Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 559
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 565

Îíëàéí ñåãà:
:: Marisiema
:: Heel
:: Albatros
:: Mitko19
:: pastirka
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà33
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: kokolinna

Ãëàâà XXXIV

Îðëèí áåøå ñåäíàë íà áîðäþðà, èçïúíàë êðàêà è íàâåë ãëàâà. Ñàì ñúñ ñîáñòâåíèòå ñè ìèñëè, êîèòî â äèàëîã âîäåøå ñ íîùòà. Òàì- â çàäíàòà ÷àñò íà áîëíèöàòà, äî êîôèòå çà áîêëóê. Òðàêàøå ðàâíîìåðíî ñ ïåòè ïî çåìÿòà. Òåæêî ìó áåøå. Òðóäíî ìó áåøå... çàùîòî ÿ îáè÷àøå.
À áåøå ÷îâåê íà çàêîíà... È íà êàêâî âñúùíîñò ÿ îáðè÷àøå?... „Çàùî, áå, Îðëèíå, êîðàâà ãëàâî̀? Êàê ñè ïîçâîëè äà çàëèòíåø? Êàê ñè ïîçâîëè äà õëúòíåø? È çàùî? Çà äà õëúöíåø ñåãà? Èëè ïîñëå? Êîãà?...“ Òàêà ïðåëèòàõà ìèñëèòå, â ìîìåíòè íåäîèçêàçàíè ïîëóãëàñíî...
Íå÷èè âèêîâå ãî èçêàðàõà îò ñîáñòâåíèÿ ìó ñïîð. Íî òîé ðàçïîçíà ãëàñà â êðÿñúöèòå. Íåùî ãî æåãíà è ïîëåòÿ â ïîñîêàòà èì. Íåùî âúòðå â íåãî çàïàðè... È ñå çàïàëè. Òè÷àøå. Òè÷àøå ìíîãî áúðçî. È çàä çàâîÿ ãî âèäÿ- êàê áÿãà è ñå ïðèçåìè íà êîëåíåòå ñè. Çàáëúñêà ïî çåìÿòà.  ñèëàòà ñè, ðàçêúðâè è ðúöåòå ñè. Çàùîòî íàðàíåíî áåøå ñúðöåòî.
- Ñëàâè, êàêâî ñòàâà? Êàêâî èìà?- õâàíà ãî Îðëèí çà ðàìåíåòå è ãî ðàçòðåñå.
-Äàíè÷êà, ïîëèöàé!- ñúëçèòå ìó íàïèðàõà, íî íå ìîæåõà äà èçëÿçàò- Ïàê íè ÿ âçåõà! Òîé ÿ îòêðàäíà â íîùòà! Îòíå íè ÿ!
- Íî êàê? Êîãà?... çàäúõà ñå Îðëèí.
- ß òàêà! Ñåãà!... Ïðåäè ìàëêî!- êðåùåøå Ñëàâè.
- Êàêâî ñòàíà? Êàêâî ñå å ñëó÷èëî?- äîêòîð Òèõîìèðîâ ñúùî áåøå ñëÿçúë, à è Ñëàâè äîñòàòú÷íî ïðèâëå÷å âíèìàíèåòî ìó, ìàëêî ïî-ðàíî. È ñåãà ñòúð÷åøå íàä òÿõ.
- Êúäå ÿ îòúðâà, áå äîêòîðå?- íàäèãíà ñå êàòåðà÷úò- Ñ òåáå áåøå òÿ, íàëè? Òè ÿ òúðñåøå, òè ÿ ãîíåøå! Ùî, áå, äîêòîðå?
- Ñëàâè, êðîòêî!- íàìåñè ñå Îðëèí.
- Êðîòêîîî?- ñ èðîíè÷íà çëîáà ìó âúðíà òîé- Ùî? Òè êðîòúê ëè ñè? Èëè ïúê ñïîêîåí? Òúé ëè å, ïîëèöàé? Ùîòî àç áÿõ òàì... Íà ïðîçîðåöà. È ïåïåëòà íà öèãàðàòà íÿìàøå âðåìå äà ïàäíå, êîãàòî âå÷å õâúð÷àõ äà ãî ãîíÿ. Íî òîé èç÷åçíà. Ñêðè ñå â ìð÷îâàòà*, ìíîãî ïðåäè äîðè äà ñè ïîìèñëÿ, ÷å ùå ãî ñòèãíà. Êàòî ñÿíêà ñå ïðèáëèæè çàä íåÿ è íåùî ïðîáëÿñíà. Òÿ íå èçäàäå è çâóê!- òóê... ñúëçèòå ïîòåêîõà.
- Àç äîéäîõ... çàïî÷íà Ñâåòëèí- Àç ÿ òúðñåõ, çà äà ѝ êàæà...
- Øøøø!- íà ìîìåíòà ãî ïðåêúñíà Îðëèí, áåç äà ìó äàäå øàíñ äà ïðîäúëæè, êàòî ðàçïúíà ðúêà ïðåä ëèöåòî ìó, áåç äîðè äà ãî ïîãëåäíå. Õâàíà Ñëàâè çà ðúêàòà è ãî çàâúðòÿ êúì ñåáå ñè- Ñëóøàé ìå ñåãà, ìîì÷å! ×óé ìå ìíîãî äîáðå!- ñ ãëàñ òîëêîâà äúëáîê, ñÿêàø íåãîâ íå áåøå- Òÿ å æèâà! Íå ñå îñòàâÿé íà áóéñòâàòà íà ìëàäîñòòà ñè! Äàíèêà å æèâà è íèå ùå ÿ íàìåðèì! Äàíèêà å ñèëíà! Íèêîãà íå ãî çàáðàâÿé! Âÿðâàé â íåÿ! Òè äúðæèø íà íåÿ! Àç... äúðæà íà íåÿ!- ìåæäó î÷èòå èì ñÿêàø òå÷åøå òîê, ñèíèÿò îêåàí ðàçáèâàøå âúëíèòå ñè â ñêàëèòå íà çåëåíàòà ïëàíèíà- È çíàåø, ÷å òÿ èìà ïî-äîáúð øàíñ, àêî ñìå äâàìàòà! Òúé, ÷å... Óêðîòè ñå... Ñúáåðè ñå... È åëà ñ ìåí!- è ãî ïóñíà, íî ðúêàòà ìó îñòàíà ñðåùó íåãî. Ñëàâè çàñèëè ñâîÿòà è ãè ñúáðà â çäðàâ þìðóê. Äðóãàòà øåïà ïðîêàðà ïðåç ëèöåòî ñè. Îáúðíàõà ñå è òðúãíàõà.
À òàì... íà âõîäà... Âðàòèòå íà ñïåøíîòî ñå îòâàðÿõà è çàòâàðÿõà- ìîíîòîííî è áåçìúëâíî. À Õðèñòî è Áîðÿíà íàáëþäàâàõà ñöåíàòà, ðàçèãðàëà ñå ïðåä òÿõ.  òîçè ìîìåíò íà íåÿ ñèëíî ѝ ñå èñêàøå îòíîâî äà ìîæå äà ñå ðàçêðåùè íà îíîâà ìîìè÷å, êîåòî... Ñïàñè æèâîòà íà äúùåðÿ ѝ...
