáàíäà, çà äà ìîæå ïîñëå äà äîêëàäâà íà Ïîëêîâíèêà Ôàõúðúõ Âúõ Âúõ çà ëè÷íîòî ñè ó÷àñòèå â îïåðàöèÿòà, ïëàíà íà êîÿòî, êàêòî è ñàìîòî é ïðîâåæäàíå, áå îñúùåñòâåíî ïàê ëè÷íî îò íåãî, êàïèòàí Ëó Õàì! Íàïðàâî ñè ïèøåøå ðàïîðòà íàøèÿò ðàñîâî äðúïíàò â î÷èòå èíñïåêòîð. "Ïîâèøåíèåòî â ÷èí ìè å â êúðïà âúðçàíî!" - óñåùàøå ñå âå÷å ìàéîð êîìèñàð Ïó Êàøïðàôàí Òàðàòàïàðàì Ó Úê Ëó Õàì - ïúëíèÿò òåêñò íà ôàìèëèÿòà ìó! Äà å æèâ è çäðàâ! È òîé, è èìåòî ìó!
Òî÷íî â òîçè ìîìåíò îò ñëóøàëêàòà íà ïðåãîâîðíîòî óñòðîéñòâî ñå ÷ó ðàçòðåâîæåíèÿò ãëàñ íà åäèíèÿ ïîëèöàé îò êîëàòà, ïðåñëåäâàùà áåãúëöèòå:
- Ùå ãè èçòúðâåì! Ùå ãè èçòúðâåì, ãîñïîäèí êîìèñàð! Êîëàòà èì
âëèçà â ïðèñòàíèùåòî!
- Íå ñå òðåâîæåòå! - ñàìîäîâîëíî è ìàé÷èíñêè óñïîêîè ñâîèòå ïîä÷èíåíè ñòðàòåãúò íà ïîëèöåéñêàòà àêöèÿ. - Ïîãðèæèë ñúì ñå è çà òàçè âàðèàíòà! Íà òðåòèÿ êåé èìà íàøè õîðà ñ ìîòîðíèöà!
Ñëåä òðè ÷àñà óìîðåíèÿò è äîâîëåí îò ñâúðøåíàòà ðàáîòà êàïèòàí Õàì ïîëó÷è ïîñëåäíîòî, çàêëþ÷èòåëíî íà òîçè åòàï ñúîáùåíèå îò áîðäà íà ïîëèöåéñêèÿ êàòåð:
- Àêîñòèðàõà íà îñòðîâ Ïõàâàõàâà Ó Þ Õàâà, ñúð!
- Áëàãîäàðÿ çà ñëóæáàòà, ìîì÷åòà! - äîáðîäóøêîòî Õàì äàäå
çàïîâåä çà ïðåêðàòÿâàíå íà ñðåäíîùíîòî ïðåïóñêàíå ïî ñëåäèòå íà íàðêîòðàôèêàíòêèòå - åäíà áðåìåííà â òðåòèÿ ìåñåö èñïàíêà è åäíà äúðòà áàáè÷êà îò ìåñòíèÿ åòíîñ, ñòðàäàùà îò ïðîáëåìè ñúñ ñòîìàøíî-÷ðåâíèÿ ñè òðàêò.

8.

Ïàðèæ.
Äâà ÷àñà ïðåäè ïîëóíîù.
Íÿêúäå èç êâàðòàëèòå çà ïðåóñïåëè áèçíåñìåíè.
Òåæêàðñêè àïàðòàìåíò, îáçàâåäåí â ñòèë 30-òå ãîäèíè.
Áóäîàðúò.
Âúâ ôîòüîéë, òàïèöèðàí ñ ÷åðâåí ïëþø, ñåäè åäíà ìíîãî èíòåðåñíà äàìà. Íà ïðúâ ïîãëåä íÿìà íèùî íåîáèêíîâåíî â òîâà æåíñêî òÿëî, ñÿêàø îòïóñíàòî â ìèíóòèòå íà îòìîðà ñëåä òåæúê äåí, íî ñúùåâðåìåííî ñòåãíàòî â åäíà áëàãîðîäíà îñàíêà, à íå â ñòàð÷åñêà óìîðåíîñò. Çàãàäú÷íîòî è ìèñòåðèîçíî âïå÷àòëåíèå äîïúëâàò î÷èòå é. Îòêðèòè øèðîêî, íî áåç íàïðÿãàíå, ãëåäàùè âíèìàòåëíî, íî áåç óñèëèå, òå êðèÿò áîãàò æèçíåíåí îïèò è ïîñòèãíàòîòî ðàâíîâåñèå ìåæäó ìèíàëîòî è íàñòîÿùåòî íà ïðèòåæàòåëêàòà èì. Çà òàêèâà æåíè ñå ãîâîðè, ÷å íå áè ìîãëî äà èì áúäå îïðåäåëåíà âúçðàñòòà äîðè ñ îòíîñèòåëíà òî÷íîñò. È òîâà íå å ñëàäíèêàâ êîìïëèìåíò íà ëèöåìåð, à æèâà èñòèíà.
Ïîä ñâåòëèíàòà íà íîùíàòà ëàìïà ñ òåæúê àáàæóð îò ñúùèÿ ïëàò êàòî íà êðåñëîòî, æåíàòà ÷åòå íåùî îò ïàïêàòà ñ êîæåíà ïîäâúðçèÿ. Ïðåëèñòâàéêè ïî-íÿêîëêî ïúòè ëèñòèòå, òÿ èçâàæäà äâà îò òÿõ è ãè ñëàãà íà êîëåíåòå ñè. Îñòàâÿ ïàïêàòà íà íèçêàòà ìàñè÷êà îò ÷åðåøîâî äúðâî äî íåÿ, âçèìà âúâ âñÿêà ðúêà îò èçáðàíèòå ëèñòè è ãè ãëåäà ðåä ïî ðåä êàòî ÷å ëè ñå ãîòâè äà ñãëîáè íÿêàêúâ, ñàìî íà íåÿ èçâåñòåí ïúçåë. Âðúùà èçïèñàíèòå ñòðàíèöè è ôîòîãðàôèè îò ôàêñàïàðàòà â êîæåíàòà ïàïêà è ïîñÿãà êúì òåëåôîíà - îò îíåçè ñòàðèòå, êîìïîçèðàíè îò ÷åðåí áàêåëèò è ñëîíîâà êîñò. Èçáèðà îñåìöèôðåí íîìåð. ×àêà äúëãî.
- Äà! Êîé å?
- Àëî? Æàí-Êëîä Âåðäåí ëè å íà òåëåôîíà? - ãëàñúò é ëþáåçåí, íî
âúçïèòàíî ñäúðæàí.
- Äà, àç ñúì! À âèå êîÿ ñòå? Àêî ñå îáàæäàòå çà ðàáîòà â íÿêàêúâ
ñè ñêàïàí áàð, âåäíàãà ùå çàòâîðÿ! - ÷óâà â ñëóøàëêàòà ðàçäðàçíåí ãëàñ íà ìëàä ìúæ.
- Ìîëÿ? Íå Âè ðàçáðàõ!
- Íÿêîé ïðîñòàê ñè ïðàâè òúïà øåãà ñ ìåí, êàòî å ïóñíàë òúïà
îáÿâà â îíçè òúï æúëò âåñòíèê çà ñåðâèòüîðñêà áðîéêà â íÿêàêúâ òúï ëîêàë! Öÿë äåí ìå òåðîðèçèðàò âñÿêàêâè îòêà÷àëêè!
- Î, ñúæàëÿâàì! Íÿìàì ïðúñò â òàçè ðàáîòà è íå òúðñÿ êåëíåðñêî
ìÿñòî. Ãîñïîäèí Âåðäåí, ðàçðåøåòå ìè äà Âè ñå ïðåäñòàâÿ.
- Äà, äà! Ðàçáèðà ñå! Ïî ãëàñà íå ìè ïðèëè÷àòå íà åäíà îò îíåçè
íàõàëíè äîñàäíèöè. Ñëóøàì âè, ãîñïîæî.
- Êàçâàì ñå Êîíè Ïèãúò, ðåæèñúîð ñúì â åäèí ìàëúê òåàòúð â Êâåáåê, Êàíàäà.
- Ïðèÿòíî ìè å ãîñïîæî Ïèãúò!
- È òàêà, ïðî÷åëà ñúì âñè÷êèòå âè ìàòåðèàëè è åñåòà â ñïèñàíèå "Ïàðíàñ". Ìíîãî ìè äîïàäíàõà. Õàðåñâàì ñòèëà âè, ãîñïîäèí Âåðäåí!
- Áëàãîäàðÿ âè, áëàãîäàðÿ! - èñêðåíî ñå çàðàäâà ìëàäèÿò ïèñàòåë.
- Èìàì åäíî äåëîâî, ïî-ñêîðî òâîð÷åñêî, ïðåäëîæåíèå êúì âàñ, àêî ìè ïîçâîëèòå.
- Èíòåðåñíî ìè å!
- Ñòàâà äóìà çà åäèí ñöåíàðèé, êîéòî èìàì íàìåðåíèå äà âè ïîìîëÿ äà íàïèøèòå çà íàøèÿ òåàòúð.
- Íà êàêâà òåìà?
- Ïî òåëåôîíà ùå èçëåçå ìíîãî äúëãî, à âå÷å å êúñíà âå÷åð. Çàòîâà âè ïðåäëàãàì äà ñå âèäèì óòðå â îñåì ñóòðèíòòà â êàôåíåòî íà Gare de Saint Lazare, àêî âè å óäîáíî, ðàçáèðà ñå, ãîñïîäèíå?
- Äîáðå, ãîñïîæî Ïèãúò! Ùå ìå ïîçíàåòå ïî ñíèìêàòà â ñïèñàíèåòî.
- Ëåêà íîù, Æàí-Êëîä! Äàíî ïîâå÷å íèêîé äà íå âè áåçïîêîè ïî òåëåôîíà òàçè âå÷åð.


