Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 761
ÕóËèòåðè: 1
Âñè÷êî: 762

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÂîàéîð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Heel

Òåëåñêîïúò, êîéòî ñè áå çàêóïèë Ðîñåí, âúðøåøå ÷óäåñíà ðàáîòà çà ðàçãëåæäàíå íà ãðàäà, ïëàíèíàòà è ëóíàòà. Íå áå îò íàé-ñêúïèòå, íî âñå ïàê èìàøå òðèíîãà, îñèãóðÿâàùà íóæíàòà ñòàáèëíîñò íà îáðàçèòå. Êàêâî ëè íå âèäÿ Ðîñåí îò òåðàñàòà ñè – êúëâà÷, êîéòî îáðàáîòâà êîðàòà íà äúðâî, íàìèðàùî ñå íà îêîëî ïåò êèëîìåòðà; áåëåçè îò ðúæäà ïî êóáåòî íà äàëå÷íà ñåëñêà öúðêâà; ëóííè êðàòåðè; òóðèñòè íà âúðõà íà ïëàíèíàòà. Èíòåðåñíî ìó áå – êàòî äåòå òîé áå ìå÷òàë äà èìà òàêàâà âåù. Îò ïîêóïêàòà âå÷å áå èçìèíàëà ñåäìèöà, íî òîé âñå îùå óñïÿâàøå äà íàìèðà ëþáîïèòíè îáåêòè. Ñêîðî òîâà çàíèìàíèå ùåøå äà ìó îìðúçíå, ìîæå áè.
Åäèí äåí òîé ñå çàãëåäà âúâ ôàñàäàòà íà ñãðàäàòà îò äðóãàòà ñòðàíà íà áóëåâàðäà. Ïîñòðîéêàòà áå íîâà, ñ ãîëåìè ïàíîðàìíè ïðîçîðöè. Ñêóêà. Òúêìî ñå êàíåøå äà îòìåñòè òåëåñêîïà è ïîãëåäúò ìó ñå ñïðÿ íà ïðîçîðåöà íà òðåòèÿ åòàæ. Çàâåñèòå áÿõà äðúïíàòè, òàêà ÷å ñòàÿòà ñå âèæäàøå ñúâñåì ÿñíî. Ñâåòëîçåëåíè ñòåíè, òúìíîêàôÿâà ñåêöèÿ, áèáëèîòåêà ñ ìíîãî êíèãè, ëåãëî, â êîåòî ëåæåøå ìëàäà æåíà.
Æåíàòà ïëà÷åøå, íåñúìíåíî. ×åñòî ïîòúðêâàøå î÷èòå ñè è ïðåõàïâàøå óñòíè. Ëèöåòî é áå êðàñèâî, íî áëåäî è èçìú÷åíî. Äúëãàòà é ÷åðíà êîñà áå ðàç÷îðëåíà. Íîñåøå òåñåí ïîòíèê, êîéòî ïîä÷åðòàâàøå ïðèÿòíèòå ôîðìè íà ãúðäèòå é. Ðàìåíåòå é áÿõà êðåõêè, ïî÷òè ìîìè÷åøêè. Çàâèâêàòà åäâà ïîêðèâàøå êîðåìà é. Æåíàòà òó ÿ ïðèäúðïâàøå íàãîðå, òó ÿ èçáóòâàøå íàäîëó. Äâèæåíèÿ, îò êîèòî ëúõàøå íåðâíîñò.
Ðîñåí îòìåñòè òåëåñêîïà. Íÿêàêâà ñè æåíà, êîÿòî íå å íå êåô, íèùî èíòåðåñíî. Íî äåñåòèíà ìèíóòè ïî-êúñíî, ñëåä êàòî ñè èçïè êàôåòî, íåùî ãî ïîäòèêíà îòíîâî äà íàñî÷è âíèìàíèåòî ñè êúì íåÿ.
Òÿ âå÷å íå ëååøå ñúëçè. Áå ñå âòîðà÷èëà â òàâàíà. Ðúöåòå é áÿõà ñâèòè â þìðóöè. Íàïðåæåíèå, ÷óäîâèùíî íàïðåæåíèå. Ïî åäíî âðåìå òÿ áðúêíà â øêàô÷åòî, èçâàæäàéêè îòòàì ëåêàðñòâà. Èçïè ãè.
