Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: StudioSD
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14144

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 554
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 560

Îíëàéí ñåãà:
:: VladKo
:: Marisiema
:: Oldman
:: pinkmousy
:: StudioSD
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄóøà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Virginia

×îâåøêàòà äóøà å ïî-äúëáîêà îò ìîðåòî, ïî-âúëøåáíà îò ìîðñêà ñèðåíà. Òÿ å íàøèÿò ãîñïîäàð, òÿ âëàñòâà íàä îêîëíèÿ ñâÿò è ãî èçïúëâà ñ òàéíñòâî. Íà äóøàòà íå ìîæå äà ñå çàïîâÿäâà, îñîáåíî è íàé-âå÷å íà ìîÿòà æåíñêà äóøà. Òÿ å êàòî ìàãè÷åñêà áåçäíà. Àêî äîïóñíà íÿêîãî â íåÿ – òîé îñòàâà òàì çàâèíàãè.
Òàêà ñå ñëó÷è è ñ Îãíÿí. Äîïóñíàõ ãî â ñúðöåòî ñè. Òîé ïðåâçå ìèñëèòå, ñåòèâàòà è äóøàòà ìè. Ïîïàäíàõ â íåîáèêíîâåíî ñúñòîÿíèå: ìèñëåõ ëè çà íåãî – ïëàìâàõ â òðåñêà. Âñè÷êèòå ìè ìóñêóëè òðåïåðåõà ïðè ñëàäîñòðàñòíèòå âèäåíèÿ íà ôàíòàçèÿòà ìè. Ïðèëè÷àõ íà ðàçâúëíóâàíî ìîðå îò ñòðàñò.  áåçñúííèòå ìè íîùè áëÿíîâå è äåéñòâèòåëíîñò ñå ñëèâàõà â åäíî.  ñúçíàíèåòî ìè íàõëóâàõà îãíüîâå è îáâèâàõà âñè÷êî ñ ïóðïóðíèòå åçèöè íà ñòðàñòòà.  ñúðöåòî ìè èìàøå ñàìî åäíî ÷óâñòâî – ëþáîâ. Òðÿáâàøå äà ñðåùíà Îãíÿí, çà äà äà ïðîóìåÿ, ÷å ñìèñúëúò íà æèâîòà å â ïðîñòèòå íåùà, ÷å êðàñîòàòà å òî÷íî ïðåä ìåí è òðÿáâà ñàìî äà ïðîòåãíà ðúöå è äà ÿ äîêîñíà. Çàïîçíàõìå ñå íà åäíà ïðåìèåðà. Ìåñòåí ïîåò, ñ êàêâèòî å ïúëíî â ïðîâèíöèÿòà, ïðåäñòàâÿøå íîâàòà ñè ñòèõîñáèðêà. Îãíÿí áåøå õóäîæíèê íà êîðèöàòà è íà èëþñòðàöèèòå. Àç òðÿáâàøå äà ïðåäñòàâÿ êíèãàòà è äà îòðàçÿ ñúáèòèåòî â îáùèíñêèÿ âåñòíèê, çà êîéòî ïèøåõ òîãàâà. Çàïîçíàõà íè îôèöèàëíî.
-Êàðîëèíà Êàðëîâà – æóðíàëèñòêà. Îãíÿí Âèòàíîâ – õóäîæíèê.
Êîãàòî ñå ðúêóâàõìå íåâîëíî ðúêàòà ìè ïðîòðåïåðà è àç ïðèìàëÿõ ïðè ìèñúëòà, ÷å òîé ìîæå äà äîëîâè âúëíåíèåòî ìè. Ñúðöåòî ìè ñå ðàçòóïòÿ òîëêîâà áúðçî è ñèëíî, ÷å àç íåâîëíî ñå îãëåäàõ äàëè è íÿêîé äðóã â çàëàòà íå ÷óâà íåãîâîòî òóïòåíå.
- Îòäàâíà èñêàõ äà ñå çàïîçíàÿ ñ Âàñ! – êàçàõ è ñå ñòðåñíàõ îò ñîáñòâåíèÿ ñè òðåïåðåù ãëàñ.
- Çíàåòå ëè, ÷å ñòå î÷àðîâàòåëíà! Áèõ èñêàë äà Âè íàðèñóâàì íÿêîé äåí…
- Î, íàèñòèíà ëè?
- Äà! Íàèñòèíà.  äðóã ñëó÷àé íå áèõ ãîâîðèë çà òîâà.
- Î, òîâà ìå èçíåíàäâà. Ëàñêàåòå æåíñêàòà ìè ñúùíîñò…
Çà ïðúâ ïúò â æèâîòà ñè èçïèòàõ ïîäêîñåíîñò è âöåïåíÿâàíå.
-Çíàåòå ëè? Ñòèõèÿòà ìè å â ïîðòðåòèòå! Îáè÷àì äà ðèñóâàì ïðåäè âñè÷êî ïîðòðåòè.
Áÿõ ïîëàñêàíà. Ñòîìàõúò ìè òðåïåðåøå. Ãëåäàõ ñàìî ÷óâñòâåíèòå ìó óñòíè. Íå ñìååõ äà ãî ïîãëåäíà â î÷èòå.
