Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 808
ХуЛитери: 4
Всичко: 812

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗимна приказка
раздел: Хумор и сатира
автор: mg42

Беше една пронизващо студена вечер. Снегът навяваше бели талази в балканското селце. Асан тихо прескочи оградата на селската къща и с два скока се озова на чардака.
Там, полюлявайки се апетитно на пръта, висяха две брусчета сланина. Асан извади ръждивия нож, който беше намерил миналата седмица в ракиджийницата и с един замах резна канапите, прибра сланината и тихо запристъпва обратно.
Лавна куче.
Асан побягна, проправяйки си път като диво прасе в коприва.
Вратата на къщата с трясък се отвори и на чердака излезе побелял старец с пушка в ръка. Той бързо вдигна оръжието, стреля два пъти по отдалечаващата се фигура, псувайки.
-Йебем ти пичката майна -викна ядно стареца гневно размахвайки юмрук към изчезналата в мрака фигура.
Асан препускаше през преспите криволичейки. Хитро обиколи селото за да замете следите си и се прибра в изоставената вила, където се беше приютило циганското семейство.
Отвори вратата, лъхна го познатия мирис на топлина, конска пот и немити крака.
-Татиииии, татиии, донесе ли нещо - провикан се малкия Асанчо- донесе ли нещооооооо??
Асан важно извади брусчетата сланина, постави ги на масата и промърмори:
-Маскари с маскари, наяждане немате еййй..
После тежко седна до кюмбето, протегна ръка към чувала с книгите, откраднати за разпалки от библиотеката на бившето текезесе. Избра опипвайки една и понечи да я хвърли към пламъците. Нещо го спря.
Погледна я.
"Старецът и морето" на Хемингуей.
Асан затвори очи и си помисли:
-Ех, дееба, хубаво му е било на Ернестото в пустата Куба- и се унесе..
-----------------------------------------------
На терасата на една малка стая в евтин кубински хотел, седеше Хемингуей и тъжно гледаше. Нищо не го радваше вече тук, нито потракването на любимата му пишеща машина Ремингтон, нито кутията с пури Кохиба.
Притихналата като котка в полумрака шоколадена красавица предизвикваше в него само досада. Любимите му доскоро мохито, дайкири и куба либре не внасяха привичния покой в душата му.
Хемингуей затвори очи.
Писна ми - помисли си той - искам да се махна от този проклет остров.
Колко е добре сега моят приятел Андре Моруа.., седи си в Париж, наслаждава се на Айфеловата кула, пийва си абсентчета и пощипва дупетата на изящните френски куртизанки. Ето така идва истинското вдъхновение .. и задряма..
-------------------------------------------------------
Мъглива вечер.
В една кокетна парижка мансарда, държейки книгата си "Мемоари" тихо придремваше Андре Моруа, прискърцвайки на люлеещия се стол.
Омръзна ми Париж - мислеше си тъжно той- вече нищо не ме вълнува тук. Абсента е забранен, Париж е пълен с чернилки, туристите безочливо плюят по минувачите от Айфеловата кула, Фоли Бержер е жива порнография, а куртизанките, куртизанкитеееее.. вече не можеш да разбереш коя е истинска от плъпналите травестити по Плас Пигал..
Крайно време е да сменя климата. Що ли не отида на гости на моя добър приятел Джоко Росич в България, да е полюбувам на една прекрасна зима, да пием ракия и да замезваме със домашна сланинка..
Андре затвори очи и книгата падна от коленете му...
----------------------------------------------------------
В малкото планинско селце снегът продължаваше да вали.
Джоко Росич седеше с Иван Иванов на широката дъбова маса.
-Дееба мамка му и мангал, задигна ни сланинката- горещеше се Джоко, чистейки пушката - сега как ше я пием тая пуста Ловешка ракия без мезе....
- Лошо, Джокоооо- обади се Иван надигайки бърдучето с ракийка - с тоя рекламен договор има да я пиееем цел живот .. :))


Публикувано от mmm на 05.03.2005 @ 20:03:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   mg42

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 19


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:11:43 часа

добави твой текст
"Зимна приказка" | Вход | 13 коментара (36 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Зимна приказка
от I_Magerova (imagerova@abv.bg) на 05.03.2005 @ 20:20:33
(Профил | Изпрати бележка)
Освен, че си ми откраднал заглавието на едно от стихотворенията :) ... слава Богу друго не си.
Обаче хумора ти определено си съперничи с моя :)))))))) Е, не тук проявен, но какво да се прави.

