Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 795
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 797

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊåêñ
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Iglika

Òúêìî ñå áåøå èçëåãíàëà â òîïëèÿ ñëåäîáåä ñ êíèãà â ðúêà, êîãàòî òåëåôîíúò èçâúíÿ. Áåøå ïðèÿòåëêàòà ѝ, êîÿòî æèâååøå íàáëèçî. Êàçà ѝ,÷å ùå äîéäå, ùåøå äà äîíåñå íÿêàêúâ ÷åðåí ÷àé, êóïåí îò ñåìåéíà ðàçõîäêà â Òóðöèÿ. Ïîïèòà ÿ äàëè íå å íàïðàâèëà êåêñ. Ïðèÿòåëêàòà ѝ óìèðàøå çà íåéíèòå êåêñîâå, íî ñàìàòà íèêàê íå óìååøå äà ãè ïðàâè.
Êàçà ѝ ÷å íÿìà ÿéöà ó äîìà, íî ùå ïðåñêî÷è äî ìàãàçèíà è ùå çàáúðêà íåùî â âêóñíî. Ùÿõà äà ñå âèäÿò ñëåä åäèí ÷àñ. Êåêñà ñòàâàøå áúðçî è òÿ ïîëåæà îùå ìàëêî íà äèâàíà.
Çàìèñëè ñå. Òîëêîâà ãîäèíè áÿõà ïðèÿòåëêè. Ïîçíàâàõà ñå îò äåòñêàòà ãðàäèíà. Æèâååõà ñúâñåì íàáëèçî, òàêà ÷å ðîäèòåëèòå èì ãè çàïèñàõà â åäíî è ñúùî ó÷èëèøå. Ñëåä óðîöèòå èãðàåõà çàåäíî, ïîíÿêîãà äîðè ïðåñïèâàõà ó åäíàòà èëè äðóãàòà. Áÿõà êàòî ñåñòðè. Ïîçíàâàõà ñå äî áîëêà è âñÿêà çíàåøå êàêâî îáè÷à è êàêâî ìðàçè äðóãàòà. È ìàêàð æèâîòúò èì äà ñå áåøå ñòåêúë ïî ñúâñåì ðàçëè÷íè îáñòîÿòåëñòâà, ïðèÿòåëñòâîòî èì óäúðæà íà ãîäèíèòå.
È âñå ïàê áÿõà òîëêîâà ðàçëè÷íè. Êàòî äåíÿ è íîùòà õàðàêòåðèòå èì, âúçãëåäèòå èì, ðàçáèðàíèÿòà èì çà æèâîòà, äîðè íà÷èíà èì íà æèâîò áÿõà òîëêîâà íåñõîäíè, ÷å òÿ âèíàãè ñå ÷óäåøå êàê óñïÿâàò äà ñà çàåäíî ñëåä òîëêîâà ãîäèíè. Íèêîãà íå ñå áÿõà êàðàëè ñåðèîçíî, ñàìî äâà ïúòè ïðåç âñè÷êîòî âðåìå îò êàêòî ñå ïîçíàâàõà, áÿõà èìàëè ïî-äúëáîêè ïðåðåêàíèÿ, êîèòî îáà÷å ñëåä íÿêîëêî äíè ïî÷èâêà åäíà îò äðóãà, áÿõà çàáðàâåíè çàâèíàãè.
Òÿ áåøå ïî-óëåãíàëàòà, ïî-ñåðèîçíàòà, âèíàãè òðåçâà, ìèñëåùà çà ïîñëåäñòâèÿòà, ðàçñúäëèâà.  äåòñêèòå èì ãîäèíè ïðèÿòåëêàòà ѝ êàçâàøå, ÷å å ñêó÷íà. Íèêîãà íå ñå âïóñêàøå â ïðèêëþ÷åíèÿòà èì, áåç äà ñå çàìèñëè çà ïîñëåäñòâèÿòà, íå îáè÷àøå äà èçëèçà ìíîãî, ÷åòåøå êíèãè íåïðåêúñíàòî.
