Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 762
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 767

Îíëàéí ñåãà:
:: Elling
:: Boryana
:: mitkoeapostolov
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐàíè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Virginia

Ñúäáàòà íå ïîçâîëÿâà ìíîãî ùàñòèå! Êîãàòî òÿ ïîâäèãíå òåæêàòà ñè çàâåñà è òî ñå ÿâè, ñ óñìèõíàòî ëèöå, ÷îâåê òðÿáâà äà ãî ãðàáíå è äîêîëêîòî å âúçìîæíî äà ãî íîñè áëèçî äî ñúðöåòî ñè.
Åòî çàùî Ìèõàèë è Ìèõàåëà ñå íàñëàæäàâàõà íà âñåêè äåí, âñåêè ÷àñ è âñÿêà ìèíóòà, êîèòî ñúäáàòà èì áåøå îòðåäèëà. Òîé áåøå ÷åòèðäåñåòãîäèøåí áðþíåò, ïî ïðîôåñèÿ è ïî ïðèçâàíèå õóäîæíèê – ÷îâåê íà èçêóñòâîòî – ñúñ çàîñòðåíî è ïî÷åðíÿëî ëèöå è èñêðÿùè î÷è, ìàëêî òúæåí. Îò äâå äåñåòèëåòèÿ âëà÷åøå áðà÷íèÿ õîìîò – áåç äåöà. Òÿ - îòäàâíà ðàçâåäåíà ñ åäíî ïîîòðàñíàëî ìîì÷å – íå â ïúðâà ìëàäîñò, íî ñâåæà è ñåêñè. ×åðâåíîêîñà ñúñ ñèíè î÷è è åäúð áþñò, êîéòî ïðèâëè÷àøå ìúæêèòå ïîãëåäè, êúäåòî è äà ñå ïîÿâåøå. Ìèõàåëà çíàåøå òîâà è ñå äúðæåøå íàâñÿêúäå êàòî êèíîçâåçäà.
Ìíîãî ïðåêðàñíè ìèãîâå áÿõà ïðåæèâåëè òóê íà ×åðíîìîðñêèÿ áðÿã â Øêîðïèëîâöè îñåì ëåòà ïîäðåä. Èäâàõà âèíàãè â êðàÿ íà ëÿòîòî. Õîäåõà íà ïëàæ, à âå÷åð îáèêàëÿõà êðàéáðåæíèòå êàïàí÷åòà, ÿäÿõà ïúðæåíà öàöà, ïèåõà ëåäåíà áèðà è ñëóøàõà ïåñåíòà íà ìîðåòî. Ïîñëå ñå ïðèáèðàõà â áóíãàëîòî. Ïðàâåõà ëþáîâ. Ïî÷òè íå ñïÿõà.