9.

Þæíà Ãåðìàíèÿ.
Ãàðà Øâàðöôëþñìþíäóíã.
×àñúò å 23.25
Ñïèðà âëàêúò "Âàðøàâà-Ïàðèæ" - ïðåñòîé ñåäåì ìèíóòè.
Îëåøêà Íåäåçâåäñêà ãëåäà ïðåç ïðîçîðåöà íà ñâîåòî êóïå.
Ïðåä íåéíèÿ óíåñåí â ïëàíîâå çà áúäåùåòî ïîãëåä ñå ðàçèãðàâà ñëåäíàòà ïîêúðòèòåëíà ñöåíà.
Îêîëî äåñåòèíà ïîäïèéíàëè ñêèíõåäñ àòàêóâàò ñ þìðóöè è ðèòíèöè òðèìà ìúæå íà ñðåäíà âúçðàñò, ïàçåùè åäèí òðóäíî ïðåäâèæâàù ñå êúì âëàêà íèñúê íà ðúñò èíâàëèä, ñ êúñè, êðèâè êðà÷åòà, ãúðáèöà, äúëãè ïî÷òè äî çåìÿòà ðúöå è ãðîçíî, äåôîðìèðàíî îò èçêëþ÷èòåëíà óðîäëèâîñò ëèöå. Öÿëàòà áèåùà ñå êîìïàíèÿ äîáëèæàâà âñå ïàê âðàòàòà íà âàãîíà, íî ãîðêèÿò ñàêàòêî íå óñïÿâà äà ñå êà÷è âúâ âëàêà.
Èçâåäíúæ Îëåøêà ñêî÷è îò ìÿñòîòî ñè è èçòè÷à êúì âðàòàòà. Íàâåäå ñå, õâàíà çà ðúöåòå íåùàñòíèÿ èíâàëèä è â áóêâàëåí ñìèñúë ãî äðúïíà íàâúòðå âúâ âàãîíà. Òðèìàòà ìúæå, îòáèâàéêè ÿðîñòíèòå íàïàäêè íà îáåçóìåëèòå ãîëîãëàâè ïèÿíèöè, ñå êà÷èõà â ïîñëåäíèÿ ìèã ïðåäè âëàêúò äà ïîòåãëè. Ìëàäàòà ñïàñèòåëêà âèäÿ êàê íà ïåðîíà èçñêà÷àò äâàìà ïîëèöàè è õóêâàò êúì ìëàäåæèòå, íî äîñêîðîøíèòå íàïàäàòåëè ïîáÿãâàò â ðàçëè÷íè ïîñîêè.
×åðâåíîêîñîòî ìîìè÷å îñòàâè èçíåíàäàíèòå îò íåéíàòà ïîñòúïêà ìúæå äà ñè ïîåìàò äúõ è òðúãíà êúì êóïåòî ñè, áåç äà èì äàäå øàíñ äà é áëàãîäàðÿò. Ðåøè äà ñè ëÿãà - óòðå òðÿáâà äà å âúâ ôîðìà. Âñå ïàê, îòèâà â Ïàðèæ! Âå÷å ñòîòèöè ïúòè ïîâòîðè íà óì òåëåôîííèÿ íîìåð íà åäíà æåíà, Ìàãäàëåíà Êîíïèíèå èëè ïðîñòî "ëåëÿ Ìàãäà", äàëå÷íà ðîäíèíà íà íåéíàòà ñúó÷åíè÷êà, îìúæåíà çà ôðàíöóçèí îò 15 ãîäèíè.
Ñëåä äåñåòèíà ìèíóòè íà âðàòàòà ïëàõî ñå ïî÷óêà. Ñïîìåíèòå çà òàçñóòðåøíè ïðåæèâÿâàíèÿ çàëÿõà Îëåøêà ñ âúëíà îò ñòðàõ. Íå ñå ðåøàâàøå äà ñå îáàäè. ×óêàíåòî ñå ïîâòîðè.
- Îòâîðåòå, ìîëÿ âè ñå! - äî÷ó òÿ ïðèãëóøåí, ñïîêîåí ìúæêè
ãëàñ.
- Êàêâî èñêàòå? Êîé ñòå?
- Àç ñúì ÷îâåêúò îò ïåðîíà, êîãîòî ïðåäè ìàëêî ñïàñèõòå!
Ìîìè÷åòî äðúïíà ïëàõî ïëúçãàùàòà ñå âðàòà è êàòî âèäÿ êîé ÿ áåçïîêîè, ìàëêî ñå ïîîòïóñíà, íî íå ïîêàíè ìúæà â êóïåòî.
Íÿêîëêî ñåêóíäè ñå ãëåäàõà, áåç äà îáåëÿò äóìà. Ïðèòåñíåíà îò ïîñåùåíèåòî è âèäà íà èíâàëèäà, äåâîéêàòà ñâåäå î÷è, íî îñòàíà äà ñòîè íà ïðàãà.
- Êàçâàì ñå Ôðàíöèñê äå Ëàêðîà. - Çàãîâîðè ïîñåòèòåëÿò ñ ÿâåí
ôîíåòè÷åí äåôåêò. - Ìîëÿ äà áúäà èçâèíåí çà òîëêîâà êúñíî ïîñåùåíèå, íî äîéäîõ äà âè áëàãîäàðÿ èñêðåíî çà âàøàòà ãåðîè÷íà ïîñòúïêà, êîÿòî íèêîãà íÿìà äà çàáðàâÿ!
- Àìà, ìîëÿ âè ñå! - Îëåøêà ñå íàïúíà äà ñå óñìèõíå. - Íÿìà çà êàêâî äà ìè áëàãîäàðèòå! Íà ìîåòî ìÿñòî âñåêè ùåøå äà íàïðàâè ñúùîòî! - äðúïíà òÿ åäíî ñêàóòñêî çàêëþ÷åíèå.
- Ïîçâîëåòå ìè, ìëàäà ãîñïîæèöå, äà âè îñòàâÿ âèçèòíàòà ñè
êàðòè÷êà, - ïðîïóñíà ïî êðàé óøèòå ñè ñêðîìíîñòòà íà ñïàñèòåëêàòà ñè ãîñïîäèí äå Ëàêðîà. - Ùå ñå ðàäâàì äà ìè ñå îáàäèòå ñ êàêâàòî è äà áèëî ìîëáà - çà ìåí ùå å ÷åñò äà ìè ïðåäîñòàâèòå âúçìîæíîñò çà ðåâàíø.
 ïðîöåïà íà âðàòàòà ñå ïîÿâè ñèëóåò íà åäèí îò ïðèäðóæèòåëèòå ìó è ïðîòåãíà íà ñòàïèñàíàòà äåâîéêà åäíà ñêúïà ðåëåôíà âèçèòêà.
- Ëåêà íîù, ãîñïîæèöå! - ëåêî ñå ïîêëîíè èíâàëèäà, ÿâíî èìàøå çàòðóäíåíèÿ â äâèæåíèÿòà íà øèÿòà.
- Ëåêà íîù è íà âàñ, ãîñïîäèíå... - Îëåøêà ïðî÷åòå îò âèçèòêàòà: -
Ôðàíöèñê äå Ëàêðóà.
Çàòâîðè áàâíî âðàòàòà è äî÷åòå: Êàíòîðà "Mon Chateau" - íåäâèæèìè èìîòè.
Ïðåîáëå÷å ñå â íîùíèöà, ëåãíà íà òÿñíîòî ëåãëî è èçãàñè ëàìïàòà íàä ãëàâàòà ñè.