Áåøå áîëíàâî äåòå è îò ìàëêà ñå áåøå íàó÷èëà äà ïðåêàðâà ïîâå÷åòî îò âðåìåòî ñè ñàìà. Íå óìååøå äà îáùóâà ñ ïîâå÷åòî îò äåöàòà, íå ãè ðàçáèðàøå, òðóäíî ñå ñïðàâÿøå ñ äåéñòâèòåëíîñòòà. Çà òîâà ïúê âèíàãè ìå÷òàåøå çà íåùî.
Ïðåä ïîãëåäà ѝ ñå ðååõà ìîðåòà, ïúëíè ñ òúðãîâñêè êîðàáè, ðàçïúíàëè ïëàòíà çà äàëå÷íè ñòðàíè, ñàìîëåòè â ñèíåâàòà, áúðçàùè çà íÿêúäå, êúäåòî òÿ èñêàøå äà îòèäå èëè ãîðè, ïúëíè ñ êðàñèâè äúðâåòà, ñâåòëèíêè è ïðèêàçíè íîùíè ñúùåñòâà. Òÿ âèæäàøå Ïèòúð Ïàí, ãîâîðåøå ñ Ïèïè äúëãîòî ÷îðàï÷å, ìå÷òàåøå äà å äîáðà è ñêðîìíà êàòî Ïåïåëÿøêà, èñêàøå äà ïîìàãà íà õîðàòà. Íå ìîæåøå äà ñå îðèåíòèðà â òîçè ñêó÷åí, ïðàãìàòè÷åí ñâÿò, êúäåòî âñè÷êî ñå ñâåæäàøå äî áèòîâèçìè, ñìåòêè çà òîê, õðàíà, äðåõè çà äåöàòà è ïîïóëÿðíîñò â ó÷èëèùå.
Ðîäèòåëèòå ѝ áÿõà çàåòè ñúñ ñåáå ñè õîðà, ìàéêà ѝ îòêðèòî ïðåäïî÷èòàøå ïî-ãîëåìÿ ѝ áðàò è ðÿäêî ñå çàíèìàâàøå ñ íåÿ. Íî ѝ êóïóâàøå êíèãè, à òÿ íå èñêàøå íèùî ïîâå÷å.
Íå áåøå îñîáåíî äîáðà ó÷åíè÷êà, íå âíèìàâàøå â ÷àñ. Ñåäåøå äî ïðîçîðåöà è âìåñòî äà ñëåäè óðîöèòå, ïîãëåäúò ѝ ÷åñòî ïðîñëåäÿâàøå ïîëåòúò íà íÿêîÿ ïòè÷êà, èëè ó÷åíèöèòå íà äâîðà, äúðâåòàòà, îãúâàùè ñå ïîä ïîðèâà íà âÿòúðà, èëè ìèíóâà÷èòå ïî áëèçêàòà óëèöà. ×åñòî ñòàâàøå çà ñìÿõ, ñåïíàëà ñå èçâåäíúæ îò èìåòî ñè, ïðîèçíåñåíî îò íÿêîÿ ó÷èòåëêà. Çàäàâàõà ѝ âúïðîñè, êîèòî òÿ èçîáùî íå áåøå ÷óëà è íå çíàåøå êàêâî äà îòãîâîðè. Ó÷èòåëèòå êàçàõà íà ìàéêà ѝ, ÷å å ìíîãî ðàçñåÿíà è áåçó÷àñòíà. Íÿìàøå ïðèÿòåëè îò êëàñà.
Ïðèÿòåëêàòà ѝ, íàïðîòèâ, áåøå äîñòà ñàìîóâåðåíà è áóéíà. Ñúçäàâàøå ìíîãî ïðîáëåìè íà ðîäèòåëèòå ñè, çà êîèòî íàé-äîáðîòî âúçïèòàíèå áåøå øàìàðúò. Òîâà, ðàçáèðà ñå, íå ïîìàãàøå èçîáùî è ìîìè÷åòî ñòàâàøå âñå ïî-ïàëàâî.
