Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 464
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 470

Îíëàéí ñåãà:
:: rhymefan
:: hunterszone
:: haboob
:: LeoBedrosian
:: ivliter
:: Mitko19

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏèëåòî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nadie

- Êîëêî ïàðè ùå ìè âçåìåø?
- Çà 200 - 250 ùå ãî íàïðàâÿ.
- ×å óñòà Ìèí÷î ìè ïîèñêà 1000!
- Çà èìåòî òè ãè å ïîèñêàë è çàùîòî ñè ÷îðáàäæèéñêà ùåðêà. Ïúê è ãîëÿìà ÷åëÿä õðàíè. - Òè íå õðàíèø ëè?
- Íèêîãî ñè íÿìàì àç...

Ãëåäàø ãî òàêúâ - íèêàêúâ. ×åðåí, ðîøàâ, î÷èòå ìó êúðâÿñàëè, àìà áîäàò êàòî øèëî - äî ïåòèòå òå ïðîíèçâàò. Ðúöåòå ìó ìèðíî íå ñåäÿò - äîêàòî ãîâîðåõà è òîêó èçäÿëêà åäíî ïèëå è é ãî ïîäàäå.

- Íà, äðóæèíêà äà òè å.
- Ñëåä òðèéñåò äíè äà å ãîòîâî. Ñâàòáàòà å òîãàâà.

Âëåçå ñëóãèíÿòà, ãðàáíà ÿ êàòî ïåðî è ÿ îòíåñå. Òîé òðúñíà ãëàâà äà èçãîíè î÷èòå é, àìà íå ìîæà. Óìè ñå íà êëàäåíåöà - ïàê ãî ãëåäàò - ïðèñìåõóëíè, ãîðäè è îáè÷ëèâè. ×àê êàòî ñå îáëåùè ñðåùó ñëúíöåòî, ñå îñëåïè è ãè ïðîêóäè, ïóñòè ñàìîäèâñêè î÷è! Ïîñòîÿ â äâîðà äà ïîãëåäà êàê ñåêàò îðåõà. Äà áåøå, äà áåøå... ïîíå íà ñòîòèíà ãîäèíè òîâà äúðâî. Íå ñå äàâàøå ëåñíî, íî íàé-íàêðàÿ ãî ïðåáîðèõà. Ùå ðóõíå, çåð, êúäå ùå õîäè. ×îðáàäæèéñêàòà ùåðêà ìó å ïîèñêàëà æèâîòà, à íàëè å åäíè÷êà íà òàòå è âñå áîëíàâà, ñëúíöåòî îò íåáåòî äà êàæåøå, ùÿõà äà é ãî äîíåñàò íà òåïñèÿ.

Äâà äíè ãî ÷èñòè, ðÿçà, ïðèãëàæäà è ñúåøàâà, íà òðåòèÿ ñå çàõâàíà ñ ðåçáàòà.

Ïî îáÿä ñëóãèíÿòà äîíàñÿøå ïúðâî íåÿ, ïîñëå õðàíàòà.

- Íå ùà äà ÿì.
- Ùå ÿäåø! ß êàêúâ ñè ãúð÷àâ è èñïîñòàëÿë - åäíè çúðêåëè ñè è åäíè ðúöå ñàìî! È åäíà ãîðäîñò!

Òàêà ñå çàñìèâàøå ïîñëå, ÷å òîé çàáðàâÿøå ìèãîì êàê ìîæå äà ãî óêðîòè ñ åäíî ìðúäâàíå íà âåæäèòå. Ãëåäàøå ãî êàê ñå õðàíè è ìó ïååøå òèõî ïåñíè, äî åäíà òúæíè è ñëàäêè, à ãëàñúò é áåøå ãðàïàâ è òåæúê êàòî ñåëñêàòà êàìáàíà. Ïî íÿêîå âðåìå ïðèñëóæíèöàòà ÿ îòíàñÿøå, à òîé ïðîäúëæàâàøå äà èçëèâà ñïîìåíà îò áÿëàòà é êîæà, íåæíèòå é ãúðäè è òèõàòà é ñàìîòà â äúðâîòî.

