Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 805
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 808

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: LATINKA-ZLATNA

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅëèà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: shava-he

Àâãóñò. Ñëúíöåòî ñå áå ðàçïðîñòðÿëo íàä ãðàäà, ãîñïîäñòâàùî è æàðêî, îïðîâåðãàâàéêè âñè÷êè ïðîãíîçè çà äúæä. Äîðè îáëàöèòå ñÿêàø áÿõà áåçïîìîùíè ïðåä íåãîâîòî ìîãúùåñòâî. Ïúðâèòå êàïêè èçãëåæäàõà ïî÷òè íåðåàëíè. Îãðîìíè, òåæêè, çàáúðçàíî îôîðìèõà ùðèõèòå íà ëåòíèÿ äúæä è ñúñ çàìàõ çàäðàñêàõà ïåéçàæà íàâúí.
Ëèíèÿ ñëåä ëèíèÿ ñå ñòðåëêàõà îò íåáåòî, ñÿêàø ðåøåíè íåïðåìåííî äà íàðèñóâàò íåùî äðóãî âúðõó áàíàëíèÿ ñåëñêè ïúò ñ îáøèðíè çåëåíè ïîëÿ, êèòíè äðúâ÷åòà è êîêåòíè êúùè÷êè. Íå, òàçè ñëàäíèêàâà êàðòèíà òðÿáâà äà èçòå÷å â êàíàâêàòà, èëè òàêà ïîíå ñìÿòàøå ëÿòíàòà áóðÿ. Íî ïðåç îáëàöèòå ñëúíöåòî âñå òàêà ñàìîäîâîëíî íå îòñòúïâàøå ìÿñòîòî ñè íà íåáåòî. "Ìîå! Ëÿòîòî å ìîå!”, êàçâàøå òî! Êðàòúê ïîëúõ íà ñâåæåñò è òîëêîâà. Âàëÿ ëè? Ìîæå áè â äðóãà ðåàëíîñò...

Åëèà ãëåäàøå îìàãüîñàí ïðåç ïðîçîðåöà íà êîëàòà. “Âúëøåáíà ñâåòëèíà”, ìèñëåøå ñè òîé, “Äàëè íå å çíàê?”. Íà Åëèà ìó ñå ïðèèñêà äà ïèïíå êàðòèíàòà íàâúí, äà ñå óâåðè, ÷å òÿ è êîëàòà, â êîÿòî å, ñà îò åäíî âðåìåâî ïðîñòðàíñòâî. Ïåéçàæúò ïðîäúëæàâàøå äà ñå ðàçòè÷à ïî ñòúêëîòî, âúïðåêè ÷å äúæäúò âå÷å áåøå ñïðÿë. Åëèà îòâîðè ïðîçîðåöà è ïîäàäå ðúêà íàâúí.

Îò êàêòî ñå ñëó÷è îíîâà âñè÷êî ìó èçãëåæäàøå íÿêàê íåðåàëíî, ìèñòè÷íî è â íÿêàêâî íåîïðåäåëåíî áåçâðåìèå. ×åñòî ìúë÷åøå. Ìèñëåøå…Òúðñåøå îòãîâîð, çíàê, íåùî, êîåòî äà ãî âúðíå â ñâåòà, êîéòî ïîçíàâàøå èëè äà ãî èçïðàòè íÿêúäå äðóãàäå, ñàìî ÷å íÿìàøå ïðåäñòàâà, òî÷íî êúäå.
Äàæå íÿìàøå íóæäà äà çàòâàðÿ î÷è çà äà ñè ñïîìíè îíçè äåí â êðàÿ íà ó÷åáíàòà ãîäèíà. Ñëåä ñëó÷êàòà áåøå îáúðêàí - ïî ñèëàòà íà çäðàâèÿ ðàçóì òðÿáâàøå äà ñå ÷óâñòâà îïîçîðåí, çàñðàìåí, íèùîæåí, çàùî òîãàâà ñå ÷óâñòâàøå íÿêàê…åòî ïàê åäèíñòâåíàòà äóìà, êîÿòî ìó èäâà å - âúëøåáíî. Ìîæå áè íå å òî÷íàòà äóìà, íî îïðåäåëåíî ÷óâñòâàøå åäíà îñîáåíà ìàãè÷åñêà âúçáóäà, ñÿêàø íåùî å ïðåîáúðíàëî æèâîòà ìó ïî íåîáè÷àåí íà÷èí è òîé íÿìà êàê äà å âå÷å ñúùèÿ Åëèà, îò øåñòè êëàñ.

