Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 754
ХуЛитери: 3
Всичко: 757

Онлайн сега:
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗмей Горянин и принцеса Албена
раздел: Приказки
автор: pepelqshka13

Здравейте деца! Сега ще ви разкажа една чудна приказка за любовта! В един град на морето, Хелиос се наричал, живеела приказната принцеса Албена. Замъкът И бил на най-високата и непристъпна скала. Имало чудна градина с красиви и уханни цветя, езеро с рибки, фонтани и малко водопадче.
Една беседка, прегърната от цъфнали цветя, много птички чуруликали и омайвали всички, а в езерото плували два красиви бели лебеда. Там в беседката, красивата Албена шиела вълшебните си гоблени и мечтаела за приказния принц. Когато била малко момиче, нейната орисница И казала: - Албена, моето момиче, на теб ти е писано да се ожениш далеч и затова сега аз ти подарявам, тези вълшебни конци и ти с тях ще шиеш чудните си гоблени. Всичките ги сложи после в рамки и в замъка ги нареди. Но единия, който е копие на твоя замък, винаги с теб носи. И когато ти домъчнее, а си далеч от замъка си ти, гоблена целуни и вълшебната дума: - "Алфаелфея" ти шепнешком промълви и тутакси в твоя замък пак ще си ти! И Албена запомнила заръката на своята орисница и никога не се разделяла с вълшебния си гоблен, който бил в една красиво избродирана торбичка, вързана със шнурче на кръста И. Албена била стройна, с дълга на вълни коса, в която имала красива диадема, със зелени очи и с най-прелестната усмивка, която карала и дивите зверове, да се усмихват и да бъдат по-добри. А някъде далече от морето, през девет планини в десета, в най-гъстата и дива гора на една поляна, с килим от цветя застлана и от слънцето огряна имало красив замък. Там живеел един принц, който бил омагьосан от зла и злобна магьосница. През нощта той бил принц, но през деня ставал страшен огнедишащ Змей Горянин. И до него стигнала мълвата за красивата принцеса Албена. И той решил и тръгнал да я намери и за нея искал да се ожени. Но за целта, тя трябвало да го обикне такъв, какъвто е като Змей Горянин. Дълго летял Змея и спрял на една поляна, да си отпочине и заспал и засънувал. Присънила му се баба Яга и нищо, че в приказките я описват като лоша и зла, тази била с добро сърце и ето какво му казала в съня му: - Знам за къде си се запътил, ето вземи този талисман. Сега е тъмен и неугледен, но ако тя те заобикне, той ще заблести и ще бъдат щастливи вашите дни! Събудил се той, а талисманът до него лежи. Взел го той и пак полетял и до замъка на Албена долетял. Гледал градината с чудната И красота и зърнал Албена, как шиела гоблена си в беседката. Той я гледал с такива очи, че и сърце от камък, ще се разтопи. Усетила погледа му Албена и зърнала Змея Горянин, страшен и див изглеждал. Но тя не се уплашила, а го попитала иска ли чаша с вода в тази горещина? И се разговорили двамата и тя усетила, че в този страшен Змей Горянин бие добро сърце. И го заобичала и се съгласила с него да прелети тези девет планини и в десетата да кацнат и там в замъка да се оженят. Сложил И той талисмана на нежната И шия и той заблестял с омайна светлина и чудна красота. Полетели те, като Албена нищичко не взела със себе си, освен вълшебния гоблен. И като пристигнали вдигнали чудна сватба, пълна с вълшебства, радост и щастие! Змеят се преобразил на принц и повече Змей не станал. Три дена яли, пили и се веселили. И аз бях там и ги зърнах двамата, красиви, радостни и щастливи! А талисмана блестеше и чудни думи редеше: - "Който обича, във вечна любов се врича!" Иии...една глава лук и приказката е до тук!!!


Публикувано от Administrator на 21.12.2022 @ 10:49:01 



Сродни връзки

» Повече за
   Приказки

» Материали от
   pepelqshka13

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 11:01:16 часа

добави твой текст
"Змей Горянин и принцеса Албена" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Змей Горянин и принцеса Албена
от stanina на 24.12.2022 @ 07:55:00
(Профил | Изпрати бележка)
https://ufeel.me/post/5f49785ac469051fdf3deaad

Във варианта от 2017 препинателните знаци са си на мястото, интересно защо е публикувано отново тука след няколко години с толкова грешки.