Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: StudioSD
Днес: 1
Вчера: 0
Общо: 14144

Онлайн са:
Анонимни: 545
ХуЛитери: 4
Всичко: 549

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: StudioSD
:: pastirka
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак стрина Дона не станала депутатин
раздел: Хумор и сатира
автор: svetpen

Язе ви разправах как мойо прадедо станал офицерин и се женил за чорабджийската щеркя. Сега че ви разправам за неговата сестра, тетка ви Дона
Тетка Дона била безграмотна, на школо не била одила, обаче се имала за много нещо. Се сакала голем човек да става.

От нашио род, освен прадедо ми, офицерино, имало и друг голем човек, брат му Методи, на кой му викале по радомирски Метко. Он бил по-голем, та баба , кога го споменуваше, му викаше "бате Метко"
Бате Метко успел да се изучи за адвокатин ,а като почнал адвокатството, зафанал и политикя да върти. Така днеска, така ютре - те ти го Метко у Народното сабрание, депутатин. Пренесал се он у София да живее, а у Радомир си идвал да се фали пред родата и да дръжи речове пред народо.
Един пат, дошел си он па у Радомир. Целата рода се сбрала, щото они- се прости ора - кой кундурджия, кой сахатчия, а тоа - депутатин! Сичките да слушат сакали, що е това депутатлък и как се чини.
Кога се задумало Метко да си дойде, тетка Дона се фанала да се нагласява. Облекла си литак везан, па питала - така ли е редно за случайо. Некои, кои биле одиле у градове по-големи, казали дека с литак се оди на село, по градищата носат фистан. Дона ишла при мойта прабаба Елисавета, офицеркята, она да й обясни точно. Тая па, като видела, дека Дона нема градски дреи, дала и един малаков, дека носиле йоще у турцко и он и седел на отлуканата.
Малаково е това, дека на запад му викат кринолин, ама не баш истински, само малко прилича по наперушинената пола.
Дона облекла малаково, па си връзала отгоре цръвен пояс, забрадила се с везана шамия и си закитила зад ухо с киткя здравец. Като се сабрале у Меткови, тетка Дона застанала най-изотпреде, баш до него и почнала да слуша. Да седне не мое, оти малаково и не позволява, ногу твръд и разхламбен.
Слуша она и мучи (по шопски да мучиш, значи да мълчиш, не като крава да окаш), мучи и слуша, ама с най-длабоко внимание. Сите се чудиле, чтото они кое разбрале, кое - не, а Дона, най-простата, я гледаш, като сичко да отбира.
Минало се некое времье, те ти Дона идва па у назе, при прабаба.
-Добар ти ден, Доне!
-Доброден, Лисветке, ама язе се отказах.
- От что, ма?
- Па от Народното сабрание! Я си бе аресала като Меткото - да стануем депутатин, па да живеем у София, па у ландо да се возим, па стражарье да ме пазат. Обаче, като го слушах, то се оказа мачна работа. Требе да се претендирваш, па да се агитирваш, па да се пропагандирваш, да тръчиш по градо да думаш речове, па послем я те изберат, я па Меткото, оти он вече е бил , па и от менека - по-учен. Та реших да си седим дома. Те ти малаково, ногу шарен, ама да седнеш на стол не мое, оти има таквизе ени твръди работи у него, на дриняко подпират. А у Народното сабрание с литак не мое, они ми обесниа, требвало офицялно, начи се права да стръчим по цел ден.
И така, тетка Дона не станала депутатин.


Публикувано от hixxtam на 26.01.2005 @ 16:08:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   svetpen

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.4
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

23.04.2024 год. / 15:44:26 часа

добави твой текст
"Как стрина Дона не станала депутатин" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.