Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 4
Всичко: 583

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Marisiema
:: Heel
:: osi4kata

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПриказка за България
раздел: Приказки
автор: Keri

Живял някога в далечно царство богат владетел на име Аспарух. Всичко си имал той, но бил нещастен. Не можел да си намери жена.
Изпращал верни хора по всички краища на света, но снимките, които му носели все не били хубави. Принцесата от западното кралство била с голям нос, тази от източното била плешива, а тази от северното имала брадавица по средата на челото. Оставала само дъщерята на Константин Византийски, господарят на южната империя, но Аспарух отдавна враждувал с него.
Самотата много тежала на царя. Дори шута, който измислял всевъзможни анекдоти, не успявал да го разсмее. Всякакви магьосници и билкари забърквали смехотворни билета и отвари, но нищо не помагало. Царят линеел от ден на ден и се разведрявал само с войните на юг. Той лично предвождал войската си във всяко сражение, въпреки увещанията на съветниците да остава на безопасно разстояние.
Случило се веднъж в битката за една крепост Аспарух да види принцеса България. Тя била толкова красива, че той в миг се влюбил. В очите й се оглеждала зеленината на горите, а в косата й бушувал шумът на морските вълни. Царят разгромил войските на Константин и го заплашил със смърт, ако не даде дъщеря си. Императорът всякак увъртал - предлагал несметни богатства, обширни територии, дори кобилката, която раждала златни кончета, но Аспарух не искал и да чуе. Разбрал Констонтин, че няма изход и със сълзи на очи изпроводил принцесата.
И така оженили се Аспарух и България и заживели щастливо. Константин обаче не можел да приеме загубата и постоянно мислел за отмъщение. Той събрал тримата си най-силни зли магьосника и им казал час по-скоро да измислят как да победи Аспарух.
Шест месеца те гадали по звездите и правели отровни смеси. Накрая отишли при императора и му дали омагьосан меч. С него само Константин можел да надвие врага си.
Императорът веднага тръгнал на поход с цялата си войска и изненадващо нападнал Аспарух. Когато стигнал двореца, Константин поискал лично да се бие с царя. Нищо не можело да го спре вече. Дори сълзите на България не го трогвали. Аспарух приел и на следващия ден двамата се изправили един срещу друг. Канстантин не чувствал никаква умора, а мечът му като че ли сам нападал. Аспарух се борел не срещу него, а срещу магията. Силите му бавно отслабвали и накрая той паднал мъртъв. Мечтата на императора се сбъднала и той взел България отново в двореца си. Но тя не могла да му прости това и все търсела начин да избяга.
Една нощ с помощта на вярната си дойка тя успяла и се върнала в царството си. Константин разбрал, че вече няма смисъл да я гони - нали вече бил отмъстил - и я оставил да живее там.
България управлявала царството си и се радвала на трите си деца, но много скърбяла за Аспарух и съветниците решили, че трябва да тя да се омъжи повторно. За нещастие, обаче, държавата била нападната. Някакъв далечен султан на име Осман Турски искал незабавно да се омъжи за царицата. Той бил видял нейна снимка и се влюбил от пръв поглед. Но България не искала и да чуе и войната започнала.
Три месеца воювали с неприятеля без успех. Накрая Осман решил да прекрати войната и отвлякъл царицата. Той се оженил за нея, въпреки нежеланието й и двамата заживели в нейния дворец.
Синовете на България малка по малко пораствали. По-големите двама знаели, че майка им не иска Осман за съпруг и решили да го убият. През една тъмна ветровита нощ те влезли тихомълком в покоите му и го съсекли. Така избавили майка си от бремето, но знаели, че сега трябва да бягат. Иначе стражите и доверените лица на Осман щели да ги хванат.
На сутринта всичко вече било ясно. Сега трябвало цар да стане най-малкия син на България - Ганьо Балкански. Той много се зарадвал на тази вест, защото сега вече можел да си прави каквото си иска. По цял ден щял да лежи под някое сенчесто дърво, а майка му щяла да му носи плодове и сладкиши. Вечер щял да изпива по кана вино или ракия и да удря по масата с юмрук, кълнейки се, че по-добра от майка му няма.
Така и станало. Но съветниците знаели, че той трябва да си намери жена. И понеже той не проявявал особен интерес към други жени освен майка му, те решили да му изберат. Изпратили съгледвачи в много кралства и накрая избрали принцеса Европа от едно далечно кралство на запад. Ганьо нямал нищо против да се жени, само да не му развалят кефа.
И така съветниците отишли да искат ръката на принцесата. Отначало кралят категорично отказал, но когато съветниците му поднесли един керван дарове той склонил и изпратил дъщеря си с почести и подаръци за бъдещия й съпруг. Потеглил кервана за далечното кралство, дълъг път ги чакал. А Европа все кършела ръце и разпитвала дали Ганьо е красив и умен. Съветниците, разбира се, я убеждавали, че е така, но тя постоянно се съмнявала. И имала право.
За нейно щастие, обаче, разбойници похитили кервана и заедно с дойката си Европа успяла да избяга в пустинята. Още я търсят съветниците. Дали някога Ганьо Балкански все пак ще срещне своята принцеса? Никой не знае. Но той като че не бърза. Лежи си под сенчестото дърво и час по час похапва смукини...


Публикувано от mmm на 11.02.2005 @ 10:41:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 25994
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Приказка за България" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Приказка за България
от sradev (sradev@wp.pl) на 12.02.2005 @ 12:34:55
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
Да, бе гръм да го удари - изпи ни смокинената ракия (или май, че беше от фурми?)

Имам си една теория - който ще загуби войната той ще даде снахата, но за сега още се назлъндисват.