Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 770
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 770

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÏàðöåë 28
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Methodius

28 áå ñëó÷àéíî ïîïàäíàë ïîðåäåí íîìåð.
28 áå ñëó÷àéíî ïîïàäíàë ïîðåäåí íîìåð- ïðîñòî òàêà ñå ñëó÷è. À ïúê...

...Òî÷íî òîãàâà ëåêòîðúò íàõëó èçíåâèäåëèöà, ñòîâàðè þìðóê âúðõó êàòåäðàòà, îãîëè çúáèòå ñè â ñàðäîíè÷íà óñìèâêà è çàäåêëàìèðà ïðåç ïðúñêè îò ñëþíêà, çàäúõâàéêè ñå îò íåíàâèñò, åñòåñòâåíî- ðúêîìàõàøå.- Çà îêîëî ÷àñ áå îáçåò îò íÿêàêâà îäà...

Ïðèêëþ÷è.- Ìèíóòêà ïàóçà. Ïî ÷åëöàòà íà äåâîéêèòå-ïúðâîêóðñíè÷êè èçáè êèñåëà ïîò,- ïñèõîëîãè÷åñêèÿò âàêóóì íà òèøèíàòà...

Òðàê... òðàê... òðàê... Ëåêòîðúò- åäâà ëè íå ñ ìàðøîâà ñòúïêà- äîáëèæè åäíà ïðàçíà áàíêà íà ïúðâèÿ ðåä, îïðÿ äëàíè î ïëîòà, è, èçïðóæâàéêè âðàò, íàáó÷è ðàçêðèâåíàòà ñè ìóòðà òîêó ñðåä ëè÷èöàòà íà àíãåë÷åòàòà:
- Èìà ëè òóê ïîðàñíàëè äåöà? (Áëåñíà ïëîìáèðàíèÿò ìó çúá.) Íÿêîé âäèãà ðúêà?... Ìíîãî äîáðå. ×åòà.-

- Ïàðöåë 28, ó÷àñòòà íà ãðîáàðÿ... Ìàëêî ïðîòåñòàíòñêî ãðàä÷å. Ñúñ ñòàðèííà êàòåäðàëà- è ãðîáèùå â ïîäíîæèåòî íà õúëìà, ñ ëåêàð-èäèîò è ïðîäàæåí ñâåùåíèê... Ìàëêî ïðîòåñòàíòñêî ãðàä÷å- êàòî âñè÷êè, ïîäîáíè ìó. È êàêòî å îáè÷àéíî ïî òåçè ìåñòà, ëåêàðÿò è ñâåùåíèêúò óïðàæíÿâàõà, íåäîòàì óìåëî, "÷åðíà ìàãèÿ"- ïî óêàçàíèÿòà íà ïîæúëòÿë íàðú÷íèê, çà êîéòî ñàìî Áîã çíàåë, îòêúäå ñå áèë âçåë.- Íå ïîñòèãàõà, ðàçáèðà ñå, íèùî ïîâå÷å, îñâåí ñåãèç-òîãèç äà ïîðàçáóæäàò ïîêîéíèöèòå. Íà ãðîáàðÿ, îáà÷å, ÷îâåê ìðà÷åí è ñ õàðàêòåð, ïàñòèð íà ìúðòâîòî ïàñòâî òóê, òîâà íèêàê íå ñå íðàâåøå.- Òîé ÍßÊÀÊÑÈ èì ïðå÷åøå è òå ñå ñãîâîðèõà äà ãî óáèÿò.

Áàíàëíî, áàíàëíî... äî íÿìà-è-êúäå!

Âñå ïàê- êàêâî òî÷íî ñå ñëó÷è...

Ïðåç ìàé...

