Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 836
ХуЛитери: 4
Всичко: 840

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБисетр*
раздел: Разкази
автор: min4o

"De profundis" или "La joie de vivre"
   Днес цял ден си беше вкъщи. Едно наистина рядко спохождащо го щастие. Сутринта, след питателната закуска с цялото си многобройно семейство, излезна да се поразходи из двора, който по необясними за него причини беше ограден с висока телена мрежа. Това да не е затвор? Или пък някой ще ме открадне?- бе попитал веднъж, но никой не му отговори. А предвид броя на хората, които го обитаваха и гореспоменатите оградителни съоръжения това огромно открито пространство, едно истинско дворище се бе превърнало в едно мижаво дворче. Дори тук те карат да се чувстваш ограничен! В собствения ти дом! Но с повече въображение дори на такова място човек може да се уедини, да се отдаде на своите си мисли. Нали именно за това си купи това имение. Това бе единственото място, където можеше да избяга от работата, от хората, от шума. Далеч от града. Не разбираше какъв е този така наречен човешки прогрес, който правеше от хората чаркове. Напрегнатостта, натовареността на ежедневието направо смазва хората. Те или се превръщаха в безмозъчни същества, които стават, ядат, работят, ядат, спят, а на другия ден пак стават, ...... или изпаднали в нервна криза политат от 67 етаж. Но какво пък от това, то хора колкото искаш, че даже и в повече.
   Да-а. Приятно е тук, под този малко изгнил, но все пак достолепен дъб. Само тук можеше да остане сам със себе си и да се вслуша в мислите си. Още миг, знаеше го със сигурност, и някой щеше да се появи, да го изтръгне от неговия си свят, щеше да го завлече отново в онази лудница наречена живот...
   След обяда времето отново беше негово. Но за кратко. Времето никога не стига. То ни позволява да го подържим за малко, да си поиграем с него по наше усмотрение и в един миг, никога очакван, винаги неподходящ то ни зарязва. продължава напред, а ние в повечето случаи дори нямаме време да изкажем неудовлетворението си от краткостта на преживяванието. Усмихна се. Винаги си мислим, че е можело да направим още нещо, нещо голямо, нещо, скоето да си спечелим всичкото време. Само да имахме още малко от него и ... Глупости...
   Ето и сега, той си седеше тук, беше приятно- природа, тишина, красота. А утре? Ако не знаеше вече какво ще се случи утре може би щеше да бъде Щастлив. Дали? Само да можеше да промени това утре! Защо вече вечер не затваряше очи с единствената мисъл по-бързо да мине ноща и да дойде утрото. Отмина това време. То беше отдавна, а той самият беше малък
   Вече никой не се интересува от утре (пък и защо, когато не се знае дали въобще ще го има), сега важно е настоящето, важни са парите, колите и жените. Наркотиците стоят отпред и отзад на последните три...
   - О, не!! Ето пак. Обратно при моите братя и сестри. Но аз не искам при тях. Това е светът, в който живеем- ако искаш да оцелееш и особено ако искаш да успееш: не трябва да имаш нито братя, нито сестри. А те бяха толкова много. Той не ги чувстваше близки. Искаше си неговия си, истинския си брат и малкото си сестриче. Но не и тези.
   Защо не ги обикна ли, тези другите:Най вероятно заради тези отвратителни еднакви бели дрехи. От горе до долу еднакви. Всичките

_________
*Бисетр - парижка болница за душевно болни (бел. авт.)


Публикувано от BlackCat на 06.03.2004 @ 12:06:24 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   min4o

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.66
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:16:44 часа

добави твой текст
"Бисетр*" | Вход | 4 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бисетр*
от entusiast (entusiast@mail.bg) на 07.03.2004 @ 08:38:19
(Профил | Изпрати бележка) http://bglog.net/blog/entusiast
Малко като Дневника на един луд на Чехов, или Гогол беше. Няма значение, хареса ми, а онова за 3-те кила мартеници даже повече.!


Re: Бисетр*
от Min4o (aarnjiuam@abv.bg) на 08.03.2004 @ 11:15:47
(Профил | Изпрати бележка)
fanx!

]


Re: Бисетр*
от dara33 на 05.05.2004 @ 18:31:02
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Никога рамки!Толостой беше казал, че най - страшното е да се вместваш в графата"като всички".Цялата напрегнатост ни роботизира и сякаш забравяме,че сме хора.Странно близък си ми с тези прозрения,че живота е лудница,и то каква, направо ни раздрънкват чарковете..."И прогреса прави хората чаркове" много ми харесва тази истина така безпардонно хвърлена в лицето на читателя.Страхотно и силно произведение,тъжно и голо,като птица без перушина но птица!!!Утре?Винаги има утре докато го има после е тъмното.Сега е резултата от вчера а утре ? една неизвестна, но с евентуален резултат...някакъв задоволяващ или не, но фактически реален.Въпросът е къде е мястото на човека?Там или тук?Някъде или никъде?Сега или някога?Откровнност от която боли това е твоето произведение и ми хареса.Много.


Re: Бисетр*
от Min4o (min4o@all.bg) на 06.05.2004 @ 11:12:25
(Профил | Изпрати бележка)
hihi- ei za tva si obi4am dara... mErsi, mErsi 8) :)

]


Re: Бисетр*
от Min4o (min4o@all.bg) на 06.05.2004 @ 11:13:38
(Профил | Изпрати бележка)
i da ne zabravite da si kupite martenici,....:)


Re: Бисетр*
от Min4o (min4o@all.bg) на 07.05.2004 @ 12:45:07
(Профил | Изпрати бележка)
abe az 4ak sega go pro4etoh ot tuka i iskam da se izvinq za bezbrojnite punktuacionni i pravopisni gre6ki- bqh go prehvurlil tuka mnogo naburzo i za tva- slu4va se, ko da se prai...