Áÿõà â ðàçëè÷íè êëàñîâå, íî ïðåç ìåæäó÷àñèÿòà áÿõà âèíàãè çàåäíî. Òîâà ïðèÿòåëñòâî íå âèíàãè ѝ ñå îòðàçÿâàøå äîáðå. Êîãàòî ïîîòðàñíàõà, çàïî÷íàõà äà áÿãàò îò ó÷èëèùå.  íà÷àëîòî óæàñåíà, òÿ áúðçî ñå îñòàâè äà áúäå óáåäåíà, ÷å íÿìà ñìèñúë äà ó÷è. Ïîäïðàâÿõà ëåêàðñêè áåëåæêè, äîêàòî åäèí ó÷èòåë íå ãè õâàíà è òîãàâà ðîäèòåëèòå èì áÿõà èçâèêàíè â ó÷èëèùå. Ìàéêà ѝ áåøå èçóìåíà, òÿ, êàêòî îáèêíîâåíî, íå áåøå çàáåëÿçàëà íèùî. Íî áåøå êúñíî, óñïåõúò ѝ áåøå òîëêïîâà ñëàá, ÷å çàìàëêî äà ïîâòàðÿ ãîäèíàòà.
Ïðèÿòåëêàòà ѝ ñè íàìåðè ïðèÿòåë, èçëèçàõà çàåäíî â êîìïàíèè âå÷åð, áÿãàõà îò êúùè êîãàòî ðîäèòåëèòå èì çàñïÿõà è ñå øëÿåõà ïî áàðîâåòå, ïî÷òè áåç ïàðè. Òàì ñå çàïîçíà ñ áúäåùèÿ ñè ñúïðóã, êàêòî ñå îêàçà ïîñëå, íàé-ãîëÿìàòà ãðåøêà â æèâîòà ѝ. Æèâÿõà çàåäíî 10 ãîäèíè, çàðàäè íåãî íå çàâúðøè âèñøå îáðàçîâàíèå. Íÿìàõà äåöà, îêàçà ñå, ÷å ïðè÷èíàòà å â íåãî. Êîãàòî ãî õâàíà â íÿêîëêî èçíåâåðè, òÿ ðåøè ÷å å âðåìå äà íàïðàâè íåùî ñ æèâîòà ñè. Ðàçäåëèõà ñå ïî âçàèìíî ñúãëàñèå.
Ïðåç òîâà âðåìå ïðèÿòåëêàòà ѝ ñúùî ñå áåøå îæåíèëà, èìàøå è äúùåðÿ. Ìîìè÷åòî èçðàñíà ïðåä î÷èòå ѝ, ïðèëè÷àøå íà ìàéêà ñè, è äâåòå ìèñëåõà åäíàêâî, âëèÿåõà ñå åäíà îò äðóãà, ñ òàçè ðàçëèêà, ÷å äúùåðÿòà ÷åòåøå êíèãè. Íî é äâåòå íÿìàõà íèùî îáùî ñ íåÿ.
Ìîæå áè äúëãîòî èì ïðèÿòåëñòâî ñå äúëæåøå íà òîâà, ÷å òÿ ñå óæàñÿâàøå îò âñÿêàêâè ñïîðîâå è áåøå ãîòîâà âèíàãè äà ïðåìú÷ëè â èìåòî íà ìèðà. À ìîæå áè áåøå è çàðàäè ñïîñîáíîñòòà íà ïðèÿòåëêàòà ѝ äà ïðèåìà ëåñíî õîðàòà, êàêâèòî ñà, êàêòî è íåùàòà îò æèâîòà áåç ìíîãî äà ñå çàìèñëÿ è äà ñå íîñè ïî òå÷åíèåòî. Êàòî ÷å ïðè íåÿ íåùàòà ñå ñëó÷âàõà ïðè îò ñàìî ñåáå ñè. Êîëêî ѝ çàâèæäàøå çà ñïîêîéñòâèåòî è óâåðåíîñòòà! Ñàìàòà òÿ áåøå ñ ëåñíî âúçáóäèì õàðàêòåð, íåñïîêîéíà, íåóâåðåíà, âå÷íî òúðñåùà ãðåøêè ó ñåáå ñè. Ïðåìèñëÿøå âñè÷êî ïî ñòî ïúòè, ïðåäè äà ñå ðåøè íà äåéñòâèå.
