Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 887
ХуЛитери: 4
Всичко: 891

Онлайн сега:
:: ivliter
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОчи за всички
раздел: Разкази
автор: Mojsei

Откакто научих за конкурса "Очи за себе си" не мога да мигна. Не знаех, че има такива очи. Купих си няколко чифта и историята тръгна към приключване. Ето, за това искам да ви разкажа. Досега нямах очи да застана пред вас и да ви покажа що за човек съм, както настояваха няколко десетки честни и предани на новата литература граждани. Сега имам очи за себе си - взех си от най-дебелите и мога да правя какво ли не...
Та ви казвам, сложих си това ново приспособление и изведнъж всичко наоколо ми стана интересно. Тези очи имат способността да се ококорват и да забелязват всичко.
С изненада установих, че не само започнах да гледам някак по-особено, но и започнах да виждам това, което гледам. Досега, както знаете, гледах, но не виждах... Колко хубаво било да гледаш и в същото време да виждаш. Но това стана под влияние на една цялостна пренастройка и в нагласата ми и в мотивацията ми, и в емоционалността ми...
Доскоро гледах и не само не виждах, но и не мислех, а и не ми се говореше. Сега нещата се промениха - гледам и виждам например, че нещо не ми харесва, обмислям каква ли ще е работата и казвам каквото мисля. Установих, че и хората около мен, като че ли се оживиха - започнахме да се усмихваме взаимно, с някои даже си казахме, че се обичаме.
Но почвам да се увличам, а искам да ви разкажа защо сънят ме напусна. Нещо започна да ме гложди: не може ли и аз да си спретна едно конкурсче? Хм, "Очи за себе си"? Я, да му намеря кусура! Ами, да! Звучи напълно егоистично, да, но пък е съвременно... Едностранчиво е, но пък е подкупващо - може нищо друго да нямаш, но ето ти очи да гледаш и да знаеш, че са твои... Ааааа, да - ще кажа високо, че е користолюбиво. Ето, това е... Каква е мярата на очите за себе си - двуяка: розова и тъмносинкаво-мъглива... Не ми се говори! За приятелите превключвам на розовата светлина, светът става розов и аз се разтапям да ги лаская. Но усетя ли, че някой ми мъти водата, пренатройвам очите за себе си на мъгливо синкам цвят, а това означава на манипулативен режим. Но всичко това вече е известно ...дори банално. Трябва да измисля нещо оригинално-демократично с европейско-глобалистична ориентация...
Да бе, как не се сетих до сега!? Нали Джорж обяви, че в борбата с тероризма всеки гражданин на Планетата трябва да бъде следен... Това добре, но как да стане? Ще си патентовам идеята като обявя конкурс "Очи за всички". Все някой ще измисли такива очи, с които всички да бъдат наблюдавани и то по всяко време на денонощието... Е, звучи малко зловещо, но пък е напълно съвременно.
Но не! Поетите веднага ще ме упрекнат, че утвърждавам страха като универсална екзистенциална характеристика. Какво да правя? Как се спи при такъв проблем? Момент, май че го измислих! Каква е връзката между "Очи за всички" и "Очи за себе си"? Нали човек, за да има очи за себе си, но не користолюбиви, а алтруистични, ще трябва да има преди това очи за всички останали. Ето го решението - трябва да можеш да се оглеждаш в очите на всички хора, а и всички ще трябва да могат да се оглеждат в твоите очи, ти трябва да можеш да достигаш до душата на другия човек, когато и където може да стане и срещата със собствените ти очи. Е, измислих го... Сега ще мога да заспя спокойно.


Публикувано от hixxtam на 02.02.2005 @ 01:34:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mojsei

Рейтинг за текст

Средна оценка: 3.33
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 08:32:55 часа

добави твой текст
"Очи за всички" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Очи за всички
от estela41 (estela_41@yahoo.com) на 02.02.2005 @ 06:32:36
(Профил | Изпрати бележка)
Бих искала да мога да гласувам няколко пъти:)))Толкова много ми хареса този текст:))))Логично е развитието на мисълта и тънката самоирония съвсем не пречи да се развие идеята за ВГЛЕЖДАНЕТО, ПОГЛЕЖДАНЕТО, НАДНИКВАНЕТО И СЕБЕПОЗНАНИЕТО.... все трудни моменти от живота сред другите. А очите ни наистина са различни, но нека не забравяме, че само по тях можем да се помнаем , когато се срещнем след години7)))Поне така казаха съучениците ми, когато се видяхме на 20 години от завършването на випуска:)))По усмивката те познаваме, по усмивката в очите. Поздрав Мо! Създаде ми настроение рано сутринта:))))


Re: Очи за всички
от Lada на 02.02.2005 @ 08:29:14
(Профил | Изпрати бележка) http://tarolink.wordpress.com
първо себе си погледни и от там каквото има извади.
няма нищо користно, нито пък егоистично, но съм съгласна, че това не е подходящо заглавие за хумористичен!!! конкурс. не виждам логика
но..така са решили - ок:) и без това не ми идва да пиша хуморески
"Смях за себе си" Смях през себе си...защо точно Очи за себе си :) - в смисъл критика към себе си...ами може и да напиша нещо всъщност като се замислих..няма нищо по смешно от самокритиката :)
Поздрави
Лада


Re: Очи за всички
от pisana на 02.02.2005 @ 09:22:13
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова още хора страдат от безсъние, а то лечение имало