Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 847
ХуЛитери: 5
Всичко: 852

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: Albatros
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНе само те
раздел: Разкази
автор: dara33

Днес отново е ден, като ден. Е, не съвсем. Тази сутрин отново наваля сняг. Един такъв- бял, нежен, като пух, който ме мами и иска да потопя нозе в него. Боса. Студен пух в който се оглежда слънцето и усмивката на настъпващия ден.
Рейса е пълен, но има оживление. Хората са се увили със шалове и евтини шапки от пазара "Кирков", облекли са якета купени на цена на едро от пазара "Илиенци", но са някак си по- ведри. Навярно това се дължи на невинния сняг паднал внезапно и скрил цялата киша, кал и тъга на големия град. Едно бяло настроение ведро, като падащия сняг е превзело хорицата, които пътуват натъпкани, като сардели в консерва. Бабата от най- предната седалка се усмихва сама на себе си. Един старец с две дамаджанки пълни с вода или селска ракийца закачливо оглежда женорята и подмята шегички. Детето на млада жена се смее гледайки снега отвън и обещанието за пързалка, която му обещава майка му.
-Тревожа се за промяната на времето- чувам един глас.
Автобус без песимист, току виж се оказал автобус от сънищата ми. Този глас доказва, че и при най- хубавото време през зимата все ще се намери някой който да развали картината.
-Защо се тревожиш?- пита жената с палто на райе.
-Защо ли?- мъжът поддръпва мустака си.
После бавно отвръща:
-Промяната на времето се дължи на промени в атмосферата, които не винаги са продиктувани от благоприятни влияния и течения. Горе стават разни неща. Абе, лоша работа. Днес сняг, утре слънце...Не е на хубаво. Говори за катаклизъм. Времето ни предупреждава. Ние людете нали сме си глухи към воплите на природата все подминаваме писъците й. Ох, дано този сняг не е последния.
-Говориш глупости. Млъкни! Хората те гледат.
Под "хората" тя може би има предвид мен, защото съм зяпнала човека и го слушам внимателно сякаш не в автобус, а на ученическа скамейка седя.
Почервенявам от срам. Всъщност може би и от студ, който прониква през дупките на автобуса и отворените прозорци с развален механизъм за затваряне.
Мъжът мълчи. Жената ме поглежда и с очи се опитва да ми се извини за неговото бръщолевене.
-Той казва истини. Наистина горе стават странни неща. Сезоните не протичат нормално, а някак си объркано. Сякаш предстои катаклизъм...
-Дано опазим нашия свят- казва той.
-Дано! повтарям като ехо след него, а вън белия сняг вали неспирно и обещаващо.
Хората греят в щастлива усмивка поради внезапния сняг.
До преди малко и аз се усмихвах заради него. Сега мълча и мисля върху казаното от човека.
"Бъди оптимист! Бъди оптимист!"- повтарям си тихичко на ум.
Все опитвам да не се поддавам на песимистичното настроение, но днес в този зимен ден онзи човек отключи в мен тъгата.
Стана ми тъжно за нашия свят, в който дори сезоните изглеждат полудяли. Не само хората.
Не само те...


Публикувано от hixxtam на 03.01.2005 @ 19:48:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   dara33

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:14:36 часа

добави твой текст
"Не само те" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Не само те
от jel (kopriva132001-all@yahoo.com) на 03.01.2005 @ 20:13:31
(Профил | Изпрати бележка)
Очарователна си.Затова ли ходиш по автобусите да подслушваш хората? А колкото до катаклизмите-най страшното предстои но ако се държиш за Господа,както жената с кръвотечението,няма страшно. "А на онези които го приеха даде право да се нарекат Негови деца."


Re: Не само те
от ru (rumy_pet@yahoo.com) на 04.01.2005 @ 20:59:13
(Профил | Изпрати бележка)
Целият свят си събрала в един автобус, в едно кратко пътуване... Уловила си вярно много категории хора и общите тенденции на "житието"ни.....Поздрави!


Re: Не само те
от Grafyt (le_comte@abv.bg) на 16.01.2005 @ 07:19:28
(Профил | Изпрати бележка)
И все пак бъди оптимист, Дара с всевиждащите добри очи!