„Çíà÷è å áîëíà – ïîìèñëè ñè òîé. – Å, ùå ñå îïðàâè.“ Ïðèáðà ñå â õîëà è ñè ïóñíà ôèëì. Èçãëåäà ãî äî ïîëîâèíàòà è ãî ñïðÿ. Èñêàøå ìó ñå äà ïðîâåðè êàê å æåíàòà.
Òÿ êàòî ÷å ëè ñå áå óíåñëà. Èçâåäíúæ ñå íàäèãíà íà ëàêòè, íåùî ÿ áå ñòðåñíàëî. Íî íå ñòàíà îò ëåãëîòî. Ñòðàííîòî é ïîâåäåíèå çàïî÷âàøå äà èçíåðâÿ Ðîñåí. Òîé ñè êàçà, ÷å òðÿáâà äà çàðåæå òîçè îáåêò. Íå ìó âëèçàøå â ðàáîòàòà çàùî æåíàòà ñòðàäà. À è íå áå ðåäíî äà íàäíè÷à â ÷óæäè àïàðòàìåíòè. Êàçà ñè, ÷å íå å âîàéîð, íî òàçè ìèñúë íå ãî óñïîêîè. Íàêðàÿ ïàäíà çäðà÷ è íàáëþäåíèåòî ñòàíà áåçïðåäìåòíî.
Ñëåäâàùèÿ äåí îáà÷å, ñëåä êàòî ñå ïðèáðà îò ðàáîòà, Ðîñåí ïàê íàñî÷è òåëåñêîïà êúì èçìú÷åíàòà ñúñåäêà. Ïðîñòî òðÿáâàøå äà ðàçáåðå êàêâî ñòàâà.
Æåíàòà íå áå ìðúäíàëà îò ëåãëîòî. Âñè÷êî áå êàòî ïðåäíèÿ äåí, ñàìî äåòî çàâèâêàòà áå îòìåòíàòà íàñòðàíè. Òàêà ñå èçÿñíè êúäå å ïðîáëåìúò.
Òÿ ÿâíî áå ïðåòúðïÿëà íÿêàêúâ èíöèäåíò, çàùîòî ëåâèÿò é êðàê áå â ãèïñ äî ñðåäàòà íà áåäðîòî, à äåñíèÿò áå ñ øèíà íà êîëÿíîòî.
Íà Ðîñåí ìó äîìú÷íÿ çà òàçè ïðèêîâàíà êúì ëåãëîòî ìëàäà äàìà. Çà÷óäè ñå êîëêî ëè õîðà ïî ñâåòà ñòðàäàò, çàòâîðåíè â àïàðòàìåíòèòå ñè. Íèêîé íå ãè âèæäàøå, íèòî ÷óâàøå. Åäíè ñå âúçñòàíîâÿâàõà, äðóãè – íå. Áÿõà çàòâîðåíè â ñâîÿ ñâÿò îò áîëêà è ñå áîðåõà âñÿêà ìèíóòà. Âåðîÿòíî ãîëÿìà ÷àñò îò òÿõ íå ïîëó÷àâàõà íóæíàòà ïîäêðåïà.
„Òðÿáâà äà ïðåñòàíà äà ÿ íàáëþäàâàì! – êàçà ñè òîé è çàâúðòÿ òåëåñêîïà íàñòðàíè. – Íå å ìîÿ ðàáîòà êàêâî ñòàâà ñ ÷óæäèòå õîðà.“ Èçòðàÿ äî ñëåäâàùèÿ äåí. Ïîäòèêúò äà ñëåäè ðàçâèòèåòî íà äðàìàòà áå íåóñòîèì.
Ïîÿâè ñå æåíà íà ñðåäíà âúçðàñò. Òÿ íàïàçàðóâà, òåãëè åäíà ïðàõîñìóêà÷êà, à íàêðàÿ òèêíà ïîäëîãà ïîä çàäíèêà íà ïîñòðàäàëàòà. Ðîñåí ñå ïî÷óâñòâà ãóçåí, ÷å ãëåäà òàêîâà íåùî. Èçëåçå íà ðàçõîäêà, çà äà ñå ïîðàçâåäðè. Íî ïîòèñêàùèòå îáðàçè íå èçëèçàõà îò ãëàâàòà ìó. Ïðåäñòàâè ñè êàêâî å ñåäìèöè íàðåä äà íå ìúðäàø îò ëåãëîòî, äà ïðàâèø âñè÷êî â íåãî.