Òîâà áåøå åäèí íàé-ñòàíäàðòåí äåí, ñ íàé-ñòàíäàðòíî ñêó÷íèòå ÷àñîâå è ïî íèùî íå ñå ïîçíàâàøå, ÷å òî÷íî òóê è ñåãà Åëèà âå÷å ùå ñå ïðåîáðàçè â íÿêîé äðóã. Òà â åäíî îò ìåæäó÷àñèÿòà íà òîçè íàé-îáèêíîâåí äåí, êàêòî îáèêíîâåíî, Åëèà íå ãî ñâúðòàøå. ×óäåøå ñå êîãî äà çàêà÷è, ñ êîãî äà ñå ñáèå - íå ÷å áåøå íÿêàêâî ëîøî ìîì÷å, íî íèêàê íå îáè÷àøå äà ñêó÷àå. Äîðè íå ðàçáðà êàê ïîëó÷è ðèòíèê â êîêàë÷åòî îò Ìàðèí. Ïðîñòî çà ñåêóíäè äâàìàòà ñå âêîï÷èõà åäèí â äðóã çà÷åðâåíè è ðàçäúðïàíè. Óæ âñè÷êî áåøå íà øåãà, íî íÿêàê ñòàíà ñåðèîçíî - ðàçìàõâàõà ñå þìðóöè, ðèòíèöè, äèøàíåòî ñå ñëèâàøå ñ ãëóõèÿ, òåæúê çâóê íà óäàðèòå è âúçäóõà çàïî÷íà äà æóæè îò âèñîêî íàïðåæåíèå. Òóï, òóï… Ðððð...Òóï... Õõõð…Èçâåäíúæ íàñòàíà ïúëíà òèøèíà, âñå åäíî ñòàÿòà áåøå ïîïàäíàëà âúâ âàêóóì. Öåëèÿò êëàñ, êîéòî åñòåñòâåíî ñå áåøå ñúáðàë âåäíàãà çà äà ãëåäà áîÿ èç÷åçíà íÿêúäå íàçàä êàòî â ìúãëà. Âñè÷êî îêîëî Åëèà çàïî÷íà äà ñå äâèæè íà çàáàâåí êàäàíñ, òîëêîâà áàâåí, ÷å òîé ìîæåøå äà âèäè âñÿêî ìóñêóë÷å îò èçêðèâåíîòî îò ãíÿâ è îáèäà ëèöå íà Ìàðèí. Áóêâàëíî âèæäàøå êàê ñå ðàæäà ÿðîñòòà, êàê ðàñòå è íàçðÿâà è ëèöåòî íà ñúó÷åíèêà ìó ñå ïðåâðúùà â ãðîçåí, êúðâàâ óðîä.  åäèí ìèã Ìàðèí çàñòèíà ãîòîâ äà íàíåñå çëîâåù óäàð â ëèöåòî íà Åëèà.  òîâà ìúíè÷êî áåçâðåìèå, Åëèÿ âèäÿ íÿêàê îòñòðàíè ñúâñåì ÿñíî êàê òàçè ðúêà ñå ñòîâàðâà âúðõó íåãî. Âèæäàøå åäèí Ìàðèí çàìðúçíàë â ÿðîñòíà ïîçà çà àòàêà è åäèí Ìàðèí, êîéòî ìó íàíàñÿøå óäàð â ëèöåòî, âèæäàøå è ñåáå ñè ïîä óäàðà íà Ìàðèí. Åëèÿ íå ìîæåøå ÿñíî äà ðàçáåðå êàê òàêà âèæäà âñè÷êî âúâ íåãîâèòå ôàçè è ãè èçæèâÿâà ìèã ïî ìèã, êàäúð ïî êàäúð. Óäàðúò, êîéòî ñå ñòîâàðè âúðõó ëèöåòî ìó áå òàêà ðàçòåãëåí âúâ âðåìåòî, ÷å òîé èìàøå âúçìîæíîñò äà ãî óñåòè èçöÿëî, èçæèâÿâàéêè óæàñà íà âñåêè åäèí ìîìåíò îò íà÷àëîòî äî ñàìèÿò ìó êðàé. È íàé-ëîøîòî íå áå îáúðêâàíåòî èëè áîëêàòà, à òîâà, ÷å Åëèà ñúâñåì ÿñíî âèäÿ êàê ñúñ ñâèòàòà â þðóê ðúêà íà Ìàðèí ïî ëèöåòî ìó ïëúçâà âèðóñà íà îìðàçàòà è íà ñâîé ðåä òî ñå ñãúð÷âà íà áàâåí êàäàíñ, ñòàâà îùå ïî-ãðîçíî è æåñòîêî îò òîâà íà Ìàðèí.  òîçè ìîìåíò âðåìåòî òðúãíà îòíîâî. Ðúêàòà ñå ñòîâàðè ñ öÿëàòà òåæåñò íà íàìåðåíèÿòà è ñ îùå ïî-ãîëÿìàòà òåæåñò íà î÷àêâàíèÿòà è ëèöåòî íà Åëèà ñå îãúíà â áåçôîðìåíà ìàñà, êàêòî áå ïðåäâàðèòåëíî âèäÿë è èçæèâÿë. Òîé ñå îïèòà äà âäèãíå ðúêà è äà îòãîâîðè, íî ãðîòåñêíàòà êàðòèíàòà íà îáåçîáðàçåíîòî îò îìðàçà ëèöå çàñòàíà íàõàëíî ïðåä ïîãëåäà ìó è âðåìåòî