Òîâà ëÿòî, îáà÷å áåøå ïî-ðàçëè÷íî. Ìèõàèë íàñêîðî áåøå ïðåòúðïÿë çëîïîëóêà. Ïîçâîëåíè ìó áÿõà ñàìî ðàçõîäêèòå êðàé ìîðåòî. Êðàêúò ãî áîëåøå îò ðàíèòå, êîèòî ïîëó÷è ñëåä ïîæàðà â àòåëèåòî, èçáóõíàë õåé òàêà êàòî îò íèùîòî. Ïðè÷èíàòà áåøå íåèçÿñíåíà. Îñòàíàõà ñàìî íÿêîè íåäîêàçóåìè ïîäîçðåíèÿ, êîèòî òîé íèêîãà íÿìàøå äà èçðå÷å ãëàñíî. Èçãîðÿõà êàðòèíè, êíèãè, ÷àñò îò ñêèöèòå ìó. ×åñòî ãî ïðåñëåäâàøå ñïîìåíúò çà ñëó÷èëèòî ñå. Ùåøå äà èçãîðè æèâ, àêî íå áåøå ëåëÿ Åìè îò ñúñåäíàòà êúùà. Ïîæàðíèêàðèòå ãî èçâàäèõà – ãîðåøå êàòî ôàêëà. Ïîâå÷åòî îáãîðåíè ÷àñòè ïî òÿëîòî çàçäðàâÿõà – îñòàíàõà ñàìî íÿêîëêî ðàíè íà äåñíèÿ êðàê. Ïðåâðúçâàøå ñå ñàì ñóòðèí è âå÷åð, êàòî îòïðàùàøå Ìèõàåëà „çà ìàëêî íàâúí“.
-Ñêîðî ùå çàçäðàâåÿò... - êàçâàøå òîé âñåêè ïúò.
Ïîñðåùàõà èçãðåâà íà ÷àøêà êàôå, ïðèñåäíàëè íà ïëàæà. Ïëóâàõà â êðèñòàëíàòà ñôåðà íà óòðîòî è ñëóøàõà çåëåíàòà ïåñåí íà ìîðåòî. Ïðèëè÷àõà íà ïòèöè, ïðåëåòåëè öåëèÿò ñâÿò, çà äà êàöíàò òóê. Ïèòèåòî èì áåøå ñúëçè îò ðóáèíåíà ðîñà, à õðàíàòà äúõ íà âîäîðàñëè.
Ìîæåõà äà äîêîñíàò âúçäóõà – ñëàäêî-ñîëåí, èçïúëíåí ñ àðîìàò íà ëþáîâ, éîä è ñòðàñòè. Òðÿáâàøå ñàìî äà ñå ïðåñåãíàò, çà äà äîêîñíàò ñàìîòî áèòèå è íåãîâàòà ñÿíêà. Ïîëåãíàëè íà ïÿñúêà ñå äúðæàõà çà ðúöå. Ìúë÷àõà.Òàêà èçïîâÿäâàõà ÷óâñòâàòà ñè. Âúëíèòå ïðèèæäàõà åäíà ïðåç äðóãà è ïååõà çà îáè÷.
-Ñêúïà, ëþáîâòà íè å òî÷íî êàòî òîçè ìèã! Ìîðñêèÿò âÿòúð íè êàðà äà ñå ÷óâñòâàìå ïî-áëèçêè îòêîëêîòî â íàé-èíòèìíè ìîìåíòè...
Ïî òåëàòà èì ïëúçÿõà òðúïêè îò âúçäóõà êðàé òÿõ. Ïðåäñòàâÿõà ñè, ÷å ñà áîãîâå íà ïÿñú÷íèòå äþíè.
Ìîðåòî áåøå ïîïðèòèõíàëî è ñ ìúäðàòà ñè êðàñîòà ñúçäàâàøå èëþçèÿ çà ñïîêîéñòâèå...