-Çíàåòå ëè, ÷å èìàòå ìíîãî èíòåðåñíî ëèöå. Ïèòàì ñå êàêúâ öâÿò òî÷íî ñà î÷èòå Âè - ñèíè èëè çåëåíè?
-Ñèíè…- îòãîâîðèõ.
-Èñêàì äà Âè íàðèñóâàì! – ãëàñúò ìó áåøå äðåçãàâ – Âèå ñòå òîëêîâà ìèëà, èçëú÷âàòå íåâèííîñò, à åäíîâðåìåííî ñ òîâà ñòå ñåðèîçíà è ìúäðà, ñ äðåâíà äóøà…Ïðèëè÷àòå íà èêîíà.
Òîé ïîãëåäíà â î÷èòå ìè.
-Äà…äà…íàèñòèíà ñà ñèíè, ÷èñòè è ïðåêðàñíè! Õóáàâî å, ÷å ñà ïî-ñêîðî ñèíè, îòêîëêîòî çåëåíè. Çåëåíèòå î÷è ñà ìíîãî ïî-âëþá÷èâè è ïî-íåâåðíè. Ñèíè î÷è. Äúëãà ÷åðíà êîñà. Áÿëî ëèöå. Çíàåòå ëè êàêâî îçíà÷àâà òîâà?
-Íå, íå çíàì. Íèêîãà íå ñúì ñå çàìèñëÿëà.
-Äúëãàòà ÷åðíà êîñà ïàçè îò ëîøè åíåðãèè. Òÿ ìè ãîâîðè çà åäíà ïðåöèçíà æåíà, ñêëîííà êúì áåçóïðå÷íî ïëàíèðàíå, ñ ìíîãî ñèëíà èíòóèöèÿ. Êîñàòà, â ñú÷åòàíèå ñ î÷èòå è áÿëîòî ëèöå Âè ïðàâè ìàãíåòè÷íà. ×îâåê íå ìîæå äà ñå îòêúñíå îò Âàñ. Âèå ìîæåòå äà ñâàëÿòå ìúæåòå ñàìî ñ åäèí ïîãëåä…
-Î, ñòèãà, íåäåéòå…Êàðàòå ìå äà ñå ÷óâñòâàì íåóäîáíî.
-Èçâèíåòå ìå, íî Âèå ìå âäúõíîâÿâàòå…
Íàñòúïè ïúëíî ñ ëþáîâ ìúë÷àíèå. Òîé èçëú÷âàøå ìàãíåòè÷íà ñèëà. ×óâñòâàõ âèáðàöèèòå íà äóøàòà ìó. Ñòàíà ìè ëåêî, ñïîêîéíî è ðàäîñòíî. Èñêàõ äà îñòàíà çàâèíàãè äî íåãî, äîðè ñàìî, çà äà ìúë÷èì. Åíåðãèÿòà ìó ïðîíèêâàøå â äóøàòà ìè. Ïî÷óâñòâàõ ñå ñìóòåíà è çàñðàìåíà. Ñëåä ïðåìèåðàòà èìàøå êîêòåéë.
-Áåçïîêîè ëè Âè íåùî? – ïîïèòà ìå òîé.
-Íèìà ñúçäàäîõ ó Âàñ âïå÷àòëåíèå çà áåçïîêîéñòâî!?
Òîé ïîâäèãíà âúïðîñèòåëíî âåæäè. Î÷èòå ìó áëåñòÿõà.
-Ìèñëÿ, ÷å ñå íóæäàåì îò ïî åäíî ïèòèå. – Îòèäå äî áàðà è ñå âúðíà ñ äâà êîíÿêà. Ïîäíåñå ìè ïèòèåòî, ïîãëåäíà â ìåí è ïðîäúëæè - Íåêà îòïðàçíóâàìå çîðàòà íà íàøåòî ïðèÿòåëñòâî!
Êðèñòàëúò çâúííà íåæíî. Îòïèõ îãðîìíà ãëúòêà, êîÿòî ìîìåíòàëíî ñå ðàçëÿ ïî âåíèòå ìè.
-Ãîñïîäèí Âèòàíîâ, ïîñåòèõ Âàøàòà èçëîæáà â Àðò Ãàëåðèÿòà. Âèå ðèñóâàòå êàòî áîã…
-Äà åòî îò êúäå ìè å ïîçíàòî èìåòî Âè! – ïðåêúñíà ìå òîé, èçíåíàäàí îò îòêðèòèåòî ñè.
-Ñåãà ñè ñïîìíÿì, ÷å ïðî÷åòîõ ìíîãî âúëíóâàù òåêñò â êíèãàòà çà âïå÷àòëåíèÿ. Áåøå ïîäïèñàí ñ âàøåòî èìå. Äà…äà...ñåãà ìíîãî ÿñíî ñè ñïîìíèõ...
-Ñëåä êàòî âèäÿõ Âàøèòå êàðòèíè áÿõ çàìàÿíà â ïðîäúëæåíèå íà ÷àñîâå, äà íå êàæà äíè...
-Îáè÷àì äà ïèøà è ïîåçèÿ, íî èñòèíñêàòà ìè ñòðàñò å ðèñóâàíåòî…Àêî èçäàì íÿêîé äåí êíèãà òÿ ùå áúäå íå ïîåçèÿ, à àâòîáèîãðàôèÿ – íàïðå÷åí ðàçðåç íà ìîèòå äóøà è òÿëî.
