Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 844
ХуЛитери: 0
Всичко: 844

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЧернобил – човешката природа и националност в сериала на HBO
раздел: Есета, пътеписи
автор: mitkoeapostolov

В последната седмица, прекарах пет часа в трепет из коридорите и подземията около взривения реактор в Чернобил.
Първото, което ми прави впечатление, е гледната точка. Тя е толкова убедителна и така привлича зрителя на своя страна, че е невъзможно да не припсува неадекватните съветски служители, които си играят със съществуването на планетата, за да получат несигурно повишение в партийната йерархия. За нас, като хора, които живеят тридесет и три години след бедствието, е толкова лесно и приятно да седим пред екрана и да ги заклеймяваме.
Създава се впечатление, че такъв тип грешка и трагедия, може да се случи само в съветското тоталитарно общество, където истина не съществува. Като антипод на тази поквара, се предлага супергероя, в американски стил, в случая ученият Легасов. Фокусът на сериала остава върху Чернобил и не се повдига въпроса за другите два случая на атомна катастрофа на нашата планета, чиито причинители съвсем не са корумпираните и некадърни съветски апаратчици – бомбата над Хирошима и Нагазаки и аварията в атомната централа Фукошима. В първия случай, съвсем демократичното американско общество развива и използва оръжие, чиито последствия не познава. Във втория, човешка грешка наистина липсва, но остава въпросът защо на Япония се позволява да строи атомни централи в една от най-силно земетръсните зони на планетата. Как са възможни такива трагедии с две от най-развитите и демократични нации по света? И по-интересното, защо американските медии и продуцентски компании, визирам HBO конкретно, още не са направили мини-сериал за тези събития? Хирошима предшества Чернобил с 40 години. Единствената по-сериозна медийна разработка по въпроса остава на BBC от 2005 година.
Може би най-силно осмиваната черта на съветското общество в сериала, е безумната покорност на йерархията и партията, дори когато партийната позиция силно противоречи на личното мнение на индивида. Подразбира се, че такъв тип пагубна раболепност се изисква само в такова лъжливо, безумно общество. Моят личен опит, не съвпада с това мнение. Работил съм за германска компания, където съм получавал лична заплаха от пряката си ръководителка, че ако кажа, това, което мисля, ще бъда отстранен. Също така съм работил за американска фондация в България, където ми се е случвало да изразя мнение, различно от тиражираното. Отговорът, който получих беше – „ще правиш, каквото ти се каже”.
С тези разсъждения, в никакъв случай не искам да омаловажавам престъпната некадърност, невежество, корупция и всичко останало в съветското общество. Искам единствено да подчертая, че според мен те са по-скоро присъщи на човешката природа, а не само на дадена държава или общество. По тази начин, се надявам по-скоро всеки един от нас да приеме, че на света съществува ситуация, в която и ние и нашето общество можем да бъдем в обувките на Диатлов и да доведем себе си и планетата ни до ръба на оцеляването. Приемайки го, ще избегнем погрешната мисъл, че лошото винаги се случва на другите и ще се вгледаме по-откровено в собствените си недостатъци и добродетели.
С нетърпение очаквам руския медиен отговор за Чернобил, както и бъдещите разработки (без значение от националност) за Хирошима и Фукошима.


Публикувано от anonimapokrifoff на 10.06.2019 @ 12:41:26 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 04:19:57 часа

добави твой текст
"Чернобил – човешката природа и националност в сериала на HBO" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Чернобил? А Виетнам!
от Perpetuum (ppnikolov@yahoo.com) на 14.06.2019 @ 19:49:20
(Профил | Изпрати бележка)
Да не забравя да добавя:

Америкаците избиха по най-жесток начин над 1 милион виетнамци.
Да се чете като 1,000,000

Международният съд в Хага да ги осъди за престъпления срещу човечеството?
А след масовото избиване на евреите, опита за унищожаване на северовиетнамците е най-големия геноцид в историята!

САЩ пуснаха без реална необходимост две атомни бомби и изтребиха стотици хиляди мирни, а не военизирани японци. Сега плачат, когато корейците или други нации се опитват да се въоръжат като тях до нокти и зъби. С какво право именно те ще разполагат с такова оръжие, а другите не!?...


Re: Чернобил и пропагандата над човеците
от Perpetuum (ppnikolov@yahoo.com) на 14.06.2019 @ 19:35:35
(Профил | Изпрати бележка)
Съгласен съм напълно с автора на изказаните мисли и мнение.

Ще добавя, че западната пропаганда и в частност американската в пъти повече от съветската и източноевропейската промиваха и все още промиват умовете на тамошните си жители.

Истинската желязна завеса не беше откъм нашата страна, а от тяхната!
Ние гледахме почти всички техни филни, четяхме съвременните им писатели, слушахме упадъчната поп-музика, в театрите се играеха техни пиеси. А американците освен филма Доктор Живаго друго не знаеха. Нито пък са чели книгата, понеже ги мързи до немай къде, ако изобщо е била превеждана тогава.


А в днешно време ПРОПАГАНДНАТА МАШИНА както на запад, тъй и на изток (включително и в Б-я) унижиха и унищожиха светлите идеали, в които са вярвали милиони човешки същества- за един справедлив свят на истинското равенство, братство и свобода...


Re: Чернобил – човешката природа и националност в сериала на HBO
от Markoni55 на 10.06.2019 @ 21:21:40
(Профил | Изпрати бележка)
Нямам сили да гледам този сериал, а и не мисля, че сега вече има смисъл...Дразни ме наистина истерията около него и неглижирането на всичко, което продължава да се случва СЕГА: пластмаса, ГМО, ваксини, лекарства, ядрени опити...СЕГА