***

Îíàçè óòðèí îòíîâî ñòàíàõà ðàíî, çà äà ïîñðåùíàò èçãðåâà. Ìîðåòî ñèÿåøå â ñðåáðèñòè îòáëÿñúöè. Ñëúíöåòî åäâà äîêîñâàøå âîäíàòà øèð, õîðèçîíòà è êàòî ïîäïëàøåíà ïòèöà ñå ñêðèâàøå çàä íàñòðúõíàëèòå îáëàöè. Âñåêè ìèã ùåøå äà çàâàëè.
-Íå òúãóâàé! - îòðîíè òîé - Îáåùàâàì òè, ÷å ùå èìàìå ìíîãî êðàñèâè ìèãîâå, íÿêîé äåí! Âñÿêî õóáàâî íåùî òðÿáâà äà ñâúðøè, çà äà äîéäå íà íåãîâî ìÿñòî äðóãî, îùå ïî-õóáàâî. Òàêàâà å ïðîñòàòà ëîãèêà íà æèâîòà.
Ìèõàèë ãîâîðåøå ñ ãëàñà íà áúäåùåòî. Ìèõàåëà ïîãëåäíà â î÷èòå ìó è òàì âèäÿ áåçêðàéíà òúãà è ïî÷óâñòâà áîëêàòà â ñúðöåòî ìó.
-Çàùî èçâåäíúæ ñå íàòúæè? - ïîïèòà ãî.
-Íå, íå ñúì òúæåí, êîãàòî ñúì ñ òåá íèêîãà íå òúãóâàì...Íèùî ìè íÿìà...
-Êàê òàêà íèùî òè íÿìà!? Öåëèÿò ñè æúëò êàòî âîñúê.
-Çíàåø! Òåçè íàøè ìèãîâå ñà îòêðàäíàòè îò ñúäáàòà! Æåíà ìè íèêîãà íÿìà äà ìè äàäå
-Çíàì!!! - ïðîçâó÷à íåééíèÿò ãëàñ êàòî îò òúìåí êëàäåíåö - Òàêàâà å ïðîñòàòà ëîãèêà íà æèâîòà!
 ãëàâàòà è çàãúðìÿ ìåëíèöà îò âúïðîñè.
-Ìèñëÿ, ÷å òîâà íå å âñè÷êî, Ìèõàèëå...Àç âèæäàì èñòèíàòà â î÷èòå òè...
-Êàêâî âèæäàø?
-Âèæäàì, ÷å ñòðàäàø! Èçîáùî íå ñè ñå èçëåêóâàë! Ìèñëÿ äîðè, ÷å èçîáùî íå ìè êàçâàø âñè÷êî, êîåòî òè êàçâàò ëåêàðèòå.
-Íèùî íå ìîãà äà òè êàæà...íè-ùî...
-Êàê? Íàëè ëåêàðèòå... - ãëàñúò è ñå ñòîïè íÿêúäå â ïðîñòðàíñòâîòî, à â óøèòå è çàøóìÿ ãîðåùàòà ðåêà íà êðúâòà.
-Ëåêàðèòå òîâà...Ëåêàðèòå îíîâà...Òå ñúùî íèùî íå ìîãàò äà ìè êàæàò...
-Êàê ñà ðàíèòå íà êðàêà òè? Ïðåâúðçâàø ñå ñàì. Àç íèùî íå âèæäàì. Òè íèùî íå êàçâàø...
-Íå áèâà äà ãëåäàø òîâà...
-Áîëè ëè?
Ñåïíàòà îò ñîáñòâåíèÿ ñè ãëàñ òÿ âïè ïîãëåä â ïðåâðúçêèòå. Êðàêúò ìó áåøå çàïî÷íàë äà ïîñèíÿâà.
-Áîëÿò...è ñå óãîëåìÿâàò. - ïðîøåïíà êàòî íà ñåáå ñè.
-Íî êàê? Íàëè ñå ïîäîáðÿâàøå? - Ïðåáëåäíÿëîòî è ëèöå ñå íàòúæè, à î÷èòå è ñå èçïúëíèõà ñ âëàãà. Áåøå ãîòîâà äà çàïëà÷å.
-Ìîæå äà ñå ñòèãíå è äî àìïóòàöèÿ... - ãëàñúò ìó òðåïåðåøå. - Îòêðèõà ìè è äèàáåò...
Ìúêà ñòèñíà ñúðöåòî íà Ìèõàåëà. Ïîãëåäíà â ïúñòðèòå ìó î÷è è òàì âèäÿ ñòðàäàíèå. Ïðåç ñëåäâàùàòà íîù Ìèõàèë âäèãíà òåìïåðàòóðà. Òðÿáâàøå äà ïîñòúïè ñïåøíî â áîëíèöà.
Îòïúòóâàõà çà Âàðíà... Òîé êàòåãîðè÷íî çàáðàíè íà Ìèõàåëà äà ãî ïðèäðóæàâà ïî íàòàòúê. Ïîìîëè ÿ äà íå ãî òúðñè.
-Êîãàòî îçäðàâåÿ ùå òè ñå îáàäÿ...
-Ìèõàèëå, ùå ñå ìîëÿ çà òåá! Îáè÷àì òå!
-Ìîëè ñå Ìèõàåëà, ìíîãî ñå ìîëè! Ìíî...ãî... ñå ìîëè!
Òîâà áÿõà è ïîñëåäíèòå ìó äóìè. Íå êàçà „Îáè÷àì òå!“. Íå êàçà „Ùå ñå âèäèì ïàê!“. Íå êàçà „Èñêàì çàâèíàãè äà áúäåì çàåäíî!“
Ïðåä êàòåäðàëàòà „Óñïåíèå Áîãîðîäè÷íî“ ñå ðàçäåëèõà è âñåêè âçå òàêñè çà ñâîÿ ñè àäðåñ. Òîé êúì êâàðòàë „Ãàëàòà“, òÿ êúì àâòîãàðàòà, ïîñëå îòïúòóâà ñ àâòîáóñ êúì ñâîåòî Áÿëî ãðàä÷å.