-Çàïî÷íàõòå ëè äà ÿ ïèøåòå âå÷å?
-Íàìåðåíèÿòà ñà åäíî, à ïèñàíåòî äðóãî íåùî...
-Åäèíñòâåíèÿò íà÷èí äà ÿ íàïèøåòå å àêî çàïî÷íåòå îùå äíåñ.
-Êàðîëèíà, çíàåø ëè, ÷å ñè ñúâñåì ïðàâà…
Íåóñåòíî ïðåìèíàõìå íà „òè“. .
-Êàðîëèíà, èñêàø ëè äà îòèäåì íà åäíî äðóãî ïî-ïðèÿòíî ìÿñòî? Òàì ùå ìîæåì íà ñïîêîéñòâèå äà ãîâîðèì çà Ëåîíàðäî, çà Ðåíåñàíñà, çà ìîäåðíèòå öàïà÷è è çà âñè÷êî, êîåòî ñè ïîèñêàìå.
-Èñêàì! Äîáðå! – îòãîâîðèõ áåç äà ñå çàìèñëÿì è ñå ïî÷óâñòâàõ ùàñòëèâà.

***
È äî äíåñ íå ìîãà äà ñè îáÿñíÿ êàê Îãíÿí óñïÿ îùå â òåçè ïúðâè ÷àñîâå äà îòêðèå îò êàêâî èìàõ íóæäà? Êàê ìå ïðîâîêèðà ïî-êúñíî äà ñâàëÿ ìàñêàòà íà åäíà ñåðèîçíà è íåäîñòúïíà æåíà, êîÿòî ñå çàäóøàâàøå â òîçè ïðîâèíöèàëåí ãðàä è äà ñúæèâè ïîä íåÿ îáðàçà íà åäíà ìëàäà ìå÷òàòåëêà. È ãî íàïðàâè ñ êàäèôåíèòå ðúêàâèöè íà ÷îâåê âëþáåí â æèâîòà.
Îòèäîõìå â åäíà ìåõàíà, êîÿòî áåøå áëèçî äî Äîìà íà êóëòóðíèòå äåéöè. Ïîðú÷àõìå ñè õóáàâî âèíî. Îãíÿí îòíîâî âäèãíà íàçäðàâèöà çà íàøåòî áúäåùî ïðèÿòåëñòâî. ×ó ñå íåæåí êðèñòàëåí çâúí, êîéòî ñëîæè íà÷àëîòî íà ìîÿ íîâ æèâîò.
-Êàðîëèí÷å, òðÿáâà äà òè êàæà åäíî çà ìåí êàòî õóäîæíèê – àç íå îáè÷àì öàïà÷èòå. Öàïà÷è èìà êîëêîòî èñêàø – ñ ëîïàòà äà ãè ðèíåø. Íå ñúì ñòàðîìîäåí, íî íå õàðåñâàì è ìîäåðíèñò÷åòàòà, êîèòî ïðàâÿò êàðòèíèòå ñè îò ëåíåíè ÷óâàëè, çàëåïåíè ñ áëàæíà áîÿ çà ïëàòíîòî…Ïðîñòî íå – ìè - õàðåñâàò…
Ñëóøàõ ãî è ñå ÷óâñòâàõ ùàñòëèâà. Ïðåä íåãî àç ñúùåñòâóâàõ. Èìàõ çíà÷åíèå êàòî ÷îâåê. Ïî ìîÿ ïðåöåíêà òîé áåøå äóõîâåí àðèñòîêðàò, êîéòî íåïðåñòàííî ìèñëè è ñòðàäà.  úãúë÷åòàòà íà óñòíèòå ñè èìàøå áðú÷èöè, âñëåäñòâèå íà áóðåí äóõîâåí æèâîò. Îêîëî íåãî ñå äîëàâÿøå òâîð÷åñêî íàïðåæåíèå, ïîä çíàêà, íà êîåòî ìèíàâàøå åæåäíåâèåòî ìó. Èçëú÷âàøå ðåøèòåëíîñò è ñìåëîñò.
-Îãíÿíå, â òâîèòå êàðòèíè èìà ìíîãî ñòðàäàíèå…- íå óñïÿõ äà ïðîäúëæà. Âúëíóâàõ ñå, äîêàòî èçðè÷àõ âñÿêà äóìà, à è âèíîòî áåøå ìå îìàãüîñàëî.
-Ñòðàäàíèå ëè? Äà ñòðàäàíèå...! Ñòðàäàíèåòî âèíàãè è ïðè âñè÷êè îáñòîÿòåëñòâà å ïðè÷èíà çà èçêóñòâî…Âñÿêà ìîÿ êàðòèíà å ìèíàëà ïðåç ñúðöåòî ìè – êàçà òîé, êàòî óäàðè ñ äëàí ãúðäèòå ñè. - Âñÿêà ìîÿ êàðòèíà å êàòî òîêîâ óäàð ìåæäó ìåí è áîæèåòî îçàðåíèå. Ñâåòêàâèöà! Êàðàëà ìå å äà èçòðúïâàì. Ðàçòðåïåðâàëà å íå ñàìî ñúðöåòî ìè, à óìà è òÿëîòî ìè. Îñâîáîæäàâàëà å äèâàêà â ìåí, âñè÷êàòà ïúðâè÷íà åíåðãèÿ…Òîâà ìîãà äà êàæà çà ñòèõèÿòà, êîÿòî îñâîáîæäàâà äóõà ìè…Åòî òîâà ìè ïîìàãà äà çàáðàâÿ ñêðóïîëèòå è åñíàâñêèòå ïðåäðàçñúäúöè.
