Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 751
ХуЛитери: 4
Всичко: 755

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: mariq-desislava
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКартина
раздел: Разкази
автор: milyovelchev

Ето, че отново е тук. След три години. Три кошмарни години!
Тогава рисуваше залеза в парка и не усети кога се смрачи. Може би защото над нея светеше лампа. Дорисува картината, доволно се усмихна и прибра всичко в дървения куфар. Разбра, че се е мръкнало, когато тръгна по неосветената алея. Другото беше като насън: запуши ѝ устата с ръка и я завлече в храстите; удари я с юмрук в лицето, при втория изгуби съзнание. Съвзе се от разкъсваща болка – разбра, че я изнасилва. Дълго лежа. Беше вцепенена и не можеше да помръдне. Искаше да умре. Трябваше да умре! После две години, всеки ден, всяка нощ умираше по стотици пъти. Не тялото. Тялото оздравя. Душата агонизираше и преживяваше всичко отново и отново. До мига, в който реши, че трябва да живее. Бяха я отписали. Не ѝ даваха много време. Имаше разсейки навсякъде. Но сестра ѝ роди момиче и когато взе това слънчице в ръце и видя как се усмихва и гука, за първи път пожела да живее. Искаше да я види как прохожда, расте, да я води за ръка на градина, да си говорят като две дами… Спасиха я три неща. Първо, сърцето ѝ се смири и в молитвите си даде прошка. Второ, започна всеки ден да копае в градината до изнемога. Трето, започна да се усмихва и да говори на малкото невинно създание за красивите неща от живота. И чудото стана.

Разгъна статива, постави рамката с платното, извади четките и боите. Огледа се, търсейки подходящ обект за рисуване.
Усети се, че се взира към храстите, в края на алеята. Тръсна глава, още веднъж се огледа и започна да рисува.
Бе слънчев, пролетен ден. Покрай нея минаваха весели или умислени, забързани или замечтани хора; тих ветрец разнасяше аромата на рози и прясно окосена трева; слънчеви зайчета проблясваха по вълните на фонтана, около който влюбени гълъби гукаха и се въртяха в любовен танц, подскачаха и пляскаха с криле.

След няколко часа картината бе готова.
Отиде до чешмата, изми си ръцете и лицето, седна на една пейка и си изяде сандвича.
Когато се върна при картината, там се бе събрала голяма група хора. Едни коментираха оживено, други само клатеха неразбиращо глави, сякаш се питаха: при това хубаво време, къде художникът е видял буреносни облаци, извити от ураганен вятър клони, сгушени под стрехите гълъби, тичащи, уплашени хора...
Свали картината, занесе я до коша за боклук и със замах я изхвърли.
Прибра боите и статива в дървения куфар и си тръгна.
Чу, че викат след нея. Обърна се, широко се усмихна и помаха с ръка за сбогом.


Публикувано от anonimapokrifoff на 23.01.2019 @ 09:08:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   milyovelchev

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 20:25:54 часа

добави твой текст
"Картина" | Вход | 3 коментара (5 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Картина
от libra на 24.01.2019 @ 23:00:34
(Профил | Изпрати бележка)
всеки си има ключ, с който отключва врата, през която излиза от такива състояния, при мен беше една случайна жена в инвалидна количка на улицата, тя се смееше, тя нямаше крака, но се смееше и беше щастлива, аз имах крака но не смеех да направя и една крачка..този ден, когато я видях разбрах че това беше ключът, с който отключих вратата и излязох след седем осем години вътре :)
поздрав за текста, може да го прочете някой, който има нужда да прочете нещо такова и да му даде кураж, защото не са лесни тези неща


Re: Картина
от Angelche на 25.01.2019 @ 22:52:42
(Профил | Изпрати бележка)
Пропадането е безкрайно и трудно се излиза от него!
Трябват много сили за да поемеш отново дъх и да върнеш живота си!
Понякога е достатъчна една сламка, но важното е да протегнеш ръка
и да се уловиш за нея!
Много ми хареса!


Re: Картина
от Markoni55 на 23.01.2019 @ 16:49:05
(Профил | Изпрати бележка)
Творците винаги "изваждат " нещо от себе си. Удивлявала съм се как толкова ведри и слънчеви хора, понякога рисуват най-гадните, тъмни и мракобесни творби...Никой не знае. Ние си мислим, че творим - Бог излива през ръцете ни онова, което трябва да бъде споделено. Другото са просто напъни - да ни забележат, да изкараме някой лев...
Така усетих твоят разказ.