9à.

Áîäèãàðäà äî íåãî ïîìîãíà íà èçòîùåíèÿ ÷îâå÷åö äà ñå ïðåáåðå â ñâîåòî êóïå, íî îñòàíà ïðè äðóãèòå ñè äâàìà êîëåãè â êîðèäîðà.
Êàêòî áåøå îáëå÷åí â ñêúïèÿ ñè êîñòþì, ñàêàòèÿò ìúæ ñå èçëåãíà íà êðåâàòà è ãëåäàéêè â òàâàíà ñå îòäàäå íà ðàçìèñëè, ðàæäàùè ñïîìåíè.
"Ãîñïîäè! Êàêâî ìîìè÷å! Àêî íå áåøå òî, êàêâî ëè ùåøå äà ñòàíå ñ ìåí? Íèìà ôàøèçìúò íå ìîæå äà ñå èçêîðåíè èçöÿëî?"  ñúçíàíèåòî ìó ñå çàâúðòÿõà îòêúñè îò ïðî÷åòåíîòî â êíèãèòå è âèäÿíîòî îò êèíîõðîíèêàòà çà ìú÷åíèÿòà, ãåíîöèäà è ìàñîâèòå åêçåêóöèè îò âðåìåòî íà Âòîðàòà ñâåòîâíà âîéíà. Ïîñòåïåííî ìèñëèòå ìó ñå ïîäðåäèõà â ÿñåí ñïîìåí çà åäèí äîêóìåíòàëåí ôèëì, êîéòî áå ïðîæåêòèðàí íÿêîëêîêðàòíî â ïàíñèîíà çà íåäúãàâè äåöà, êúäåòî å æèâÿë äî 16-ãîäèøíàòà ñè âúçðàñò.
Ôèëìúò áå îò äâå ÷àñòè. Ïúðâàòà çàïî÷âàøå ñ êàäúð íà åäèí ãîë ìúæ íà ïåòäåñåòãîäèøíà âúçðàñò, ñ ðúñò íàä ñðåäíèÿ, ñ ïðîïîðöèîíàëíî ðàçâèòî çà âúçðàñòòà ìó òÿëî.  ðúöåòå ñè òîé äúðæè åäíà äúñ÷èöà ñúñ çàëåïåí íà íåÿ ðàèðàí ëèñò îò ó÷åíè÷åñêà òåòðàäêà. Íà íåãî ïèøå: "Àç ñúì äîêòîð Õàíñ Ôèëöåð, êîìåíäàíò íà êîíöëàãåðà çà èíâàëèäè è õîðà ñ ïñèõè÷åñêè è ôèçè÷åñêè íåäúçè". Êàäúðúò ñå ñìåíÿ è îò åêðàíà âå÷å ñå âèæäà ñúùèÿ ÷îâåê, âúðçàí ñ êàèøè âúðõó åäíà ãîëÿìà äúðâåíà ìàñà. Êúì íåãî ñå äîáëèæàâàò íÿêîëêî ìúæå è æåíè, îáëå÷åíè êàòî åêèï â åäíà îïåðàöèîíà çàëà. Ïî-íàòàòúøíîòî ðàçâèòèå íà ñþæåòà ãîñïîäèí äå Ëàêðîà ïîìíè ñìúòíî, çàùîòî íà òîãàâàøíàòà ìó âúçðàñò îùå íå áå ñâèêíàë äà ãëåäà êðúâ. Ñàìî ñå ñåùà, ÷å õèðóðãè÷åñêèÿò åêèï ðàáîòåøå ñúñ ñêàëïåëè, òðèîíè è íîæèöè ïî öÿëîòî òÿëî íà ÷îâåêà íà ìàñàòà ïðåä òÿõ.  íà÷àëîòî íà âòîðàòà ÷àñò íà äåöàòà áå ïîêàçàí åäèí ìúæ ñ èçêðèâåíî îò äåôîðìèðàíè íîñ, ÷åëî è áðàäà ëèöå. Ðúöåòå è êðàêàòà ìó áÿõà ñ ðàçëè÷íà äúëæèíà è ñúùî òàêà äåôîðìèðàíè. Ìíîãî ïðèëè÷àøå íà âúíøåí âèä íà ïîâå÷åòî äåöà, íà êîèòî ñå ïðîæåêòèðàøå òîçè ôèëì. Ñàìî ñúùàòà òàáëè÷êà ñ "Àç ñúì äîêòîð Õàíñ Ôèëöåð, êîìåíäàíò íà êîíöëàãåðà çà èíâàëèäè è õîðà ñ ïñèõè÷åñêè è ôèçè÷åñêè íåäúçè" íà âðàòà íà òîçè óðîä ïîäñêàçâàøå íà çðèòåëèòå, ÷å òîâà å ñúùèÿò ÷îâåê îò íà÷àëîòî íà ôèëìà - áå òîëêîâà íåóçíàâàåì ñëåä íàìåñàòà íà õèðóðçèòå. Êàìåðàòà ñå çàâúðòà è âå÷å ïîêàçâà åäèí äúëúã òåñåí êîðèäîð ñ ïîñòàâåí â åäèíèÿ ìó êðàé ìàëúê ëåãåí ñ âîäà, íà òðèéñåòèíà ìåòðà îò äîêòîð Ôèëöåð.  òîçè ìîìåíò ãëàñà çàä êàäúðà îïîâåñòÿâà: "Îñâåí ìíîãîáðîéíèòå îïèòè ñ æèâà ïëúò è ïñèõèêà âúðõó õîðàòà îò ïîä÷èíåíèÿ ìó êîíöåíòðàöèîííåí ëàãåð, äîêòîð Ôèëöåð ñ ãîëÿìî óäîâîëñòâèå îðãàíèçèðàøå "Ôàêëåíè íàäáÿãâàíèÿ": íàðåæäàøå íÿêîëêî ñàêàòè èëè óðîäëèâè õîðà, ïîëèâàøå ãè ñ áåíçèí è ãè êàðàøå äà áÿãàò. Êîéòî îò òÿõ, çàïàëåí ëè÷íî îò äîêòîðà è ãîðÿù êàòî ôàêëà, óñïååøå äà äîáÿãà äî êîðèòîòî ñ âîäà íà 30 ìåòðà îò ñòàðòîâàòà ëèíèÿ è äà ñå ïîòîïè âúâ âîäàòà è îñòàíå æèâ, ïå÷åëåøå áúðçà ñìúðò â ãàçîâàòà êàìåðà. Íåóñïåëèòå ïðîñòî èçãàðÿõà êàòî æèâè ôàêëè. Ãîñòèòå íà ä-ð Ôèëöåð ïðàâåõà ïàðè÷íè çàëàãàíèÿ ñ íåçíà÷èòåëíè ñðåäñòâà, çàùîòî ìíîãî ðÿäêî íÿêîé îò èçòîùåíèòå èíâàëèäè óñïÿâàøå äà îòúðâå ãîðÿùàòà ñè êîæà â òàçè ñìúðòîíîñíà íàäïðåâàðà ñ îãúíÿ è ñìúðòòà."
Äå Ëàêðîà íèêîãà íÿìà äà çàáðàâè ñìåñåíèòå ñè ÷óâñòâà íà ñúæàëåíèå, îìðàçà è óäîâëåòâîðåíèå îò ïîñëåäâàëèòå êàäðè. Âúðõó äåôîðìèðàíîòî ïî èçêóñòâåí íà÷èí òÿëî íà ÷îâåêà â êîðèäîðà ñå èçëèâà íÿêàêâà òå÷íîñò, êîÿòî ñëåä ñåêóíäè ñå ïðåâðúùà â êúëáà îãúí è ÷åðåí äèì. Êèíîñàëîíúò ãðúìâà îò ïðîíèçèòåëíèòå âèêîâå íà ïëàìíàëèÿ ÷îâåê, êîéòî òðîìàâî ñå îïèòâà äà ïîáåãíå êúì êîðèòîòî ñ âîäà, íî ñëåä òðè-÷åòèðè íåñðú÷íè êðà÷êè ñå ñòðîïîëÿâà íà çåìÿòà. Ïëàìúöèòå ïîñòåïåíî óãàñâàò; ïðåç ðåäêèÿ äèì ñå âèæäà îâúãëåíîòî òÿëî äà ëåæè ñàìîòíî è íåïîäâèæíî.
Íèêîãà äî ñåãà, äî äíåøíàòà ñëó÷êà ñ íåîíàöèñòèòå, Ôðàíöèñê äå Ëàêðîà íå ñå áå óñåùàë çàñòðàøåí ëè÷íî îò òàêèâà õîðà êàòî äîêòîð Ôèëöåð. "Àêî äóìèòå "÷îâåê" è "äîêòîð" âúîáùå ñà ïðèëîæèìè êúì åäèí ôàøèñò!" - ïîìèñëè ñè ÷îâå÷åöúò, ïðåæèâÿâàéêè îòíîâî è îòíîâî ñëó÷êàòà íà ïåðîíà.