Îãíÿí ïðîäúëæè äà ìè ðàçêàçâà çà ñòðàäàíèÿòà, â êîèòî ñå ðàæäàõà êàðòèíèòå ìó, à àç ãî ñëóøàõ ñ âúçõèùåíèå. Áÿõ ïîïàäíàëà â äðóãà ðåàëíîñò – áåç íàïðåæåíèå è äåëíè÷íè ãðèæè. ×óâñòâàõ ñå ùàñòëèâà, ÷å ñïîäåëÿìå òîâà ìèãíîâåíèå. Óñåùàõ àðîìàòà íà ïàðôþìà ìó è òîâà çàñèëâàøå æåëàíèåòî ìè òîçè ìèã äà å áåçêðàåí... .
-Òðÿáâà âå÷å äà òðúãâàì...Óòðå òðÿáâà äà ñòàâàì ðàíî – ïðîøåïíàõ ñ îòìàëÿë ãëàñ. - Öÿëàòà òðåïåðåõ è ñå îïèòâàõ áåçïîìîùíî äà ñêðèÿ òîâà ñè âúëíåíèå.
-Ðàçáèðàì…Ðàäâàì ñå, ÷å òå íàêàðàõ äà ñå óñìèõíåø! Óñìèõâàé ñå! Èìàø ìíîãî êðàñèâà óñìèâêà.
Îãíÿí ìå èçïðàòè äî âõîäíàòà âðàòà íà áëîêà. Êàçà ìè, ÷å óòðå ùå îòïúòóâà çà Âàðíà, êúäåòî å àòåëèåòî ìó, íî ñêîðî ùå ïîñåòè îòíîâî íàøèÿ ãðàä, çà äà ñè âçåìå îáðàòíî êàðòèíèòå, êîèòî âñå îùå áÿõà èçëîæåíè â Àðò Ãàëåðèÿòà. Ñòðàõóâàõ ñå äà ãî ïîãëåäíà. Íå èñêàõ äà ñå èçäàì, ÷å âå÷å ñúì ëóäà ïî íåãî. Òîé ìå öåëóíà áúðçî ïî ëÿâàòà áóçà, çà äà èìàì çà êàêâî äà ìèñëÿ è ñå ðàçäåëèõìå ñ äîáðè ïîæåëàíèÿ. Öåëóâêàòà áåøå êðàòêà, äèñêðåòíà, íî íåæíà è äîñòàòú÷íà, çà äà íå ìîãà äà çàñïÿ äî ñóòðèíòà. Ïðåä ìåí áåøå ñàìî òîé – ìúæúò ñ îìàãüîñâàùèÿ ïîãëåä. Âñÿêà ìèñúë çà íåãî êàðàøå åäíà ñòðóíà â äóøàòà ìè äà òðåïêà ñ áîëåçíåíà ñëàäîñò. ×óâñòâàõ, ÷å òîâà íÿìà äà áúäå îáèêíîâåíî óâëå÷åíèå.

***
Áÿõà ìèíàëè îêîëî òðè ñåäìèöè îòêàêòî çàñïèâàõ ïîòúíàëà â ìå÷òàíèÿ. Ëåòÿõ ìåæäó íåáåòî è çåìÿòà. Ðååõ ñå â íÿêàêâà ìàãè÷åñêà ðåàëíîñò, áåç äà ñå âïå÷àòëÿâàì îò ñëóæåáíèòå ãðèæè è íåïðèÿòíîñòè. Ïîíÿêîãà ñå ïèòàõ „Áîæå ìîé, òîâà àç ëè ñúì èëè íå ñúì àç?”, „Êúäå ñå íàìèðàì”. ×óâñòâàõ ñå ùàñòëèâà ñàìî ïðè ìèñúëòà, ÷å ùå ñðåùíà Îãíÿí îòíîâî íÿêîé äåí. Âå÷å òðóäíî ñè ñïîìíÿõ òúæíèòå äíè ïðåäè äà ñå çàïîçíàåì.  ìåí ñå ðàæäàõà íåæíè è íåïðåäñêàçóåìè ÷óâñòâà. Íîùåì ëóííàòà ñâåòëèíà ñå ïðîìúêâàøå â ñïàëíÿòà ìè êàòî òÿëî íà çìèÿ è ãîíåøå ñúíÿ ìè. Òðúïíåõ â áåçòåãëîâíîñò ñðåä ëóííîòî ñðåáðî íà çàâèâêèòå. ×óâñòâàõ ìðàêà êàòî æèâî ñúùåñòâî. Äîñåãà íå áÿõ ñå çàìèñëÿëà, ÷å òúìíèíàòà ìîæå äà èìà ðúöå, ñúðöå è î÷è! Ïî öåëè íîùè íå íàìèðàõ ïîêîé. Äóøàòà ìè íåóñòîèìî êîïíååøå ïî åäíà íîâà âñåëåíà, èçïúëíåíà ñúñ çàìúöè, èçÿùíè ñòåíîïèñè, òàéíñòâåíè àðàáåñêè è ïàðàêëèñè çà ìîëèòâè è ñâåùåíîäåéñòâèÿ. Ñâåòà îáèòåë! Ìèñëåíî äîêîñâàõ òîâà âúëøåáñòâî. Ìàãè÷åñêîòî óñåùàíå ìíîãî ìè äîïàäàøå.  