Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 738
ХуЛитери: 5
Всичко: 743

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: ivliter
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтарата улица
раздел: Есета, пътеписи
автор: sradev

Гледам треперят студентите - изпит по нещо си. Надниквам в записките "Духът на Капитализма" Макс Вебер. Абе, викам им - какви са тези мистики - духове, призраци, демони, "невидими ръце на пазаря"... Хайде да речем, че е поезия, че в Хулите някой ги пише, ами това го пробутват за наука и още искат да им го повтаряте. Щуротия някаква.

Слизам до залата с компютрите, белким нещо по-сериозно да свършиме. Зад прозореца - една манифестация, една гюрултия, като че ли ей сега ще свалят правителството. И скандират - "Като сме обединени - можем повече!" Бре да му се не види, отнякъде тези неща са ми познати. Ами да - казвам на първият студент - "Комунистически Манифест". Гледа ме като теле. Добре, че е Интернета. Ето, виж: започва с думите "Призрак броди из Европа..." и завършва с думите "Пролетарии от всички страни - обединявайте се!" Амчи то същото, само декорите малко сменени - феминистки ли, лезбийки ли маршируват под прозореца. С подкрепа на делегация на веселяци. И преди много години тук ще да са минавали други манифестации.

Сградата е над 100 годишна, сградата отсреща - също. Паметника на Коперник - пред сградата отсреща. Центъра на Варшава. Кралският път. Само дето сега е асфалтиран. Преди 100 години от тази сграда са застреляли царският наместник, та после са подпалили покъщнината на всичките живеещи там. В калабалъка и пианото на Шопен. Но освен царският наместник там е минавала и Роза Люксембург и може би и тя е скандирала "Обединявайте се!" Но и оня младеж с кожената куртка също е минавал оттук. И Владимир Улянов също. А Александър Улянов преди 100 години в Петербург е организирал убийството на чичото на царя. И после са го егзекутирали. А после Володя заедно с онзи с кожената куртка са егзекутирали царското семейство. А и онези от Варшавското гето - Радек и приятелите му - също са минавали оттук. А после Джугвашвили ги егзекутира и тях. Но той не си спомням дали беше идвал тука. А и тези сгради нищо не ми подсказват. Духове, демони, призраци. Улицата ги помни. Джамовете ще да са били потрошени, но дограмата е над 100 годишна - тя също ги помни.

Размечтах се! Какво би било, ако на 8 март премине и манифестация на гейове подкрепена с група трансверсисти скандирайки "Обединението прави силата!" "Нови времена" пак настанаха. Е, и на две крачки по-нататък улицата става "Нов свят".

060305
ниво 0
Сладар


Публикувано от railleuse на 10.03.2005 @ 12:57:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.8
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:17:30 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Старата улица" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Старата улица
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 10.03.2005 @ 14:28:51
(Профил | Изпрати бележка)
Сякаш със сградите са се запазили и нравите, старинни. трансверсисти:)) как ли ще изглежда вярно такава манифестация?


Re: Старата улица
от miglena (megira@abv.bg) на 10.03.2005 @ 15:33:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
ето в такива моменти си казвам: безсмъртието е скучна работа, едно и също се ниже пред очите ти, макар и уж различно... но, гледай да оставиш подобни размисли в "дупката" ;)))


Re: Старата улица
от Marta (marta@all.bg) на 10.03.2005 @ 17:46:06
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
Ами същото е... Тъкмо днес беседвахме с Орански по темата - как е започнала втората световна - нападението над Полша, изманипуирано от германците...За парашутистите, които са стоварили на отсрещния бряг на реката, преоблечени в полски униформи...и как тези прийоми - целево - продължават да се прилагат, сега от силните на деня...
Айде дано лятото наминеш насам, та да се поразприказвате...инак само аз трябва да слушам неговите теории и версии ;)))