9á.

Ïðåç ÷åòèðè êóïåòà îò ìàðêèç äå Ëàêðîà Îëåøêà Íåäåçâåäñêà ñúùî íå ìîæåøå äà çàñïè - òó ñå óíàñÿøå â ëåêà äðÿìêà, òó ñå ñòðÿñêàøå îò ñïîìåíèòå çà ñúáèòèÿòà îò äíåøíèÿ, íàé-äúëúã äåí â æèâîòà é. Ñïîìåíèòå è âèäåíèÿ ñå ïðåïëèòàõà áåç âñÿêàêúâ ðåä è ëîãèêà. Äîêàòî ñúñ ñòðàõ äà íå ãî å çàãóáèëà îïèïâàøå åäíî ìàëêî ïàêåò÷å ñ ïàðè, çàùèïàíî ñúñ áåçîïàñíà èãëà îò âúòðåøíàòà ñòðàíà íà áèêèíèòå, ñå ñòðÿñêàøå îò ìèñúëòà äà íå áè äà å óìðÿë îíÿ ãàäíÿð Ïåòðóñ Âàðíàâà. "Àìè àêî íå å óìðÿë è îòèøúë â ïîëèöèÿòà?" - òÿëîòî é çàñòèâàøå ñÿêàø â î÷àêâàíå íà ïîëèöàèòå, êîèòî ðàçáèâàò âðàòàòà è ÿ îòâåæäàò â çàòâîðà. Îïèòâàøå äà èçáÿãà îò òåçè ïðèòåñíåíèÿ, êàòî ñè ïðåäñòàâÿøå ñðåùàòà ñ ëåëÿ Ìàãäà, íî âåäíàãà âïàäàøå â ïàíèêà äîðè ïðè íàé-ìàëêîòî ñúìíåíèå â ãîòîâíîñòòà íà ãîñïîæà Êîìïèíèå äà é ïîìîãíå. Òðåâîãèòå é íÿìàøå äà ñïðàò ñèãóðíî äî ñàìàòà "Gare de Saint Lazare", Ïàðèæ, àêî íå áå ñå ñåòèëà çà íðàâîó÷åíèÿòà íà áàùà ñè, Âîéöåê Íåäåçâåäñêè, ïî÷èíàë ñëåä ïèÿíñêè ñáëúñúê ñ ìàíåâðèðàù ëîêîìîòèâ. Òàêà è íå ñå ðàçáðà, êîé îò äâàìàòà áèë ïî÷åðïåí òîëêîâà ìíîãî, ÷å íå å óñïÿë äà äàäå ïúò íà äðóãèÿ ïðè ðóòèííà ìàíåâðà â äâîðà íà ñòàðàòà ñòî÷íà ãàðà.
Íîùòà è òðàêàíåòî íà êîëåëàòà íà âëàêà îïàçèõà óøèòå íà ïúòíèöèòå è ïåðñîíàëà îò äóìèòå íà áàùèíèòå íàïúòñòâèÿ, èçðå÷åíè îò Îëåøêà íà ãëàñ è ñ èíòîíàöèÿ, äîñóù êàòî íà ñòàðèÿ êàíòîíåð: "Äà ñè ...áåòå ìàìêà ñè!". Òîçè äåâèç çà íåïðèìèðèìà áîðáà ñ íåèçáåæíèòå ïðå÷êè â æèâîòà ïîäåéñòâàõà ïðèñïèâàòåëíî íà ìëàäàòà ãîñïîæèöà. Òÿ ñå ïîçàâúðòÿ îùå äâà-òðè ïúòè è çäðàâî çàñïà ïîä òåæåñòòà íà åìîöèîíàëíèòå ñè ïðèêëþ÷åíèÿ.


10.