Îãíÿí èìàøå íåùî íåóëîâèìî, ìèñòåðèîçíî, êîåòî íå ìîæåõ äà íàçîâà ñ äóìè. Íàçîâÿõ ëè ãî ïî-íÿêàêúâ íà÷èí, òî ïðèäîáèâàøå îùå ïî-íåóëîâèì ñìèñúë. Èçïèòâàõ ãîðäîñò, ÷å ñúì ñúó÷àñòíèê â æèâîòà íà åäèí öåëóíàò îò Áîãà ÷îâåê. Íå çíàåõ êàêâà ùå áúäå ñúäáàòà ìè. Òÿ áåøå ðàçâÿëà ñâîÿ çâåçäåí ïëàù íàä ìåí è íàïðàâëÿâàøå ìîèòå ìèñëè è æåëàíèÿ. Ñêðúáòà è ìåëàíõîëèÿòà îòñòúïèõà ìÿñòî íà ïðåä÷óâñòâèåòî çà ðàäîñò. ×óâñòâî, êîåòî ñëåä íÿêîëêî ëþáîâíè ðàçî÷àðîâàíèÿ áÿõ çàáðàâèëà. Âñå ïàê, êîãàòî ñè íà 35 è ñè âñå îùå ãîñïîæèöà êàðòèíàòà íèêàê íå å îïòèìèñòè÷íà. Ñÿêúø åäâà ñåãà ïðîãëåæäàõ ïðåç ëåäåíàòà çàâåñà íà áèòèåòî.
Óòðèíèòå ìå ñâàðâàõà äà ñå âçèðàì â ñðåáúðíîòî ñèÿíèå íà ïðîçîðåöà. Òðúãâàõ çà ðàáîòà îùå â ñåäåì ÷àñà. Âàëåøå ïóõêàâ ñíÿã. Ñúðöåòî ìè òðúïíåøå â î÷àêâàíå íà íÿêàêâî òàéíñòâî, èçïúëíåíî ñ î÷àðîâàíèåòî è ñâåæåñòòà íà ñíåæíèòå ïðåñïè. Ëúõàøå íà ÷èñòîòà. Âúðõó áåëèòå ïîëåòà íà çèìíèÿ ïåéçàæ àç ñè âúîáðàçÿâàõ, ÷å çàïî÷âàì äà ïèøà èñòîðèÿòà íà ìîÿòà ïúðâà èñòèíñêà ëþáîâ. Ñÿäàõ ïðåä êîìïþòúðà, íî Îãíÿí íå èçëèçàøå îò óìà ìè. Áóçàòà ìè îùå ãîðåøå îò öåëóâêàòà çà „Ëåêà íîù”.
Ðàäîñòòà îò ëþáîâòà èìà ñèëàòà äà îòâàðÿ ñúðöåòî, çà äà ðàçöúôíàò îò íåãî öâåòÿòà íà íàäåæäàòà è ùàñòèåòî. ×óâñòâàõ ñå ïî-ñèëíà. Âñëóøâàõ ñå â ãëàñîâåòå íà ìîèòå åìîöèè è âñè÷êî ìè ñå ñòðóâàøå èçêëþ÷èòåëíî ïðîñòî è åñòåñòâåíî. Äî ñêîðî äîáðîâîëíî ñå áÿõ îòêàçâàëà îò åñòåñòâåíèòå ðàäîñòè è òîâà ìå îòâåæäàøå êúì ìðà÷íè òðåâîãè, îò÷àÿíèå è áåçèçõîäèöà. Ïîíÿêîãà íå âèæäàõ ñìèñúë äîðè â ðàáîòàòà ñè íà æóðíàëèñòêà. Åäâà îïîçíàëà òîçè ïðåêðàñåí ìúæ, çàïî÷íàõ äà ïðîãëåæäàì, ÷å èìà è äðóãà ðåàëíîñò, èçïúëíåíà ñ òâîð÷åñêè ïîëåòè. Âñå åäíî àç è òîé áÿõìå ñå ïðåâúðíàëè â ÷àñò îò ñàìîòî Ñúòâîðåíèå. Áÿõ ñè îáåùàëà äà âíèìàâàì ñúñ ñåêñà. Îïèòúò áåøå ìå íàó÷èë, ÷å ôèçè÷åñêèÿ êîíòàêò óíèùîæàâà ïðèÿòåëñòâîòî, à àç íå èñêàõ äà çàãóáÿ òàçè äóõîâíà áëèçîñò è îòêðîâåíèå êúì êîèòî áàâíî ïúòóâàõìå. Ùÿõ äà íàêàçâàì òÿëîòî ñè, åñòåñòâåíî, íî äà ïðåæèâåÿ îòíîâî áîëêà è ðàçî÷àðîâàíèå íå èñêàõ. Íà ìîÿòà âúçðàñò âå÷å áè òðÿáâàëî äà ñúì ñúçäàëà äîì è äåöà, íî óâè… Íå îòêðèâàõ òî÷íèÿ ïàðòíüîð.

