Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 804
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 805

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅñåí
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Iglika

Ñ ÷àøà àðîìàòåí ÷àé â ðúêà è êíèãà ïîä ìèøíèöàòà, òÿ ñå çàïúòè êúì ïåéêàòà â äâîðà. Áåøå ñëúí÷åâ, åñåíåí ñëåäîáåä. Ëèñòàòà íà äúðâåòàòà â ãðàäèíàòà áÿõà ïîæúëòåëè è òèõî ïàäàõà. Ñëúíöåòî ãðååøå ñëàáî, íèêàêúâ âÿòúð íå ñìóùàâàøå òèøèíàòà. Çàãúðíàòà â ìåêèÿ øàë, òÿ ñå îïóñíà íà ìàëêàòà ïåéêà.
Âúçäúõíà äúëáîêî. Îáè÷àøå òîïëèòå, åñåííè äíè. Áåøå òîëêîâà òèõî è ñïîêîéíî. Ðèæèÿò êîòàðàê ñå ïðèìúêíà è ñå íàìåñòè â ñêóòà ѝ. Òÿ óíåñåíî ãî çàãàëè è ñå óñìèõíà. "Òîâà å ùàñòèåòî" - ïîìèñëè ñè. Òèøèíà, ñëúí÷åâè ëú÷è, ïàäàùè ëèñòà è êîòàðàê, ìúðêàù â ñêóòà. Äîðè çàáðàâè, çà êíèãàòà, ëåæàùà íà ïåéêàòà äî íåÿ.
Áàâíî îòïèâàéêè ÷àÿ, òÿ ñå çàìèñëè çà âñè÷êèòå åñåíè, êîèòî áåøå ïðåæèâÿëà. Ñïîìíè ñè åñåíòà â áàáèíàòà êúùà. Âñè÷êè îò ñåìåéñòâîòî ñå ñúáèðàõà, êúùàòà ñå èçïúëâàøå ñ ãëú÷ íà äåöà, ñìåõúò è ïîäâèêâàíèÿòà íà ðîäèòåëèòå ñå ÷óâàõà íàäàëå÷. Âñè÷êè èìàõà ðàáîòà.  ãîëÿìàòà ãðàäèíà èìàøå ïîñàäåíè ëîçè, à â äâîðà îòïðåä íÿêîëêî àñìè áÿõà îòðóïàíè ñ ãðîçäå.
Âñè÷êè áåðÿõà ãðîçäîâèòå ÷åïêè, äåöà è ãîëåìè ñå íàäïðåâàðâàõà êîé ùå îáåðå ïîâå÷å. Îñèòå õâúð÷àõà íàâñÿêúäå, îïèòâàéêè ñå äà îïàçÿò ñëàäêèòå ãðîçäîâå çà ñåáå ñè. Íèêîé íå èì îáðúùàøå âíèìàíèå. Äåöàòà áÿõà ïðâúçáóäåíè, íÿìàõà òúðïåíèå ãðîçäåòî äà áúäå îáðàíî. Çàùîòî ñëåä òîâà òî ùåøå äà áúäå ñèïàíî â øèðîêè áú÷âè, êúäåòî òå, ñ áîñè êðàêà, çàïðåòíàëè êðà÷îëè è ïîëè, ùÿõà ÿðîñòíî äà ãî òúï÷àò, äîêàòî íå ñòàíå íà êàøà.
Òîâà áåøå ëþáèìàòà èì èãðà. Ñòàâàõà öåëèòå â ãðîçäîâ ñîê, îñèòå îêîëî òÿõ ïîëóäÿâàõà, âúçäóõúò áåøå íàñèòåí ñ ìèðèçìàòà íà øàðà. Åäèíñòâåíèÿ ïúò, êîãàòî ðîäèòåëèòå èì ðàçðåøàâàõà äà ñå öàïàò. Òîëêîâà ñå çàáàâëÿâàõà, ÷å äîðè íå çàáåëÿçâàõà êîëêî âðåìå å ìèíàëî. Íàêðàÿ, óìîðåíè è öåëèòå â ëåïêàâ ñîê, ñå çàïúòâàõà êúì áàíÿòà. Êúïåõà ãè ìàéêèòå, âñè÷êè íàêóï. Òå êðåùÿõà, ñìååõà ñå è ñå ïðúñêàõà ñ âîäà. Ìàéêèòå èçëèçàõà îò áàíÿòà ìîêðè, êàòî äåöàòà ñè. Ïîñëå ãè ëÿãàõà çà êðàòúê, ñëåäîáåäåí ñúì. Óìîðåíè, íî ùàñòëèâè, òå ñúíóâàõà ñëúíöåòî è ìèðèçìàòà íà ãðîçäîâ ñîê, ðàçíàñÿùà ñå ÷àê äî îáëàöèòå.
