Размисъл (Продължение - 10)
216. Трите периода от живот на човека - младостта, зрялостта и старостта, когато преминават един в друг без сътресения, са доказателство за степента на постиганата хармония.
217. Критиката, от една страна, е проверка на устойчивостта на съществуващите отношения, от друга страна, тя е средство за самозащита от стрелите на користолюбието, а, от трета страна, самата тя става причина за нови неблагополучия на този, който я прилага като инструмент.
218. Приятелството е поле на пълноценно индивидуално възпроизводство и затова критичният дух е нещо съвсем естествено при общуването между приятелите.
219. Лекарството срещу несподелената любов е любовта.
220. Хората, които успяват да съхранят жизнеността си през целия си живот, са пример за всички останали как трябва да живеят.
221. Очарованието е своеобразен връх на общуването, който изисква изключителни усилия, за да се удържи.
222. В повечето случаи краят на приятелството се увенчава от предателство.
223. Любовта не старее и затова тя е ядро на нормалното съществуване.
224. Една от най-силните страни на любовта е съпреживяването.
225. Изкуството на живота се проявява и в способността да се овладяват пристъпите на фрустрацията.
226. Малодушието е един от входовете за порока.
227. Приличното поведение израства до благоприличие с постигане на цялостно възпроизводство на индивидулността, което се възприема и като благодат.
228. Да упорстваш в отношенията с объркани хора е проява на неблагоразумие, но когато изучаваш механизмите на глупостта, такава среда е истиска находка.
229. Овладяването на философията изисква упорити, системни, целенасочени и продължителни усилия, а на практика за философи се обявяват хора, получили диплом, но оставащи си твърде далеч от тази област на знанието.
230. Глупостта може да се прояви и при разсъдъчното мислене, докато задача на разума е да не я допуска, но какво да кажем за онези, които са се специализирали да не мислят?
231. Поддържането на страстите в нормални граници изисква специални усилия.
232. Вместо да говорим за лъжливи добродетели, по-добре е да кажем, че става дума за пороци.
233. Човечеството стигна до предел, когато хората се избиват от хора, превърнали се доброволно в бомби, а идеолозите тръбят, че човечеството можело да загине.
234. Отношенията между хората съществуват като техен общ интерес, стоящ като основа на тяхното съществуване.
235. Цената на жестоката борба между хората е страхът, който всеки носи в душата си.
236. Този тип организация на информационната среда, който показва само и еднствено вихъра на деградацията е унизителен.
237. Изнурителният труд е един от източниците на деградцията.
238. Поезията в най-голяма степен е в състояние да съхрани силата на живото слово.
239. Като роб на страстите си, които са се превърнали в нагон, човек става жалък най-напред в собствените си очи, а това не остава незабелязано от околните.
240. Силата, укротяваща страстите е воля, разгръщаща се във формата на способности.
241. Човек страда от възпроизводството на пороците.
242. По силата на характера на труда в съвременното общество, представата за нормално съществуване си остава в значителна степен превратна.
Публикувано от mmm на 06.02.2005 @ 11:37:35