Ñíåæàíà, Ïëàìåí è Èðèíà âå÷åðÿõà â àáñîëþòíà òèøèíà. Íàïðàâî ìîæåøå äà ñå ðåæå ñ íîæ. Òðóäíî ïðåãëúùàõà. Äîðè èì ñå âðúùàøå. Õðàíàòà, ïðÿñíî ïðèòîïëåíà íà ìèêðîâúëíîâàòà, âëèçàøå êàòî áóöè ëåä â ãúðëàòà èì. Âñåêè áå êàòî íàêàçàí â ìúë÷àíèåòî íà âèíàòà ñè. Íî òîãàâà ìàëêèÿò ñå ïîäàäå îò âðàòàòà.
- Òîíè?- èçâèêà Ñíåæàíà- Çàùî íå ñè â ëåãëîòî, ìèëè÷úê?
- Íå ìîãà äà çàñïÿ, ìàìî! Íàâúí çàâàëÿ è ìíîãî ìè òðîïà íà ïðîçîðåöà. À è... ñïðÿ ñå.
- Êàêâî èìà, ìîì÷åòî ìè?
- Íÿêîé ìå ãëåäà, ìàìî! Íàäíè÷à ïðåç ïðîçîðåöà è êîãàòî ñå îáúðíà, òîé ñå ñêðèâà.
- Ñèãóðíî ñè ñúíóâàë, Òîíè!- ñèëíî ãî ïðåãúðíà òÿ è ãî öåëóíà ïî ÷åëîòî.
- Íå, áå, ìàìî... Íå ñúì!
- Õåé, ïðèÿòåë?- îáàäè ñå Ïëàìåí- Èñêàø ëè äà äîéäà ñ òåáå? Äâàìàòà ùå ìó âèäèì ñìåòêàòà íà òâîÿ äîñàäíèê! Êàêâî ùå êàæåø?- è ìó ïîäàäå ðúêà. Ìàëêèÿ íå ñå ïîêîëåáà, õâàíà ãî è òðúãíà ñ íåãî.  òîçè ìîìåíò íÿêîé ñå ðàçáëúñêà ïî âðàòàòà. Èðèíà ñå ñòðåñíà è áóòíà ÷èíèÿòà íà çåìÿòà. Òÿ ñå ñ÷óïè íà ïàð÷åòà. Ñíåæàíà îòèäå äà îòâîðè. Ñëàâè, Îðëèí è Àíäðåé ñòîÿõà îòïðåä êàòî ñòðàæàðè, à äúæäúò ïðèäàâàøå çàñòðàøèòåëåí âèä íà ëèöàòà èì. Äîðè íå ïðèìèãâàõà.
- Ñòðàõèëîâ? Êàêâî ñòàâà?- ïîïèòà Ñíåæàíà.
- Îòèâàìå íà ëîâ, Àëåêñàíäðîâà!- òèõî è ñòóäåíî- ïðîíèçâàùî îòãîâîðè òîé. Òÿ èíñòèíêòèâíî ïðèòâîðè âõîäíàòà âðàòà çàä ãúðáà ñè.
- Äàíèêà?- ïðîøåïíà òÿ.
- Òÿ îòíîâî å ïëÿ÷êàòà, Ñíåæàíà!- íàìåñè ñå Àíäðåé.
- È íèå îòèâàìå äà õâàíåì îíèÿ èçâåðã! Ãàä íåùàñòíà! Ìàìèöàòà ìó!.... èçâèêà Ñëàâè ïðåç çúáè.
- Øøø! Ïî-òèõî, ìîëÿ òå! Äåòåòî ìè å òóê, ìàéêà ѝ è áðàò ѝ ñúùî!
- Áðàò?- èçíåíàäà ñå Àíäðåé.
- Íÿìàìå âðåìå çà òîâà!- êàçà Îðëèí.
- Ñúãëàñíà ñúì! Çíàåòå ëè êúäå å? Ñòðàõèëîâ?
- Çà ñúæàëåíèå íÿìàìå íè íàé-ìàëêà ïðåäñòàâà! Íî ïîäîçèðàì, ÷å ïîñîêàòà å Òðèãðàä. Íåêà èäåì äî óïðàâëåíèåòî, âå÷å ñúì äèãíàë ïî òðåâîãà äåæóðíèÿ. Ùå ãè îðãàíèçèðàìå, âçèìàìå îáîðóäâàíå è òðúãâàìå!
- Äîáðå! Äàé ìè äâå ìèíóòè!- è òðúøíà âðàòàòà ïðåä ëèöàòà èì, à òÿ ñå èçñòðåëÿ êúì ñòàÿòà. Âëåçå âúòðå, äîðè íå ñâåòíà ëàìïàòà.
- Íÿìà ÿ, íàëè?- ïðîøåïíà ãëàñ â òúìíèíàòà. Òÿ ñòîåøå â úãúëà, ñâèòà äî ëåãëîòî- Çà íåÿ òðúãâàòå...
- Èðèíà, íèå...
- Íåäåé! Íå ìè îáåùàâàé íèùî!- è ïîäàäå ëèöåòî ñè íà ñâåòëèíàòà íà ïðîçîðåöà, à ñåíêèòå íà êàïêèòå äúæä ñè èãðàåõà ñ íåãî è ïàäàõà íà òî÷íèòå ìåñòà- Íàìåðåòå ãî! Îòúðâåòå ÿ! Íàâúí çàïî÷íà äà ãúðìè... Æèâà èëè íå, èäè ÿ íàìåðè!.. „Ñíèìêèòå“ íà Ãîñïîä çàâèíàãè çàïå÷àòàõà ëèöåòî è îáðàçà ѝ âúâ „ôîòîëåíòàòà“ íà ïîëèöàéêàòà.
- Ïàçè äåòåòî ìè!- ïðîøåïíà Ñíåæàíà- Àç ùå äîâåäà òâîåòî!...

Âñè÷êè ñå êà÷èõà â êîëàòà è ïîäïàëèõà ãóìèòå. ×åòèðè ìèíóòè è áÿõà òàì- ïðåä óïðàâëåíèåòî. Çîðàòà ïðèèæäàøå íåóìîëèìî ñúñ çâåðñêè ñòóä. Îðëèí ðàçïðåäåëè íàáúðçî êîé êàêâî äà âçåìå îò ìîì÷åòàòà, êàçà íà Ñíåæàíà äà èçâàäè áðîíåæèëåòêèòå. Ïî òðåâîãà áÿõà âäèãíàòè âñè÷êè íàëè÷íè ïîëèöàè, ñ êîèòî ðàçïîëàãàõà.
Ñòðàõèëîâ ïîäðåäè ñëóæèòåëè íà çàêîíà â êðúã îêîëî íåãî, Àëåêñàíäðîâà, ßìóðëèéñêè, Ñëàâè è Àíäðåé. Äúæäúò- îùå ïî-ëåäåí, íåóìîëèìî ïðîäúëæàâàøå äà ñå èçëèâà âúðõó òÿõ.
