Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 841
ХуЛитери: 6
Всичко: 847

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA
:: pc_indi
:: Albatros
:: rosi45
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтново за периодичността в историята – 3
раздел: Есета, пътеписи
автор: VladKo

В първите две части на този текст беше разказано за 60-годишната историческа периодичност и повторяемост, породена от китайския хороскоп. Нека сега да се спрем на подобни примери, взети от американската история. За отправни години ще вземем 1775, с началото на Войната за независимост на американските колонии, и 1776, когато е обявена независимостта на САЩ.
Ще видим, че през 60 години са се случвали знакови събития в историята на страната.
През 1835 година започва Тексаската революция. Тексас се обявява за независима република през март 1836 година и като такава става впоследствие американски щат. Т. е. събитията от 1776 и 1836=1776+60 година могат да се определят като създаване на държавност, залегнала в основата на САЩ. Нека добавим това, че през 1835 година Самюъл Колт патентова първия си револвер, а през 1836 започва серийното му производство. Можем ли да си представим завладяването на Дивия Запад без револверите на Колт и по-късно на Смит и Уесън?
През 1896=1776+2х60 година от ателието на Хенри Форд излиза първият му автомобил. Това събитие показва водещата роля, която ще играят Съединените Щати в развитието на техниката. По същия начин, но вече по-специално по отношение на компютърната техника, може да се интепретира създаването на първия хард диск от компанията IBM през 1956=1776+3х60 година.
Годините 1955 и 1956 обаче са и години на началото и края на процеса срещу Роза Паркс. Тази афроамериканка от Монтгомъри (Алабама) отказва да отстъпи мястото си в автобуса на бял мъж, за което е арестувана. Под ръководството на Мартин Лутър Кинг, цветнокожото население на града започва да бойкотира автобусната компания. Процесът, спечелен от Паркс, е ключов момент в борбата срещу расовата сегрегация.
След още 60 години, през 2015 година, статистиките показват стагнация, а през 2016 – намаляване на броя на бялото население на САЩ. Това се дължи на късното сключване на браковете, но ролята на белите е допълнително потискана от така наречената положителна дискриминация и от уокизма. На фона на тези обществени явления преминаха изборите от 2020 година, което ни дава повод да направим сравнение между Джон Фицджералд Кенеди и Джо Байдън, избрани за президенти през 1960 и 2020=1960+60 година.
Кенеди е бил най-младият, а Байдън – най-старият избран президент. В този смисъл те са се оказали рекордьори. Кенеди е първият, а Байдън – вторият президент-католик. Този малцинствен аспект при Байдън е допълнен от факта, че Камала Харис е първата жена, при това цветнокожа жена, заемаща длъжността на вице-президент, втора по важност в американската администрация. При Кенеди САЩ започнаха намесата си във Виетнам, а при Байдън Америка се изтегли от Афганистан.
По време на изборите през 1960 година е имало подозрения, че чикагската мафия е организирала фалшификации в полза на Кенеди. Да се спечелят изборите в Чикаго е означавало да се спечелят гласовете на големите гласоподаватели на щата Илиноис, а оттам и целите президентски избори. Ричард Никсън, съперникът на Кенеди, отишъл с оплакване по този повод при действащия президент Дуайт Айзенхауер, но последният не дал ход на разследване по случая. Една от теориите защо е бил убит Кенеди твърди, че това е било дело на чикагската мафия, спрямо която той не изпълнил някакви обещания, дадени в качеството на благодарност за помощта да бъде избран. След изборите през 2020 година Доналд Тръмп не престава да твърди, че е победил именно той и че при гласуването по пощата са правени фалшификации в полза на Байдън. Поддръжници на Тръмп, отказващи да приемат изборните резултати, щурмуваха Капитолия на 6 януари 2021 година.
Изборите от 1960 и 2020 година преминават под знака на студена война между САЩ и СССР/Русия. През 1961 година, в контекста на надпреварата във въоръжаването, СССР взривява на полигона на Нова Земя най-мощната някога създадена термоядрена бомба (наричана Цар-Бомба), а в последно време Русия и САЩ отбелязват успехи в разработването на хиперзвуковото оръжие.
В контекста на двете студени войни са издигани стени с цел да се възпрепятства масова емиграция на запад. Става дума за Берлинската стена, изградена през 1961 година, за да се спре изтичането на източногерманско население към Западен Берлин, и за стената по протежение на границата с Беларус, която Полша е решила да построи, за да не могат да нахлуват през границата мигранти от близкоизточни страни с помощта и благословията на белоруския президент Александър Лукашенко. Нека да отбележим приликата между имената «Берлин» и «Беларус» (четири общи букви, в това число първите две).
През април 1961 година противници на режима на Фидел Кастро, дошли от САЩ, направиха неуспешен опит за десант в Плая Хирон (Залива на свинете) в Куба, съюзник на СССР, с цел да свалят «команданте» от власт. През януари 2022 година (все още в годината на Бивола според китайския хороскоп) избухнаха вълнения в Казахстан, страна съседна на Русия и важен неин партньор. В тях участваха въоръжени хора, за които руски политици заявиха, че са получавали поддръжка от западни страни и че целта им е била да устроят поредната «оранжева революция» на постсъветското пространство.
През април 1961 година Юрий Гагарин беше първият човек, летял в космоса, а през 2021 година американският модул «Пърсивиърънс» успешно кацна на Марс и след това започна да праща информация за Червената планета. Това са събития от първостепенно значение става ли дума за усвояването на космоса. В сянката на всяко от тях се оказа друго подобно събитие – през май 1961 година американският космонавт Алън Шепърд излетя в космоса, но не набра орбитална височина и се върна на земята, а през 2021 година Китай също изпрати свой модул на Марс.
Става ли въпрос за двойките Кенеди-Хрушчов и Байдън-Путин, може да се отбележи, че по-възрастният от двамата е бил обект на шеги – политически вицове по адрес на Хрушчов и отбелязване на гафовете на Байдън (който, например, по три различни повода е нарекъл Камала Харис президент, а не вице-президент на САЩ).
В книгите [1] – [12] могат да бъдат намерени още примери, касаещи китайския хороскоп и 60-годишната историческа периодичност.