***
Ñëåä íÿêîëêî ñåäìèöè Îãíÿí ìè ñå îáàäè. Áåøå óðåäèë âñè÷êî çà ñúáîòà è íåäåëÿ. Èñêàøå „äà ïðåêàðàìå äâà äíè „Íà õèæà” – ïðè íàé-ãîñòîïðèåìíèÿ õèæàð“. Èäåÿòà ìè õàðåñà.  ïåòúê ñëåä îáÿä òîé ìèíà äà ìå âçåìå ñ íåãîâèÿ àâòîìîáèë. Èñêàõ äà ìó êàæà òîëêîâà ìíîãî íåùà, íî áÿõ îíåìÿëà îò âúëíåíèå.
Îãíÿí äúðæåøå çäðàâî âîëàíà.Ñèÿåøå...
-Ìíîãî îáè÷àì çèìíèòå ðàçõîäêè â ïëàíèíàòà! Ñêúïà, Êàðîëèíà çíàåø ëè êàêúâ çèìíà êàðòèíà íîñÿ âúâ âúîáðàæåíèåòî ñè? Çíàåø ëè? Íå...íå çíàåø. Ùå òè ðàçêàæà...Êîãàòî áîðîâåòå ñà îòðóïàíè ñúñ ñíÿã è ïðåç òÿõ ïðîáëÿñâàò ñëúí÷åâèòå ëú÷è, åäíî ìîìè÷å, êîåòî ìíîãî ïðèëè÷à íà òåá, íàäíè÷à çàä òÿõ...è âñè÷êî ñâåòè...è âñè÷êî å ÷èñòî...
Ïîñòåïåííî îêîëîâðúñòíèòå ïðåñïè ñòàâàõà âñå ïî-âèñîêè è ïî âèñîêè. Íèå íå ïúòóâàõìå, à ïëàâàõìå ñðåä áåëîòàòà íà ñíåãîâåòå. Ïîñòåïåííî ïúòÿò ñòàíà ïî-òåñåí à ïðåñïèòå ïî-ãîëåìè. Ñêîðî ñå îçîâàõìå ñðåä ïëàíèíè îò ñíÿã.
-Ïîãëåäíè Êàðîëèíà! Êàêâà êðàñîòà! Âèæ òåçè çàñíåæåíè áîðîâå, òîâà çèìíî íåáå, êîåòî ñå êðåïè íà ïëàíèíñêèòå õðåáåòè. Îòâñÿêúäå îáëàöè ïúëíè ñúñ ñíÿã – îòâñÿêúäå ñòðóè ïîåçèÿ, ñâåòëèíà è ÷èñòîòà...
-Ãîâîðèø êàòî ïîåò. Íàïèøè íåùî òàêîâà, ùå ñòàíå õóáàâî…
-Íåå…íå…- êàçà òîé ïðåç ñìÿõ.
Ñïðÿõìå ïðåä ãîëÿìà äâóåòàæíà õèæà. Õèæàðÿò áúðçî ñå ïîÿâè íà âõîäíàòà âðàòà. Èçãëåæäàøå òî÷íî êàêòî ñè ãî ïðåäñòàâÿõ: âèñîê è ñèëåí êàòî Õåðêóëåñ, îáëå÷åí ñ òîïëà øóáà, ñ ÷åðâåí øàë è áÿëà øàïêà.
-Îãè, çäðàâåéòå! – âèêíà õèæàðÿò – Äîáðå å, ÷å âå÷å ñòå òóê. Èçïðåâàðèõòå âðåìåòî. Âèæäàòå ëè êàêâè ñíåæíè îáëàöè ñå ñòðóïàõà. Íàáëèæàâà ãîëÿìà âèåëèöà, âÿðâàéòå ìè!
-Áàé Èâàíå, çàïîçíàé ñå ñ ïðèíöåñà Êàðîëèíà!
-Ïðèíöåñà Êàðîëèíà ëè? – áàé Èâàí ñå óñìèõíà ïî áàëêàíäæèéñêè, ïîäàäå ìè äåñíèöà è êàçà – Çäðàâåé, êðàñàâèöå íåáåñíà!