- Çàïî÷âàì òàêà!- èçâèñè ãëàñ Îðëèí- Âå÷åðòà íå å íèêàê äîáðà, êîëåãè! Èç÷åçíà ÷îâåê! Èç÷åçíà ÷îâåê, íà êîãîòî ìíîãî ðàç÷èòàìå çà ïîìîù è ïîäêðåïà! Èìåííî òÿ èçâåäå ðàçñëåäâàíåòî äî òîçè ñè óñïåõ ñ äíåøíà äàòà! Òàçè æåíà õâúðëè äóøàòà è ñúðöåòî ñè çà òîâà òå äà îæèâåÿò... È òå îæèâÿõà! Íî... Ðåøåíèåòî íà ïîõèòèòåëÿ å äðóãî. Òîé...
- Íà÷àëíèê?- îáàäè ñå åäèí îò ïîëèöàèòå.
- Íå ñåãà, Íèêîëàåâ!- îñòðî ìó îòâúðíà òîé- Òîé ðåøè, ÷å öåíàòà òðÿáâà äà áúäå çàïëàòåíà îò íåÿ. Îòâëå÷å ÿ! È ñåãà âúçíàìåðÿâà äà ñè „ïîèãðàå“ ñ íåÿ æåñòîêî. À ìîæå áè è ñ íàñ.
- Íàèñòèíà!... Âàæíî å! Íà÷àëíèê!- îòíîâî ñå îáàäè ñúùèÿò ìëàä ïîëèöàé.
- Êàêâî?- òîçè ïúò Ñòðàõèëîâ èçêðåùÿ.
- Òîâà ïðèñòèãíà çà Âàñ ñúñ ñòàðøàòà ïðåäè ìàëêî ïîâå÷å îò äâà ÷àñà!- è ìó ïîäàäå åäèí ïëèê. Îðëèí ãî âçå. Áåøå ïîëó-ñìà÷êàí, à âúðõó íåãî åäâà ðàçáèðàåìî ïèøåøå: „Çà èíñïåêòîðà è èíñïåêòîðêàòà“. Òîé äîðè ãî ïîäàäå íà Ñíåæàíà, çà äà ãî ïðî÷åòå. Òÿ ãî îòâîðè è çà÷åòå:
„Òÿ å ñêðèòà äúëáîêî ïîä çåìÿòà. Òÿ å ñêðèòà â ïåùåðàòà, êîÿòî òîé èçêîïà. Èäåòå ó êúùàòà ìó. Íàäèãíåòå îí‘ÿ êàïàê îò çåìÿòà. Ñëåçòå â äóïêàòà. Òàì ̀äåòî èìà áóðêàíè ïúëíè ñ... ëàéíà îò âñÿêàêâè ðàñòèòåëíè è æèâîòèíñêè ãëóïîñòè, êà÷åíè âðúç ÷åòð‘è-ïåò ñêîâàíè äúñêè- áóòíåòå ãè. Çàä òÿõ èìà âðàòà. Âëåçòå. È èäåòå äî êðàÿ ѝ íà òàÿ ïúòåêà. Òÿ å òàì! Ïîñëåñ... êàêòî òàì ñå âèêàøå: Ùî äà ìè âÿðâàòå, ùå ïèòàòå?... Ùîò‘ àç ñúì âðàã íà Âàøèÿ âðàã!...“
- Çíà÷è âå÷å çíàåì êúäå å!- êàçà Àíäðåé- Ùå çâúííà íà íàøàòà äðóæèíà. È òÿõ ùå âäèãíåì íà êðàê. Íèå ïîçíàâàìå ìÿòîòî.
- Àõ, òîÿ óðóä íåùàñòåí!- èçñúñêà Ñëàâè- Êàê, áå? Êàê òè ñå ïîáðà â òèìáèðèöàòà* ìðúñíà òîëêî‘ çëîáà è ëîøîòèÿ?
- Ñëàâè!- îáúðíà ñå Îðëèí êúì íåãî- Âå÷å çíàåì êúäå å òÿ! Çíàåì êúäå å Äàíè!
- Òîÿ íå å èçêîïàë ïåùåðà, Îðëèíå! Êîïàë å òóíåë è å ñòèãíàë äî ãàëåðèÿ íà íÿêîÿ òàêàâà. È ìó å ïàñíàëà íà èçâðàòåíèÿ àêúë èäåàëíî!
- Íà÷àëî ëè å? Íà÷ëî å!- çàäàäå è ñè îòãîâîðè èðîíè÷íî ñàì íà âúïðîñà ïîëèöàÿ- Òðúãâàé!
- Âñè÷êè ïî êîëèòå!- èçâèêà îòíîâî òîé- Âèå äâàìöàòà- è ãè ïîñî÷è ñ Àíäðåé- ïðè ìåíå è Ñíåæàíà. Òðúíàõà... Âå÷å áåøå ñâåòëî...

Äàíèêà ïðèäúðïà ñ êðàêà èíòåðåñíîòî öâåòå. Ñòðàííî, íî òî ѝ íàïîìíÿøå íåùî. Êîãàòî âäèãíà ãëàâà, îòíîâî ôèêñèðà íîæà âúðõó ìàñàòà. Áåøå ãî îñòàâèë.  òîçè ìîìåíò, òîé áåøå ñ ãðúá êúì íåÿ è áúðêàøå â íÿêàêâà ÷àíòà. Òÿ ñè ïîçâîëè äà èçïîëçâà òåçè ñåêóíäè, çà äà ñå îãëåäà. Íà ïðúâ ïîãëåä ïðàçíî è ìðà÷íî ïðîñòðàíñòâî. È âëàæíî áåøå. Îñêúäíàòà ñâåòëèíà íå ѝ ïîçâîëÿâàøå äà âèäè ïî-äàëå÷å îò âúïðîñíàòà ìàñè÷êà. Åäíî çíàåøå ñúñ ñèãóðíîñò- áåøå â ïåùåðà.
- Çíàåø ëè.... ììì!- îáàäè ñå òÿ, íî òîé ÿ ñåêíà.
- Äîðè èìåòî ìè íå çíåø, íàëè?- ëåêî ïîâäèãíà î÷èëàòà ñè è ÷óêíà ñ íîêúò ïî íàíîñíèêà- Æàëêî, æàëêî íàèñòèíà. Èëè ïúê... ìíîãî äîáðå ñå ïðåñòðóâàø... Äàíèêà? Íî... Âñúùíîñò äîðè çàïî÷âàì äà âÿðâàì, ÷å òè íàèñòèíà íå ìå ïîìíèø, êîåòî... Êàê äà êàæà? Ìåêî êàçàíî íå ìè å ïðèÿòíî. Íî ïúê å è ïðåäèìñòâî.
- À çàùî íå ìå ïîãëåäíåø? Çàùî íå ìå ïîãëåäíåø è íàèñòèíà äà ìè ãî êàæåø?
- Äà òå ïîãëåäíà?- ñ èðîíèÿ êàçà òîé- Äîáðå! È ñå âòóðíà ñ ðÿç êúì íåÿ, êàòî ñå ïðèçåìè â êðàêàòà ѝ. Ñëîæè ðúöå íà áåäðàòà ѝ, òÿ ïîòðåïåðè- Âàðíà òè å ëþáèìà, íàëè? Ìîðåòî òå âëå÷å, à íå çíàåø çàùî? Íàèñòèíà ëè íå çíàåø?
- Àìè ïðèïîìíè ìè!- ñ êàòåãîðè÷íîñò ìó îòâúðíà òÿ.