Äíåñ Ìîðèñ, ãðîáàðÿò, êúñíî ñëåäîáÿä ãðîá÷åòî íà ñâîÿ áðàò ðåøè äà ïðåêîïàå. Ðîçè÷êèòå ñ àëåí öâÿò- ñàìî êàê óõàÿò!... Áðàò ìó, ñúäèÿòà- 4 ãîäèíè, òîé îòêàêòî ñå ïîìèíà... Èëè äà ñà 3?... Íî ñå ÒÚÏ×ÅØÅ çà òðèìà! (Áå ïðåÿë ñ îðèç- ñúäèÿòà.) Áåäíèÿò Ìîðèñ!- Àõ, íàèñòèíà òúãóâàøå!... À èíàê- ðîâèë áå ìíîçèíà... Ñóõ, âèñîê, íà 50, ñêðúáåí ëèê, è áàêåíáàðäè... òúìíè äðåõè... è öèëèíäúð... ìîæå áè? È îðëîâ íîñ è... Íóæíî ëè å äà âè ãî îïèñâàì!

Òúêìî ñå çäðà÷àâàøå...

Êðàé ëåõàòà, êðàé ëåõàòà! Áúðçàøå Ìîðèñ: â êúùè÷êàòà ñè êðàé ïàðêà äà ñå "ïîäñëîíè". Íîùåì ìúðòâèòå (äà!) ïåÿò, ïåÿò äîçîðè. Àõ, çà æèâèòå êîïíåÿò!... Áúðçàøå Ìîðèñ.

"Ãà-ãà...", êîáåí ãðàê.

È ñâå÷åðè ñå...

- Åé ãî, èäâà, äîêòîð Êëîñ, òàì- ïîêðàé ëåõàòà! Ïðèòúìíÿ, åäâà ãî âèæäàì, ñÿíêà â òúìíèíàòà...
- ×óé ãè, ïðåïîäîáíè Ðîñ! ×óâàø ëè êàê ïåÿò! Çà ïëúòòà, î, çà ïëúòòà, ìèëèòå, æàëåÿò!...

Ëóííàòà ìúðòâåøêà áëåäíîñò, ñðåáúðíèÿò õëàä: æàäíî êîòåøêî îêî ñå áëåùè íàä ãðàäåöà.- Ñòðàíåí ãëàä, è æàð áåç òîïëèíà. Òëååùà ñòóäåíèíà. Ïðåç ìàé.

Ïîëóíîù å!  ïîëóíîù, àõ, äå÷êî ñ áóçêè àëåíè òúé ñëàäêî ñïè! Ïî ÷åëöåòî: íåæíî ãî öåëóâà ìàìà: "Àíãåë ìîé, óñìèõâàø ñå ùàñòëèâ!"... Ñëåä èãðè è ëóäîðèÿ, ïëàì è ñòðàñò,- Ñúí÷î- õîï!- ëóêàâî ñìèãà: "Ùå ëåòèì ëè, à?- Ñàìî íèå äâàìà!" Çâåçäåí ÷àñ çà ìàë÷óãàíà!

Äî êðåâàò÷åòî- èãðà÷êèòå ñà: æèâè?- Äúðâåíîòî êîí÷å- OK, ïëþøåíèÿò Àðëåêèí, ìå÷î ñ áàðàáàí÷åòî, è êíèæêàòà ñ êàðòèíêè, òîïêàòà... Åõ, ïîëóíîù å! Âñè÷êè ñïèíêàò. Íî èãðà÷êèòå?... Î, Áàôîìåò!- Çâåçäà ïðîáëÿñâà.- Çíàì, ÷å òè íå ñïè-è-è-ø!...

- Äîêòîð Êëîñ, âúçâðúùà ñâÿñò! Çäðàâî ëè ãî âúðçàõ... Ñìÿòàì...
- Òàì å, ïðåïîäîáíè Ðîñ, ïðàâàòà ëîïàòà... Íå ùàäè ãëàâàòà!...