Çàñòàðÿâàùàòà æåíà áå ãëåäà÷êà, íå ðîäíèíà, çàùîòî ñâúðøâàøå íåîáõîäèìîòî çà ÷àñ-äâà è ñè çàìèíàâàøå. Ïîñëå áîëíàòà ïðîñòî ëåæåøå è ñå îïèòâàøå äà èçáóòà íÿêàê ñè ìú÷èòåëíèòå ÷àñîâå. Õàïâàøå îñòàâåíèòå íà øêàô÷åòî ñóïè è ïðèïå÷åíè ôèëèè. Ñëåä êàòî ñè èçïèåøå õàï÷åòàòà, ñå ïîóñïîêîÿâàøå è íàìèðàøå ñèëè äà ÷åòå è äà ãëåäà òåëåâèçèÿ. Íî èìàøå è ìîìåíòè, â êîèòî áîëêèòå áÿõà óæàñÿâàùè. Òîãàâà òÿ ñå ñêîâàâàøå è çàáèâàøå ïîãëåä â òàâàíà. Ïîíÿêîãà ìúðäàøå íåðâíî ðúöå è ïëà÷åøå. „Íå áåøå ëè ðåäíî ÷îâåê â òàêîâà ñúñòîÿíèå äà áúäå ïðèáðàí â áîëíèöà?“ Ðîñåí âå÷å ñúæàëÿâàøå, ÷å å êóïèë òåëåñêîï.
Íå ìîæåøå äà ñå îòêàæå äà íàáëþäàâà, ïðîñòî íå ìîæåøå. Ñòàíà ñâèäåòåë è íà ñìåíÿíå íà ïàìïåðñè è íà ñòðîãî ãúë÷åíå – ãëåäà÷êàòà íå ñè ïîïëþâàøå. Ðîñåí òàêà è íå ðàçáðà êúäå å ñúãðåøèëà ìëàäàòà æåíà ñúñ ñ÷óïåíèòå êðàêà. „Ìîæå áè… Êàêâî ëè å ÷óæä ÷îâåê äà òè ñå êàðà, çàäåòî ñè ñå íàñðàë? Äàëè äà íå èçõâúðëÿ òåëåñêîïà? Íèùî íå ìîãà äà íàïðàâÿ ïî âúïðîñà, ñàìî ñå òîðìîçÿ èçëèøíî.“ Òàêèâà ìèñëè ñå âúðòÿõà â ãëàâàòà íà Ðîñåí.
Íà ñëåäâàùèÿ äåí ãëåäà÷êàòà ñè íàïðàâè òðóäà äà íàìåñòè â ïî-óäîáíî ïîëîæåíèå îáåçäâèæåíèòå êðàéíèöè íà ïîñòðàäàëàòà. Ãèïñèðàíèÿò êðàê ïîäïðÿ âúðõó âúçãëàâíèöè, à òîçè ñ øèíàòà ïîëîæè âúðõó òàáóðåòêà. Ðîñåí âèæäàøå íåðâíîòî ïîòðåïâàíå íà ñòúð÷àùèòå îò ïðåâðúçêàòà ïðúñòè. Ïîìèñëè ñè, ÷å òåçè êðàêà íÿêîãà ñà èçãëåæäàëè ñúáëàçíèòåëíî â îáóâêè ñ âèñîêè òîê÷åòà è ôèí ÷îðàïîãàùíèê.
Ïðè åäíî îáðúùàíå íàñòðàíè çà ñìÿíà ïàìïåðñà Ðîñåí çàáåëÿçà, ÷å êðúñòúò íà ìëàäàòà æåíà å ñòåãíàò â îðòîïåäè÷åí êîðñåò. Ìîæå áè çàòîâà òÿ íå ìîæåøå äà ïîëçâà èíâàëèäíà êîëè÷êà. Ëåæàíå, ëåæàíå, ëåæàíå. Öÿëà âå÷íîñò. Ðîñåí áå ñèãóðåí, ÷å àêî å íà íåéíî ìÿñòî, ùå ïîëóäåå. Êàçà ñè: „Èìà ìíîãî ïî-áîëíè îò íåÿ, óìèðàùè, ïèùÿùè îò áîëêà. Íå òðÿáâà äà ìè ïóêà. Òÿ íå ìè å íèêàêâà, âñå ïàê.“ Îñúçíà, ÷å àêî òÿ íå áå òîëêîâà ìëàäà è êðàñèâà, ùåøå äà å áåçðàçëè÷åí êúì ñòðàäàíèåòî é. Òà êîé îáðúùà âíèìàíèå íà áàáèòå è äÿäîâöèòå, êîèòî åäâà êðåòàò? Ãðîçíî, íî èñòèíà.
