Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 1025
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 1028

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Heel
:: pastirka

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàGloria Mundi
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Nadie

Ôîðìóëèòå áÿõà çàïî÷íàëè äà ñå òî÷àò íà òúíêè ñòðóéêè ïðåç óøèòå é. Íèêîãà íÿìàøå äà ìîæå äà ãî âçåìå òîÿ èçïèò.

"Òàí÷åååå!" Ïèñêëèâèÿò ôàëöåò ñå ñúáðà â äóåò ñ òúòðåíåòî íà ïðîòðèòèòå ÷åõëè. Ñòúêëåíàòà âðàòà íà ñòàÿòà é çàâèáðèðà îò ïî÷óêâàíåòî è êóëòóðèñòúò îò ìèíàëîãîäèøíèÿ êàëåíäàð ðàçêëàòè ìóñêóëè. "Õàéäå, êàôåíöåòî å ãîòîâî!"

"Èäâàì!" Ãðàáíà êóòèÿòà "Òàðàëåæêè" è ñðèòà ó÷åáíèêà ïîä ëåãëîòî. Îùå äâà âúïðîñà, àìà ìàéíàòà ìó!

"Øå ãî âæåìåø è òîÿ. Òè øè óìíî ìîìèøå!" Êàçà Ñëàâà Êàðàáóëåâà ñ áîíáîíåíà óñòà. Ïîñëå èçìúêíà îò øêàôà ðåëèêâèòå è ãè ðàçõâúðëÿ ïî ìàñàòà. Çàáó÷è êðèâ ïðúñò â ïúðâàòà ñíèìêà îò àëáóìà: "Åòî, òóê ñúì íà ïúðâîòî ñè ïðåäñòàâëåíèå. Èãðàõ Îôåëèÿ." Òàíÿ áåøå âèæäàëà òàçè ñíèìêà. Âñúùíîñò, ãëåäàøå ÿ ïðåäè âñåêè èçïèò, ïî âðåìå íà ðèòóàëà, êîéòî ñè áÿõà îñíîâàëè, âåäíàãà ùîì ñå íàíåñå íà êâàðòèðà â òÿñíàòà ñòàè÷êà ñ êóëòóðèñòà. Ñëàâà Êàðàáóëåâà áåøå äîáðà õàçàéêà. Íå äîñàæäàøå è íå òúðñåøå ñìåòêà êîé êîãà èäâà, êîëêî îñòàâà è êàêúâ å. Ìîæå áè çàùîòî áåøå ãëóõà è íå ÷óâàøå íèòî çâúíåöà, íèòî ìóçèêàòà è êèêîòà, íèòî ñòåíàíèÿòà è ðèòìè÷íîòî ñêúðöàíå íà ëåãëîòî ïîíÿêîãà.

"Òîëêîâà ñúì ñòàðà è ãðîçíà âå÷å, ÷å äàæå Ãîñïîä íå ìå ùå", îïëàêâàøå ñå êîêåòíî òÿ è èç÷àêâàøå Òàíÿ äà é ïîäàäå ñëåäâàùàòà ðåïëèêà: "Àìè, àìè! Ìíîãî ñè äîáðå. Äà ìîæåõ è àç òàêà äà èçãëåæäàì íà îñåìäåñåò…" "È øåñò. Îñåìäåñåò è øåñò. À êàêâà áÿõ íà âðåìåòî!" Ïðîêàðâàøå íîñòàëãè÷íî ïðúñò ïî ñíèìêàòà, ñÿêàø äà èçáúðøå ïðàõà, ñ êîéòî ãîäèíèòå áÿõà íàïóäðèëè ëèöåòî é. Î÷èòå é ñå óãîëåìÿâàõà ïîä ëóïåñòèòå î÷èëà, âúðçàíè ñ ëàñòèê çàä óøèòå è çàïî÷âàõà äà ïðîæåêòèðàò íà ñòåíàòà êàäðèòå íà îòäàâíà çàáðàâåíè ìèãîâå. "Îáè÷àøå ìå ëóäî òîÿ ãåíåðàëñêè ñèí. Òúêìî ìè ïðåäëîæè äà ñå îæåíèì, òåõíèòå ãî èçïðàòèõà â Øâåéöàðèÿ äà ó÷è. Ðàçäåëèõà íè. Åòî ãî, ÿ êàêúâ å íàïåò! Àìà àêòðèñèòå òîãàâà, çíàåø…" Òàíÿ ðàçãëåæäàøå ñíèìêèòå, à ïîñëå ñå âïóñêàøå â ðàçêîïêè, çà äà îòêðèå ïîä áðú÷êèòå ïîíå çíàê îò ïðåäèøíèòå ÷åðòè. Íèùî íå áåøå îñòàíàëî. Èçïåïåëåíà ñèâà êîñà íà òóôè, áåççúáà óñòà ñ ÷åíå íå ïî ìÿðêà è ÿðêî ÷åðâèëî îêîëî íåçàáåëåæèìèòå âå÷å óñòíè.