Ãðîáîâå- ñêèòàì è äíåñ,- âå÷å ñúâñåì çàïóñòåëè. Ïëî÷è ïîëåãíàëè, ìúõ... Ïðîëåòíî óòðî, ïðåç ìàé... Íî ÍÀÎÊÎËÎ,- åñåí å òóê. È ìúãëèâî. Ìåê áðúøëÿí ïî êàìåííèÿ çèä å ïóñíàë ëîâêè ïðúñòè è áåç ñâÿí ïðîëàçèë- åòî- òúé èçêóñíî! Ïàðê ëè?- Íå, ìî÷óðèùå, ïðèþò çà ãíúñíè òâàðè! Áóðåíè è çëè öâåòÿ...- Ìúðòâèòå ãè õðàíÿò!... Ðîçèòå?- È ïîìåí íÿìà... â òîçè, òàêà äà ñå êàæå, êîëîñàëåí ïîìåíèê. Ðîçè÷êèòå- íÿìà ãè!- òåç' àëåíè öåëóâêè... Åõ, Ìîðèñ íàâðåìåòî ñå ãðèæåøå!... Ìîðèñ, ãðîáàðÿò... È êúùè÷êà ñè ïîñòðîè òîãàâà, äà áúäå áëèçî äî ÒßÕ,- íî... ïîðóòåíà å, äÿâîëñêî êîòèëî... "Ñëàäêî ïåÿò", ñïîäåëè âåäíúæ. À ñå áîåøå. Ñ ïðàâî!- ×å îíçè èçâðàòåí íåãîäíèê, ëåêàðÿò, Êëîñ... È äðóãèÿò, ñâåùåíèêúò... Çíàåøå ëè íÿêîé, æèâè ëè áÿõà èëè ìúðòâè! À èìåííî òå ãî ïîãóáèõà.- Ïðèñòàâúò ãè ñâÀðèë äà ãî ðîâÿò, îùå òîïúë, òóê, â 28-ìè ïàðöåë... Å, ñúäèõà ãè... Îòâåäîõà ãè íÿêúäå íà ñåâåð. Êàçâàò, íåîòäàâíà åäèíèÿò èçäúõíàë- â çàòâîðà... Íî êîé îò äâàìàòà, íå ðàçáðàõ.- Ùî ëè ìå å ãðèæà!... Îõ!- ÷å îñòàðÿõ è àç. Àç ñúì ÐÀÇÊÀÇÂÀ×ÚÒ, ìåñòåí ëåòîïèñåö è ïàòðèîò... Íåêà ñå ïðèáèðàì, óìîðèõ ñå... È... ñúñ çäðàâå! Õú-õú... À, äà!- Íàäïèñúò âúðõó ïëî÷àòà, ïðè ïàðöåë 28.- Ãðàäñêàòà óïðàâà ïîðú÷à íà åäèí ñìàõíàò ïîåò äà ñú÷èíè íÿêîëêî ñòèõà... Ïîãðåáåíèåòî áå çàòðîãâàùî-òúðæåñòâåíî- ñ äóõîâ îðêåñòúð è... êàêòî ñè ìó å ðåäúò. Ñáîãóâàõìå ñå ñ êëåòèÿ Ìîðèñ, ñàìîòíèêà. Ñëåïåöúò Õèëàñ èçïÿ çàóïîêîéíà ïåñåí.- Çàïåÿò ëè æèâèòå, ïåÿò çà êóðàæ... "Metal makes us strong!"...

- Metal makes us strong!- ïîâòîðíî ñå ïðîâèêíà ëåêòîðúò è íàïóñíà- òàêà, êàêòî è íàõëó... Ôúðòóíà!... Ùå ñè ïîòðîøè êðàêàòà!... Ïúðâîêóðñíè÷êèòå çàïàçèõà ñúñòîÿíèåòî ñè íà âòðåùåíîñò, àõíàëè. (Âúâ âðåìå íà ïðèçèâà- ìèã, äâà- ëåêòîðúò ñå èçïúíà â ïîçà "ìèðíî", ñàìî ÷å ñ âäèãíàòè ðúöå- ñúñ ñâèòè ñðåäíè è áåçèìåííè ïðúñòè... Íàëè?- Îíçè õàðàêòåðåí çíàê... "Ðîãàòà íà äÿâîëà".- Äà.- " ðåä" ëè áåøå òîçè... ëåêòîð?)

"Äÿäî, ðàçêàæè ìè ïðèêàçêà!"... È ñå çàïî÷íà îòíà÷àëî: 28 áå ñëó÷àéíî ïîïàäíàë íîìåð è ò.í.


Ïóáëèêóâàíî îò mmm íà 05.03.2004 @ 16:10:35 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Methodius

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 4
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 03:38:58 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Ïàðöåë 28" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.