Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 840
ХуЛитери: 3
Всичко: 843

Онлайн сега:
:: Albatros
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГалерията
раздел: Разкази
автор: Mommy_Shark

Беше странна птица – приличаше на киноартист. Когато го погледнеш за първи път точно това си мислиш – на кой ли известен актьор ми прилича? И тъкмо да се сетиш, той обръща другия си профил и вече не прилича на този актьор, а на друг. Или беше на писател? Не, не – художник!
Косат му винаги изглеждаше някак току що измита и лъскава, а очите му бяха толкова бързи и проницателни, че те бодваха с всеки взор, с всяко трепване на миглите. Живи очи имаше, на чийто поглед никой не можеше да издържи, защото някак пробиваше отвъд. Отвъд дрехите, отвъд мислите, та право в целта.
Той обичаше когато града намяташе плаща си с ресни от дъжд. Приличаше му на кукер, който прави ритуал за прогонване на нежеланите натрапници, малките хорски въшки, които лазеха, драскаха, хапеха и късаха плътта му. Обичаше да седи сам на някоя пейка и да отпива водка от малката си манерка. Тя му помагаше да се слее, да се впише, да се маскира сред къщите, дърветата, водата. Течността го затопляше, отпускаше и той се разливаше, напълно попил в пейзажа. В това агрегатно състояние измисляше гениалните си произведения – къщичка за бездомни котки, конструирана от подръчни вехтории, но сякаш дело на Леонардо. Или онази ваза от стара тухла, в чиито червени дупчици слагаше прекършените от детските крачета градински цветя. Но най-успешно му се получи Колелото. То изобразяваше целия ни свят – животни, хора, растения, планина, градската река, морето, въздуха солен над него. Направи го отново за всички, за минаващите хора. Затова го изложи в любимата си галерия – двора с детската площадка. Съседите се дивяха на красотите, които Лудичкия с манерката правеше. Нещо ги бодваше – я в окото, я в ухото, някои даже чувстваха по-надълбоко – с преддверията на душите си. И продължаваха натам, подгонени от хилядите си въпроси – откъде да купят хляб, какво да сготвят, дали да измият колата днес, защото май ще вали.
Иначе Лудичкият беше строител, зидар.
Веднъж пред неговото Колело се спря млад мъж. Беше чул отнякъде за нещата му и дойде да ги види. Не му трябваше много време, за да реши, че трябва да ги купи и изложи в най-модерната галерия в града, където канеха само известни творци.
Лудичкият се усмихна – дали на предложението, дали на слънцето, което гъделичкаше миглите му. Извади манерката от горния джоб на работното си яке, отпи бавно, като примижаваше – къде от слънцето, къде от наслада. Мислеше.
- Добре, но първо трябва да свърши тази изложба. Поел съм ангажимент към собствениците на галерията и клиентите.
- Галерия? Клиенти?
Точно тогава покрай експозицията мина майка с дете. Момченцето се задърпа към къщичката и погледна вътре. На кравайче в нея спеше малко коте. Детето записка от щастие, а Лудичкия се усмихна, обърна гръб на галериста, за да погали момченцето по главата и пое нанякъде, вдъхновен за следващото си произведение.


Публикувано от Administrator на 26.04.2020 @ 16:26:23 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Mommy_Shark

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:39:23 часа

добави твой текст
"Галерията" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.