Цитирана литература:
[1]. Vladimir Petrov Kostov, Les règles de l’histoire, ISBN 978-2-7563-1204-0.
[2]. Vladimir Petrov Kostov, L’histoire et ses règles, ISBN 978-2-7563-1841-7.
[3]. Vladimir Petrov Kostov, Promenade astro-historique, ISBN-10 3838178033, ISBN-13 3838178035.
[4]. Vladimir Petrov Kostov, Histoire et influences planétaires, ISBN 978-3-8416-2240-2.
[5]. Vladimir Petrov Kostov, The Rules of History, ISBN 978-3-659-30512-2.
[6]. Vladimir Petrov Kostov, History and Its Rules, ISBN 978-3-659-54821-5.
[7]. Vladimir Petrov Kostov, Astro-Historical Promenade, ISBN 978-3-659-44222-3.
[8]. Vladimir Petrov Kostov, History and Planetary Influences, ISBN 978-3-8484-0635-7.
[9]. Владимир Петров Костов, Правила истории, ISBN 978-3-659-38505-6.
[10]. Владимир Петров Костов, История и её правила, ISBN 978-3-659-55681-4.
[11]. Владимир Петров Костов, Астро-историческая прогулка, ISBN 978-3-659-49399-7.
[12]. Владимир Петров Костов, История и планетные влияния, ISBN 978-3-659-20643-6.


Публикувано от Administrator на 23.01.2022 @ 15:35:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   VladKo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 12:20:20 часа

добави твой текст
"Отново за периодичността в историята – 3" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.