- Èìàøå åäèí óíèâåðñèòåò... È åäèí ãîëÿàààì ìóõëüî â íåãî.
- Òè ëè?- ïðîâîêèðà ãî òÿ, à òîé ñå ðàçêàøëÿ êúðâàâî ðàçäðàçíåí.
- Ìîæå áè òðÿáâà äà òè îòãîâîðÿ ñ... „Äà“. Òÿ ãî ïîãëåäíà íåäîóìÿâàùî- Òðÿáâàøå ìè ñàìîëè÷íîñòòà!- çëîâåùî èçïúøêà òîé ñðåùó íåÿ- Òðÿáâàøå ìè, çàùîòî âå÷å òå áÿõ âèäÿë. À òè? Òè îáè÷àøå äà ïîìàãàø íà çàãóáåíÿöè è àç... òðÿáâàøå äà ñå ïðåâúðíà â òàêúâ! Íå áåøå òðóäíî äà óäàâÿ îí‘ÿ ìèøîê è äà ãî ïðàòÿ íà äúíîòî. Ïî-òðóäíîòî áåøå äà íàêàðàì õîðàòà äà ïîâÿðâàò, ÷å àç, ñúì òîé. È óñïÿõ... Ïîëèöàè, ëåêàðè, äîðè òè ìè ïîâÿðâà... Äàíèêà. Ñàìî åäèí ÷îâåê íå óñïÿõ íèêîãà äà èçëúæà!- è îòíîâî ïîâäèãíà î÷èëàòà ñè, ñÿêàø çà äà íàìåñòè ñòúêëåíàòà ïðåãðàäà ïî-äîáðå- Ìàéêà ìó! Íî ïúê çà òîâà ëåêàðèòå ìíîîîãî ìè ïîìîãíàõà!- ðàçõèëè ñå ìàçíî- Èçêàðàõà ÿ ëóäà!- âúòðåøíî Äàíèêà ñå òðåñåøå âå÷å îò îìðàçà êúì òîâà ñúùåñòâî ñðåùó íåÿ.
- Ùå ìè îòãîâîðèø ëè, èëè îùå ùå ìè ðàçêàçâàø ïðèêàçêè?- õëàäíî è ñ ÿä êàçà òÿ.
-  åäèí äåí îò òâîåòî áëèçêî ìèíàëî, òè äîéäå íà ïëàæà. Òîâà áè ñëåäâàëî äà ãî ïîìíèø. Ñ òåá èìàøå íÿêàêâî ìîì÷åíöå è âåðîÿòíî ìàéêà ìó. Ìàëêèÿò âèäèìî òè ñå âúçõèùàâàøå.
- Òè ñè áèë òàì?
- Âèíàãè!- ïëúòíî è çàïëàøèòåëíî îòãîâîðè òîé- Âèíàãè ñúì áèë äî òåá! Òîãàâà òè èçëåçå îò âîäàòà, àç òè ïîäàäîõ ðúêà è òè êàçàõ èìåòî ñè. Ïîïèòàõ çà òâîåòî, íî òè èçáÿãà. Îíàçè íîù ïðåä áîëíèöàòà, àç ïàê òè ïîäàäîõ ðúêàòà ñè, íî òè îòíîâî ìå îòõâúðëè, Äàíèêà, ìàêàð è òîçè ïúò äà ìè ñå ïðåäñòàâè.
- Ðàäî?- òèõî êàçà òÿ.
- Ðàäîîîîî! Ðàäîîîî! Ðàäîîîî!- ðàçêðåùÿ ñå òîé. Äîðè ñëþíêà èçëåçå îò óñòàòà ìó.
- Å, ùå òå ÷àêàì ëè îùå?- îòíîâî âêàðà ñèëà â ãëàñà ñè, ðàâíà íà ãíåâà ìó.
- Êàêâî êàçà? Èãðàåø ëè ñè ñ ìåí?- çàïî÷íà íåðâíî äà âúðòè ðúêàòà ñè, ñÿêàø ìó å ïðèøèòà, à íå å íåãîâà. Òîâà áåøå íåéíî ïðåäèìñòâî.
- Òè ñè èãðàåø ñ ìåí! Òîâà íå å èìåòî òè, íàëè... Ðàäî? Òîâà å èìåòî íà êëåòèÿ ãëóïàê, êîéòî ñè óáèë è ÷èéòî æèâîò ñè ïðèñâîèë. Íååå... ×îâåê êàòî òåá èìà ïî-îáèêíîâåíî èìå. Ñèãóðíî ñè ñå ñëèâàë ñ òúëïàòà, íàëè? Ðàäî îò êàêâî áåøå ñúêðàòåíî? Ðàäîñëàâ, ìîæå áè?
- Ðàäîìèð!- èçêðåùÿ îòíîâî òîé. Âå÷å òðåïåðåøå öåëèÿ.
- Äà! Òîâà å ñèëíî èìå... È îïðåäåëåíî- íå å òâîåòî! Ñëàá ÷îâåê íå íîñè òàêîâà èìå!- òóê òîé íå èçäúðæà è ÿ óäàðè ñèëíî ñ îïàêîòî íà ðúêàòà ñè. Óñòàòà ѝ ñå ðàçêúðâè. Òÿ ñå óñìèõíà- Öèãàíñêè øàìàð! Òîâà îïðåäåëåíî å îùå ïî-ìúæêî, íàëè? Ðàäî?- òîé ÿ óäàðè îòíîâî.
-Äîñòàòú÷íî! Ñëóøàõ òå ïðåäîñòàòú÷íî! Äîéäå âðåìå çà âòîðàòà èãëà! Å, ðàçáðà ëè êàêâî å òîâà? Ðàçáðà ëè êàêâî èìàø â êðàêàòà ñè?... è ãðàáíà ñïðèíöîâêàòà.

Òîçè ïúò Àíäðåé êàðàøå êîëàòà. Ñëàâè áåøå òâúðäå åìîöèîíàëåí- ñúùî êàòî Îðëèí. Ñíåæàíà ñå îïèòâàøå äà íàìàëè íàïðåæåíèåòî, êàòî âìúêíå íÿêîÿ óñïîêîèòåëíà äóìè÷êà, íî òàêà ñÿêàø íàæåæàâàøå îáñòàíîâêàòà ïîâå÷å.
- Ñåãà äà íå ìè ñå âòóðíåòå êàòî ãðèíãîâöè íàïðåä?- êàçà òÿ- Íå íèå òðÿáâà äà ïðàâèì ãëóïîñòè. Òðÿáâà äà ãî íàêàðàìå òîé äà ñãðåøè!
- È êàê ùå ñòàíå ò‘âà? Ùå ìó ðàçêàçâàø ïðèêàçêè?- èðîíèçèðà ÿ Ñëàâè.
- Äà, ùå ìó ïðî÷åòà ïðàâàòà!
- Ñòèãà ñòå ñå äæàâêàëè!- íàìåñè ñå Àíäðåé- Êàêâî ìèñëèòå çà áåëåæêàòà? Âðàã íà âàøèÿ âðàã?
