Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 584
ХуЛитери: 6
Всичко: 590

Онлайн сега:
:: ivliter
:: rosy88
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: Elling
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПилешка супа от крилца
раздел: Разкази
автор: pastirka

Питате ме в кое ресторантско меню можете да намерите пилешка супа от крилца ли? Готвачът е с мангъровска шапка, вярва в здравословното хранене и препоръчва пиенето на много течности. А, да не забравя - и редовно отваряне на прозореца за проветряване. Твърди, че помагало на мозъка да диша!
Аз не го послушах. Не изядох докрай мамината пилешка супа, този път сготвена само с крилца, че да хвръкне някъде надалече проклетия ковид от мен. (А как обожавам тази мамина вкусотия още от дете!) Усетих, че в гърлото ми заседна някакво малко раздробено кокалче от крилцето мангъровско, не разбрало, че с това ще съсипе експлоатационните качества на телевизионните му речи.
И ето ме - на... Вместо да си лежа у дома на широката спалня, ме стовариха посреднощ на едно походно легло в коридора на ковид отделението. Покрай мен прелитат непознати извънземни, та се чудя на кой свят съм. Може и от треската да е - яко ме тресе... На гърдите ми някой е сложил една торба цимент, сигурно, за да ме застопори до плочките на стената. Не знае ли, че дори ръката не мога да си вдигна? Системата е успокоила капковото си нападение и ме е подкарало на сън. Три нощи подред не съм спала. Но ме е страх, че ме дебне онзи - безкрайният сън - и сега тези космонавти покрай мен може би ще ме подготвят за излитането. Много народ заминава всеки ден към звездите. Не че съм следила непрекъснато таблиците с подскачащи нагоре цифри. Казах ви вече, че бях от хората, които вярваха в чудодейната сила на препоръчаната от доцента пилешка супа. А за ваксина не дамах и дума да ми издумат. Но сега ме е страх... Малки са ми дечицата, рано ми е да ставам астронавт! Некролозите, разлепени по входовете покрай нас направиха очите на страха ми още по-големи. Изпратихме баба Милкана от входа вдясно. И лудото Ленче изпратихме, дето все по пазарите ходеше. Без маска като мен... Но не ми е до тях сега. Мога да пожелая само лек път на душите им, друго не съм в състояние да сторя.
- А в състояние ли сте, като ви подкрепя саниталката, да се преместите в осма стая - там се освободи преждевременно едно легло? - задава ми въпрос зад стените на скафандъра си един глас, който така е деформиран, че трудно може да се разбере на мъж или на жена е. Само очите - уморени от натрупаното безсъние, ми подсказват с извитите си мигли своята кукленска принадлежност.
"Осма стая, галактическо число!" Това моя мисъл ли беше или някой ми я подшушна? Свличам се с тежестта на две торби цимент в краката на нисичката санитарка и тя е принудена да потърси помощ от един доброволец, за да ме принесат до леглото. В стаята сме четири. Я виж ти, можела съм и на прага на изтощението да броя! Не напразно съм дъщеря на учител по математика. Тихо е и се учудвам колко безшумна е центрофугата на болестта. Тежестта на гърдите ми не е намаляла, само дето правя неуспешни опити да свикна с нея. Замаяна съм и не мога да се зарадвам дори на това, че лежа в нормално легло. Ако въобще може да се нарече така, щом през няколко дни на него умира следващият, повярвал в лечебната пилешка супа на доцентчето и приел, че дегизацията му зад маската ще отива повече на един престъпник.
Влизат на визитация. От къде намират сили да бъдат толкова вниматетни при това нечовешко натоварване - не знам.
- Ремдесивирът свърши, но до обяд очакваме новите опаковки! - докладва стегнато старшата сестра.
- При тези пациенти първата седмица от лечението е изпусната и на тях няма да е нужен. Следете сатурацията им и продължавайте да ги включвате към апаратурата за кислородна терапия! - нарежда ѝ лекарката и двете излизат.
Жената от съседното легло, опитала да задържи кашлицата си, докато те са тук, вече е почервеняла и не може да си вземе дъх... Санитарката само открехва вратата да види какво се случва и се затичва към манипулационната. В коридора се разнася тревожният ѝ глас:
- Сестра, бързо, че жената от второ легло на осма стая ще колабира!
Аз забивам поглед в тавана и си мисля за тези от телевизионния екран, които ни успокояват, че ситуацията е овладяна и че нищо не липсва на болниците. После затварям очи и си представям вкусната мамина супа, на коята, наивницата аз, възлагах толкова много чудодейни надежди. Вече в просъница, виждам и лицето на титулования медик, тръгнал да лекува с чайчета и с пилешки бульон малкити ни птичи мозъци. Радвам се, че не доизядох пустото последно крилце в чинията си. Защото то с един замах можеше не да ме излекува, а прекомерната ми вяра в него да направи така, че да отлетя без време на оня свят.
Запази ме, Боже, и дай сили на всички болни да оздравеят!


