Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 813
ХуЛитери: 4
Всичко: 817

Онлайн сега:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНощта на споделените съкровения
раздел: Разкази
автор: Anton_Fotev

Прибирам се от работа и усещам, че моите съкровища вече спят. Тихо превъртам ключето, за да открия, че не е заключено. Вратата се открехва внезапно, деликатно смъмряйки ме:
"Там вътре има една нежна жена и тя ме остави незаключена- заради тебе. Дето закъсняваш, а като дойдеш все опитваш да ме отключваш. Пък Тя ме помоли да те чакам открехната... Глупав мъж, такъв ".

Влизам, цъкам гузно лампата и свалям умореното си от напрежение в раменете сако. Куфарчето с документите изпълзява в неговия ъгъл по-бавно и немощно от недохранено кученце. Подът се мъчи да погали стъпалата ми, изтръпнали в твърдите официални обувки. Пие ми се кафе, неговата черна горчилка ще ме подсили достатъчно, за да съм в състояние да заспя - защото в момента дори на това не съм способен.

Преди да се ръкувам с кафеварката обаче открехвам полекичка вратата на спалнята. Коленича върху дебелия, плътен матрак, посетелен направо на пода. Върху него, сгушени една в друга, спят те двете - майка и дъщеря. Толкoва са красиви, че нещо в мен изтръпва в суеверен ужас. Толкова са крехки, че се осмелявам да ги погаля само с дихание, без да кощунствам с допир до тях - спящите божества. Накрая все пак боязливо целувам клепачите на съпругата си и докосвам с върха на пръстите си своето малко бебе.

В този миг осъзнавам, че всичкия стрес на кантората се изплаща точно в този миг, в секундата, в която докосвам мокрите бузки на дъщеря си... плакали са с майка си точно преди да заспят. Да бях дошъл пет минути по рано, щях да ги сваря във вихъра на сълзите и възпитателните мерки.
Усмихвам се и избърсвам внимателно следите от солена влага.

Въздъхвам уморено, щастливо и доволно. Когато е будна е същински малък вихър. Малко природно бедствие, което хвърчи от стая в стая, бърбори, прави бели една след друга и допуска до себе си само "Маммм`а!".
А Тат`ти?... Татти нееее!

Усмихвам се в тъмнината на стаята, окъпана в топлооранжевите арури на уличните лампи. На тяхната светлина дъщеря ми изглежда като това, което е - ангел, сънуващ невинни сънища:
- Сега си толкова кротка дъще... Нещо неизразимо се събужда в умореното ми от ежедневие сърце. Разтуптява се горкото, докато ги гледам двете така крехко сгушени една в друга - малкото ми и голямото ми момиче.

В този миг осъзнавам, че не мога да го изразя, понеже е нещо, което само друг родител може да почувства. Това е сладост, която те пресича през сърцето като неистова болка, гърдите ти ще експлоадират, а не смееш да вдигнеш шум, че да нарушиш свещенния им сън на двечките... на малкото си и голямото си момиче...

Взирам се за последно в тези меки, копринени бузи, взирам се - затаил дъх - в клепачите, спуснали се над огромните за това малко личице очи. После сънят ме поваля, докато отпускам глава върху хълбока на жена си.

--------------------------------------------------------------------------------------

Събуждам се от силата на присъствието ти. Ръката ти тежи върху моето рамо, а другата си я пъхнал под тила ми. Колко грижовно (само да не беше толкова твърда и силна), май така и не разбра, че мъжката ти ръка не става за мека възглавничка.

Събуждам се, притисната от двете си страни - ах, вие, мои малки и големи съкровища. Ти си ме сгушил между дланите си и дори на сън опитваш да ме закриляш... а малкото съкровище се е въртяло, въртяло, и сега спи проснато възнак върху корема ми.

Обичам ви и двамата. Тази обич ми дава сили да се надигна още сънена и да ви оставя сладко да си доспивате. Аз ще ви приготвя по чаша топло мляко и палачинки със шоколад или мед.

После ще ви събудя полекичка, давйки на всеки любимото му. Заради теб, дъще, ще пусна телевизора и от обич ще изтърпя пискливите гласчета от анимационния Ю-Ги-Юьо, макар че се набиват в още съненото ми сърце като ледени шишове.