- Òîâà ìîæå áè å òàêà!- áàâíî è ìîíîòîííî çàïî÷íà Îðëèí- Ìîèòå ñúìíåíèÿ ñà, ÷å òîâà å ÷îâåêúò, êîéòî ìó å ïîìàãàë. Òîâà å ÷îâåêúò, ñ êîãîòî ñà áèëè â êîìáèíà. Íî â î÷èòå íà íàñòîÿùèÿ ѝ ïîõèòèòåë- òîçè ÷îâåê å ñãðåøèë. Ñãðåøèë å òàêà, ÷å âåðîÿòíî å ïîñåãíàë è íà æèâîòà ìó, à òîâà... Òîâà ãî å íàïðàâèëî íåãîâ âðàã!- ïðèùðàêâàøå çàïàëêàòà òîé è âòðåí÷åíî ãëåäàøå ïëàìúêà. Âåðîÿòíî òúðñåøå îòãîâîð â íåãî.
- Òåîðèÿòà òè íå å íèêàê çà ïîäöåíÿâàíå!- êàçà Àíäðåé.
- Ðèñóíêàòà â ïëàíèíàòà? Íàëè, ïîëèöàé!- âìúêíà Ñëàâè.
- Íå å ïðàâåíà îò òîçè, íàðèñóâàë äðóãèòå îñåì!- äîâúðøè Ñíåæàíà.
-Òàêà å!- îòñå÷å Ñòðàõèëîâ- Òÿ áåøå èçäðàíà ñúñ çëîáà â çåìÿòà. Ñàì êàçà, ÷å òîâà å çíàê çà îòìúùåíèå, íàëè Ñëàâè? Èëè Àíäðåé?- íå ïîìíÿ êîé ãî êàçà, íî ïî âñè÷êî ëè÷è, ÷å å òî÷íî òàêà. È òîâà...
- Òîâà ãî ïðàâè ìíîãî îïàñåí!- êàçà Àëåêñàíäðîâà è çàåäíî ñ Îðëèí ïîãëåäàõà êúì Ñëàâè. Òîé ñòîåøå îòïðåä è íå ãè âèæäàøå. Íåãëàñíî ìèñúëòà èì áå åäíà è ñúùà... áëèçî âå÷å áåøå „íåãîâàòà“ êúùà...

- Ðàçïîçíà ëè öâåòåòî, Ïðèíöåñî?- ñ íåóêðîòåíà âñå îùå çëîáà ïîïèòà òîé è òðåïåðåùà ðúêà ñúñ ñòúð÷àùà èãëà.
- Ñèãóðíî òè ñè ìè ãî ïîêàçâàë?
- Òîâà å ïúðâîòî, êîåòî òè ïîäàðèõ! Âîñú÷íî öâåòå! Áåçóìíî êðàñèâî... êàòî òåá è îùå òîëêîâà îïàñíî- êàòî ìåí, êîéòî çíàì êàê äà èçïîëçâàì áåçöåííèòå ìó êà÷åñòâà!- è ðàçïúíà íàãëà óñìèâêà.
- Õîÿ!- ïî÷òè èçâèêà òÿ- Òîâà å èìåòî, äàäåíî îò íåãîâèÿ îòêðèâàòåë?
- Íî àç ñúì íåãîâèÿò ñúçäàòåë!- ðåæåùî êàçà òîé- Ñúçäàòåë íà ïðåêðàñíàòà ìó îòðîâà, êîÿòî â äîáàâêà ñ êàïêà åêñòðàêò îò ñíåæíî âîäîðàñëî, äàâà íàé-áåçöåííàòà íåðâíî-ïàðàëèòè÷íà äúëáîêî ïðîíèêâàùà ãàäîñò. Ñèëíî ðàçðåäåíà, òÿ áåøå â êðúâòà òè îíàçè íîù. Íå... Èçëúãàõ òå- òàì òå ïîäïå÷àòàõ ñ Âðàòèãàòà è âîäîðàñëîòî. Õì, âñå ïàê òðÿáâàøå äà èìàø ñëåäàòà íà ñåäåì...  ñëåäâàùàòà ñåêóíäà ëèöåòî ìó ñå ñìðà÷è, î÷èòå ñúùî ïîìúòíÿõà, ñÿêàø ïîñëåäâàëàòà ìèñúë, ãî òðîâåøå èñòèíñêè... È îíçè ìàëúê ïðîòèâåí ãëóïàê îáåçâðåäèõ ñ íåãî! À òàêà ìè ñå èñêàøå äà ãî óáèÿ! Íî ùåøå äà äîâåäå íåùàòà êúì ìåí! Çà òîâà ïúê ÷óäåñíî îòìúùåíèå, ñòàíà áðàò ìó! Ñîïîëèâèÿò ãàùíèê èìàøå ñðåùà ñ òåá òîãàâà. ×óäåñíî ñå âúçïîëçâàõ îò ïðèêðèòèåòî, êîåòî êîïåëåòî ìè áåøå îñèãóðèëî. Êàê òîÿ ìàëúê... äðèñëüî, òè âçå àêúëà, ïðåêðàñíèöå? Èçâàÿíîòî ìó òÿëî ëè ïðèâëå÷å î÷èòå òè, ñíàãàòà òè, à áåäíèÿò ìó ðå÷íèê ñâè è ñúðöåòî òè, êàê êàæè, ìèëà ìîÿ íåùàñòíèöå? Ñ êàêâî òîÿ ïèêëüî, òàÿ ìàëêà ãàä, å ïî-äîáúð îò ìåí, à? Êàæè ìè!- è èçäèøà íàæåæåíî â íåÿ.
- Ñ äóøàòà ñè!- òèõî è ðàâíî îòâúðíà òÿ, à òîâà ãî âáåñè îùå ïîâå÷å. Ïîñåãíà ñ ðúöå ïðèñâèòè êúì âðàòà ѝ, çåíèöàòà âå÷å ñå ãóáåøå â öâåòà íà èðèñà.
- Íå!- èçïúøêà òåæêî- Íå òàêà! Íå ñåãà! Íå îùå... Òè çàñëóæàâàø íåùî... íåùî ìíîãî ïî- äúëáîêî, ìíîãî ïî-æåñòîêî îò òîâà... Ëåêî ïðèòèñíà áóòàëîòî íà ñïðèíöîâêàòà, çà äà ñå óâåðè, ÷å âñè÷êî å íàðåä è îòðîâàòà ùå ïîòå÷å êàêòî è â êîãîòî òðÿáâà.
- Çàùî? Ñ êàêâî òîëêîâà òå íàðàíèõ?