Òîé ïðîäúëæè äà âîàéîðñòâà. Âèæäàøå íå ñàìî ïîâðåäåíî òÿëî è èçìú÷åíà äóøà, íî è ïðèìàìëèâà ãîëîòà òóê-òàì, êîÿòî ïîðàæäàøå ïóëñèðàíå â ñëàáèíèòå ìó. Èñêàøå ìó ñå òàçè æåíà äà å çäðàâà è äà ìîæå äà ÿ ñïå÷åëè êàòî èíòèìíà ïðèÿòåëêà. Ïðåäñòàâÿøå ñè êàê òÿ êðà÷è íàïåðåíî ïî óëèöàòà, ñúáèðàéêè âúçõèòåíè ïîãëåäè. Íî äàëè òÿ ùåøå äà âúçâúðíå ñúâúðøåíñòâîòî ñè?
Ñåäìèöà ïî-êúñíî Ðîñåí âå÷å ïîçíàâàøå ïî÷òè âñè÷êè äåòàéëè îò ïîâåäåíèåòî íà òàçè æåíà. Ñú÷óâñòâèåòî ìó ñå çàñèëâàøå è ñå ïðèìåñâàøå ñ íåùî êàòî ïðèâúðçàíîñò. Òîé áúðçàøå äà ñå ïðèáåðå îò ðàáîòà è äà ñå ëåïíå çà òåëåñêîïà.
Åäíà äúæäîâíà âå÷åð âúçíèêíà ãîëÿìà íåïðèÿòíîñò. Æåíàòà ïîíå÷è äà îòïèå îò áóòèëêàòà ñ âîäà, êîÿòî áå îñòàâåíà íà øêàô÷åòî, íî ÿ èçòúðâà – òÿ ïàäíà äî ëåãëîòî. Æåíàòà ìúðìîðåøå è ñå òþõêàøå, èçãëåæäà áå æàäíà. Èçâúðíà ñå è ñå ïðåñåãíà íàäîëó. Äúëãî ñå ìú÷è äà äîñòèãíå áóòèëêàòà. Íå óñïÿ. Íàêðàÿ ñå ïðåäàäå è çàñòèíà ïî ãðúá ñ ìðà÷íî èçðàæåíèå íà ëèöåòî.
Ðîñåí ñå ïîòðåñå îò íåéíàòà áåçïîìîùíîñò. Ãîðåùî áå, à òÿ íÿìàøå äà ìîæå äà óòîëè æàæäàòà ñè äî îáÿä íà ñëåäâàùèÿ äåí, êîãàòî ùåøå äà äîéäå áîëíîãëåäà÷êàòà. Äàëè ùåøå äà èçâèêà íÿêîãî äà é ïîìîãíå? Íå, òÿ ÿâíî áå ðåøèëà äà òúðïè!
Ðîñåí íå ìîæà äà ïîíåñå òîâà. Àêî íå é ïîìîãíåøå, ùåøå äà ñå ÷óâñòâà êàòî ïðåñòúïíèê. Îòïðàâè ñå êúì àïàðòàìåíòà é. ×óäåøå ñå êàê òî÷íî äà ïîñòúïè.
Êà÷è ñå íà òðåòèÿ åòàæ. Áå çàêëþ÷åíî, åñòåñòâåíî. Çâúííà ïðåäóïðåäèòåëíî íà çâúíåöà. Çàñèëè ñå è áëúñíà âðàòàòà. Ïðè òðåòèÿ îïèò òÿ ïîääàäå.
Æåíàòà ãî ãëåäàøå ñ îêîêîðåíè îò ñòðàõ î÷è. Áå ñå ïîäïðÿëà íà ëàêòè, ñÿêàø â îïèò äà ñòàíå. Îòáëèçî èçãëåæäàøå îùå ïî-êðåõêà è áåçïîìîùíà.
– Íå ñå ñòðàõóâàéòå, äîéäîõ äà âè ïîìîãíà. Ñúæàëÿâàì, ÷å íàõëóõ òàêà – èçìúðìîðè Ðîñåí. Âäèãíà áóòèëêàòà îò ïîäà è é ÿ ïîäàäå. – Åòî, ïèéíåòå. Ùå ñå ïîãðèæà âðàòàòà äà áúäå ðåìîíòèðàíà.
