Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 805
ХуЛитери: 5
Всичко: 810

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: Marisiema
:: ivliter
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСтреля или копае
раздел: Есета, пътеписи
автор: LeoBedrosian

"На тоя свят, Туко има два вида хора. Едните стрелят, другите копаят. Ти ще копаеш!“ Спомних си знаменитата реплика на Добрият от класиката на Сержо Леоне, когато насочва револвер сред напеченото гробище към горкият Лош, който с лопата в ръка е принуден да копае гроб под лъчите на прежулящото слънце в търсене на заровено съкровище.

Съгласен съм със сценариста. На света съществуват много видове хора. Едни работят, други се възползват от труда им, едни активно търсят щастието, други недоволно се оплакват от несполуките си. Едни стрелят – други копаят. Даже във фолклора ни съществува пословицата, че юнак вино пие, бунак лозе копа.

Защо трябва постоянно да величаем едните и да упрекваме другите? Нима не сме създадени различни според, не знам кои - природни или божествени закони? Нима на тоя объркан и многообразен свят съществува универсална справедливост? В опитите си да въведе частни, или глобални норми човек винаги се е провалял. Единственото, което е постигнал е да закрепи чрез някои от тях халтавата конструкция на обществото и то пак в услуга на силния и хитрия.

Мъдростта се изразява в разбирането и приемането на неравенството и произлизащото от него многообразие на хората. Да, едни ще са богати и никога няма да изпитат неудобството от материалния недостиг, а други ще се борят ежедневно за насъщния. Едни са обречени на вечни лутания в дебрите на психиката и съмненията си, а други ще лудуват на воля и никога няма да се замислят над смисъла на живота. Едните стрелят, а другите копаят. Така е устроен живота и колкото по-рано бъде разбран, толкова по-добре за тоя, който го е разбрал.


Публикувано от Administrator на 17.09.2021 @ 14:09:59 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   LeoBedrosian

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:01:50 часа

добави твой текст
"Стреля или копае" | Вход | 5 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Стреля или копае
от malovo3 на 18.09.2021 @ 01:00:37
(Профил | Изпрати бележка)
Само ако знаеш, колко си прав. Поздрави!


Re: Стреля или копае
от Lirik1 на 18.09.2021 @ 08:10:24
(Профил | Изпрати бележка)
Стрелящите рано или късно ще бъдат закопани, както и копаещиите ще бъдат разстреляни. Особено у нас, особено по избори и революции. Иначе, философското ти есе, леко нравоучително, подсказва примирение, а това не е добре, според мен, Лео. Спомни си революциите, каквито и да са и когато и да са...
Рано или късно палачинките се преобръщат от Майстора.

Док, от брега поздравява пичовете от тъмносиния Балкан :)))


Re: Стреля или копае
от yotovava на 22.09.2021 @ 08:35:45
(Профил | Изпрати бележка)
Най-голямото самозаблуждение е в тезата за равенството - по-скоро в правилното й разбиране - равни сме в старта, но не и във възможностите - затова едни дърпат напред, а други оплезват език още в началото. Когато придобием точна оценка за себе си, животът може и да стане по-лек и поносим - излишно е цял живот да се стремим към нещо, което способностите ни не позволяват. Накратко - обичай себе си такъв, какъвто си, и се опитай да дадеш най-доброто - един вид - да правим, каквото можем - да става каквото ще :)


Re: Стреля или копае
от LeoBedrosian (lewdmil@gmail.com) на 23.09.2021 @ 11:09:48
(Профил | Изпрати бележка)
Темата е благодатна за едно обширно и напоително изследване. Тук едва ли му е мястото, но все пак ще отговоря на Лирик, че революциите са за младите глави с твърди черепи, при които ударат в стената може и да не е фатален. Практикувал съм тоя спорт и единствения ефект са били цицините по черепа.
Не отричам, че революциите имат особено романтична страна и са отлични като сюжет за художествени шедьоври. Който иска може да твори на воля, а аз съм изказал едно мое си мнение, резултат от продължителни наблюдения и разсъждения по собствените си неволи.

Инак съм благодарен за коментарите ви!


Re: Стреля или копае
от libra на 23.09.2021 @ 22:34:47
(Профил | Изпрати бележка)
напомня ми за един стар виц, дето имало 2 вида мъже, едните можели да ти качат пиано на гръб до 5 етаж, а другите да платят на някой да им го качи - аз лично съм била и от двата вида мъже :)
мъдростта може да се изрази, само когато лично си преживял и едното и другото, защото само неща, които си преживял можеш да разбереш правилно