- Òàòå ìå ïðîäàäå íà ÷èôëèê÷èÿòà îò ñúñåäíîòî ñåëî.
- Ïðîäàë òå?
- Äåñåò êàðóöè ÷åèç èìàì. È ñòî îâöå. È íàíèçèòå ìè ñà îò ãúðëîòî äî ïúïà. Àó, òîÿ ñëàâåé ìíîãî ãðîçåí ñòàíà - ãàðãà ñúùà!
- Îò ãîð÷èâîòî â ãëàñà òè å. Âèæ êàòî ìè ïååø êàêâè öâåòÿ è ÷óäíè ïòèöè èçëèçàò. È ñëúíöå ïîçëàòåíî ùå òè íàïðàâÿ íà âúðõà.
- Íå ìè ñå ïåå äíåñ. Â íåäåëÿ å ñâàòáàòà.
- Êàòî íå ãî èñêàø, çàùî ùå ñå æåíèø?
- Íå ìå ëè âèæäàø! Íîçåòå ìè ñà êàòî êëå÷êè. Íå ìå äúðæàò. Íåôåëíà ñúì. Çà ïàðè ùå ìå âçåìàò, ÿ! Êîé ùå ìå òðàå äà íå ìó ðàáîòÿ è íà ðúöå äà ìå íîñè öÿë æèâîò.

'Àç' çàìðúçíà íà óñòíèòå ìó. Àõà äà ãî èçðå÷å, ñëóãèíÿòà âëåçå è ÿ ïîíåñå. Î÷èòå é ãî ïîìîëèõà çà ìèã è ïîñëå óãàñíàõà.

 íåäåëÿ äîéäîõà è âäèãíàõà ëåãëîòî. Îò äâå êàðóöè áÿõà íàïðàâèëè åäíà, òà äà ãî ïîáåðàò. Ñåäåøå âúðõó íåãî êàòî íà òðîí, îêè÷åíà ñ ïåíäàðè îò ãúðëîòî äî ïúïà. Öÿëîòî ñåëî ñå ñúáðà äà èçïðàòè ñâàòáàðèòå.

- Áðåé, ÷óäî! Ñ ðúêà íåïèïíàòî!
- Òî íå å ãðîçäå, òî íå ñà öâåòÿ, òî íå ñà ïòèöè - øåâèöà ñúùà! À ñëúíöåòî å êàòî èñòèíñêî, ïîçëàòåíî ÷àê!
- Àøêîëñóí íà ìàéñòîðà! Ãëåäàø ãî óæ ìëàäî ìîì÷å, à ïî-õóáàâî è îò óñòà Ìèí÷î ïèïà.
- Áà, çíàåø ëè ùî ïàðà å çåë çà òóé ÷óäî! Çà òîëêîç è àç íå ñëúíöå, àìè öÿëîòî íåáå áàðàáàð ñúñ çâåçäè ïîñðåä áÿë äåí ùå èçäÿëêàì.
- Áàðåì åäèí èêîíîñòàñ çà öúðêâàòà äà áåøå ïîðú÷àëà, à òÿ - òóé ÷óäî! Áàùà é êðúâ÷èöàòà íè èçïè, äåöàòà ñè íå ìîæåì èçõðàíè! Ãîñïîä äà ãè ñúäè!

Øóøóêàõà, ìèãàõà ñè ìíîãîçíà÷èòåëíî, ðú÷êàõà ñå ñúïðè÷àñòíî â ðåáðàòà è ïëþåõà â ïðàõà. Ïî÷åðíåëè ìúæå è æåíè ñúñ ñúñòàðåíè ëèöà. Êðèâè êàòî êîðåíèùà îò êúðñêà ðàáîòà. Äå÷èöàòà èì ñå ïóëåõà â ìàãè÷åñêàòà ïðîöåñèÿ è íå ñìååõà äà ãúêíàò îò âúçòîðã.

- Èñêàì äà öåëóíà ðúêàòà íà ìàéñòîðà!

Êàçà ãî òèõî, à âñè÷êè ÿ ÷óõà è ñå óìèðèõà èçâåäíúæ. Òîé ïðèñòúïè íàïðåä è äåñíèöàòà ìó èç÷åçíà ïîä ÷åðâåíîòî áóëî. Äâå ãîðåùè êàïêè ãî ïðîíèçàõà, ÷àê èçîõêà è ñå äðúïíà.

Ëåãëîòî îòïëóâà â çåëåíîòî ìîðå íà ëèâàäèòå, ãìóðíà ñå â äúáîâàòà ãîðà êðàé ñåëîòî è èç÷åçíà îò ïîãëåäèòå íà èçïðàùà÷èòå.