- Çíàåø ëè êàêâî ìè ïðè÷èíÿâàøå âñåêè ïúò ñ ïîãëåäà ñè? À?- îòíîâî èçêðåùÿ òîé- Ñúñòðàäàíèå! Ñàìî ñ íåãî ãëåäàøå êúì ìåí ñ òåçè äúëáîêè è âëàæíè êàòî äúðâåñíà êîðà î÷è?- è ïðîêàðà ðúêàòà ñè ïî ëèöåòî ѝ, òÿ íå ïîìðúäíà- Íî òè... Íèòî âåäíúæ íå ìå ïîãëåäíà êàòî ìúæ! Íèêîãà íÿìàøå äà áúäåø... ìîÿ! À íå ìîæåõ äà ïîçâîëÿ òîâà. Òè áå ìîÿòà Êðàëèöà è íå ìîæåõ äà ñè ïîçâîëÿ äà ñå ãàâðÿ ñ ïëúòòà òè, òàêà êàêòî ñòàíà ñ òâîèòå... ïîäãëàñíè÷êè?- Äàíèêà èçïúíà âñÿêà æèëà ïî òÿëîòî ñè, à â òîçè ìîìåíò- âåðîÿòíî ìîæåøå è äà ïðîáèå äóïêà â çåìÿòà, àêî íàáèå êðàê â íåÿ- È òóê ñå íàìåñè òîé! Çíàåø ëè?... Èçïðàâè ñå è íàãëî ïîãëàäè áðàäè÷êàòà ñè- Áëèçíàöèòå ñà áåçöåííî ÷óäî íà æèâîòà. Äèâî ÿâëåíèå, îïëåëî çäðàâî êðúâòà. Íî îùå ïî-öåííî çà ìåí áå, ÷å òå èçîáùî íÿìàõà ïðåäñòàâà çà ñúùåñòâóâàíåòî íà äðóãèÿ. À òîâà îïðåäåëåíî ÿ ïðàâåøå ïî-ñëàáà. Åäíà ïèÿíñêà êðú÷ìà, åäíà ëåååêà ïî÷åðïêà, ìó áÿõà äîñòàòú÷íè, çà äà ñå íàâèå. À çà ðàçëèêà îò ìåí- òîé áå óáèâàë è ÷îâåê. Êàê äà íå å ñëàäêî îòìúùåíèå- áðàò, äà íàêàæå áðàò ñè?- è çàöúêà ñ óñòà.
- Òè ñè èçâðàòåí!- èçâèêà ìó òÿ.
- Èçâðàòåí? Íååå, Ïðèíöåñî! Àç ñúì îùåòåí! Çàùîòî îòíîâî òå ïîäöåíèõ. Áÿõ ðåøèë, ÷å ñè áèëà íåãîâà, ÷å ñè áèëà â îáÿòèÿòà íà- òóê ñå íàñèëè äà ãî êàæå- Ñëàâè- è ñå èçïëþ- áÿõ óáåäåí â òîâà. Ñèãóðåí áÿõ, ÷å ñè ñå ðàçëèâàëà â ðúöåòå ìó íå âåäíúæ... Íî ãðåøàõ...
- È êàêâî ñå îïèòâàø äà ìè êàæåø, Ðàäî?- áåøå ñå çàãëåäàë çàñòðàøèòåëíî íÿêúäå íàä íåÿ. Ñàêàø áåøå ãîòîâ äà ÿ íàðàíè, à òîâà âå÷å ÿ óïëàøè.
- ×å äîïóñíàõ ïúðâèÿò ìúæ â æèâîòà òè äà áúäå äðóã! È áëèçíàêúò íà ìîÿ íàé-ãîëÿì âðàã, òå íàïðàâè æåíà. Åäèí äîëåí ïðåñòúïíèê, åäíà ïðîïàäíàëà ãàä è ãíóñíà îòðåïêà, òå íàïðàâè æåíà... Íå ìîæåõ äà îñòàâÿ íåùàòà òàêà... È íîæúò â ðúöåòå ìè çàèãðà, òàêà êàêòî ñïðèíöîâêàòà ñåãà!- ðàçäðàíîòî ãúðëî ïàê ïðîãîâîðè è òîçè ïúò, òÿ ïîçíà ãëàñà. Îêîêîðè ñå, ïðåáëåäíÿ, ïîâäèãíà ѝ ñå, ïóëñúò ѝ ñå óñêîðè- Ãîðåùàòà òè êðúâ ñå ïëúçíà ïî ðúöåòå ìè, êîãàòî çàáèõ çà ïúðâè ïúò íîæà â ñúðöåòî òè. È çíàåø ëè? Õàðåñà ìè... È ãî ïîâòîðèõ... ïîòðåòèõ... çàáèâàõ ãî â òÿëîòî òè ìíîãîêðàòíî. Ïðåâúðíàõ òå â èãëåíèê, áåç èãëè- ñàìî ñ äóïêè... Îñòàíà ñàìî äà òå ñúáåðà ñ òâîÿòà ëþáèìà... ïåùåðà...
- À êàêâî ñòàíà ñ äðóãèÿ?- íàìåðè ñìåëîñò äà ãî ïðåêúñíå òÿ, ñëåä öÿëàòà ïîìèÿ îò æåñòîêîñò, êîÿòî ÷ó.
- Çàñòðåëÿõ ãî!- ïðîñòî ïîâäèãíà ðàìåíå è àáñîëþòíî ñïîêîéíî, îòãîâîðè òîé- Ãðúìíàõ ãî... È òîé ñå ïðåêàòóðè îò ñêàëàòà. Äàíèêà ïðèñâè ãëàâà êúì êîëåíåòå ñè. Îïèòâàøå ñå äà ïðåãëúòíå ÷óòîòî, à òîâà ñÿêàø íå áåøå âúçìîæíî ñåãà. À òîé ñè ãîâîðåøå âñå òàêà íåáðåæíî è íåñëîìèìî, çàãëåäàí íàïðåä â ïðîñòðàíñòâîòî- Áåëÿçàõ òå çà öÿë æèâîò. Õâúðëèõ òå â ïðîïàñòòà... Êàê îæèâÿ?- ïîïèòà òîé îòíîâî, âñå òàêà ìîíîòîííî, ïîíå îùå ïåò ìèíóòè- Ëèöåòî, áåëåãúò...
- Ðàäîîî?- ÷ó ñå ñÿêàø èçâúíçåìåí ãëàñ, êîéòî ñå ðàçëÿ êàòî êàäèôå â ïåùåðàòà. Êîé áåøå òîâà? Äðóã ëè âëåçå â „ñòàÿòà“? Êîé ïðåêúñíà òúé ïðîâîêàòèâíî òèøèíàòà? È ñÿêàø çàïàëè ïëàìúê â ïîãëåäà ìó? Êîé áåøå òîâà?... Àëà ãëàñúò... èäâàøå îò íåéíàòà óñòà. Òÿ èçâè øèÿòà ñè è çàâúðòÿ ãëàâàòà ñè êúì íåãî, êàòî ïàíòåðà èçâè êðúñòà ñè íàïðåä ñðåùó òÿëîòî ìó è ãî ïîãëåäíà ñ íàé- ïðåäèçâèêàòåëíèÿ è ñúáëàçíèòåëåí ïîãëåä, íà êîéòî áåøå ñïîñîáíà, à òîé? Îîî, êàêúâ áå òîé ñåãà? Ïðèíàäëåæåøå íà äðóãà æåíà. Ñÿêàø íå ïðèíàäëåæåøå íà ñâåòà... ïîíå íå íà íàñòîÿùèÿ... Íå áåøå íà òàçè, âúðçàíàòà, îòïóñíàòà, íåðâíà è ãíåâíà Äàíèêà, íåååå! Áåøå ñÿêàø æðèöà ïðîáóäèëà ñå â òÿëîòî ѝ- Ðàäîîî?- ïîâòîðè òîçè èçâúíçåìåí ãëàñ.
- Äààíèêààà?- ïîäîçðèòåëåí, íî ïîòðåñåíî ó÷óäåí îòâúðíà òîé.