Ùîì ñå ñúáóäåõà, îòïî÷èíàëè è ñâåæè, ñå çàëàâÿõà çà èãðèòå ñè, äîêàòî ðîäèòåëèòå ïðèãîòâÿõà îáùàòà âå÷åðÿ. Áàáà èì, ùàñòëèâà è óñìèõíàòà, âàæíî íàðåæäàøå êàêâî äà ñå ñâúðøè. Æåíèòå, çà÷åðâåíè îò òîïëèíàòà, ïúðæåõà, ïå÷àõà è áúðêàõà ïî÷òè ãîòîâèòå ÿñòèÿ, îò êîèòî ñå èçäèãàøå ïàðà, ìèðèøåùà òîëêîâà âêóñíî, ÷å ìàëêèòå íÿìàõà òúðïåíèå äà îïèòàò îò òàçè áîæåñòâåíà õðàíà. Õðàíàòà íà áàáà, íàé-äîáðàòà ãîòâà÷êà íà ñâåòà.
Ñåëä äúëãè ïðèãîòîâëåíèÿ, íàé-ïîñëå ãîëÿìàòà ìàñà íà äâîðà áåøå íàðåäåíà. Äåöàòà ñåäÿõà äî ðîäèòåëèòå ñè, îáëå÷åíè òîïëî çà õëàäíàòà íîù. Îò ðàçãîâîðèòå íà ãîëåìèòå áúðçî èì äîñêó÷àâàøå è ñëåä êàòî íàïúëíåõà òóìáà÷åòàòà ñè ñ âêóñíàòà âå÷åðÿ, ñå ðàçáÿãâàõà èç äâîðà. Óíåñåíè â èãðè äî òúìíî, åäâà êîãàòî âå÷å íå ìîæåõà äà âèæäàò ïî÷òè íèùî, òå ñå ïðèáèðàõà ïî ñòàèòå. Ñïÿõà â ëåãëàòà íà ðîäèòåëèòå ñè. Äúëáîê è íåïðîáóäåí ñúí, êîéòî ãè îòíàñÿøå â ïðèêàçíè ñòðàíè, êúäåòî áåøå âå÷íà åñåí è èìàøå õèëÿäè áú÷âè, ïúëíè ñ ãðîçäå çà ñìà÷êâàíå.
"Êàêâè ñïîìåíè" - âúçäúõíà òÿ. Âñè÷êî ѝ ñå ñòðóâàøå òîëêîâà îòäàâíà, êàòî, ÷å ëè áåøå â íÿêîé äðóã æèâîò. Ïîìíåøå è íåçåìíî âêóñíîòî ñëàäêî îò ñìîêèíè, êîåòî ìàéêà ѝ âàðåøå ïðèãîòâÿíåòî íà òóðøèè, ïå÷åíåòî íà ïèïåð. Ïîñëåäíîòî ѝ áåøå ëþáèìî, çàùîòî áåøå íåéíà çàäà÷à. Ñåäíàëà íà ìàëêî ñòîë÷å, ÷åòÿùà äåòñêàòà ñè êíèæêà, òÿ ñëàãàøå ÷óøêà ñëåä ÷óøêà â ÷óøêîïåêà, îáãúðíàòà â ñëàäíèêàâàòà ìèðèçìà íà ïèïåð. Òîãàâà áåøå ùàñòëèâà. Ñåãà ïå÷åíåòî íà ÷óøêè áåøå åäíî îò íàé-äîñàäíèòå ѝ çàíèìàíèÿ.
Êîòàðàêúò äî íåÿ âíåçàïíî ñêî÷è è õóêíà ñëåä íÿêàêâî âðàá÷å, ïðåëèòàùî èç ãðàäèíàòà. Åäíî ëèñòî áàâíî ïîëåòÿ îò äúðâîòî è ïàäíà âúðõó âñå îùå íåðàçëèñòåíàòà êíèãà. ×àÿò áåøå èçñòèíàë. Íå ѝ ñå ìúðäàøå. Áåøå ÿ îáçåëà íÿêàêâà ñòðàííà îòìàëà, äîðè íå ѝ ñå ÷åòåøå.  ãëàâàòà ѝ áëóæäàåõà ìèñëè, ïîÿâÿâàõà ñå êàðòèíè îò ìèíàëîòî, ñïîìåíè.
Ïîñëå èçâåäíúæ ñå îòúðñè îò ïðåìàëàòà, ñòàíà îò ïåéêàòà è áúðçî çàêðà÷è êúì êúùàòà. Òðåñêàâî ñå ïðåîáëå÷å, çàêëþ÷è è çàáúðçà ïî ó÷èöàòà. Îòèâàøå äà êóïè ñìîêèíè. Ùåøå äà êóïè ìíîãî, èñêàøå äà íàïðàâè ìíîãî ñëàäêî. Òîëêîâà ìíîãî, ÷å äîðè ùåøå äà ãî ðàçäàâà íà ïðèÿòåëèòå ñè. Çâúííà íà ìàéêà ñè. Ùåøå äà ïðàâè ñëàäêîòî â äîìà ѝ, êàêòî åäíî âðåìå. Ñëàäêî, ïî ðåöåïòà íà ìàìà.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 08.09.2022 @ 11:45:49 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Iglika

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 06:54:00 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Åñåí" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.