Публикувано от anonimapokrifoff на 04.11.2021 @ 09:31:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   pastirka

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 2989
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Пилешка супа от крилца" | Вход | 5 коментара (9 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пилешка супа от крилца
от Lirik1 на 04.11.2021 @ 09:57:24
(Профил | Изпрати бележка)
Жестоко, мила...хваща гърлото и души...()


Re: Altera pars.
от regulus на 04.11.2021 @ 22:20:11
(Профил | Изпрати бележка)
Наясно съм, че каквото и да кажеш на някого - дори самата Света Истина - той трябва да е готов да я чуе, да я осмисли! Факт.
Затова ще карам накратко.
- "доцентчето" със "супите" си иска да ни каже, че естествената ни защита е нещото, на което трябва да уповаваме. Прав е.
- когато ни липсва цялата "картина", не може да разберем кой и каква полза има от това световно мероприятие. Но може да проверим и да помислим - има предостатъчно данни:
- дали това е "вирус"?
- дали това, с което го откриваме е "тест"?
- дали наистина няма друго лечение на тази "нова" болест, освен "ваксина"?
- дали това е ваксина? (защо постоянно сменят определенията за "ваксина"?) Дали болестта не е нанотоксикоза, примерно?...
- дали ремдесивирът и целите схеми за "лечение" не допринасят за печалните резултати? (както се "хвалеше" един русенски реаниматор, че 90% от болните му умирали...)
- дали за 2020 няма повече от 500000 (!) хоспитализации по-малко, отколкото за 2019 (Има.)? Дали това не е отказ от лечение, ерго - косвено повишаване на смъртността (Е.)?
- дали си струва да видим как се "борави" със статистиката (струва си)? Не само у нас.
- дали да не видим (прочетем и пр.) и други медии?
- дали не трябва да се направи истинска научна дискусия, вместо да се тръби пропаганда денонощно, а всичко различно от нея да се цензурира? Не трябва ли да се чуе и другата страна (audiatur altera pars)? И да решим после... (Трябва.)
- И т.н. И т.н.
Май трябваше да напиша разказ? Ама на, късно стана... :)

Съгласен съм - нека мислим много добре! Да проверяваме нещата хубаво! За да на изпадаме в ситуацията да ни правят на маймуни и след време коленопреклонно да искаме разрешение да идем за хляб...
Защото става въпрос за много повече от живота ни! Мнооооого повече...


Re: Пилешка супа от крилца
от yotovava на 05.11.2021 @ 10:58:45
(Профил | Изпрати бележка)
:Колко ли хора си отидоха, наивно вярвайки на супероптимизма и пилешката супа.


Re: Пилешка супа от крилца
от vlakant на 23.11.2021 @ 23:24:59
(Профил | Изпрати бележка)
Въздействието на това писание е по-силно от изявите на статистици и медицински специалисти. Такова нещо би трябвало да бъде в основата на борбата ни с тази проклетия. За съжаление в България не се чете достатъчно и това ще остане скрито за масите. И остава само - Бог да ни пази!

Виж моя разказ Готин - един друг поглед.


Re: Пилешка супа от крилца
от vlakant на 23.11.2021 @ 23:25:51
(Профил | Изпрати бележка)
Въздействието на това писание е по-силно от изявите на статистици и медицински специалисти. Такова нещо би трябвало да бъде в основата на борбата ни с тази проклетия. За съжаление в България не се чете достатъчно и това ще остане скрито за масите. И остава само - Бог да ни пази!

Виж моя разказ Готин - един друг поглед.