Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 774
ХуЛитери: 5
Всичко: 779

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LioCasablanca
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: mariq-desislava

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаХаралампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
раздел: Разкази
автор: Nadie

В една панелна боксониера в Обеля IV живеел Харалампи Петров, който всички познати наричали галено Хари. Боксониерата била толкова малка и мрачна, а панелите на блока - толкова тънки, че когато съседите се напиели и задрусали чалга, мазилката от тавана, ведно с хлебарките от горните три етажа, падали на главата му.
Хари бил кръгъл. В смисъл сирак. Майка му и баща му ги бил смазал с палка някакъв зловещ полицай на един митинг в началото на реформите и злата съдба принудила Хари да съжителства с леля си Петя, чичо си Ваньо и братовчед си Дидко- дете с лош дъх, миризливи чорапи, подранили младежки пъпки и наднормено тегло. Всъщност отрицателните герои никога не са атлетични, руси и възпитани, както прозорливо отбелязва Уди Алън.

Че бил по-различен от другите, Хари разбрал на един Великденски съботник, организиран от Общината, когато вместо да помете пред блока, яхнал метлата и се възнесъл в облаците. Освен това правел дребни бели магии, развалял черни такива, гледал на карти, ръка и крака, но така и не му оставало време да пусне обява във вестниците и да го превърне в бизнес.

Един ден Хари получил телеграма от Америка, че той е Избраникът с прословутата неизвестна богата леля, която внезапно умряла и му оставила една камара златни парички в трезора на някаква банка, дето с лихвите били станали достатъчно много, та да изплатят външния дълг на Страната на Хари. Вместо да остане да учи в колеж и да осъществява американската мечта, момчето платило външния дълг и станало герой. Предприемчивите му съграждани филмирали случката based on a true story. Поради поучителния си характер и специалните си ефекти (например как хора успяват да оцелеят с 40 лева на месец), филмът станал block buster. От рекламните материали покрай филма - албумчета със стикери, грозни чаши, презервативи и запалки - все неща, по които децата от целия свят полудели, Страната на Хари се замогнала, платила тока на циганите си, обула на пенсионерите бели панталони и ги пратила на круизи в топлите страни, където им е мястото, в следствие на което градския транспорт и поликлиниките се опразнили облекчено. Застрашените от изчезване дребен и среден бизнес били извадени от Червената книга и всеки гражданин получил по пет хилядарки. Дори останали пари за закърпване на дупките по улиците и компютъризиране на държавните учреждения. Освен това Страната станала независима и всички европейски държави напуснали съюза си, и задрапали да се присъединят към нея.

Хари бил обявен от Президента и Министър-председателя за Най-Велик-Магьосник и бил награден с орден първа степен. След което се върнал в боксониерата, където роднините му вкупом го пребили за това, че се оказал такъв глупак. Умрял от студ, докато през зимата просел в подножието на своя паметник, издигнат му от благодарните съграждани.

Десет години по-късно Общината взривила паметника, защото пречел да се построи поредната спирка на метрото.


Публикувано от aurora на 06.01.2005 @ 10:45:57 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Nadie

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
390 четения | оценка 5

показвания 44724
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!" | Вход | 7 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от batteria на 06.01.2005 @ 10:57:54
(Профил | Изпрати бележка)
Браво! Пишеш много, много, много добре. Със замах, лекота, фантазия.


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от pafka (pafka_2003@yahoo.com) на 08.01.2005 @ 20:07:34
(Профил | Изпрати бележка) http://pafffka.blog.bg/
синьо-черен хумор...съвсем по мой вкус...


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от Vamp на 28.01.2005 @ 13:42:37
(Профил | Изпрати бележка)
Бравос !!!
Направо ми свали главата ...
:)


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от Laraensair на 29.06.2005 @ 12:00:17
(Профил | Изпрати бележка)
А ще доживеем ли някога нещо подбо да се случи в България и то с щастлив завършек на историята?

Наистина пишеш страхотно! С удоволствие отделям време да прочета твое разказче :)


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от copie на 17.09.2005 @ 12:05:00
(Профил | Изпрати бележка)
Шемет! Голямо удоволствие беше да го прочета!


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от Apokalipsis на 03.10.2005 @ 17:37:01
(Профил | Изпрати бележка)
Смях през сълзи е тая история! И колкото е смешна и забавна, така се случва постоянно - олимпийски ветерани са за подобрявана на рекорда "Оцеляване с най-малко средства", паметниците са преквалифицирани в тоалетни и се рисуват графити по тях и т.н.!!! Не, че искам да съм песимист (`щото не съм), ама тия неща си се случват ката ден!
Искрени поздравления за текста и чувството за ирония, с което чудесно си превърнала комедията в трагедия! - Ставам ти фен!


Re: Харалампи Петров и какъв ти тука философски камък изобщо!
от mariq-desislava на 07.10.2013 @ 16:20:21
(Профил | Изпрати бележка)
За мен беше удоволствие да се шмугна незабелязано по чорапи в това наистина майсторско четиво.