Ïàðèæ.
08. 20
Gare de Saint Lazare.
Êàôåíåòî íà âòîðèÿ åòàæ.
Ãîñïîæà Êîíè Ïèãúò è Æàí-Êëîä Âåðäåí çàêóñâàò ñ êðîàñàíè è êàôå è âîäÿò íåïðèíóäåí ñâåòñêè ðàçãîâîð çà âðåìåòî, çà ëèòåðàòóðà, çà òåàòúð, çà ìîäà, çà Ïàðèæ, çà ñöåíàðèÿ íà òåìà "Åäèí êàíàäåö íà àðòòóðíå èç Îêåàíèÿ".
- Ïîíåæå âðåìåòî íàïðåäâà, èñêàì äà âè êàæà íåùî, ìëàäè ïðèÿòåëþ Âåðäåí! - ãëàñà íà âúçðàñòíà äàìà èçâåäíúæ ñòàâà íåïîêîëåáèìî òâúðä è óáåäèòåëíî íàçèäàòåëåí. - Ñëåä ïîëîâèí ÷àñ íà òàçè ãàðà ïðèñòèãà åäíî ìîìè÷å îò Âàðøàâà. Òÿ å äúùåðÿ íà ñåñòðà ìè îò ñëó÷àéíàòà é âðúçêà ñ åäèí ïîëÿê è áå çàðÿçàíà îò ìàéêà ñè â Ïîëøà, îùå êîãàòî áå íà ïîëîâèí ãîäèíà. Íàøàòà ôàìèëèÿ íå ñå ãðèæåøå çà òîâà ìîìè÷åíöå ïî ïðîñòàòà ïðè÷èíà, ÷å ðîäà íè å àðèñòîêðàòè÷åí è ïî÷òåí - íå ìîæàõìå äà ïðîñòèì íà Åëèçàáåò íåéíàòà âîëíîñò â èçáîðà é íà ñåêñóàëåí ïàðòíüîð. Ñåãà, êîãàòî ãîðêè÷êîòî äåâîé÷å îñòàíà êðúãëî ñèðà÷å, àç ðåøèõ äà ìó ïðîòåãíà ðúêà çà ...
- Íî àç êàêâà âðúçêà èìàì ñ òîâà.... - Ìëàäèÿò ïèñàòåë ñå îïèòà äà
âìúêíå ó÷óäâàíåòî ñè îò îòêðîâåíèÿòà íà ïî÷òåíàòà ìàäàì Ïèãúò, íî ïîãëåäúò íà äàìàòà äî íåãî çàìðàçè ñ òå÷åí àçîò âñÿêàêâî æåëàíèå äà ïðîäúëæè ñúñ ñâîèòå ëþáîïèòñòâàíèÿ.
- ... ïîìîù! - äîâúðøè èçðå÷åíèåòî ñè ëåêî ðàçäðàçíåíàòà îò
íàõàëíîòî ïðåêúñâàíå ãîñïîæà, è ïðîäúëæè: - Çà òàçè ðúêà ñúì èçáðàëà âàñ, Âåðäåí! Äà, äà! Èìåííî âàñ! - Òÿ ïðîìóøè ìëàäèÿ ÷îâåê ñ òàêúâ îñòúð ïîãëåä, ÷å òîé íå ïîñìÿ äîðè äà ñè ïîìèñëè äà ÿ ïðåêúñíå.
-  äåâåò ÷àñà ïðèñòèãà âëàêúò. Âèå ïîñðåùàòå Îëåøêà
Íåäåçâåäñêà, ñâàëÿòå ÿ è é ïðåäëàãàòå ðàçõîäêà èç Ïàðèæ. Êúì îáÿä àç ùå íàïðàâÿ åäíî ôàëøèâî îáàæäàíå íà âàøèÿ òåëåôîí. Âèå ùå ñúîáùèòå íà ìîìè÷åòî, ÷å òîêó-ùî ñòå ñïå÷åëèë êîíêóðñà çà íîâåëà íà íÿêàêâà ñè òàì òåìà, è ñòå íàãðàäåí ñ åêñêóðçèÿ çà äâàìà äî îñòðîâ Ðàòàõàáå, Ôèëèïèíè. È ùå é ïðåäëîæèòå äà çàìèíå ñ âàñ. - Èçðåæäàéêè èíñòðóêöèèòå ñè Êîíè Ïèãúò èçâàäè îò åëåãàíòíàòà ñè ÷åðíà ÷àíòè÷êà åäèí äåáåë æúëò ïëèê è ãî ñëîæè íà ìàñàòà ïðåä ñòàïèñàíèÿ ïèñàòåë. - Òóê ñà áèëåòèòå çà äâàìà âè, ÷åê çà ïåòäåñåò õèëÿäè äîëàðà è ïåòäåñåò õèëÿäè åâðî êåø. Ùå îñòàíåòå íà Ôèëèïèíèòå åäíà ñåäìèöà è ïîñëå ùå îòèäåòå äî Ïîëèíåçèÿ, çà äà ïèøåòå ñöåíàðèÿ çà òåàòúðà ìè íà íÿêîé óñàìîòåí îñòðîâ. Êîãàòî ñâúðøèòå ïàðèòå, ùå äîéäåòå ñ ìîÿòà ïîëñêà ïëåìåííèöà ïðè ìåí â Ìîíðåàë, çà äà ó÷àñòâàòå â ïîñòàíîâêàòà íà ñïåêòàêúëà ïî âàøèÿ ñöåíàðèé! - Ïî-ãåíåðàëñêè îòäàäå ïîñëåäíàòà ñè çàïîâåä ðåæèñüîðêàòà îò ïðîâèíöèàëíèÿ òåàòúð.
Ñëåä êðàòêà, íî íàïðåãíàòà ïàóçà ìîñþ Âåðäåí ñå èçêàøëÿ, ïðåäè äà íàïðàâè ñâîÿòà îôåðòà â òàçè òúðãîâñêî-ëèðè÷íà ñäåëêà:
- Êàêâî âè êàðà äà ìèñëèòå, óâàæàåìà ãîñïîæî Ïèãúò, ÷å àç ùå ñå
ñúãëàñÿ äà èçïîëçâàì âàøèÿ ãåíèàëåí ïëàí ïî çàâðúùàíåòî íà ïîëñêîòî ñèðà÷å â ëîíîòî íà ôàìèëèÿòà âè? - åõèäíèÿò è ïðåäèçâèêàòåëåí òîí íà ìëàäèÿ ïèñàòåë íèêàê äàæå íå èçíåíàäà óâàæàåìàòà ãîñïîæà ðàäåòåëêà íà ñåìåéíîòî îãíèùå.
- Ôîòîàëáóìúò ñúñ ñíèìêè íà âàøåòî óâëå÷åíèå ïî íåâðúñòíè
äå÷èöà, èçïðàòåí ìè îò äîêòîð Áàðè Ãàóç! - èçñòðåëÿ èçíóäâà÷åñêàòà ñè ñòðåëà äîñòîëåïíàòà ìàäàì Ïèãúò. - Òÿõíàòà ëàáîðàòîðèÿ ïî îïëîæäàíåòî íà áîãàòàøêè ÿëîâè ïðúöëè ñúñ ñïåðìà íà èçâðàòåíè æðåáöè èìà ñòðàõîòíî, íàïðàâî ñòðàõîâèòî ðàçóçíàâàíå. Êàíäèäàò- ðîäèòåëè íå æåëàÿò äà ñå õàð÷àò ïî çàðîäèøè, íàñëåäèëè íÿêîÿ çàðàçà èëè ïèõè÷åñêî ðàçòðîéñòâî, êàòî âàøåòî, ñêúïè ìè Æàí-Êëîä, îò ñëó÷àéíè ïëàòåíè ñïåðìîäàðèòåëè!
Ïðåáëåäíÿë êàòî áÿëà ïóäðà, êàê ñå êàçâà - õâàíàò íà òÿñíî, òàéíèÿò ñåêñèçâðàùåíåö Âåðäåí íå îáåëè íèòî äóìà. Òîé ñàìî ãëåäàøå ïðúñòèòå íà ðúöåòå ñè, ñëîæåíè íà ðúáà íà ìàñàòà. Òàçè ïîçà áå ïîçíàòà íà âåëèêàòà ïñèõîëîæêà Êîíè Ïèãúò è åäíîçíà÷íî ñî÷åøå ïúëíà ãîòîâíîñò çà òîòàëíî ïîä÷èíåíèå. Íî âúïðåêè òîâà ïå÷åíàòà ôðîéäèñòêà íå ñå ñäúðæà äà ïîñòàâè ïîñëåäíîòî ñè óñëîâèå íà ïðèêîâàíèÿ ñ ôàêòè ïåäîôèë:
- Èçëèøíî å äà âè íàïîìíÿì, ñêúïè, ÷å ïðîñëîâóòàòà çà âñåêè
äåòñêè øèáóíäåð êàòî âàñ êîíñïèðàöèÿ íÿìà äà ìèíå ïðåä ìåí!
Ñ òàçè ôèíàëíà çàïëàõà êëàñè÷åñêàòà ñðåùà íà êëàñè÷åñêè
øàíòàæ ñ êëàñè÷åñêî ñúäúðæàíèå è êëàñè÷åñêè äî ïðîçÿâàíå ñëîâîðåä çàâúðøè.