***

Åäâà ñåãà Ìèõàåëà ðàçáðà êàêâî îçíà÷àâàò èñòèíñêà ëþáîâ è ìúêà. Âðúùàøå ñå ó äîìà ñúñèïàíà îò òåæêèòå ñìåíè â øèâàøêîòî ïðåäïðèÿòèå, êúäåòî ðàáîòåøå, ïîðàäè ëèïñà íà äðóãà ðàáîòà. Âñÿêà íîù ïëà÷åøå è ñå ìîëåøå. Íåïðåñòàííî ìèñëåøå çà Ìèõàèë. ×óâñòâàøå ïðèñúñòâèåòî ìó ïî íÿêàêúâ ñòðàíåí íà÷èí. Áÿõà ñâúðçàíè îùå ïî-ñèëíî, îòêîëêîòî ïðåäè.
×óâñòâàøå ñå êàòî â íÿêàêâà ïåùåðà, îò êîÿòî íÿìà èçëèçàíå. Ïðåç òåçè äíè íà ñòðàøíà ñàìîòà íàó÷è êàêâî å áîëêà. Ñòåíåøå íàñúí â òúæíèòå ñè íîùè. Ïðåæèâÿ åñåíòà - áåøå êðàòêà. Ïðåìèíà è ïðåç áåëèòå óðàãàíè íà íîåìâðè. Ñïîìåíèòå ÿ ïðåñëåäâàõà. Îòïèâàøå íà ãëúòêè îò òàçè òúãà. Ñðåä âèõúðà íà çèìíèòå âèåëèöè ñå îïèòâàøå åäâà ëè íå äà ïðåìåñòè ïðîñòðàíñòâîòî, íî óâè, íàâðåä òèøèíà, ìúðòâèëî è ìðà÷íà áåçíàäåæíîñò. Çàâèâàøå ñå ïðåçãëàâà ñ ïëàùà íà íîùòà, ñúòâîðåí îò ïðîòèâîðå÷èâè ìèñëè è ÷óâàøå ðèòúìà íà âñåîòäàéíîòî ñè ñúðöå.
Îò Ìèõàèë íÿìàøå è íÿìàøå íèêàêâà âåñò. Ìèõàåëà íàèâíî ñè ïðåäñòàâÿøå, ÷å ñúñ ñèëíîòî ñè æåëàíèå ìîæå äà ìó èçïðàòè ñâîèòå åìîöèè. Âÿðâàøå âúâ âñåñèëèåòî íà òÿõíàòà ëþáîâ. Çàáëóæäàâàøå ñå, ÷å ðàçñòîÿíèåòî, âðåìåòî è ðàíèòå ñà ñàìî åäíî íåäîðàçóìåíèå. Î÷àêâàøå, ÷å ñèëàòà íà ìèñúëòà èì ùå ïðîäúëæè äà ñúáèðà òåõíèòå ÷óâñòâà...Òÿ ïðîäúëæàâàøå äà ëåòè ñ êðèëåòå, êîèòî Ìèõàèë áåøå ñêðîèë çà íåÿ, à òå áÿõà ñèëíè è ìîùíè...
Äóøèòå èì, êàêâî áÿõà? Òå ãè ïîòàïÿõà â áåçâðåìèåòî íà ñúçåðöàíèåòî. Öåëèÿò ñâÿò è öÿëàòà Âñåëåíà è Âå÷íèÿ æèâîò íå èì ëè áåøå äàäåí ïîñðåäñòâîì òåõíèòå äóøè? Òà íàëè íà òÿõ íå ìîæåøå íèêîé äà çàïîâÿäà èëè äà èì çàáðàíè äà áúäàò çàåäíî. Ìèõàåëà ñè ìèñëåøå, ÷å òå âèíàãè ùå áúäàò çàåäíî, çàùîòî çà òÿõ ïî íÿêÿêúâ íà÷èí íå âàæàõà çàêîíèòå íà ìàòåðèàëíèÿ ñâÿò! Íàëè âñåêè ìèã îò Âå÷íîñòòà áåøå çàêîäèðàí â òÿõíèòå äóøè, áåëÿçàí ñúñ ñòðàñò è ìàãèÿ?!

***

 åäíà ñíåæíà óòðèí, íà ïúðâè äåêåìâðè, îòèäå äî àïòåêàòà, çà äà ñè êóïè òåñò çà áðåìåííîñò...Ðåçóëòàòúò áåøå: äâå ÷åðâåíè ÷åðòè÷êè...
Òÿëîòî íà Ìèõàåëà ñå ïîäãîòâÿøå äà äàäå íîâ æèâîò!
Òÿ ïðîäúëæè äà êîïíåå ïî íåïîñòèæèìîòî, çàêëþ÷åíà â ïðîñòîðèòå íà âðåìåòî – âúðçàíà çà ïúïà íà Çåìÿòà è çà äóøàòà íà Âñåìèðà. Ïðîäúëæàâàøå äà ñè èçìèñëÿ ñâîáîäà, èçìèñëÿøå ñè ëþáîâ, èçìèñëÿøå ñè ùàñòèå, çà äà íàïðàâè ïîíîñèìè ñâîèòå íåâèäèìè ðàíè è ñâîÿ èçáîð.
Âúïðåêè òîâà æèâîòúò ïðîäúëæàâàøå äà êðà÷è ìóñêóëåñò è âñåñèëåí êàòî Áîã. Âñè÷êî îñòàíàëî áåøå åäíî áóðíî ìîðå, ñèíåâà è î÷àêâàíå çà „ìíîãî êðàñèâè ìèãîâå íÿêîé äåí“!


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 29.12.2020 @ 12:07:52 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Virginia

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 11:37:33 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðàíè" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

RE: Ðàíè
îò mariq-desislava íà 31.12.2020 @ 12:04:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Êðàñèâà ðàáîòà, ìíîãî íàäåæäà è áåçíàäåæäíîñò ñå áîðÿò òóê.{}