- Êîÿ å òÿ? Òâîÿòà ïðèÿòåëêà? Îñòàâè ÿ!- è îáëèçà óñòíèòå ñè- Àç ñúì òóê ñåãà!- øåïíåøå ñ äÿâîëñêè ãëàñ.
- Äàíèêàà?- ñúâñåì ïîòðåñåí ïîâòîðè òîé.
- Ùîì òîëêîâà äúðæèø... òàêà ìå íàðè÷àé! Íåêà ñåãà áúäà òâîÿòà... Äàíèêà, ùî æåëàåø!- òîé ñå ïðèáëèæè äî íåÿ, à òÿ âïè óñòíè â íåãîâèòå. Íå ìó îñòàâè âúçäóõ, òîé ñå ðàçòðåñå- Ïîæåëàé ìå!- ïîãëåäíà ãî ïðåäèçâèêàòåëíî, ðúêàòà ìó ïóñíà ñïðèíöîâêàòà íà çåìÿòà- Îáëàäàé ìå!- òÿ ïðèïëúçíà ïðúñòè îò ñòîëà ïî çåìÿòà- Íåêà áúäà òâîÿòà Êðàëèöà!- êàêòî áåøå âúðçàíà, ïðèòèñíà ðàìåíå êúì íåãîâèòå è îòíîâî ãî öåëóíà. Òÿëîòî ìó ñå îòïóñíà- Íÿìà âòîðà êàòî ìåí!- Çàãóáè ñèëàòà ñè îò ïðåäè ìàëêî. Ñúñ çúáè òÿ ñâàëè î÷èëàòà ìó, êîèòî ñèëíî ñå áÿõà ïðèïîòèëè, à ïðúñòèòå ѝ ñãðàá÷èõà ñïðèíöîâêàòà- Íÿìà âòîðè êàòî òåá... Òè ñè... åäèíñòâåí!- òîé ñúâñåì ïðèìàëÿ.
- Èñêàø ëè äà çíàåø èìåòî ìè, Êðàëèöå?- ñ ïúðâà óâåðåíîñò íà ïðèòåæàíèå îò ïðå÷óïâàíå ïîïèòà òîé.
- Íà åäèíñòâåíèÿ?- ðàçëÿ ãëàñà ñè â óñòàòà ìó òÿ- Ðàçáèðà ñå! Öÿëàòà ñúì â... Ñëóõ...
- Ñòîèë!... Êàçâàì ñå Ñòîèë, Ïðåêðàñíèöå!
- Ñòîèë???

Êîëàòà ñïðÿ. Äðóãèòå ñúùî. Óãàñèõà ñâåòëèíèòå. Áàâíî çàïðèñòúïâàõà ïðåç äúæäîâíàòà ñòåíà. Îðëèí âëåçå ïúðâè â êúùàòà, ïîñëåäâàí îò Ñëàâè. Êàïàêà íà ïîäà, âå÷å áÿõà âèæäàëè- ëåñíî ñëÿçîõà äîëó. Îòíîâî îíàçè ñòðàííà ìèðèçìà. Çàïàëèõà ôåíåðèòå. Îãëåäàõà ñå. Âèäÿõà åòàæåðêàòà, ïîêðèòà ñ ÷åðãà, âêîïàíà â ñòåíàòà, íà êîÿòî íå îáúðíàõà äîñòàòú÷íî âíèìàíèå ïðåäèøíèÿ ïúò à ñåãà âèäÿõà è áóðêàíèòå... ïî-òî÷íî ñòúêëåíèöè ñ äîñòà çëîâåùî ñúäúðæàíèå.  ñåäåì îò òÿõ èìàøå è ÷àñò îò ìîìè÷åòàòà... Ïîçíàòà ÷àñò. Îñìàòà áåøå îòâîðåíà... Ñêîðî îòâîðåíà.  íåÿ èìàøå çàñúõíàëà êðúâ. À òàçè íà Îðëèí êèïíà ñåãà. Ñ êðàñúê ñúáîðè ñêîâàíèòå ðàôòîâå. Ãëóõà è òúìíà ïúòåêà, ñ àðîìàò íà ìóõúë, ãè ïðèêàíè êúì ñåáå ñè... È ãè ïðèå... È ãè ïîãúëíà...

- Ñòîèë???- ïîâòîðè òÿ- Ñòîèë êàçâàø?- òîé ñàìî ïîêëàùàøå ãëàâà, à òÿ ñâè ïðúñòè è ñèëíî ñòèñíà ñïðèíöîâêàòà.
- Òî÷íî òàêà, Ïðèíöåñî...
- Ïîçâîëè ìè ïðåãðúäêà... Â òîçè ñèëåí õâàò íà âúæåòàòà, ìîæåø ñàìî äà ïðîâðåø ãëàâà è äà ÿ îïðåø â ãúðäèòå ìè. Òîé ãî íàïðàâè. Òÿ ãî öåëóíà. È ñå âúçïîëçâà îò ìîìåíòà, êîéòî ѝ ïîçâîëÿâàøå äà âäèãíå ðúöåòå ñè ìàëêî- Ñòîèë?- ìúðòâåøêè ïîòðåòè èìåòî òÿ- ×óäåñíî ñå ðèìóâà... è èçêðåùÿ- Ñ èçãíèë!- è çàìàõíà ñúñ ñïðèíöîâêàòà êúì ãúðáà ìó... Íî íå óñïÿ äà ãî èçíåíàäà...
Èçòåãíà òÿëîòî ñè íàçàä, ïî÷òè ëåãíà ïî ãðúá è ñòèñíà ðúêàòà ѝ. Èçâè ÿ. Ïîãëåäíà ÿ è èçëÿ çëîáàòà ñè â íåÿ. Î÷åâèäíî áå ïîäãîòâåí çà ïîäîáåí õîä. Ïîâäèãíà ÿ öÿëàòà, êàêòî áåøå âúðõó íåãî è ñòîëúò ïîëó-îòãîðå ѝ è ÿ õâúðëè íàïðåä. Çàáúðñà óñòàòà ñè è ñå èçïðàâè.
- Ìèñëèø ñè, ÷å ñàìî òè ìîæåø äà èãðàåø èãðè÷êè ëè? Ñìÿòàø, ÷å ñúì òîëêîâà ëåñåí è ãëóïàâ, à? Ñìÿòàø, ÷å ìîæåø äà ìå ïðåìåòíåø ñ íÿêîëêî öåëóâêè è äèâ ïîãëåä? Çíàåø ëè, ÷å òî÷íî òîé òå èçäàäå îòíîâî?- êëåêíà äî íåÿ, çàáè óñòíè â íåéíèòå, êàòî íàïðàâî îòõàïà îò òÿõ è ñëåä òîâà ÿ çàøëåâè çâåðñêè- Áåëåãúò òè íå å ñëó÷àåí, Ïðåêðàñíà... Îùå ëè íå ñè ñïîìíÿø? Ùîì íå èñêàø äà áúäåø êðàñèâà ñàìî çà ìåí... Íÿìà äà áúäåø êðàñèâà çà íèêîãî!- è ïàê ÿ óäàðè.
- Ñëàáàê!- åäâà ïðîìúëâè òÿ.
- Êàêâî êàçà?