"À òîâà å îò òóðíåòî íè â Ïàðèæ." Ñòàðà êàðòè÷êà îò Ëóâúðà. Íà ãúðáà ïèøåøå íåùî íà ôðåíñêè. Ðàç÷èòàøå ñàìî Je vous aime è ïîäïèñ Phillip. "Äîéäå íà ñöåíàòà è ìè ïîäíåñå îãðîìåí áóêåò æúëòè ðîçè. Öåëóíà ìè ðúêà - ìèðèøåøå íà ëàâàíäóëîâ îäåêîëîí. Êàçà ìè, ÷å âèíàãè ùå ïîìíè ìîÿòà Äåçäåìîíà. Áÿõ öàðèöàòà íà øåêñïèðîâèòå ðîëè." Ïàðêèíñîí òàêà çäðàâî êëàòåøå ðúêàòà é, ÷å ïîëîâèíàòà îò êàôåòî ñå ðàçëèâàøå ïî ãëàâàòà íà Ìàðêî - çëîâåùî êàòðàíåí êîòàðàê ñ ìàãàðåøêî èìå. Îñíîâíî ìó õîáè áåøå äà ñïè â ñêóòà íà áàáàòà, à â ñâîáîäíîòî ñè âðåìå äà òðåïå õëåáàðêèòå â ïîêîèòå é è äà ñå ðàçõîæäà íàãîðå-íàäîëó ïî êëàâèøèòå íà ñòàðîòî ïèàíî. Ãëóõàòà Ñëàâà ñèãóðíî âúîáùå íå ïîäîçèðàøå çà ñêðèòèòå ìó ìóçèêàëíè çàëîæáè.

 êóòèÿòà ñúñ ñúêðîâèùàòà, îñâåí àëáóìà, èìàøå îùå êàìàðà íåíóæíè áîêëóöè - ïðîÿäåíà îò ìîëöèòå íîñíà êúðïè÷êà ñ ÷óæäè èíèöèàëè "êîÿòî öàðèöà Éîàíà èçòúðâà ïî âðåìå íà åäíî îò ïðåäñòàâëåíèÿòà", áëåñòÿùî ñëþäåíî êàìú÷å îò äâîðà íà Ðèëñêèÿ ìàíàñòèð "îò ñâàòáåíîòî ìè ïúòåøåñòâèå ñ Êîëüî", óãàðêà îò ñâåù è ïðîñêóáàí êè÷óð, âúðçàí ñúñ ñèíÿ ïàíäåëêà "îò êðúùåíåòî íà Òîøêî", áóòàôîðíà äèàäåìà íà íåèçâåñòíà âëàäåòåëêà, ñòàðè ïðîãðàìè îò òåàòðàëíè ïðåäñòàâëåíèÿ, êîèòî ñå ðàçïàäàõà â ðúöåòå é. "Òîâà, ìîåòî ìîìè÷å, ìè å îñòàíàëî îò îñåìäåñåò è øåñò ãîäèíè æèâîò è ëþáîâòà íà ïóáëèêàòà. Åäíà êóòèÿ áîêëóöè è åäèí àëáóì ñïîìåíè. Ñèíúò ìè è âíóêà ñà ïåòèìíè äà ñå ãúòíà, çà äà ñå íàíåñàò òóêà â öåíòúðà, âìåñòî äà ñå áúõòàò äî Ëþëèí âñåêè äåí. Òî è àç èñêàì âå÷å äà ñëÿçà îò ñöåíàòà íà æèâîòà, àìà íà." Ñëàäíèêàâèÿò äðàìàòèçúì íà ôðàçàòà âèíàãè êàðàøå Òàíÿ äà íàñòðúõâà.

Îáðúùàõà ÷àøèòå âúðõó ÷èíèéêèòå, òóðÿõà èì ïî åäèí êðúñò ñ ðúêà è ïðîäúëæàâàõà äà ñå íîñÿò ïî ðîøàâèòå ãðåáåíè íà ñïîìåíèòå, äîêàòî èçñúõíå óòàéêàòà. Ïîñëå Êàðàáóëåâà, ñïîðåä íàñòðîåíèåòî, ðåöèòèðàøå ìîíîëîçè èëè é ïðåäðè÷àøå áëÿñêàâî áúäåùå è äúëãè ïúòèùà äî ìåñòà ñ îãðîìíè öâåòÿ è ðîìàíòè÷íè ïëàæîâå. Òàíÿ íå çíàåøå çàùî èçîáùî ÿ ñëóøà, êàòî áåøå àáñóðäíî ñ íåéíèòå ëóïè äà ðàçëè÷è êàêâîòî è äà áèëî ïî ÷àøàòà. Ñåòè ñå çà ïúðâèÿò ïúò, êîãàòî ÿ âèäÿ äà ãëåäà òåëåâèçèÿ. Áåøå äîïðÿëà íîñ äî òîçè íà Ìèòêî Öîíåâ è ãî ãëåäàøå â î÷èòå êàòî õèïíîòèçèðàíà. "Ãëàñúò ìó õóáàâ, àìà íå ìîãà äà ãî âèäÿ", îïëàêà ñå.

