Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 692
ХуЛитери: 0
Всичко: 692

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКармел, Калифорния
раздел: Есета, пътеписи
автор: Optimist

Тук се установих и тук ще ми бъде базата за следващите няколко месеца.
Кармел
От тук ще тръгвам за разните места, които имам интерес да видя и да снимам.
Вчера бях в Salinas, родното място на Стайнбек. Направих няколко снимки в музея посветен на него. Снимах камиончето / кампер с което е обикалял Америка и в което е писал "Пътуване с Чарли".
Научих много за долината Салинас, която е зеленчуковата градина на САЩ, произвеждаща 80% от марулите и много други консумативи. Мисля да направя галерия от снимки показващи организацията на селското стопанство. Обират реколта и два дни след това сеят втората. Насажденията с ягоди ги чистят от паразите с прохосмукачка монтирана на трактор. Засмуканите паразите биват смилани от витлата на прахосмукачката и ръсени върху същите лехи, вече като тор. Интересноооо!
Музеят на Стайнбек
В четвъртък заминавам за Сан Симеон или замъка на Хърст. Отдавна ми е мерак да го разгледам и снимам. Последният път когато опитах, оказа се че трябвало да имам резервация за обиколката на замъка направена шест месеца предварително. Такъв бил периодът на изчакване. Преди още да тръгна от България разбрах, че вече можело включване към тур в деня на пристигане. Два вида турове - три часов и час и половина. Още не знам в кой ще се включа.
Ще направя галерия и на мястото където съм отседнал, но ще изчакам времето. Хем да ми е свободно, хем да е слънчево. Приказка е!
Тия дни температурите през нощта бяха около 15-16Ц. През денят се въртяха в горната половина на двадесетте градуса.
Ходих и се върнах. Снимките са вече качени, но има и още. Много снимка, много нещо.
Замъкът на Хърст
На отиване прекосихме Big Sur. Красота! Може би най-живописното шосе в Америка. Ето --> Big sur
Не случихме на време за снимки обаче. Мрачно и мъгливо. Всяка сутрин е така. След обед се оправя ама кел файда.
Между другото, Big Sur започва от Кармел и свършва малко преди Сан Симеон. А Сан Симеон е градче създадено да обслужва нуждите на двореца Хърст. Дворецът пък е разположен на върха на близък хълм отстояш на 8 км от входа на имението. Имение разпростиращо се на 1000 квадратни километра. Представяте ли си? Площ една сто и десета от площта на България.
На връщане от Хърст замъка продължихме още на юг по шосе 1 докато стигнахме шосе 46, което вървеше право на изток, за да хванем шосе 101, което да ни отведе бързо назад към Кармел. От двете страни на 46 една след друга се редяха винарни, както сме ги гледали по кина и картинки. Всичките като пощенски картички. Спретнато, чисто и всяка една те кани с големи надписи покрай шосето, да се отбиеш, да им опиташ от виното и евентуално да си купиш ако ти харесва. Ще трябва и в една такава да се отбия, да поснимам, за информация. Да се види и да се знае.
Ранчото на Clint Eastwood си има своя история, която се знае от всеки в Кармел. Преди години Клинт се заселва в Кармел, както и много други известни артисти от Холивуд. Харесва им место, климат, красива природа и се заселват. По едно време, и тук както в България, строители напъват да строят хотели и високи жилищни сгради точно зад кармелската мисия (манастир), дето съм го показал на снимки.
Мисията (Манастир)
Имало е голямо недоволство, но нищо не са могли да направят. Тогава Клинт купува цялата тази земя, която строителите са искали за строежите, прави я свое ранчо и въпросът приключва. Запазва някои от съществуващите сгради, като ги обновява и доста от тях превръща в къщи за под наем, докато хората си карат ваканцията в Кармел. Много удобно за многолюдни семейства. Всичко е кротко, мирно и тихо. Имало е един ресторант, който е щял да бъде съборен ако строителите са купили земята а точно този ресторант е бил като икона за градчето. В ресторанта няма голям избор на изчанчени ястия. Основно предлагат стейкове по два пръста дебели, печени отвън, на барбекюто, на жар от избрани дървени цепеници, че пържолата да попие от "дъха" на дървото.
Там ще се ходи на вечеря като се върнем от Канада и ще прибавя снимки към вече съществуващата галерия.
Пропуснах да спомена, че Клинт толкова се издига в очите на съгражданите си с тази си постъпка, че го избират за кмет, какъвто е бил до преди само няколко години. Но и той вече е остарял и сигурно не му се занимава повече.
Ще гледам да ида когато и той е там, да обменим по няколко лафа. Това го прави за реклама на ресторанта си. Дните с негово присъствие за чат с хората са предварително обявени. Остава да се наканя.
Ранчото на Clint Eastwood


Публикувано от Administrator на 26.03.2022 @ 17:58:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Optimist

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 01:42:25 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Кармел, Калифорния" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.