Õèæàðÿò íè ïîñðåùíà êàòî ðîäíèíè. Ïîêàçà íè êóõíÿòà, êîÿòî áåøå íà ñàìîîáñëóæâàíå è ñòàèòå íè. Ïîñëå ãî ïîñëåäâàõìå â åäíà ïðîñòîðíà òðàïåçàðèÿ ñ íàïàëåíà êàìèíà. Íèå áÿõìå â ìîìåíòà åäèíñòâåíèòå ìó ãîñòè. Ùÿõìå äà ñå ÷óâñòâàìå êàòî ó äîìà ñè. Ïðèãîòâèõìå ñè âå÷åðÿòà è ñåäíàõìå íà íàøàòà ïúðâà òðàïåçà. Íàëÿõìå ñè àïåðèòèâ. Òîïëèíàòà íè îáãúðíà îòâñÿêúäå, áåøå òîëêîâà ìåêà, ÷å ìîæåõìå äà ÿ äîêîñíåì ñ ïðúñòè è äà ïî÷óâñòâàìå äîðè àðîìàòà íà áîðîâà ñìîëà. Áëèçîñòòà íè ñå ðàæäàøå áàâíî è íè èçïúëâàøå ñúñ ñïîêîéñòâèå è ñèãóðíîñò. Ìúë÷àõìå ïðåä îãúíÿ íà êàìèíàòà. Çà ìåí òîâà áåøå íàé-îòêðîâåíîòî îáÿñíåíèå â ëþáîâ, êîåòî áÿõ ñïîäåëÿëà ñ íÿêîãî ïðåç öåëèÿ ñè æèâîò... Ïðåêàðàõìå òàêà äî ïîëóíîù, ñëåä òîâà âñåêè ñè îòèäå â ñâîÿòà ñòàÿ. Íàâÿðíî è äâàìàòà íåãëàñíî áÿõìå ðåøèëè äà ïúòóâàìå áàâíî åäèí êúì äðóã.

***
Åäâà ñå áÿõ ïðîáóäèëà, êîãàòî íà âðàòàòà ñå ïî÷óêà. Áåøå Îãíÿí. Íîñåøå ìè çàêóñêà ñ åäèí ïîäíîñ, êîåòî ìå ñìàÿ. ×åðíèòå ìó î÷è ñå óñìèõâàõà.
-Äîáðî óòðî, ïðèíöåñî! Ïðèãîòâèë ñúì òè íàé – âêóñíèòå ñàíäâè÷è è íàé-àðîìàòíîòî êàôå.
- Êîãà óñïÿ…! Ùå ìå ðàçãëåçèø!
-Èñêàì äà òå ðàçãëåçÿ.
-Î-îîî êàôåòî å ìíîãî ãîðåùî...
-Ïèé, äîêàòî å ãîðåùî. Ñàìî òàêà ùå ñå ñúáóäèø.
Óòðîòî áåøå ÿñíî è ñòóäåíî. Ñëåä îêîëî ÷àñ âå÷å ãàçåõìå ïðåç ïðåñïèòå. Çèìíîòî ñëúíöå ñå ïëúçãàøå ïî òÿõ è íè èçïúëâàøå ñ îïòèìèçúì. Ëåäåíèòå äàíòåëè íà áîðîâåòå çâúíÿõà. Ìèñëåõ ñè, ÷å òî÷íî òîâà å ùàñòèåòî – òîçè ñâåòåù ìèã, òàçè èñòèíñêà ïîåçèÿ, êîÿòî èçïúëâàøå ïðîñòðàíñòâîòî êðàé íàñ è ïðîíèêâàøå â òåëàòà íè. Íå áÿõ ïðåæèâÿâàëà íèêîãà íåùî ïî-ïðèÿòíî, êîåòî äà íå ìîæå äà ñå ðàçêàæå ñ ÷îâåøêè äóìè. Îñòàâèõìå ñå äà áúäåì ÷àñò îò òàçè çèìíà ïîåìà çà ëþáîâòà, â êîÿòî íèå áÿõìå ãëàâíèòå äåéñòâàùè ëèöà. Ïðîñòî ñå îòäàäîõìå íà ñíåæíèòå çâóöè è íà åäèí ïëàâåí òàíö ñðåä ñíåãîâåòå. Ñòàïÿõìå ñíåæèíêèòå ñ äúõà ñè è ÷óâñòâàõìå, ÷å ñìå ÷àñò îò íåùî ãîëÿìî è âñåîáõâàòíî. Íèå îòêðèõìå íå ñàìî, ÷å ñå æåëàåì, íèå îòêðèõìå, ÷å ñè ïðèíàäëåæèì. Áåç ìíîãî äóìè è îáåùàíèÿ. Íàøèòå ñåòèâà áÿõà ñå ñúæèâèëè. Ëþáîâòà íè òåïúðâà ùåøå äà ðàçöúôòÿâà áàâíî. Òàêà ìèñëåõ... Ïðîñòî ñå îòäàäîõìå íà òîçè ïëàâåí òàíö ñðåä ïëàíèíèòå îò ñíÿã.