- Îò êàêâî ñà òåç ðàíè áå, ìîì÷å! Êàòî êóðøóìåíè ñòîÿò.
- Ïîðÿçàõ ñå îò ðåçáàòà.
- Íå ìè ñå âèæäàò ïîðÿçíè. Îò òîç ìåõëåì âñè÷êî ìèíàâà. Äî òðè äíè ðúêàòà òè ùå å êàòî íîâà. Àìà ãîëÿì ìàéñòîð ñè, ãîëÿìî íåùî, äà çíàåø!

Ñâàòáàòà ìèíà ïî ðåäà ñè - ïëþñêàõà, ïóêàõà ñ ïóøêèòå ïî íåáåòî, òðîïíàõà õîðî ñ êúðâàâèÿ ÷àðøàô è ñìóêàõà áëàãà ðàêèÿ. Áåøå äîáðà è íåæíà ñ ìúæà ñè, íî òàêà è íå ìîæà äà ìó ïðîäóìà.

- Òè êàòî ñè ñàêàòà è íÿìà ëè ñè áèëà! Áàùà òè äà ìè áåøå êàçàë. Ïîíå îùå 100 îâöå ùÿõ äà ìó ïîèñêàì! Àéäå õîëúí, ðîäè ìè òè ñèí, ïúê âñå íÿêàê ùå ñå îïðàâÿìå.

Ãîâîðåøå ñàìî íà äåòåòî â óòðîáàòà ñè. Ðàçêàçâàøå ìó ïðèêàçêè çà õðàáðè þíàöè, ÷óäíè ñòðàíè, ðàéñêè ïòèöè è äîáðè ìàãüîñíèöè. Ïååøå ìó òèõî ïåñíè - äî åäíà òúæíè è ñëàäêè, à ãëàñúò é áåøå ãðàïàâ è òåæúê êàòî ñåëñêàòà êàìáàíà.

Òðè äíè ñå ìú÷è, äîêàòî ãî ðîäè. Íå êðåùåøå, ñàìî ñòåíåøå òèõî. Ùîì ïðîïëàêà äåòåòî, ïîçëàòåíîòî ñëúíöå ñå ñïóñíà îò âúðõà íà ëåãëîòî è ñêëîïè èçíóðåíèòå é î÷è. Äîêàòî ÿ ìèåõà è ñòÿãàõà çà ïîãðåáåíèåòî, åäíî ìëàäî ñëóãèí÷å ðàçòâîðè ïîñèíåëèÿ é îò ñòèñêàíå þìðóê.  íåãî ñå áåøå ñãóøèëî óïëàøåíî äúðâåíî ïèëå.


Ïóáëèêóâàíî îò Angela íà 25.02.2005 @ 09:17:06 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nadie

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 12


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 22:40:49 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ïèëåòî" | Âõîä | 7 êîìåíòàðà (7 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Ïèëåòî
îò Nika íà 25.02.2005 @ 10:42:19
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íÿìàì êîìåíòàð.
Êàêâîòî è äà íàïèøà, ìàëêî ùå å.


Re: Ïèëåòî
îò Lada íà 02.03.2005 @ 11:53:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://tarolink.wordpress.com
Ïëà÷à.íàé äîáðàòà ñè...


Re: Ïèëåòî
îò nikoi (boo@abv.bg) íà 15.03.2005 @ 16:33:07
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òè íå ñè ÷îâåê,íäààààà..Îïðåäåëåíî íå ñè!


Re: Ïèëåòî
îò georgematev (georgematev@mail.bg) íà 06.07.2005 @ 17:42:38
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
.......................... áëàãîäàðÿ.......


Re: Ïèëåòî
îò atanas_dvk (atanas_dvk@yahoo.com) íà 19.07.2006 @ 11:31:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
... ïðîñòî, áëèêàò ñúëçè...


Re: Ïèëåòî
îò plagiato (plagiato@abv.bg) íà 28.08.2006 @ 17:09:11
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
êëàñèêà!
òàêèâà íåùà òðÿáâà äà ÷åòåò äåöàòà â ó÷èëèùå!


Re: Ïèëåòî
îò Stratus (stratiev_nbp@abv.bg) íà 23.10.2014 @ 22:50:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàïèñàíî ìíîãî òàëàíòëèâî, ñúñ ñîáñòâåí ïî÷åðê, èíòåðåñíà èñòîðèÿ, ïîäíåñåíà ñ èíòåðåñíè èçðàçíè ñðåäñòâà. Ìíîãî äîáðå ïðåìåðåíî êàòî îáåì. Ìàéñòîðñêè êúñ ðàçêàç. Ïîçäðàâëåíèÿ.