11.

Ïàðèæ.
Ñúùàòà Gare de Saint Lazare.
Íÿêîëêî ìèíóòè ñëåä äåâåò ñóòðèíòòà.
"Âíèìàíèå! Íà òðåòè êîëîâîç ïðèñòèãà âëàêúò Âàðøàâà - Ïàðèæ ñ ÷åòèðè ìèíóòè çàêúñíåíèå! Âíèìàíèå! Íà òðåòè êîëîâîç ïðèñòèãà âëàêúò Âàðøàâà - Ïàðèæ!"
Êðàé ñåäìè âàãîí íà òîêó-ùî ñïðåëèÿ âëàê ñðåä ìàëêîòî ïîñðåùà÷è áàâíî ïðåìèíàâà åäèí ìëàä, íà íå ïîâå÷å îò òðèéñåò ãîäèíè, äîñòà ñèìïàòè÷åí ìëàä ìúæ ñ îòêðèòî ñëàáî ëèöå ñ ïàäàùè íà âúëíè ïî áóçèòå ìó êúäðàâè ÷åðíè êîñè, äúëãè äî äåáåëèÿ, íà ñèíè è æúëòè ðàéåòà ïëåòåí øàë, óâèò íåáðåæíî îêîëî âðàòà ìó. Áåëèÿò ìó øëèôåð å ðàçêîï÷àí. Òîé âúðâè áàâíî, çàëèñàí â åäíî ñïèñàíèå, îò êîåòî ÷åòå íåùî ñ ãîëÿì èíòåðåñ, èçðàçÿâàù ñå â åäíà ïðèÿòíà, ëåêà óñìèâêà. Òîé äîáëèæàâà âðàòàòà íà âàãîíà è â íåãî ëåêî ñå áëúñêà åäíî ÷åðâåíîêîñî ìîìè÷å, òîêó-ùî ñëÿçëî îò âàãîíà è çàøåìåòåíî îò âúëíåíèå îò ïúðâèòå ñè ñòúïêè íà ôðåíñêà çåìÿ. Ñáëúñúêúò íàèñòèíà íå å ñèëåí, íî å äîñòàòú÷åí, çà äà èçáèå îò ðúöåòå íà ìëàäèÿ ìúæ ñïèñàíèåòî ñ óâëåêàòåëíîòî çà íåãî ÷åòèâî.
Äâàìàòà åäíîâðåìåííî ñå íàâåæäàò äà âäèãíàò ñïèñàíèåòî, áåç ìàëêî äà ñè óäàðÿò ãëàâèòå.
- Íÿìà ñòðàøíî, íÿìà ñòðàøíî! Íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå ÷àê òîëêîâà!
- ïðèâåòëèâî ñå îáðúùà êúì ñòàïèñàíàòà äåâîéêà ìëàäèÿ ìúæ, âäèãàéêè îò çåìÿòà ñïèñàíèåòî ñè.
Îëåøêà, áåç äà îáåëè è äóìà, ãî ãëåäà ãóçíî, íî ñ èíòåðåñ îò ïúðâàòà é ñðåùà ñ èñòèíñêè ãàëàíòåí ôðàíöóçèí.
- Ãîâîðèòå ëè ôðåíñêè, ìàäåìîàçåë? - íàïðàâè ïúðâà êðà÷êà çà
ðàçáèâàíå íà íåëåïîòî ìúë÷àíèå ñëåä íåëåïàòà ñëó÷êà ìúæúò, êàòî ïðîäúëæè äà ñå óñìèõâà ÷àðîâíî.
- Ya… Ya… - çàïî÷íà äà ìúíêà íà ïîëñêè ìîìè÷åòî, íî áúðçî ñå
ñúâçå è ïðåìèíà íà ïåðôåêòåí ôðåíñêè: - Ðàçáèðà ñå, ìîñþ! - È ñëåä êàòî ïðåêðà÷è îò ðàç åçèêîâàòà áàðèåðà, ñå îòïóñíà: - Ñúæàëÿâàì çà ïðè÷èíåíîòî íåóäîáñòâî, ìîñþ!
- Íå ãî ìèñëåòå òîëêîâà äúëãî, ìàäåìîàçåë! - ïîäêàíè ÿ Æàí-Êëîä Âåðäåí - âúíøíî ñïîêîåí, íî ñ òðåïåðåùî îò ðèñêà çà ïðîâàë íà íåãîâèÿ òúï, ïëîñúê è áåçäàðåí ïëàí ñúðöå. - Ùå ìå ïî÷åðïèòå åäíî êàôå è òîëêîâà!
- Íå çíàì êîãà ùå ñòàíå òîâà. - Ñ íàèâíîñò, ãðàíè÷àùà ñúñ ñåëñêà
ïðîñòîòèÿ, ñå îïèòà äà ñå îòúðâå îò ÷åðïåíåòî ìëàäàòà ïîëÿêèíÿ.
- Ïîñðåùà ëè âè íÿêîé, èçâèíåòå çà íàõàëñòâîòî? - Âåðäåí
âëîæè âñè÷êèòå ñè àðòèñòè÷íè ñïîñîáíîñòè äà èçãëåæäà íåçàèíòåðåñîâàí, ñëó÷àåí ìèíóâà÷, îò íÿìà êàêâî äà ïðàâè òðúãíàë äà àíêåòèðà ïðèñòèãàùèòå â Ïàðèæ ÷óæäåíöè. À êîãàòî âèäÿ îòðèöàòåëíî êëàòåíå íà ãëàâàòà, ïðåäïðèå ðåøèòåëíàòà àòàêà:
-  òàêúâ ñëó÷àé, ùå ïèåì êàôå îùå ñåãà! - ñðàõóâàéêè ñå äà íå
áè äà å ïðåêàëèë ñ íàõàëñòâîòî ñè, ñâàëÿ÷úò Æàí-Êëîä ñå íàâåäå è âçå áàãàæà íà ó÷óäåíîòî ìîìè÷å.
Çà äà ÿ óñïîêîè ïîíå ìàëêî, òîé é çàãîâîðè áúðçî è íàñòîé÷èâî, íå
äàâàéêè é íèêàêâà âúçìîæíîñò çà îòêàç:
- Êàçâàì ñå Æàí-Êëîä Âåðäåí è ñúì íåùî êàòî ïèñàòåë! Äîéäîõ
òàçè ñóòðèí íà òàçè ãàðà äà ñè ñúáèðàì ñëó÷êè è ïåðñîíàæè çà åäèí ðîìàí, íàä êîéòî ñå òðóäÿ â ìîìåíòà. Îáè÷àòå ëè äà ÷åòåòå, ãîñïîæèöå? - è áåç äà é äàäå âðåìå çà îòãîâîð ïðîäúëæè: - Òàêà ÷å, íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå çà ìîåòî âðåìå. Ìîæå áè ïúê äà ñòàíåòå ãåðîèíÿ â íÿêîÿ îò ìîèòå êíèãè!