Ñëåä âå÷åðÿòà îòíîâî âñåêè ñå íàñòàíè â ñâîÿòà ñòàÿ. Ïîçâîëèõ ìó ñàìî åäíà öåëóâêà çà „Ëåêà íîù“ è ãî îòïðàòèõ. Æåëàíèåòî ìè áåøå ñúâñåì äðóãî, íî ñ óñèëèÿòà íà âîëÿòà ñå îâëàäÿõ. Áÿõ ñè îáåùàëà òîçè ïúò äà âíèìàâàì ñ ìîÿòà âñåîòäàéíîñò, êîÿòî âèíàãè ðàáîòåøå ïðîòèâ ìåí. Ïî÷òè äî ñóòðèíòà îñòàíàõ áóäíà. Âúâ âúîáðàæåíèåòî ìè ñå ðåäóâàõà èíòèìíè ñöåíè ñ Îãíÿí. Ïðåäñòàâÿõ ñè êàê óñòíèòå íè ñå äîêîñâàò, à àç òðåïåðÿ êàòî ñòðóíà. Ïîñëå ñå öåëóâàìå äúëãî à â òåëàòà íè íàïèðà áåçóìíà ñòðàñò…

***
Íà ñóòðèíòà Îãíÿí ïî÷óêà íà âðàòàòà ìè. Îòâîðèõ ìó. Òîé îñòàâè ïîäíîñà ñúñ çàêóñêàòà íà íîùíîòî øêàô÷å. Ïîãàëè ìå ïî êîñàòà, ïðåãúðíà ìå ñèëíî...Èñêàõ äà ìó îòêàæà, íî íÿìàõ ñèëè. Òîé ìå äúðæåøå çäðàâî è íå ìå ïóñêàøå. Óñòíèòå ìó ñå âïèõà â ìîèòå è àç ñå ðàçòðåïåðèõ öÿëàòà. Öåëóâàõìå ñå äúëãî áåç äà ïðîäóìàìå. Îòäàäîõìå ñå åäèí íà äðóã êàòî Àäàì è Åâà.  î÷èòå ìó íàïèðàøå è ãîðåøå ñòðàñòòà. Òîé øåïòåøå â óõîòî ìè äóìè, êîèòî íèêîãà íå áÿõ ÷óâàëà. Äúëãî íå ìîæàõìå äà ñå íàñèòèì íà áëèçîñòòà ñè. Ñëåä åêñòàçà òîé ïðîøåïíà òèõî:
-Ñêúïà, äàíî è äóøàòà òè äà å òîëêîâà õóáàâà, êîëêîòî è òè.
Æåëàíèÿòà íè áÿõà åäíàêâè. Òîé öåëóâàøå ðúöåòå ìè è ïîâòàðÿøå:
-Îáè÷àì òå ïðåêðàñíà ìîÿ Êàðîë! Îáè÷àì òå! Ïîæåëàõ òå îùå êàòî òå âèäÿõ â îíàçè çàëà...
Àç ñúùî ãî îáè÷àõ. Îáè÷àõ ïúðâî íåãîâîòî èçêóñòâî, ïîñëå íåãî, íî íÿìàõ ñèëè äà ãî èçðåêà. Ñòðàõóâàõ ñå, ÷å àêî ãî êàæà ùå ðàçâàëÿ öÿëàòà ìàãèÿ ìåæäó íàñ.  òî÷íî òîçè ìîìåíò çâúííà òåëåôîíúò ìó.
-Äà, ñêúïà! Äîáðå ñúì... Âñè÷êî å íàðåä. Ùå ñå âúðíà óòðå. Òóê ñúì â êàïàí, çàðàäè ïîëåäèöàòà... Äîáðå, äîáðå ùå âíèìàâàì...Ïîçäðàâè äåöàòà! Öóíêà-ìóöóíêà! ×àî-áàî...
Ñëåä òîâà, êîåòî ÷óõ íå áåøå íóæíî äà ãî ïèòàì êàêâîòî è äà å.
Òîé îñòàâè òåëåôîíà ñè íà íîùíîòî øêàô÷å è ìå ïðåãúðíà.
-Æåíà ìè! Ðàçòðåâîæèëà ñå å çàðàäè âèåëèöàòà...
-Íå ìè êàçà, ÷å ñè æåíåí...
-Íå ìèñëè çà òîâà...Èñêàõ äà òè êàæà, íî...Íåêà äà ñè ãî ïðåæèâååì òîâà íåèñòîâî óâëå÷åíèå...Çàùî òîëêîâà êúñíî ñå ñðåùíàõìå? Ñêúïà Êàðîë, çàùî òîëêîâà êúñíî? – ìúëâåøå
òîé êàòî â óíåñ. Ùå èìàø ëè ñèëè äà ìå îáè÷àø òàêà êàêòî àç òå îáè÷àì? Ùå ìîæåø ëè?
Èñêàõ äà ìó êàæà: „Äà, ìèëè÷úê! Äà! Ùå òå îáè÷àì äî êðàÿ íà æèâîòà ñè è ñëåä òîâà ...“, íî íå ìîæåõ. Ïðîñòî íå ìîæåõ! Ìåæäó íàñ áåøå ìèíàëà ëåäåíà âèåëèöà è ðàçóìúò ìè íå ãî ïîçâîëÿâàøå! Îáà÷å ìîÿòà æåíñêà äóøà ìè íàøåïâàøå íåùî ñúâñåì äðóãî. Ñúùàòà òàçè ìîÿ äóøà, êîÿòî áåøå ïî-äúëáîêà îò ìîðåòî, ïî-âúëøåáíà îò ìîðñêà ñèðåíà. Òÿ áåøå ìîÿò ãîñïîäàð! Òÿ âëàñòâàøå íàä îêîëíèÿ ñâÿò è ãî èçïúëâàøå ñ òàéíñòâî è àç íå ìîæåõ äà è çàïîâÿäâàì!

© Âåíåöèÿ Ïàâëîâà Ìàðêîâà


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 23.05.2021 @ 10:11:15 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Virginia

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 15:15:58 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äóøà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.