îòíîâî ñïðÿ. Ñïðÿ çà âñè÷êè, íî íå è çà Åëèà, êîéòî ñúâñåì æèâî ñè ïðåäñòàâè êàê îáëàäàí îò âèðóñà íà îìðàçàòà ñå îïèòâà äà ãî ïðåäàäå îòíîâî ñ þìðó÷åí óäàð íà Ìàðèí, íåãîâîòî ëèöå ñòàâà âñå ïî-çëîâåùî è òîé íà ñâîé ðåä ïîñÿãà ìó ñ îùå ïî-ãîëÿìà ñèëà. Åëèà íå ìîæåøå ïîâå÷å - â ãëàâàòà ìó ñå ãúð÷åõà òó îáåçîáðàçåíèòå ëèöà - íåãîâîòî è íà Ìàðèí, òó íåíàäåéíî èçïëóâàëàòà îò ìúãëàòà òúëïà íà öåëèÿ êëàñ, êîèòî ñàìî ÷àêàõà äà âèäÿò, êîé ùå å ïîáåäåíèÿò, çà äà ãî äîâúðøàò ñ ïîäèãðàâêè. Åëèà, îòíîâî îïèòà äà âäèãíå ðúêà çà óäàð, íî âðåìåòî ïàê ñïðÿ è îáðàçèòå íà îáåçîáðàçåíèòå îò æåñòîêîñò ëèöà ñå ïîÿâèõà òàíöóâàéêè ãðîòåñêíî íà çàáàâåí êàäàíñ. Âðåìåòî òðúãíà îòíîâî. Åëèà îñòàâè íà òåæêàòà ðúêà íà Ìàðèí äà ãî âðúõëåòè. È ïîñëå ïàê… è ïîñëå ïàê… Åëèà ñòîåøå áåçìúëâåí è áåçó÷àñòåí. Ìàðèí ãî óäàðè îùå íÿêîëêî ïúòè, íî áåç ïðåäèøíèÿ õúñ è îòñòúïè êðà÷êà íàçàä. Îñòàíàõà òàêà â òèøèíà è î÷àêâàíå. Ñåãà Åëèà âèæäàøå âðåìåòî îãúíàòî - òó çàáàâåíî, òó ðåàëíî, à ñåáå ñè íÿêúäå ïî ñðåäàòà. Èçâåäíúæ òèøèíàòà ñå ñêúñà, êëàñíàòà ñòàÿ èçïëóâà îò âàêóóìà, Åëèà ñå îïîìíè, îãëåäà ñå, öåëèÿò òðåïåðåøå îò íàïðåæåíèå, íî íå ÷óâñòâàøå áîëêà. Ñåãà ñúâñåì ÿñíî óñåùàøå îíîâà îñîáåíî ìàãè÷åñêî ÷óâñòâî, çà êîåòî íå ìîæåøå äà íàìåðè ïîäõîäÿùà äóìà, íî êîåòî ãî áåøå èçïúëíèëî îò ãëàâàòà äî ïåòèòå.  ñòàÿòà âñè÷êè ìúë÷àõà è ñå ïðàâåõà íà çàåòè ñ íåùî ìíîãî âàæíî. Òîé ïðåìèíà ïðåç ïðèòèõíàëèÿ êëàñ è èçëåçå. Êîãàòî ñå âúðíà íèêîé íå êàçà íèùî, íèêîé íå ãî ãëåäàøå, íå ìó ñå ïðèñìèâàøå, íå ãî ñî÷åøå ñ ïðúñò. Íèùî, âñå åäíî íèùî íå ñå å ñëó÷èëî. Ñàìî îò âðåìå íà âðåìå ñúó÷åíèöèòå ìó õâúðëÿõà êðàäåøêîì ëþáîïèòíè ïîãëåäè, çàùîòî Åëèà èìàøå íÿêàêâî îñîáåíî èçëú÷âàíå. Íà âèä ñúâñåì ñúùèÿ, íî îïðåäåëåíî íå áåøå âå÷å îíçè òåõíèÿ Åëèà îò øåñòè êëàñ.

Êîëàòà ñå íîñåøå âñå òàêà ìîíîòîííî ïî ñêó÷íèÿ ñåëñêè ïúò. Åäíà ï÷åëà áåøå âëÿçëà ïðåç ïîëóîòâîðåíèÿ ïðîçîðåö è ñå ñòðåëêàøå ïàíè÷åñêè èç êóïåòî â îïèòè äà èçëåçå íàâúí, íàêðàÿ êàöíà íà íåãîâèÿ ïðîçîðåö, ðàçõîäè ñå äåëèêàòíî ïî ïðúñòà ìó è ñå ñòðåëíà íàâúí. Åëèà ñå óñìèõíà: “Ñèãóðíî å çíàê! Äîáúð çíàê!”


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 26.01.2020 @ 12:57:42 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   shava-he

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 15:28:57 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Åëèà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.