Æåíàòà ñå ïîêîëåáà, èçãëåäà ãî ïîäîçðèòåëíî. Íî ïè, çàùîòî áå æàäíà.
– Âèå êîé ñòå è êàê ðàçáðàõòå, ÷å àç…
Èç÷åðâåí äî óøè, Ðîñåí îòâúðíà:
– Íÿìà çíà÷åíèå. Èìàòå ëè íóæäà îò äðóãî?
– Íå – îòâúðíà òÿ è ïîòúðêà ãèïñèðàíîòî ñè êîëÿíî. Ïðåâðúçêàòà èçãëåæäàøå ñìàçâàùî òåæêà. Äðóãèÿò êðàê, øèíèðàíèÿò, áå ïîêðèò ñ ìíîæåñòâî áåëåçè. Ïåòàòà íà ñòúïàëîòî ñå áå çàïúíàëà â òàáëàòà íà ëåãëîòî è ïîòðåïåðâàøå.
– Äîáðå, òîãàâà âè îñòàâÿì äà ñè ïî÷èâàòå.
Òàêà ñå ðàçäåëèõà.
Íà ñëåäâàùèÿ äåí Ðîñåí íÿêàê ñè óñïÿ äà ñå ïðåñòðàøè äà ïîãëåäíå ïðåç òåëåñêîïà. Ñ æåíàòà êàòî ÷å ëè âñè÷êî áå íàðåä. Ãëåäà÷êàòà áå èçïúëíèëà çàäúëæåíèÿòà ñè. Åäèíñòâåíàòà ðàçëèêà â ñðàâíåíèå ñ ïðåäõîäíèòå äíè áå, ÷å Æåíàòà ïîãëåæäàøå íåðâíî êúì ïðîçîðåöà. Çíàåøå, ÷å áèâà íàáëþäàâàíà. Íà íÿêîëêî ïúòè ñå óñìèõíà è âäèãíà ïàëåö. À ìîæåøå äà ìó å ñúðäèòà, äà èçâèêà ïîëèöèÿ äîðè. Òîé èçïèòà îãðîìíî îáëåê÷åíèå. Ïðèáðà òåëåñêîïà â êàøîí è ãî èçõâúðëè íà áîêëóêà. Îêîí÷àòåëíî áå ñëîæèë êðàé íà íàáëþäåíèåòî.  ñúðöåòî ìó ïúðõàøå íàäåæäà, ÷å òàçè îñîáåíà âðúçêà ùå çàêðåïíå.
Ïîñëå â ïîùåíñêàòà ìó êóòèÿ ñå ïîÿâè ïèñìî. Â íåãî ïèøåøå:
„Êàçâàì ñå Äåíèöà. Èçïðàùàì òîâà ñúîáùåíèå ÷ðåç áîëíîãëåäà÷êàòà ñè. Äîñåòèõìå ñå êîé ñòå è êàê ñå ðàçáðàëè çà ïðîáëåìà ìè. Áëàãîäàðÿ. Áåç âàñ ùÿõ äà ïðåêàðàì ìú÷èòåëíà íîù, çàùîòî ñå áÿõ îáåçâîäíèëà. Íå âè ñå ñúðäÿ çà âîàéîðñòâîòî. Ïîñòúïèõòå ñìåëî è áëàãîðîäíî. Áèõ æåëàëà äà âè ñå ðåâàíøèðàì. Ùå âè âúðíà â òðîåí ðàçìåð ïàðèòå, êîèòî ñòå äàëè çà ïîïðàâêàòà íà âõîäíàòà âðàòà. Âñúùíîñò ùå ïëàòè ñúïðóãúò ìè. Òîé îòèäå äà ðàáîòè êàòî õàìàëèí â Íîðâåãèÿ, çà äà ìîæå äà ïëàòè ðàçõîäèòå ïî ëå÷åíèåòî ìè. Íå ñå ïðèòåñíÿâàéòå çà ìåí è íå ìå ñëåäåòå. Âå÷å ñå ÷óâñòâàì ìíîãî ïî-äîáðå. Áúäåòå çäðàâ!“


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 27.12.2020 @ 11:18:41 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Heel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ðèìè ñ ..èâ
àâòîð: LeoBedrosian
544 ÷åòåíèÿ | îöåíêà 5

ïîêàçâàíèÿ 46957
îò 50000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Âîàéîð" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.