"Ïúëíà êóêóâèöà å òàÿ áàáè÷êà, îáà÷å ìè äåéñòâà óñïîêîÿâàùî è å êàäåìëèéêà." Çâúíåöúò ïðåêúñíà çàáàâàòà. Îò Ñîöèàëíè ãðèæè íîñåõà îáÿäà. Òàíÿ ñëîæè ìàñàòà è çàðÿçà Êàðàáóëåâà è Ìàðêî äà ëî÷àò ðÿäêàòà ñóïà.

Ðèòóàëúò çà ïúðâè ïúò ñå ïðîâàëè ñ òàêúâ ãðúì, ÷å ïðîôåñîðà é ñêúñà êíèæêàòà. È áåç òîâà é áåøå äîøëî äî ãóøà äà ñå ìú÷è ñ íåùà, çà êîèòî íå é ïóêà. Ñúáðà ñè áàãàæà, ñáîãóâà ñå ñúñ øàøàðäèñàíàòà Ñëàâà è îòïðàøè íà ìîðå. Ñëåä ìåñåö, ñðåùó 350 äîëàðà, Òàíÿ ñå ñäîáè ñ äèïëîìà êàòî ñëúíöå. Ïðåâåäåíà, ëåãàëèçèðàíà è ñ ðîçîâà ïàíäåëêà. Ïðåäè äà ñå êà÷è íà ñàìîëåòà äî ìåñòàòà ñ îãðîìíè öâåòÿ è ðîìàíòè÷íè ïëàæîâå, êóïè åäíà æúëòà ðîçà è ñå ïîíåñå êúì Êàðàáóëåâà. Íà âðàòàòà ÿ ïîñðåùíà âíóêúò - äðåáíî, ïúï÷èâî ìúæëå ñ óæàñíî ùàñòëèâî èçðàæåíèå íà ëèöåòî. "Óìðÿ, áàáèøêåðàòà! Äâà äíè ñëåä êàòî òè ñå èçíåñå. Åëà, ùîòî îñòàâè íåùî äà òè äàì, àêî ñå ïîÿâèø." Òîëêîâà áåøå äîâîëåí, ÷å ÿ ïîêàíè íà êàôå. Ìåòíà ãëàâà êúì ïèàíîòî: "Áàùà ìè ùå ãî êàðà íà âèëàòà. È áåç òîâà íå ùå äà ÿäå è ñèãóðíî íÿìà äà ãî áúäå." Ìàðêî ëåæåøå âäúðâåíî âúðõó êàïàêà è ãëåäàøå îáúðêàíî. "Åòî òàÿ êóòèÿ êàçà äà òè äàì. Íå çíàì çà êàêâî ñà òè âåõòîðèèòå â íåÿ." "Ñïîìåí îò åäíà âåëèêà àêòðèñà.", ñàìà íå ïîâÿðâà, ÷å ãî êàçâà, à ñëàäíèêàâèÿò äðàìàòèçúì íà ôðàçàòà ÿ íàêàðà äà íàñòðúõíå. "Àìè, àìè. È íà òåáå ëè òè ãè ðàçïðàâÿøå òèÿ ïðîñòîòèè. Ðàçïîðåäèòåëêà, ìîéòî ìîìè÷å. Öÿë æèâîò å êúñàëà áèëåòè è å ïîêàçâàëà íà õîðàòà â êîÿ ñåäàëêà äà ñè ñëîæàò ãúçà. È ïî-äàëå÷ îò Êðèâèíà íîñà ñè íå å ïîäàâàëà. Ïúê è àêòðèñà äà å áèëà, êîãî ãî å ãðèæà!"

Ñ êîòàðàêà è êóòèÿòà ïîä ìèøíèöà, Òàíÿ íàïóñíà ñöåíàòà. Ñëåä äâà äíè ãî ïîãðåáà â êîâ÷åãà ñ âñè÷êè ðåëèêâè, çàâèò ñ ïðîÿäåíàòà îò ìîëöè íîñíà êúðïè÷êà è ñ äèàäåìàòà íà îïëåñêàíàòà ñ êàôå ãëàâà.


Ïóáëèêóâàíî îò aurora íà 07.02.2005 @ 08:33:50 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Nadie

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 7


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
318 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 20128
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Gloria Mundi" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (2 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Gloria Mundi
îò Merian íà 07.02.2005 @ 08:43:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://lightfull.hit.bg
ìíîãî õóáàâî...íå ìè èäâà íà óì êàêâî äðóãî äà òè êàæà...âèíàãè òå ÷åòà ñ óäîâîëñòâèå
ïîçäðàâè, Íàäè!


Re: Gloria Mundi
îò libra íà 07.02.2005 @ 15:33:08
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
ëåêî ñå ÷åòå è óâëåêàòåëíî è âúïðåêè ÷å òóê íèùî íîâî íå êàçâàø, íå ãî êàçâàø ïàê òàêà ëåêî è óâëåêàòåëíî )
äîáðå ïèøåø è òå ÷åòà..