Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 701
ХуЛитери: 2
Всичко: 703

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Mitko19

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНебесен дрифт
раздел: Други ...
автор: esperanca

Нуждата да отвеждам живота преднамерено извън контрол, чрез овладяно хлъзване, носене по ръба на риска се състои от от три етапа: поднасяне, слипване/slip – англ.език/ извън рамките на ежедневието, балансиране по острието на рисковата ситуация и излизане от нея.
Движението се осъществява при поддържане на висока и постоянна скорост, повишено внимание, пълна концентрация чрез пренавиване на обстоятелства, време и възможности , довеждайки до загуба на сигурност отвъд премерения риск, напречно на физичните закони, под влиянието на собствената тежест и инерционен момент, за да уцеля правилния ъгъл, който гарантира оцеляване.
Началото на Рождественски пост. След църковната служба се качвам при ретранслатора, на покрива над града, както наричам мястото. Подмамена от лилавите съцветия на есенните минзухари, чиито чашки с тичинков прашец са пълни с лъчисто ноемврийско слънце, решавам да прекося пряко хълма Стратеш и да се спусна над Крали Марков калпак до Римския път, по който да се върна в града.
Потънала в мисли за скорост, път, време и алгоритми на оцеляване, се чувствам на защитено и сигурно под косите лъчи, които по обяд топлят и неусетно се озовавам в плен на драките по платото на отдалечено място, до което не съм стигала. Обръщам се, зад мен, в далечината се вижда познатия ориентир на кулата от ретранслатора, а в дъното на скалите под мен, криволичи пътеката, която следва извивките на живописните меандри по река Осъм. Ако успея да се спусна до нея, ще ме отведе на отсрещния бряг до мястото, където лятото плажувам. Трябва само да преодолея отвесите на скалите. Поглеждам се – с градски боти и ...дамска чанта на рамото, достатъчно несигурно за хлъзгавите камъни, по чийто мъх от северната страна все още просветва неизпарената роса. Правя няколко дълги обхода на изток и запад, които завършват в гъсти храсталаци, въоръжени с наточени шипки като шпаги, които ме възпрепятстват да се спусна. В ниските туфи два пъти налитам на див заек и лисица. При неочакваните срещи се разбягваме в противоположни посоки, без да разбера кой е по –уплашен, аз или те, но тактиката първо бягаш, после мислиш, се оказва спасителна за всички видове. След студеното и мъгливо утро, слънчицето кокори усмихнатите си очета, опулено в мен и се чуди на нелепия ми градски вид в пущинака. Хубаво е, че тук няма да дойде никой, за да ме види и да се удиви на акъла ми. Топличко. Добре, че е ноември, защото съм се набутала в леговището на змиите. През лятото тук е участък с повишен риск.
След като доволно се надирам в драките, оставям кичури коси в трънките, а на няколко пъти пуснам кръв, решавам да крача перпендикулярно докато стигна до ръба на скалите, оттам ще следвам ръба, докато открия възможно за спускане място. За миг се чувствам действително изгубена. Изгубването е необходимото условие, за да се намериш истински. Човек няма как да знае точно кой е, ако постоянно е уверен за мястото, на което се намира.
Поради прегорялата трева, отдалеч виждам боядисаните в синьо метални халки, от които катерачите спускат осигурителните въжета на скалата Крали Марков калпак. Въпреки отсъствието на страх, чувствам облекчение. Лицето ми запечатва усмивка, с която се провирам, спускайки се по камънаците до Римския път.

Нормата за достатъчно е отвъд живота. Опасението, че всичко, което мога да получа ми е познато и не стига, ме отвежда отвъд сцеплението на съвместимите с живота условия.
Успешният дрифт се характеризира със задържането възможно най-дълго на задните гуми посредством спирачка при високи обороти и постоянна скорост. При автомобилите. При мен, фабрично, спирачната система липсва.Както при всяко състезание ми предстоят две сесии – квалификационна и финална. Удоволствието от квалификациите дано се окаже успешна подготовка за финала.
Контролираната лудост е техника на живот, при натури, чиято физиология поддържа високи нива на адреналин. Дрифтът е умишлено извеждане на живота извън контрол, което води до загуба на сцепление между обстоятелства, възможности и време. Латералното движение, при повече от едно неизвестни условия разчита единствено на собствената тежест и инерционния момент. Движението на ръба на контрола при най-малката грешка ще изведе живота извън края на траекторията по така наречените “clipping points”, които го гарантират.
В живота, както и при състезание, публиката определя стила на изпълнение както и степента на зрелищност.
Дрифтът е изкуство и висша форма на умения в един изключителен спектакъл, на границата на физичните закони, наречен живот.
Липсата е най-трайното присъствие.
По Римският път срещам хора. Не мога да свикна, че ме спират, за да обяснявам защо съм без аляския маламут. Болка са разходките без него по нашите места. Затова търся далечни участъци, за да не се спъвам по спомените.
Добро начало на Рождественския пост. Имам четиридесет дни за усвояване на дрифт техники.
После. Ще видим.

/Под чертата дрифт техники. Внимание! Не използвайте неподготвени в домашни условия!/:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Braking Drift (дрифт със спирачка) - при движение с висока скорост, преди влизане в завой се натиска спирачка, което пренася тежест към предния мост и олекотява задната част, което води до загуба на сцепление. След това се балансира с волана и педала на газта.
- Choku-Dori (дрифт с "люлеене") - задната част на автомобила се "люлее" напред и назад (подобно на махало), спрямо оста на движение.
- Clutch Kick ("удар" със съединителя) - педалът на съединителя се натиска точно преди завоя или вътре в него, след което рязко се пуска, което води до мигновен прилив на мощност към двигателните колела и те губят сцепление.
- Handbrake Drift (дрифт с ръчна спирачка) - ръчната спирачка се ползва за блокиране на задните колела, нарушавайки слайда и довеждайки до приплъзване.
- Heel Toe Shifting (превключване с пръсти и пета) - изключително майсторска техника на превключване на предавките с натискане на спирачката само с пръстите на десния крак, докато с петата се натиска газта! Това прави смяната на предавки по-гладка и позволява съсредоточаването върху управлението и работата със съединителя.
- Kansei Drift (освобождаване на газта) - при влизане с висока скорост в завой, газта се пуска рязко, което води до пренос на тегло към предната ос, олекотявайки задницата (тя губи сцепление).
- Power Over (излишък от мощност) - предпочитана техника при по-мощните автомобили. При влизане в завой, газта се натиска докрай, което води до изблик на мощност към двигателните колела и те губят сцепление (често се случва и неволно).
- Shift Drift Lock (дрифт с понижаване на предавката) - когато преди завоя или в него, превключите на по-ниска предавка, което води до прилив на въртящ момент (по-високи обороти) към двигателните колела и приплъзване.
- Manji (т.нар. "арабски дрифт") - демонстрационна техника, при която водачът "заклаща" автомобилът от едната страна на пътното платно до другата.


Публикувано от Administrator на 15.11.2020 @ 17:38:21 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   esperanca

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 28717
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Небесен дрифт" | Вход | 2 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Небесен дрифт
от mitkoeapostolov на 16.11.2020 @ 07:36:42
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересна комбинация на наглед несъвместими теми - вяра, духовност и автомобилизъм. Лично аз се закачих за следните моменти - not all who wander are lost, някои от дрифт техниките. Лично аз съм се плъзгал по ръба, за който говориш, но да призная съм падал и то тежко, така че наистина тези техники не са за всеки.


Re: Небесен дрифт
от Markoni55 на 16.11.2020 @ 22:13:49
(Профил | Изпрати бележка)
впечатляващо!