Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 611
ХуЛитери: 2
Всичко: 613

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: ivliter

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаПет стъпки по-нататък
раздел: Други ...
автор: staromoden

Каквото и да излезе, искам да отворя капака на истината, онзи, който затваря сърцето ми, за да не пръсне от пустота или от препълване.
Вървя по бялото, сякаш го познавам и там съм се родил. Още пет стъпки, казах си и ще стигна мястото, на което ще създам остров.
Бялото все пак не е мое и аз острови не създавам, но петно с какъвто и да било друг цвят би заприличал на остров. Прилича на деформирана осмица или на бъбрек. Защо го видях като бъбрек, не знам, може би го свързвам с вода, с пречистване, нали бъбрекът сам товари себе си с отровите, за да може хазяинът му да живее в себе си на чисто.
Жълтото е светло, смутено, по-скоро хладно, отколкото топло. В центъра, изместен леко наляво, има синя точка – капка вода, в която се оглежда небето. Дебела е, глътнала е половин небе. Защо половин ли? Такава я измислих. Ами ако се пръкнеше някоя толкова жадна за небе и вземеше да го глътне цялото, моето бяло с жълтия остров насред него нямаше да прилича на нищо, а така като си има небе, ще прилича на земя. На моята. Скрита от лоши очи и мисли. Лошите очи раждат лоши мисли. Дори и аз го гледам разсеяно, не се вглеждам много, много, в радостта си да не взема да го урочасам. Острова, какво друго.
Появи се вятър, стария познайник от другата земя. Той и там и тук си е все същата клюкарка, дребно махленска, не придиря за качество на клюката. Повдига всичко и го носи колкото и където си поиска, само да е клюка и да има на кого да я снася. И сега, говори ли говори, ама на моята бяла земя, няма хора, които да го слушат и той си намери с кой да се закача. С единствената птичка, не я знам, ама няма да я гоня. Кацнала е до синята точка. Къде другаде да кацне? Ще си кацне до небето, нали е птица. И тя е синя, като него, та да й прилича, или тя на него – кой да каже? Важното е да са близко, защото са си близки, защото ги влече едно и също. И вятърът, без него не могат. Небето няма да е небе без вятър и птицата няма да е птица, ако не го пори, когато е жадна за любов и не му се остави, когато е уморена от друго.
За любовта трябва въздух и вода, и остров на който да спира, и хора, на които да се порадва, като ги гледа кака я одумват и какво ли не й приписват. А тя, любовта имам предвид, не се засяга, разбира ги и върти какви ли не маймунджилъци, за да им привлече вниманието, белким я погледнат в очите, да се опият и да поискат да й заприличат. На първо време и това стига, после ще дойде и другото. Надява се да повдигнат капака, който затваря сърцата им, и да я пуснат вътре – не за тях си а за другия. На любовта и е мъчно да гледа как ужким се обичат един друг, а всичко правят за себе си, защото обичат това, което искат и дотогава докато го искат. В нейно име си приписват чужда собственост, „Без тебе ще умра!“, казват. „Няма да умреш и без любов няма да умреш“, иска й се да им каже.
„Само че няма да си имаш остров насред безкрайното бяло и капка море погълнала половин небе, няма да си имаш. Тогава и птицата няма да дойде, за вятъра не знам, може и той да реши да не си губи времето с човек, който си няма свой остров, свое небе и своя птица. Как тогава ще вдигнеш оня капак, който затваря сърцето ти?“ мисля си, че любовта пита него, а всъщност търся отговор за себе си.
На тази картина сега й трябват герои. Ще ги измисля, ще ги изрисувам и ще заселя острова си с тях. Колко да са? Мислих, смятах и броих и се реших – седем. Двама дето се обичат и още двама дето не знаят кого обичат, един да завижда и още една да му припява и капани да строи, и остана един – него ще го оставя за седмия ден. Когато всички почиват, той да им нашепва, да им разказва за безбрежното синьо, за тихото бяло и за възраждащото се жълто със синя точка в средата. И той ще си има другарче, ще влезе в двойка с птицата, синьо-бялата. Иска ми се да кажа моята, но тя вече си е птица на себе си. И другарче си има и съседи, на които да гледа сеира, ама не, тя не е от тези, не я радва човешката глупост, натъжава я.
Я, вижте, в средата на острова бликна вода и небето си се върна на място. Птиците станаха две. Втората половина от небето я изпрати на острова, да благодари. Към водата. А за капката ще стане дума по-нататък. Няма да минем без нея, та нали тя е майката на извора. И като бликна тая ми ти вода от тоя извор – високо, високо, колкото можа и после взе да се снижава, и продължи да се снижава до човешки бой. И после още малко и още малко – колкото дете. И само дето споменах дете и стана чудо. От небето се спусна стълба, бяла, бяла, толкова бяла, че жълтото на острова стана тъмно, тъмно. И по тая стълба се спусна първо една жена. Беше жадна, напи се с вода от извора и седна от лявата му страна. После се спусна един мъж и той като жената се напи от извора и седна от дясната му страна, после още една жена и един мъж, и още двама мъже и още една жена – общо седем. И настъпи нощта и заспаха и тогава им се присъни сън. Стълбата им се яви. И птицата. Тя като им заговори с човешки глас, каза: „Не сквернете стълбата, помнете, че по нея сте слезли и тя ще ви дава, всичко, което е нужно. А ако тръгнете да се прегазвате, за да стигнете това, което искате – тогава...
Събудиха се. Рано или късно? Ха дано да е навреме.


Публикувано от Administrator на 14.05.2019 @ 10:00:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   staromoden

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 07:50:47 часа

добави твой текст
"Пет стъпки по-нататък" | Вход | 4 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Пет стъпки по-нататък
от tearfly на 18.05.2019 @ 11:31:12
(Профил | Изпрати бележка)
Усетих го като текст, който флиртува с читателя, и ъгълчетата на устните му - извити нагоре... и един библейски завършек - да ти се обърнат "ъгълчетата" - и всеки на мястото му...
Благодаря за удоволствието!


Re: Пет стъпки по-нататък
от staromoden на 18.05.2019 @ 21:47:35
(Профил | Изпрати бележка)
И аз благодаря за милите думи!

]


Re: Пет стъпки по-нататък
от lamarinnn на 14.05.2019 @ 16:54:53
(Профил | Изпрати бележка)
поздрав и от мен
хареса ми


Re: Пет стъпки по-нататък
от staromoden на 14.05.2019 @ 20:24:50
(Профил | Изпрати бележка)
И аз Ви поздравявам и благодаря за вниманието.
Радвам се, че текстът Ви е харесал.

]


Re: Пет стъпки по-нататък
от rady на 14.05.2019 @ 14:51:29
(Профил | Изпрати бележка)
Добре дошъл! Доста странен, но красив текст! Не се наемам да го определя като вид произведение и изобщо не отговаря на ника Ви! Имам предвид, че е модерен и някак извън времето!:)))


Re: Пет стъпки по-нататък
от staromoden на 14.05.2019 @ 20:22:43
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за топлия прием! Хубави думи, радват ме, а колкото до ника, той е закачка. Ако по "заводски настройки" не беше зададена категорията време, тогава къде бихме били...? :)

]


Re: Пет стъпки по-нататък
от malovo3 на 14.05.2019 @ 11:19:55
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави за дебюта!


Re: Пет стъпки по-нататък
от staromoden на 14.05.2019 @ 20:17:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодарност за приветствието!

]