Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 448
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 452

Îíëàéí ñåãà:
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: malovo3
:: mariq-desislava

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîñà÷è
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: dimitarkolev

Òðèìàòà, çàñòàíàëè íà ïî ïåò-øåñò êðà÷êè è ìàëêî âñòðàíè åäèí îò äðóã, çàìàõâàò åäíîâðåìåííî. Êîñèòå ñå âðÿçâàò ñúñ ñúñêàù çâóê â ñî÷íàòà òðåâà. Áúðçà òðúïêà ïðîáÿãâà ïî ñòúáëàòà è ñëåä ìèã òå ñå ïîâàëÿò îòñå÷åíè. Íî åäâà óñïåëè äà ïîëåãíàò êðîòêî íà åäíà ñòðàíà áèâàò ïðèáðàíè â ïðàâàòà ðåäèöà íà îòêîñèòå.
Òðè ÷èôòà ðúöå ñ âúçëåñòè ïðúñòè è èçïúêíàëè îò íàïðåæåíèå âåíè èçòåãëÿò êîñèòå âäÿñíî è íàïðåä. Òåëàòà ñå èçâúðòàò åäíîâðåìåííî, êàòî ïðèâúðçàíè ñ íåâèäèìè íèøêè. Òðèìàòà, â ñèíõðîí, ïðèñòúïâàò íàïðåä ïúðâî ñ åäèíèÿ, ïîñëå ñ äðóãèÿ êðàê è ñ ïîðåäåí çàõâàò ñúáàðÿò âñå íîâè è íîâè äúãîâèäíè èâèöè òðåâà. Ïîä ëúñíàëàòà îò ïîò êîæà íà èçâèâàùèòå ñå êàòî ãúâêàâè ãàáúðè ãîëè ãúðáîâå ðèòìè÷íî ñå íàïðÿãàò è îòïóñêàò çäðàâè ìóñêóëè.

Çàïëåòåíî â òðåâàòà ìàëêî æàá÷å ñå èçìúêâà íà áåçîïàñíî ðàçñòîÿíèå è ãëåäà îòòàì óïëàøåíî ñ èçïúêíàëè, íåìèãàùè î÷è, èíñòèíêòèâíî óñåùàéêè, ÷å å áèëî íà åäèí æàáåøêè ñêîê îò ñìúðòòà. Çàáúðçàíè ìðàâêè ñå ëóòàò îáåçïîêîåíè èç òðåâàòà, çàãóáèëè îáè÷àéíèòå ñè ïúòèùà. Ñðåä òÿõ ÷åðíà áóáîëå÷êà ïðåêúñâà ëóäåøêèÿ ñè áÿã è èçâåäíúæ çàñòèâà â ìúðòâåøêà íåïîäâèæíîñò íà ìèøàòà ïúòåêà, âîäåùà êúì ñúñåäíàòà öàðåâè÷íà íèâà. Äðåáíà õâúðêàòà òâàð, ñ íåèçñóøåíè îùå îò ïîëåãàòèòå ëú÷è íà ñëúíöåòî êðèëöà ìóäíî ñå âäèãà â ñèâî îáëà÷å îò ïúðõàùè òî÷èöè, êîåòî áúðçî ñëåä òîâà ñå ñèïâà ïî òðåâàòà äî ñëåäâàùèÿ çàìàõ íà êîñèòå. Îòçàä, íà áåçîïàñíî ðàçñòîÿíèå îò òðèìàòà, ïî ïîâàëåíèòå îòêîñè, ñ ïîäñêîöè è êúñè ïðåõâðúêâàíèÿ îò ìÿñòî íà ìÿñòî øåòàò âðàáöè.

Ïúëíàòà ñ æèâîò, ïîëþëÿâàùàòà ñå íà âúëíè îò ñâåæî ïîëúõâàùèÿ âåòðåö òðåâà ìàìè î÷èòå ñ óäèâèòåëíî ÷èñòè áàãðè.  ñâîÿòà ïðèâèäíà áåçïîðÿäíîñò òå îáðàçóâàò íåäîñòèæèìè çà âúîáðàæåíèåòî ñú÷åòàíèÿ. Âñåêè öâÿò è ñòðúê ñå âïèñâà åñòåñòâåíî â òàçè âúëøåáíà õàðìîíèÿ, äîïúëâà íåîáóçäàíàòà ѝ êðàñîòà è ïðàçíóâà ñ áóéíà ðàäîñò ñúùåñòâóâàíåòî ñè.