Õîðàòà òúëêóâàõà íåóâåðåíîñòòà ѝ ïî íåïðàâèëåí íà÷èí, íèêîé íå ÿ ðàçáèðàøå, äîðè ÷ëåíîâåòå íà ñîáñòâåíîòî ѝ ñåìåéñòâî íå êîíòàêòóâàõà ñå íåÿ áåç ïîâîä, íàìèðàõà ÿ çà ñòðàííà. Òÿ îò ñâîÿ ñòðàíà áåøå äîâîëíà îò òîâà, òúé êàòî òå ѝ áÿõà òîëêîâà ÷óæäè, ÷å ðÿäêî èìàøå êàêâî äà èì êàæå.
×óäíîòî áåøå, ÷å òúêìî òàçè ѝ ïðèÿòåëêà, òúé ðàçëè÷íà îò íåÿ, êàêòî è äúùåðÿ ѝ, ÿ ðàçáèðàõà íàé-ìíîãî è îöåíÿâàõà âñè÷êèòå ѝ êà÷åñòâà. È âúïðåêè, ÷å èìàøå òåìè, êîèòî ñòàðàòåëíî èçáÿãâàõà îò ñòðàõ äà íå çàïî÷íàò ñïîðîâå, âúïðåêè, ÷å ïðèÿòåëêàòà ѝ áåøå äîíÿêúäå àâòîðèòàðíà è â íÿêîé îò ñëó÷àèòå íàëàãàøå ìíåíèåòî ñè áåçàïåëàöèîííî, òî÷íî òÿ áåøå, êîÿòî ѝ ïîìàãàøå â íóæäà è ѝ áåøå ïî-áëèçêà îò ðîäíà ñåñòðà.
Çàåäíî õîäåõà íà ðàçõîäêà, íà ïëàæ, çàåäíî ïàçàðÿõà â ñóïåð-ìàðêåòèòå, ïðåêàðâàõà íåäåëèòå ñè çàåäíî, íàä ÷àøà ÷àé. Ïðèÿòåëêàòà ѝ ïðåäïî÷èòàøå êàôå, íî ùîì ѝ äîéäåøå íà ãîñòè ïðàâèëàòà áÿõà òàêèâà.
Òÿ îáîæàâàøå âñÿêàêâè âèäîâå ÷àé. Áèëêîâèòå ïðèãîòâÿøå ñàìà, èìàøå ñè ãðàäèíêà íà äâîðà ñ áèëêè, êîèòî ñóøåøå è ïðèáèðàøå çà çèìàòà. ×åðíèÿ ÷àé áåøå âèíàãè "Úðë ãðåé" èëè "Àíãëèéñêà çàêóñêà". Êîìïðîìèñè ñ êà÷åñòâîòî íå ñå ïðàâåõà.
"È êàòî ñòàíà äóìà çà ÷àé" - ïîìèñëè ñè òÿ - "âðåìå å äà âúðâÿ äî ìàãàçèíà". Íàäèãíà ñå áàâíî îò óäîáíèÿ äèâàí, ïðèáðà êíèãàòà â áèáëèîòåêàòà è ñïðÿ ìóçèêàòà, êîÿòî çàëèâàøå ñòàÿòà.
"Íÿìà íèùî ïî-õóáàâî îò ïàð÷å òîêó ùî èçïå÷åí êåêñ ñ ÷àøà òîïúë, àðîìàòåí ÷àé. Õðàíà çà äóøàòà" - êàçà ñè, óñìèõíà ñå è èçëåçå íà óëèöàòà. Ñëúíöåòî ãðååøå æúëòî è óñìèõíàòî êàòî íåÿ. "È âñå ïàê, êàêâî å æèâîòúò áåç ïðèÿòåëè" - êàçà ñè òÿ è äîêàòî âëèçàøå â êâàðòàëíîòî ìàãàçèí÷å. Áåøå ùàñòëèâà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 11.09.2022 @ 19:16:51 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Iglika

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 18:03:14 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Êåêñ" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.