Ìëàäèòå õîðà âå÷å âúðâÿõà êúì èçõîäà è íå çàáåëÿçàõà, ÷å ïðåäè ìèíóòè åäèí òðóäíî ïîäâèæåí, íèñè÷úê ÷îâå÷åö ñ íåïðîïîðöèîíàëíî äúëãè ðúöå êèìíà êúì òÿõ íà äâàìà ìúæå, äîøëè äà ïîìîãíàò çà íåãîâîòî ïîñðåùàíå. Ïîä÷èíÿâàéêè ñå íà ìúë÷àëèâàòà çàïîâåä, ìúæåòå, îáëå÷åíè â òðè ÷åòâúðòè äúëãè òúìíè ïàëòà, âåäíàãà òðúãíàõà ñëåä ìúæà è ìîìè÷åòî, ïîñî÷åíè îò ÿâíî ãîëåìèÿ çà òÿõ íà÷àëíèê. Ñëåä ìàëêî òå ñåäíàõà â êðàÿ íà åäíî îòêðèòî êàôåíå äî ãàðàòà íà íÿêîëêî ìàñè îò ñâîèòå îáåêòè çà ïðîñëåäÿâàíå.
Èçìèíàõà îêîëî ÷åòèðåäåñåò ìèíóòè è ïðåä î÷èòå íà íåïîäãîòâåíèòå òàéíè àãåíòè íà èíâàëèäà îò ãàðàòà, äâîéêàòà, èçïèëà ñïîêîéíî êàôåòî ñè, ñå íàäèãíà, ñåäíà â åäíà òàêñèìåòðîâà êîëà, ñïðÿëà ïðåä çàâåäåíèåòî, è çàìèíà êúì öåíòúðà íà ãðàäà.
Åäèí îò ìúæåòå ñå îáàäè íà íÿêîãî ïî ìîáèôîíà è, ñëåäâàéêè ïîëó÷åíèòå èíñòðóêöèè, äâàìàòà ñ áúðçè êðà÷êè ñå îòïðàâèõà êúì ïàðêèíãà íà òàêñèòàòà ïðåä ãàðàòà. Íå óñïÿõà áúðçî äà íàåìàò êîëà ïîðàäè ãîëåìèÿ, êàêòî âèíàãè ñóòðèíòà, íàïëèâ íà ïðèñòèãíàëè ïúòíèöè. Êîëàòà èì òðúãíà â ñúùàòà ïîñîêà, êàêòî è íà ìëàäèòå õîðà, íî âå÷å íàòîâàðåíîòî óëè÷íîòî äâèæåíèå èì ïîïðå÷è äà çàáåëåæàò è äà õâàíàò ñëåäàòà íà òúðñåíîòî òàêñè.
Ðàçõîæäàéêè ñå ñ ïîëñêàòà ãîñòåíêà ïðåä Òðèóìôàëíàòà àðêà, Âåðäåí ïîëó÷è îáåùàíîòî îò ìàäàì Ïèãúò îáàæäàíå. Òîé òî÷íî èçïúëíè ïëàíà íà ñâîÿòà ðàçïîðåäèòåëêà è äîâîëåí-ïðåäîâîëåí îò óñïåõà íà ñâîÿ òîëêîâà òúï ïëàí, çàêàðà ìîìè÷åòî, ñúãëàñèëî ñå íà ïúòóâàíå äî îñòðîâà Ðàòàõàáå ñëåä íåçíà÷èòåëíè êîëåáàíèÿ, äî åäèí ñêúïàðñêè ðåñòîðàíò ñ èçãëåä êúì ðåêà Ñåíà.
Äîâúðøâàéêè äåñåðòà, íåìëúêâàùèÿò Âåðäåí, àôåêòèðàí îò ïîñòèæåíèåòî ñè, âå÷å íå ìîëåøå ìîìè÷åòî, à ïðîñòî çàÿâè:
- Ñåãà ùå ìèíåì äà ïðèáåðåì áàãàæà ìè è íàïðàâî îòïðàøâàìå çà
Îðëè! - Íî ïðî÷èòàéêè ëåêà óïëàõà â î÷èòå íà äåâîéêàòà, ïîáúðçà äà äîáàâè: - Íàëè ùå ìå èç÷àêàø â êîëàòà?
- Î, äà! - îòãîâîðè ñ ãîòîâíîñò Îëåøêà, ïðîãîíâàéêè ñ ðàäîñò è
îáëåã÷åíèå òúæíèòå ñïîìåíè çà Ïåòðóñ Âàðíàâà è íåãîâèÿ ìðúñåí îïèò ìðúñíî äà ÿ èçíàñèëè, ìðúñíî êîïîëå!
Êîãàòî òàêñèòî ïî ïúòÿ çà ëåòèùåòî ñïðÿ ïðåä ïîñî÷åíèÿ îò Âåðäåí àäðåñ, òîé ñå îáúðíà êúì ìîìè÷åòî:
- Îëåøêà! Ùå ìè äàäåø ëè ïàñïîðòà ñè, çà äà ïðîäèêòóâàì
òâîèòå äàííè íà òóðàãåíöèÿòà? Òå èì òðÿáâàò çà îôîðìÿíåòî íà áèëåòèòå è çàïàçâàíåòî íà ìåñòà â õîòåëà!
Òúé êàòî íèêîãà íå áå ÷óâàëà çà èçìàìè íà ÷óæäåíöè, ëåêîâåðíàòà äåâèöà èçâàäè äîêóìåíòèòå îò äàìñêàòà ñè ÷àíòè÷êà è ãè ïîäàäå íà Æàí-Êëîä, êîéòî èçëåçå îò êîëàòà è óñìèõâàéêè ñå, çäðàâî é íàîáåùà:
- Íÿìà äà ñå áàâÿ ìíîãî, ùå âèäèø!
Îëåøêà îáà÷å - íå âåäíàãà, à ñ ïðèñúùîòî çà ïðîñòîäóøíèòå õîðà çàêúñíåíèå, ñå ïðèòåñíè ÿêàòà. "Àìè àêî èç÷åçíå ñ ïàñïîðòà ìè?" - ñòðàõúò ÿ óäàðè â ñòîìàõà, ïúëåí ñ îáÿä îò ôðåíñêà êóõíÿ, íî òóòàêñè áå ïàðèðàí îò íåàäåêâàòíîòî óñïîêîåíèå: "Íî ïàðèòå íàëè ñà ñ ìåí!". "Àìè àêî ìå èçíàñèëè òàì, íà îíçè îñòðîâ?" - è âåäíàãà îòãîâîðúò, òîçè ïúò òðúãíàë äà ñòàâà ïîíå ëîãè÷åí: "Ùî ùå ìå êàðà íà äðóãèÿ êðàé íà ñâåòà? È òóê ùåøå äà ãî íàïðàâè, àêî ùåøå!", íî íàêðàÿ ñå ïðîâàëè òîòàëíî êàòî òàêúâ: " Íàëè íå ïîçíàâàì ãðàäà!"
 òàçè òúïà èãðà íà êîòêè-âúïðîñè è ìèøêè-îòãîâîðè íå ñå ÷àêàøå äîñòîåí çà íîðìàëíèÿ èíòåëåêò êðàé, àêî ñëåä äåñåòèíà ìèíóòè âðàòàòà íå ñå áå îòâîðèëà è äî íåÿ íå ñå áå íàñòàíèë, ïðåîáëå÷åí â ÷åðâåíî ÿêå è áåç øàë, âåñåëî óñìèõíàòèÿò Æàí-Êëîä.
Îëåøêà èçäàäå åäíà äîñòà äåáåëà ïîðöèÿ ñìÿõ íà îáëåã÷åíèå. Îò ñúðöåòî íà ÷åðâåíîêîñàòà äåâîéêà êàòî êàìúê ïàäíà ïðèòåñíåíèåòî çà ñâîÿòà äåâñòâåíîñò, ñ êîÿòî òÿ òàêà íåèñòîâî ñå ãîðäååøå.
Ôðúö, ïðúö!