Преди това обаче ще събудя баща ти с целувки. Той ще се събуди още в първия миг, в който вкуси сладкия ми дъх. Винаги го прави, колкото и да е уморен. Ще го събудя и ще се сгуша в него - някоклко мига само, дъще, в които самата аз да бъда малко момиченце. Ще го оставя да ме прегръща закрилнически, макар да знам, че на него много да му се иска нещо съврем различно. През това време ще си говорим шепнешком за плановете относно деня, относно идещата събота и неделя или пък за предстоящото ти пращане в детска градина. Такива едни родителски работи...

Гласовете ни тихичко ще се напластяват върху още подремващата тишина на стаята, аз ще лежа, пъхнала рамо под мишницата на баща ти и ще ми бъде хубаво.
В това време лампата от кухнята и коридора ще светят, борейки се с нахлуващата светлина на прозяващото се Утро, докато то - любопитното - наднича през прозорците на семейството ми. Моето семейство, събуждащо се заради томителния аромат на кафе и чай, и палачинки и шоколад, които съм му приготвила.

Ето, ставам, ставам - иначе ще остана в общата ви пръгръдка, покорена от собственическото ви притискане в мен от две страни. Ах какви сте ми лакоми и двамата! Ръцете на баща ти, дъще, конвулсивно се стягат, когато се опитвам да стана. За миг замирам, защото дори и насън в тях има повече сила, отколкото в моето тяло. Баща ти се опитва да ме задържи дори и в съня си, дъще. Но значи ли това, че лудостта и копнежа в очите му, когато ме гледа, са истина?

Накрая се изплъзвам с гъвкаво извъртане и отивам в кухнята, където смятам да се преборя с една купчина тесто за палачинки. Посягам към ключето на лампата и замирам очарована и бездиханна. Отвън надничат редиците от улични лампи и в предутринния, мъглив полумрак сияят с чудно нежна аура. Просто са гигантски, щедри глухарчета, каращи ме да замижавам от щастие. Стихът идва в мен от самосебе си.

Как да го изразя?
Мистичният цвят на улична лампа,
Светеща в топлооранжево.

... В стаята се носи аромат на прясно кафе, чай и топло мляко.



Посвещавам този разказ на своята съпруга - Стела, на дъщеря си Веселина и разбира се на Полунощтната Вълшебница, защото разказът се зароди в главата ми докато си разменяхме ЛС, пълни с родителска гордост и преклонение.


Публикувано от Angela на 26.02.2005 @ 23:02:04 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Anton_Fotev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.55
Оценки: 9


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:35:53 часа

добави твой текст
"Нощта на споделените съкровения" | Вход | 6 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Нощта на споделените съкровения
от kritik (kritik@abv.bg) на 26.02.2005 @ 23:21:19
(Профил | Изпрати бележка)
Много добре, Антоне!
Надявам се, че поне голямото ти момиче е прочело разказа:-)))
Наистина е "родителски", но... така написан, струва ми се, че ще бъде усетен интуитивно дори и от тези (или поне повечето от тях), които още не са родители!
Поздравления!:-)))


Re: Нощта на споделените съкровения
от pisana на 27.02.2005 @ 01:40:49
(Профил | Изпрати бележка)
Въпреки повторението през годините на такива вечери, всяка си има свое очарование.
А утрините са красиви наистина. Въздуха е натежал, чист и хладен. При нас се чуват петли как кукуригат. Деня настъпва плавно и леко. А синьото след като се разпръсне тъмнината е много приятно с блещукащите звезди. Да сте живи , здрави и много щастливи.


Re: Нощта на споделените съкровения
от Irirs на 27.02.2005 @ 10:31:23
(Профил | Изпрати бележка)
Когато тази сутрин прочетох разказа ти..... се усмихнах . После го прочетох на дъщеря си,(тя е на 5)....и тя се усмихна. После го прочетох на съпруга си.....и денят започна прекрасно. Благодаря ти!!!!


Re: Нощта на споделените съкровения
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 27.02.2005 @ 21:55:47
(Профил | Изпрати бележка)
скоро не съм чела нещо по-истинско


Re: Нощта на споделените съкровения
от loveforever (dany.7@abv.bg) на 28.02.2005 @ 18:46:42
(Профил | Изпрати бележка) http://www.loveforever.eu
Толкова си прав като казваш ,че само един родител може да почувства и да разбере ...
Колкото и пъти да ми се случи това, никога няма да ми омръзне.Велико е!
Дай боже всеки му подобно щастие!


Re: Нощта на споделените съкровения
от Ufff на 20.08.2005 @ 19:43:36
(Профил | Изпрати бележка)
Написано е с обичливост!