Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 947
ХуЛитери: 5
Всичко: 952

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: durak
:: mariq-desislava
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказки от блатото - Монахът и Графинята
раздел: Приказки
автор: sradev

Вчера, преди много векове, те се запознаха при неизвестни обстоятелства. Едни казват, че още от детските си години са се познавали, други упорствуват, че са се познали някъде по пътя, трети разказват история за слънчеви цветни поляни, трева усмихната от дъжда и небе препълнено със звезди. Кой е прав може да подшушне само Амур, но сега той си пие коняка в една кръчма, душата го е поизоставила и хич не му е за приказване. Може да те излъже, а може и да се ядоса и да те боцне със стрелата към някой парцал. Да оставим Амура да си налива сълзи от слънце и да потърсим кривите пътечки на историйката.

Бяха млади. Представяха си света като цвете, опиваха се от миризмата му, виждаха се в бяло, зелено, червено, чувстваха крилата си... Струваше им се, че знаят всичко и дори не се опитваха да отгатнат утрешният ден. Пияни от себе си, не се замисляха над посоката, не си припомняха миналото, не отгатваха бъдещето. Та кой ли от загледаните в себе си може да види нещо друго? Стъпките на сърцето не можеш да отгатнеш, защото то непрекъснато сменя мелодията си. А и Клото, като се позазяпа, все от друго място тегли нишките, та после не можеш да му хванеш края. Случилото се оправдава, опитва се да обясни защо и как, но само отвътре, с най-дълбоките очи, може да се види Каквото. Понякога той се виждаше като златоока монахиня, понякога тя се мислеше за Рицаря Освободител, в ръцете й се случваше да позвънти меч, той се завиваше в индигово златиста тежка коприна.
Мечтите се сменят по-бързо и от мислите, а думите не могат нищо да догонят, защото си седят на едно място и си поскубват от поляната тревица, та да напълнеят. Но като ги погледнеш отстрани, те са си и така плоски тънки еднакви чертички. Та каквото и още да кажеме - все ще си изглежда без мечти. А Графинята и Монаха просто си бяха млади. И мечтаеха.


Един ден той видя призрака на страшната болест, изтръпна за Графинята и избяга в дъното на своята килия. Изгради стена след стена пред нейната врата, но не можа да побутне замъка й. После се събуди, видя, че това е само един призрак, и побърза да събори стените, които беше изградил. Но дори еднодневните стени оставят многогодишни сенки и така сред тях се появиха сенките. Планинско сърце и дъщеря на водите само сред сенките могат да се срещнат. И така техните сенки заживяха сред гора от пънове и стадо от диви свине.


Той се скри в своята дупка пълна с кучешки лай и миризми на игли. Тя отиде до големият град да търси нероденото си дете в книгите. Забравиха, че пак ще се срещнат, но започнаха да дълбаят еднакво своите коренища. Липсата на цялото винаги дава търсене. Когато Графинята затваряше очи, не него виждаше; когато Монаха се молеше - не към нея се молеше. И така всеки измисли свой свят, пълен с призраци, линий и сенки, които бяха удобни, защото се подчиняваха. Но отново Парките омесиха нишките и сенките заиграха по своему. Това, което се подреждаше като на картинка, стана обратно и започна да се оглежда за нова храна. И пустотата ги срещна отново. Уплашени от своето дивачество те се разбягаха вземайки само своето. Взеха си спомен, за да не забравят, но и всеки взе нови сенки, случайни сенки - смесици от своите стари сенки и новите надежди. И отново се родиха в своите надежди и понакуцвайки се потътриха по старите си пътища.


Той се скри зад стените на манастира, тя се хвърли във водовъртежа на раздаването. Но вече кръвта се обади, че иска своето. Тръгнаха след кръвта си и тя, като опърничава - заведе ги далече и един от друг, далече и от себе си. Той избяга и от манастира в далечната страна, тя остана да гради стени пред нищото. Но колкото и далече да се скрият - кръвта все ще ги вика обратно. И те се върнаха към себе си - тя малко разбута стените, той преглътна малко от ножа си и като че ли са заедно. Но сега те са много по-далечни отколкото бяха някога. Виждат се в своите огледала, но вече добре се знаят и не си вярват. В същност само кръвта им ги търпи. Признава ги за свое. И малко им се обижда, че са и не са. Кръвта за това е червена, защото прощава и се срамува от прошката си.
Кръвта ще намери своята кръв. Те ще останат отново сред сенките си. Свикнали са им и някак си са им топли. Кога пак ще се заплетат, това и Парките не го знаят. За сега те следват своите ритуали и са доволни от тях. Тя се мие само и единствено в магичната среща на свещените реки. Той носи родовата мантия с гордостта на годините й, с блясъка на златото й. Но иначе те добре знаят, че това не са съкровищата на преданието, а просто чужди навици. Нека ветровете им бъдат по-топли!

171102
Казах!



Публикувано от railleuse на 25.02.2005 @ 13:53:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   sradev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 19:54:48 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приказки от блатото - Монахът и Графинята" | Вход | 8 коментара (18 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от Ufff на 23.04.2005 @ 20:49:35
(Профил | Изпрати бележка)
Нека им!
Имам и зъб на тая Клото, но пък някой път тя си знае работата.
И прав е Глишев-туй Щукни-Хулата е чудничка опция.Какво ли не си изравя човек оттам:)


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от Merian на 25.02.2005 @ 14:13:12
(Профил | Изпрати бележка) http://lightfull.hit.bg
Славяне, това е изключително хубаво!.... всичките ти приказки харесвам.... но тази ще заеме специално място сред любимите ми неща....
Не искам да коментирам съдържанието...твърде надълбоко го приех....
Поздравления!


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от pisana на 25.02.2005 @ 14:13:42
(Профил | Изпрати бележка)
Тежка приказка, но пътя към поуката и ми се вижда много труден.


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от Nika на 25.02.2005 @ 14:36:39
(Профил | Изпрати бележка)
Пролазиха сенките иззад стените
и всяка носеше в ръцете си спомен.
Положиха ги в краката ми, за да ме парят.

Ох, много хубава "историйка", много...

Благодаря :)


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 25.02.2005 @ 18:19:39
(Профил | Изпрати бележка)
ЛИПСАТА НА ЦЯЛОТО ВИНАГИ ДАВА ТЪРСЕНЕ!!!! много хора живеят със сенките не само защото търсят цялото, но и защото не си дават сметка, че го притежават. Понякога идеята за липсващото цяло е само емоционално изживяване. Само понякога обаче. ЗА СЪЖАЛЕНИЕ... Не е приказка, само одеждите и са...


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от miglena (megira@abv.bg) на 26.02.2005 @ 14:10:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
тъжно и объркано ... като живота ...
но пък научих, че желязото е синоним на прошка
и вече ще го уважавам повече ... ;)))


Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от beche на 26.02.2005 @ 14:14:02
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления !
Тези приказки най-обичам, дето ти бъркат и разбъркват душата :)







Re: Приказки от блатото - Монахът и Графинята
от glishev (glishev@abv.bg) на 20.04.2005 @ 14:01:42
(Профил | Изпрати бележка) http://mglishev.blog.bg/
Днес ми върви на Щукни-хули. Ако продължи така, вече ще чета само тях. Блестящо е! Някой ден, след много психотропни вещества, ще мога да пиша наполовина толкова добре.