Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 872
ХуЛитери: 4
Всичко: 876

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: rosi45
:: Lombardi
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПешеходец
раздел: Хумор и сатира
автор: lady_dreamer

Свищовските пешеходци са истински акробати. Нужни са много умения, за да бъдеш такъв. Дъждовното време е истинско предизвикателство за всеки пешеходец, но за свищовския е истинско изкуство да остане сух в такова време.
За целта трябва да си облечен топло, за да не обръщаш внимание на студа и да си въоръжен с чадър. Но не си правете илюзии, че това е достатъчно. Съвсем не. За да си сух след дълъг преход по свищовските улици (преходът съвсем не може да е кратък, поради самото разположение на града по протежение на реката!), имаш нужда от ловкостта и бдителността на ловец.
Вървейки по тротоара, свищовският пешеходец се сблъсква с множество препядствия, които му се налага да преодолява. Той трябва да избягва ловко капчуците и да подскача между локвите на неравния като минно поле тротоар. Подскоците и ловките маневри обаче никак няма да му помогнат, когато пред него се изтъпанчи парцел от тротоара без плочки. Този парцел е кален и наводнен и през него не може да се мине. Хитрият начин да го преодолееш обаче, вече е измислен. Трябва само да минеш по бордюра. Но ако нямаш стабилното чувство за равновесие на свищовския пешеходец-акробат, рискуваш или да цамбурнеш в калната локва от едната страна, или да затънеш в мътната рекичка, която се стича по платното от другата страна на бордюра.
Мислите, че всичко спира до тук? Не, съвсем не! Колите щедро раздават безплатни бани на нашия пешеходец без дори да претендират за заплащане. Тази услуга, натрапвана толкова настоятелно от прехвърчащите превозни средства, е твърде често нежелана. Та нали през четири години нашият пешеходец се преобразява в избирател и бива обливан с поредния студен политически душ!
Но свищовските пешеходци са изкусни професионалисти и знаят как да избягват щедростта на колите. Имат изключително точна преценка за скоростта им и следят с повишено внимание движението на платното и разположението на така ценните мътни локви и поточета. Затова той успява с удивителна точност да улови мига и да притича покрай локвата, преди колата да е минала услужливо през нея с висока скорост.
По същия начин, от дългогодишен опит нашият пешеходец знае от кои превозни средства да се пази повече и от кои по-малко. Автобусите, например, са бавни и тромави. Те не си позволяват волности по улиците. Старите леки коли също са по- предпазливи, вероятно поради бдителността на собствениците им, загрижени повече за самите коли, отколкото за пешеходците. Най-неразумни са западните коли. Те прехвърчат надменно с голяма скорост покрай всички останали, като че правят намеци за по-високата си класа. Наред с тях и новите малки и иначе толкова симпатични микробусчета претендират за по-голяма представителност и рядко намаляват скоростта. Такситата също не изостават по този критерий.
Не е лесно да си пешеходец в Свищов в дъждовно време. Това е цяло изкуство, което изисква ловкост, внимание и силно чувство за равновесие. А при всичко това трябва да имаш и здрави дробове, защото след многото подскоци неизбежно се задъхваш от умора и се налага да поспреш... И да останеш сух след всичко това! Какво облекчение е да го постигнеш!


Публикувано от mmm на 18.03.2005 @ 07:59:54 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   lady_dreamer

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 13:22:36 часа

добави твой текст
"Пешеходец" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пешеходец
от oziris (rrrrrrr@abv.bg) на 11.04.2006 @ 16:13:08
(Профил | Изпрати бележка) http://kirilvlahov.blogspot.com/
:D Браво. Доста добро описание на премеждията през които трябва да премине един Свищовски пешеходец (за нещастие, те са валидни почти за всички градове) - личи си, че е преживяно всичко. И стилът ми хареса, и тона. Добро изпълнение на идеята, която е актуална и дори болезнена днес. Изобщо - добре издържано. А и... :))) смешно - искрено се забавлявах докато го четох (но накрая все пак усетих горчивата усмивка на лицето си... сещаш се какво имам предвид). И... се замислих за неща, които, незнайно как, бях пропуснал. Но ти си ги видяла :)
Бе, с една дума - сатира :)
Поздрав.