Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 492
ХуЛитери: 0
Всичко: 492

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБридж-белот
раздел: Приказки
автор: Svetozar

Природните духове решили да направят каре за бридж-белот. Намерили тесте карти и тогава логично възникнал въпросът кой с кого да се тандемира. Саламандърът, като най-ербап, веднага отсякъл:
- Аз ще играя със Силфида! Той разпалва с въздуха си моя огън, а аз пък го затоплям и енергизирам. Че иначе е само "въздух под налягане", горкия!
- Добре, ще се кооперирам с теб - отвърнал Силфидът. - Ти наистина придаваш енергичност на интелектуалната ми нагласа, но аз от своя страна естетизирам и култивирам твоята първичност, и те предпазвам от характерните ти издънки и изцепки.
След това думата взел Гномът:
- Значи остава да се поортача с Ундина. Бива, бива, резонно е - той напоява земята ми, а аз придавам форма на емоциите му. Щото иначе си е "гола вода".
- Ах, тези циници! - въздъхнал Ундинът. - Да, ти канализираш течението на моите емоции, но без тези облагородяващи душата ти флуиди щеше да си останеш тъп като гьон и упорит като магаре! Да ме прости милото животинче!
Играта започнала. Водила се с променлив успех. Преди последното раздаване на картите едната двойка имала десетина точки повече от другата. Тогава догонващите обявили коз и спечелили, но водещите също взели няколко ръце. При преброяването се оказало, че двата тандема са набрали еднакво количество точки над 150. Изиграли втора игра. Крайният резултат бил отново пълно равенство в точките, само ролите изпреварващи-изоставащи преди последното раздаване се разменили.
- Има ли смисъл да продължаваме? - попитал Гномът. - Каква е ползата от играта, щом все завършваме наравно и не можем да установим, кой е по-добър?!
- Смисълът е в установяването на обективните факти - отговорил Силфидът. - Апропо, това е много любопитен прецедент, върху чието по-дълбоко значение би могло да се поразсъждава.
- Колко вълнуващо! - възкликнал Ундинът. - Епична битка и накрая - умиротворение без победители и победени!
- Хайде стига сме приказвали! - обадил се с нетърпящ възражение тон Саламандърът. - Ами да идем да попитаме бат' Индра какво да правим!
Индра, Господарят на етера изслушал природните духове и казал:
- Правилно сте постъпили, че не сте продължили белота. В каквото и състезание да участвахте, нямаше да има спечелили и загубили, дори да играехте всеки сам за себе си. Защото никой от вас не е по-добър или по-лош от другите. Всеки от вас притежава едно преобладаващо качество, проявяващо се обаче по различни начини през различните периоди на земната година, и същевременно е длъжен да развие у себе си качествата, присъщи на останалите трима. За да бъде балансиран и хармоничен. Естествено, говоря само за положителните качества. За отрицателните е ясно: собствените трябва да се преодолеят, а чуждите - да не се възприемат. Това е поуката от играта за вас.
Природните духове благодарили на Индра за мъдрите слова и тръгнали към най-близкия психоаналитик-специалист по психодрами.

__________
Бел. авт.: Приказката е първата от цикъл. Следващата е "Психодрама".


Публикувано от aurora на 30.12.2003 @ 02:11:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Svetozar

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

17.04.2024 год. / 00:36:52 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Бридж-белот" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.