- Êàêâîòî ÷ó! Òè ñè åäèí ñëàáàê! Ñàìî òàêàâà æàëêà, íèùîæíà, ìàëêà, äðåáíè÷êà äóøèöà, êîÿòî íèêîé íèêîãà íå å îáè÷àë, ìîæå äà ñúáåðå çëîáàòà íà ñâåòà â ñåáå ñè. Ñàìî òàêúâ èçðîä, êîéòî ãî å ñòðàõ öÿë æèâîò äà áúäå ñåáå ñè, ìîæå äà íàðàíÿâà òàêà... Êàòî ñè èçìèñëÿ ðîëè, â êîèòî ñàì ìîæå äà áúäå êóêëîâîä, çàùîòî åäèíñòâåíî òàêà ùå èìà âëàñò. Óáèé ìå, íî àç íèêîãà íÿìà äà ñòàíà òâîÿ êóêëà íà êîíöè! Óáèé ìå! Íî ñ òîâà çàõâúðëÿø è ïîñòèæåíèÿòà ñè, íàëè?
- Ñâúðøè ëè?- åõèäíî è íàäìåííî êàçà òîé.
- Êàêâî?
- Ñâúðøè ëè?... Äà òå óáèÿ? Íååå!- è çàìåòíà êè÷óð îò êîñàòà ѝ âúðõó ëèöåòî ѝ- Ùå òå ïðåâúðíà â òîâà, êîåòî íå æåëàåø!- è ÿ îùèïà ïî áóçàòà- È Äàíèêà?... Òè ùå áúäåø ìîÿ êóêëà! Òè ùå ñòàíåø ìîå ïðèòåæàíèå. Òîâà å òâîåòî íàêàçàíèå,... Êðàëèöå!- è çàìàõíà ñ âñå ñèëà ñ èãëàòà êúì õúëáóêà ѝ.  ìèëèñåêóíäèòå, â êîèòî óñïÿ äà ÿ ïðîñëåäè, ñè ïîæåëà ñàìà íà ñåáå ñè „Óìðè!“, íî îñòàíà ñ øèðîêî îòâîðåíè î÷è. È òî÷íî êîãàòî ìåòàëúò ùåøå äà ïðîáîäå ïëúòòà, îñòðèåòî ïðîáëÿñíà â ãðúäòà ìó. Íîæúò ñå çàáè â ãúðáà ìó, à îñòðèåòî èçëåçå îòïðåä... È ñå õèëåøå... Òîçè... Çàä ãúðáà ìó. È ïîäïðÿ áðàäè÷êà â ðàìîòî ìó. Ñ ðÿç èçâàäè íîæà, òîé èçêâè÷à îò áîëêà.
- Åäèí äîëåí ïðåñòúïíèê, êàçâàø? Åäíà ïðîïàäíàëà ãàä? À?- èçêðåùÿ ïîõèòèòåëÿ- Àç ëè ñúì òîâà çà òåá... ïàðòíüîðå?- è âäèãíà ðúêàòà ñ íîæà íàãîðå.
- ßâîðå?- åäâà ïðîìúëâè Ñòîèë. À òîé çàáè íîæà îòíîâî â íåãî- òîçè ïúò â êîðåìà.
- Äà, Ðàäîìèðå? Ñåãà ñè ìå ñïîìíè, à? Ùå ìå çàõâúðëÿø êàòî êó÷å? Ùå ìå çàñòðåëÿø? Å, ïðèÿòåëþ!- èçñúñêà ñúñ çëîáà òîé- Òîçè ïúò íå ïîçíà!- òîé èçãóáè ñúçíàíèå, à ßâîð ñå îáúðíà êúì íåÿ.
- Òè íå çàñëóæàâàø òîâà, êîåòî òè ïðè÷èíèõ!- ñúùèòå íàïðúñêàíî-çåëåíè î÷è ñåãà ÿ èçïèâàõà- Íå çàñëóæàâàøå íèùî îò òîâà, êîåòî òè ñå ñëó÷è! Çà ñúæàëåíèå ãî ïîëó÷è... Àç ñúæàëÿâàì çà òîâà! Íèêîãà íå ùå ìè ïðîñòèø, à è íå òðÿáâà! Àç îòäàâíà ñúì ÷åðíî ïåòíî è çàãóáåíà êàóçà! Ïîâå÷å âðåìå ãîâîðÿ íà æàðãîí, çàùîòî ñúì ñè è ïðåñòúïíèê, íî â òåá âèäÿõ íåùî, êîåòî ïîæåëàõ... ïðîñòî êàòî ÷îâåê. Äúëãî äåáíàõ òîÿ íåùàñòíèê, ñ âñÿêà ñòúïêà, ñ êîÿòî ñëåäåøå òåá, íî òàêà àç òå è... îïîçíàõ! Òâîÿòà ñèëà ìå íàêàðà äà ñå ñòðàõóâàì îò òåá è ñòîðåíîòî! Òâîÿòà ñìåëîñò ìè äàäå êóðàæ äà òè ïîìîãíà è äà äàì åäèí íèùîæåí ðåâàíø çà íàíåñåíèòå ùåòè. Ñàìî çà åäíî òå ìîëÿ! Ñ ìîÿ áðàò ìå ñðåùíè! Òîâà å ìîÿòà ïîùàäà. Ïîñëå, àêî èñêàø ìå óáèé! Ãîäèíèòå ñà ìè ìàëêî, íî òîâà íå å æèâîò. È àç íå èñêàì äà ãî æèâåÿ ïîâå÷å, çàùîòî ùå íàðàíÿ îùå õîðà. Òè ñè åäèíñòâåíèÿò ÷îâåê, íà êîãîòî íèêîãà ïîâå÷å íå áèõ ïîñåãíàë è åäèíñòâåíèÿò... îò êîãîòî ìå å ñòðàõ!- õâàíà ÿ çà ðúêàòà, à ñ äðóãàòà ѝ ïîêàçà íîæà- Ñ òîçè íîæ òîé òå ïðîáîäå è çàõâúðëè íà ñìúðòòà. Òâîÿòà êðúâ áåøå âúðõó îñòðèåòî ìó! Ñåãà íåãîâàòà ÿ èçìè. Íåêà òÿ äà ñòîè òàì!- íàâåäå ãëàâà è çà ìèã çàìúë÷à- Íî... Ïîâå÷å âðåìå íÿìàì! È ñåãà òå îñòàâÿì! Íî ìîëÿ òå... Ñðåùíè ìå ñ íåãî! Ëîø ÷îâåê ñúì, íî èìàì è äîáðà ïîëîâèíà, ìîå êîïèå è îòðàæåíèå... Ïîçâîëè ìè! Íàïðàâè òàêà, ÷å äà ãî âèäÿ!- è èç÷åçíà â òúìíèíàòà. Òÿ äîðè íå óñïÿ äà ïðèìèãíå.
- Ïîëèöèÿ!- ÷óõà ñå íÿêîëêî ãëàñà. Äàíèêà ñúáðà ñèëè ïîñëåäíè è ñå îïèòà äà ñå èçïðàâè, íî ïàäíà âúðõó Ðàäî... Ñòîèë... èëè íåùîòî ïîä íåÿ... è çàãóáè ñúçíàíèå...

*ìðú÷îâà- ìðàê
*òèìáèðèöà- ãëàâà


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 02.05.2020 @ 13:26:42 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   kokolinna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 09:09:27 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"33" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.