12.

Ïàðèæ.
Ñãðàäàòà íà Ìèíèñòåðñòâîòî íà Âúòðåøíèòå Ðàáîòè.
10.45
Êàáèíåòúò íà ìîñþ Êëîä Æàäî, ìèíèñòúðà.
Ñóòðåøíàòà îïåðàòèâêà å êúì ñâîÿ êðàé.
Ìîáèëíèÿò òåëåôîí â äåñíèÿ äæîá íà ñàêîòî íà Ïåí Äþðàê, çàìåñòíèê-ìèíèñòúð è øåô íà îòäåë "Êðèìèíàëèñòèêà íà òåæêèòå ïðåñòúïëåíèÿ. È íàêàçàíèÿ.", çàâèáðèðâà â ðåæèì "òàéíî ñúîáùåíèå".
Êîìèñàðÿò Äþðàê èçëèçà â êîðèäîðà ñëåä ïîëó÷åíî îò ìèíèñòúð Æàäî ðàçðåøåíèå äà íàïóñíå ñúâåùàíèåòî çà 5-10ìèíóòè. Îáàæäà ñå íà ïîñëåäíèÿ íîìåð îò Received calls.
- Ñïåøíî ñå íóæäàåì îò ïîâåðèòåëíà îïåðàòèâíà èíôîðìàöèÿ îò âàøåòî âåäîìñòâî! - å íàñòîÿòåëíèÿò ïîçäðàâ îò äðóãàòà ñòðàíà íà ìîáèëíàòà âðúçêà.
- Èçïðàòåòå âúïðîñèòå ñè íà èìåéëà ìè çà íóìèçìàòè÷íèòå òúðãîâå! - ïðåîäîëÿâàéêè òðåïåðåíåòî íà ðúöåòå, Äþðàê ïðåêúñâà âðúçêàòà è ñå âðúùà â êàáèíåòà íà ìèíèñòúðà.






12à.

Ñëåä ÷åòèðè ÷àñà.
Êàáèíåòúò íà ìèíèñòúðà Êëîä Æàäî.
Âëèçà ñêîíôóçåí Æîðæ Äàðòåñ, øåô íà "Âúòðåøíîâåäîìñòâåí êîíòðîë".
- Ìîñþ Æàäî! - áëåäîòî ëèöå íà 45-ãîäèøíèÿ Äàðòåñ ñå ïîêðè
ñúñ ñèòíè êàïêè ïîò, - íàëè íàñòîÿâàõòå... äà äîêëàäâàì... çà âñåêè ñúìíèòåëåí ñëó÷àé...
- Òî÷íî òàêà, ïîëêîâíèê! - ïðåêúñâàíåòî áå ñïàñåíèå çà
ïðèòåñíåíèÿ ñëóæèòåë. - Êàçâàéòå êàêâî ñòå îòêðèëè! - òîíúò íà
äðåçãàâèÿ ãëàñ çâó÷åøå íàèñòèíà ìèíèñòåðñêè, òâúðäî è ðÿçêî.
Îêóðàæåí îò ãîòîâíîñòòà íà ìèíèñòúðà äà ãî èçñëóøà, âúçïúëíè÷êèÿò Æîðæ Äàðòåñ îòâîðè ïàïêàòà ñè çà äîêëàäè è çàïî÷íà äà ÷åòå áàâíî è ïîäðîáíî îò÷åòà ñè:
- Äíåñ ìîèòå õîðà îò åëåêòðîííèÿ îòäåë ïðèõâàíàõà
íÿêîëêîêðàòíî âëèçàíå â ñåêðåòíèòå ôàéëîâå! - Äàðòåñ ïîä÷åðòà ìíîãîçíà÷èòåëíî: - Ñ ãðèô ISS-6! - è ïîãëåäíà ëèöåòî íà Æàäî â î÷àêâàíå íà èçíåíàäà è âúçìóùåíèå, íî êàìåííîòî ñïîêîéñòâèå íà ìèíèñòúðà îñòàíà íåïðîìåíåíî.
Äîêëàäâàùèÿò ÷èíîâíèê ñå ñêîíôóçè, èçâàäè ãîëÿìà áÿëà íîñíà
êúðïà îò äæîáà íà ïàíòàëîíà ñè è èçáúðñâàéêè ÷åëîòî, ïðîäúëæè:
- Èçïîëçâàéêè ðàçðàáîòåíàòà â íàøèÿ îòäåë ïðîãðàìà "Áóëäîã"
çà ïðîñëåäÿâàíå íà åëåêòðîííà ïîùà, ðàçêðèõìå åäíà äîñòà ñëîæíà è, áèõ êàçàë, ñúâúðøåíà ñèñòåìà çà êîðåñïîíäåíöèÿ ìåæäó àáîíàòèòå. Óñòàíîâèõìå, ÷å åäíî òàéíî ñäðóæåíèå, êîåòî ñå êàçâà Îðäåíúò íà Ñâåòèÿ Êâàçèìîäî Îðëåàíñêè, ñúêðàòåíî ÎÑÊÎ, ñå èíòåðåñóâà îò åäíà ëè÷íîñò, Ìàòèëäà Ìþëëåðêîïô, îáâèíåíà â òúðãîâèÿ ñ îðãàíè ïðåç 1999 ãîäèíà, íî îñâîáîäåíà ïîðàäè ëèïñà íà äîñòîâåðíè äîêàçàòåëñòâà. Îñâåí òîâà, â ïðåïèñêàòà îòêðèõìå è èìåòî "Êîíè Ïèãúò", ðåæèñüîðêà îò åäèí ìîíðåàëñêè òåàòúð, òÿëîòî íà êîÿòî áå íàìåðåíî íà áðåãà íà Ñåíà òàçè ñóòðèí. Åäíà æåíà ñúñ ñúùîòî èìå ñå å îáàæäàëà íà åäèí ìëàä ïèñàòåë Æàí-Êëîä Âåðäåí ïðåç íîùòà. Çàñåãà íèå ñå çàòðóäíÿâàìå äà íàìåðèì âðúçêàòà...
- Íàçîâåòå ìè èìåòî íà åäèíèÿ îò ïåòòå ñëóæèòåëè, èìàùè
äîñòúïà äî ISS-6, êîéòî âîäè êîðåñïîíäåíöèÿ ñ òîçè ÎÑÊÎ?
Ëåêî ïîóñïîêîåíèÿò Æîðæ Äàðòåñ ïàê ñå èçïîòè è ïî÷òè øåïíåéêè, ïðîèçíåñå:
- Ìîñþ Äþðàê, ãîñïîäèí ìèíèñòúð! Âàøèÿò çàìåñòíèê.
- Ïîçíàâàì ïî èìåíà ìîèòå çàìåñòíèöè, ìîñþ Äàðòåñ! - áåç äà
âëàãà èðîíèÿ â çàáåëåæêàòà ñè, Êëîä Æàäî ñå íàäèãíà îò ñòîëà çàä ìàñèâíîòî ñè áþðî. - Ïðîäúëæèòå äà ïðîñëåäÿâàòå òàçè âðúçêà è ìè äîêëàäâàéòå ïðåç òðè÷àñîâ èíòåðâàë! Ñâîáîäåí ñòå, Ìîñþ Äàðòåñ!
Ñ äóìèòå "Ñëóøàì, ìîñþ Ìèíèñòúð!" øåôúò íà îòäåëà "Âúòðåøíîâåäîìñòâåí êîíòðîë" ñå îáúðíà è òðúãíà äà íàïóñêà êàáèíåòà, íî ïî÷óêâàíåòî íà âðàòàòà ãî ñïðÿ. Òîé ñå îáúðíà êúì ïðåêèÿ ñè øåô â î÷àêâàíå êàê äà ïîñòúïè.
- Âëåçòå! - ïîêàíèòåëíî ñå ïðîâèêíà ñòîïàíèíà.
Âðàòàòà ñå îòâîðè øèðîêî è íà ïðàãà é çàñòàíà ñàìèÿò Ïåí Äþðàê ñ
åäíà äåáåëà êîæåíà ïàïêà â ðúöåòå.
- Ùå ïîçâîëèòå ëè? - ïîïèòà çàìåñòíèê-ìèíèñòúðúò, òðóäíî
ñêðèâàéêè ó÷óäâàíåòî ñè äà âèäè Æîðæ Äàðòåñ â êàáèíåòà íà Êëîä Æàäî.

Ñëåäâà...


Ïóáëèêóâàíî îò BlackCat íà 19.03.2005 @ 19:06:49 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   Pip

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 10:03:52 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìîäî" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.