Ïúñòðàòà ëèâàäà íàìàëÿâà, èçÿæäàíà îò ìåòàëíèòå óñòè íà êîñèòå, êîèòî îòõàïâàò ïî ìúíè÷êî îò íåÿ, çà äà ÿ íàðåäÿò íà äúëãè, òåñíè èâèöè çàä êîñà÷èòå.

Ïúðâèÿò îò òðèìàòà ìëàäè ìúæå äîâúðøâà îòêîñà, õâàùà çà øèéêàòà ïëåòåíà äàìàäæàíà è æàäíî ïèå íà åäðè ãëúòêè. Áúê-áúê-áúê… Âúçäóõúò ïðîñâèðâà íàä ãîðíàòà ìó óñòíà. Âàäè÷êè ïîòè÷àò ïî áðàäàòà ìó, çà äà ñå ñìåñÿò ñúñ ñîëåíàòà ïîò íà ãúðäèòå. Òîé ñè ïîåìà äúëáîêî äúõ è îò óñòàòà ìó ñå îòðîíâà ñúñ çàäîâîëñòâî åäíî ïðîäúëæèòåëíî „Î-õà-à-à!". Ñëåä ìàëêî ñå íàâåæäà, îñòàâÿ äàìàäæàíàòà íà çåìÿòà, âçåìà ñòèñêà îò îêîñåíàòà âå÷å òðåâà è èçáúðñâà ñ íåÿ áëÿñêàâîòî îñòðèå íà êîñàòà. Ïîñëå, ñ îòìåðåíè äâèæåíèÿ, âíèìàòåëíî ïðîêàðâà òî÷èëîòî ïî çâúíòÿùàòà ñòîìàíà, êîÿòî îòâðúùà íåäîâîëíî ñúñ ñúñêàù çâóê.

Äâàìàòà ïî-ìàëêè áðàòÿ âå÷å ñà äîñòèãíàëè äî êðàÿ íà ëèâàäàòà è ïîñëåäîâàòåëíî ïîâòàðÿò äåéñòâèÿòà ñ âîäàòà è òî÷èëîòî, ïðåäè äà çàõâàíàò íîâè ðåäîâå.