Браво!!! направо ме разби от смях. Много готино.
Така майсторски си хванал префинения похот на френския персонаж, който никога не е пошъл и дразнещ, както и да го напишеш щом в него звучи френско "р", цивилизования размисъл на Хемингуей и сосноцветистия колорит на българската творческа действителност.

Аплодисменти и 1001 усмивки от тук София, та до Фелипето ... на всяко едно тепе по една златна целувка, а на тебе 1001 ...

Ако има някой да ме убива зарад теб, казвай да трия докаго мога и да изчезвам без следи :)))))))


Re: Зимна приказка
от Dimi (d_filyova@abv.bg) на 05.03.2005 @ 20:47:01
(Профил | Изпрати бележка)
За първи път се появявам под нещо твое, но сега не ще пропусна. Пишеш страхотно.


Re: Зимна приказка
от RumyRayk (rumy_rayk@abv.bg) на 05.03.2005 @ 22:15:14
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/showauthor.php3?ID=463&LangID=1
Ах лелеее...Тука до нас, живеят едни циркови артисти, дето са си опитомили катеричка, нема майтап...А са опитомявали даже и ..."маймункииииии", честно ))) Но мисля да я гепя оная катеричка, и да ти я подаря, плюс букет рози, като вземат да цъфнат насажденията на другите ми комшии...))
Много ти е сгряваща зимната приказка, егати...Сега се колебая за некакви си мои работи, обаче всичкото това е, щот много ми се пие абсент, също и ракийка от бърдуче, замезва ми се едновременно със сланинка и нещо по-изтъченко - с две думи, екзистенциално разкрачване ))


Re: Зимна приказка
от new-born (blue_cube@abv.bg) на 05.03.2005 @ 23:41:50
(Профил | Изпрати бележка) http://www.peta.org
Леле, леле, какъв смях падна само :-)


Re: Зимна приказка
от libra на 06.03.2005 @ 05:44:49
(Профил | Изпрати бележка)
В една от последните студени зимни вечери mg-то седеше и пишеше Зимна приказка...))

mg-то фенка съм ти, да знаеш !




Re: Зимна приказка
от 4i40 на 06.03.2005 @ 07:32:37
(Профил | Изпрати бележка)
Ха-ха! Браво майна! Страшен кръг си направил - Асан - Ернестото - Мороа - Джоко! Много го можеш хумора!


Re: Зимна приказка
от Usmiv4ica (willy_willy@abv.bg) на 06.03.2005 @ 08:27:45
(Профил | Изпрати бележка) http://www.slovo.bg/usmiv4ica
Ох, проблеми, проблеми ;-))))))
А този рекламен договор си е направо доживотна каторга .... може да те накара да намразиш и най-доброто питие ;-)))))))


Re: Зимна приказка
от batteria на 06.03.2005 @ 17:20:54
(Профил | Изпрати бележка)
Сиганин, ама ентелигент). Браво.


Re: Зимна приказка
от Sarah на 19.03.2005 @ 12:07:20
(Профил | Изпрати бележка)
Поука: Който и да е, където и да е, мъжът винаги е в недостиг, респективно кисел.

:)))


Re: Зимна приказка
от pisana на 09.04.2005 @ 01:01:30
(Профил | Изпрати бележка)
Лошо, лошо ама забавно.


Re: Зимна приказка
от peter_pan на 11.04.2005 @ 13:00:30
(Профил | Изпрати бележка) http://hristoboev.blogspot.com/
Супер разказ с една такава лежерна зимна атмосфера. Почти си представям снега как леко вали. От всички описани герои в него ми е най-приятен циганина:)))


Re: Зимна приказка
от atanas_dvk на 05.01.2006 @ 22:54:11
(Профил | Изпрати бележка)
Възхитен съм!


Re: Зимна приказка
от atanas_dvk на 05.01.2006 @ 22:57:11
(Профил | Изпрати бележка)
сега видях, че и "Дзен..." е твое...
това по ми хареса:)
много идейно, БРАВО!
новичък съм тъдява, ще извиняваш...