Áëèçî äî ïúòÿ, âúðõó íàðú÷ ïðÿñíî îêîñåíî è áîãàòî óõàåùî íà áèëêè ñåíî ñåäè âúçðàñòåí ÷îâåê è ñ ïðåìðåæåíèÿ ïîãëåä íà ïðèñâèòèòå ñè î÷è ïî áàùèíñêè ñòðîãî, íî è ñ íàñëàæäåíèå íàáëþäàâà òðèìàòà ñè ñèíà. Äóøàòà ìó ñå èçïúëâà ñ äîâîëñòâî, â ñúðöåòî ìó îòåêâà ëèêóâàùà ïåñåí. Èñêà ìó ñå äà ñïîäåëè ñ öåëèÿò ñâÿò áàùèíàòà ñè ãîðäîñò…
- À äîáúð äåí, Êîëüî! Ïî÷èâàø ëè, ïî÷èâàø ëè? – ÷ó äðåçãàâ ãëàñ çàä ñåáå ñè. Òîé ñå ñòðåñíà, èçâúðíà ñå äà âèäè êîé òàêà ãðóáî ãî èçòðúãíà îò îáçåëîòî ãî ìå÷òàíèå è ÷àê ñåãà îñúçíà , ÷å íàèñòèíà å ñåäíàë íà òðåâàòà, à íàáëèçî ñòúð÷è åäèíñòâåíî è ñàìîòíî êîñàòà, êîÿòî îñòàâè ïðåäè ìàëêî.
- Î-î, áàé Ñòåôàíå, òè ëè ñè? Åëà, ñÿäàé, äà ñå âèäèì!
- À! Íÿìà äà ñÿäàì, Êîëüî, ÷å è àç ñúì òðúãíàë íà êîñèòáà. Õà-õà! ×óâàé, Ñòàí÷î, äåòî èìàøå åäíà ïðèêàçêà… Ïúê è ÿ âèæ, êúäå ñå å äèãíàëî ñëúíöåòî… Ïðèïè÷à äíåñ ÿêî…
- Àìè ùî íå ïî÷àêàø äî ñúáîòà? Ìîæå äà ñè äîéäå îò ãðàäà ìîì÷åòî òè.
-À-õà! Ùå ñè äîéäå! Äà êîñè? Êîëêîòî ùå ñè äîéäàò òâîèòå! – îòñå÷å áàé Ñòåôàí. – Òàêàâà å òÿ, íàøàòà… Ùå ñè äîéäå, îò Ëîíäîí !? Õà-õà-õà!
- Òúé ëè! Íå çíàåõ…Êàêâî äà òè êàæà, áàé Ñòåôàíå? Ìîèòå ïúê ñà â Êàíàäà. È òðèìàòà. Ìàéêà èì ñå ïîáîëÿ îò ìúêà. Ïåò âíó÷åòà èìàìå, íî ñàìî íà ñíèìêà ñúì ãè âèæäàë. Íàé ãîëÿìàòà, Ðåáåêà – íà áàáà ñè Ðàäêà êðúñòåíà, âå÷å å ó÷åíè÷êà. Ó÷àò ãè òàì, íà àíãëèéñêè. Äðóãàòà è òÿ ìàé å ó÷åíè÷êà, íî ó÷è ïî ôðåíñêè. Ïúê áúëãàðñêè êîãà? Íå çíàì, íå çíàì …
- Êîëüî, òúé êàêòî ãëåäàì òåëåâèçèÿòà âå÷åð è ñëóøàì òîç-îíÿ… Ïúê è ñèíúò, íàëè ñå îáàæäà ïî òåëåôîíà îò âðåìå íà âðåìå…Ìàé è òÿõíàòà íèêàê íå å ëåñíà, âèêàì. Õè÷ íå èì å äî íàøèÿ òðåâîëÿê íè íà ìîì÷åòàòà, íè íà æåíèòå èì! Êîñèì ñè íèå ñ òåáå ãþðëþêà, ñåëîòî íè å ïðàçíî, çàïðèëè÷àëî å íà êåëåìå. À äåöàòà íè, ãîðêèòå – êàêâî ñà âèíîâíè òå - òÿõ ãè êîñÿò ïúðâî òóêà, ïúê ïîñëå íåéäå ïî ñâåòà. È ïîñëå ñå ÷óäèì çàùî íå ìîæåì äà ñå ðàçáåðåì ñ âíóöèòå… Àç çíàì áúëãàðñêè è äðóãî âå÷å íå ìè òðÿáâà. Àìà, ïèòàì ñå - çàùî è òå, íàëè óæ ñà…Òúé äå, çàùî è òå äà íå çíàÿò, òà äà ñå ðàçáèðàìå ïî íàøåíñêè?

Áàé Ñòåôàí çàìúë÷à. Ñâåäå î÷è êúì çåìÿòà è çà÷îâúðêà ñ êðàê ïðåä ñåáå ñè. Ïîñëå íàðàìè êîñàòà:
- ß àç äà õâàùàì ïúòÿ, ÷å îêúñíÿõ. Õàéäå, ñïîðíà òè ðàáîòà, Êîëüî!
- Ñïîðíà è íà òåá, áàé Ñòåôàíå!


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 21.01.2019 @ 15:07:57 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   dimitarkolev

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 20:01:25 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Êîñà÷è" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êîñà÷è
îò Angelche íà 23.01.2019 @ 06:18:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õóáàâ ðàçêàç! Íà÷àëîòî ñ òàçè êðàñèâî íàðèñóâàíà
êàðòèíà ìå çàáëóäè. Ìíîãî áîëêà å ñúáðàíà òóê...
Ïîçäðàâ!