Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 519
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 523

Îíëàéí ñåãà:
:: VladKo
:: pastirka
:: rajsun
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÌúñò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: heel

Òîíÿ áå ïðåìèíàëà êàòî óðàãàí ïðåç æèâîòà íà íÿêîëêî ìúæå. Åäèí îò ïîòúðïåâøèòå áå Ìàðòèí. Òÿ ñå âëþáè â íåãî, æèâÿ ñ íåãî íÿêîëêî ìåñåöà, ïîñëå ðåøè, ÷å íå å çà íåÿ è ãî çàðÿçà, îñòàâÿéêè äúëáîêà ðàâíà â ñúðöåòî ìó. Åñòåñòâåíî âåäíàãà ñå íàñî÷è êúì ñëåäâàù îáåêò, êàòî âÿðâàøå, êàêòî âèíàãè, ÷å å íàìåðèëà èñòèíñêèÿ ìúæ. Íî íåùàòà è òàì íå ñå ïîëó÷èõà, âåðîÿòíî çàùîòî Òîíÿ ãî çàêúñà ñúñ çäðàâåòî.

Íåîñîáåíî îïèòíèÿò íà ëþáîâíèÿ ôðîíò Ìàðòèí íå ìîæà äà ñå ïðèìèðè ñ ïðîâàëà íà âðúçêàòà. Òîé õåì îáè÷àøå Òîíÿ, õåì ÿ ìðàçåøå. Êîëêîòî é ñòðàííî äà èçãëåæäà, áå ãîòîâ åäíîâðåìåííî äà äàäå æèâîòà ñè çà íåÿ è äà ÿ óáèå.  ãëàâàòà ìó áå ñòðàøíà êàøà, êàòî íàä âñè÷êî äîìèíèðàøå ÷óâñòâîòî íà ðåâíîñò. Òîé íå ìîæåøå äà ïðèåìå, ÷å áèâøåòî ìó ãàäæå âå÷å ñïè ñ äðóã. Íàïðàâî ñå ïîáúðêâàøå ïðè ìèñúëòà çà òîâà.
Ñëåä åäèí çàïîé çàðàäè ëþáîâíàòà ìúêà, òîé ðåøè äà ñè îòìúñòè. Òîëêîâà áå ÿäîñàí, ÷å íå ñè äàâàøå ñìåòêà â êàêâî ñå çàáúðêâà. Çíàåøå ñàìî, ÷å Òîíÿ òðÿáâà äà ñòðàäà. Íèùî äðóãî íå ãî èíòåðåñóâàøå.
Ìàðòèí ñå ñâúðçà ñ åäèí ñâîé áèâø ñúó÷åíèê, êîéòî ñå çàíèìàâàøå ñ êàêâè ëè íå äàëàâåðè, è ãî ïîìîëè äà ìó íàìåðè áèÿ÷. Ñåäìèöà ïî-êúñíî Ìàðòèí âå÷å ðàçïîëàãàøå ñ ïðàâèëíèÿ ÷îâåê. Ïëàòè ìó òðè õèëÿäè ëåâà è ìó îáåùà îùå òîëêîâà, êîãàòî ñâúðøè ðàáîòàòà. Îáÿñíè ìó êúäå å íàé-óäîáíî äà ïðè÷àêà Òîíÿ è ãî èçïðàòè äà äåéñòâà ñ äóìèòå:
– Èñêàì äà ÿ ñïóêàø îò áîé. Ñàìî íå ÿ óäðÿé ïî ëèöåòî, íåêà ëèöåòî é äà ñè îñòàíå õóáàâî. Êàêâîòî ïðåöåíèø èçïîëçâàé, áóõàëêà, ìåòàëíà òðúáà, íÿìà çíà÷åíèå. È çàïîìíè, èñêàì ÿ ïðåáèòà, íå óáèòà. Ãëåäàé äà íå ïðåêàëèø. Ïîòðîøè è êîêàëèòå è òîâà å.
Îíçè ñè ñâúðøè ðàáîòàòà. Çà ñëó÷èëîòî ñå äîðè ïèñàõà âúâ âåñòíèöèòå. Íî ðàçñëåäâàíåòî âëåçå â çàäúíåíà óëèöà, êàêòî ìîæåøå äà ñå î÷àêâà. Òîíÿ âå÷å íå ñúáèðàøå ïîãëåäèòå íà ìúæåòå â êâàðòàëà ñ êðúøíàòà ñè ïîõîäêà. Ñëåä äâóñåäìè÷åí ïðåñòîé â áîëíèöà òÿ ñå ïðèáðà â äîìà ñè è íå ñè ïîäàâàøå íîñà íàâúí. Ìàðòèí íå çíàåøå êàêâî å ñúñòîÿíèå é, íî ïðåäïîëàãàøå, ÷å òî ñå ïîäîáðÿâà ñëåä èçïèñâàíåòî.
Åäèí äåí íà Ìàðòèí ìó ñå ïðèèñêà äà âèäè áèâøåòî ñè ãàäæå. Ñúðöåòî ìó âñå îùå òðåïâàøå ïðè ìèñúëòà çà Òîíÿ. Âúïðåêè ÷å ñå ÷óâñòâàøå àäñêè ãóçåí, ñå ïðåñòðàøè äà ÿ ïîñåòè. Ðàçòðåïåðàí îò íåðâè, òîé íàòèñíà çâúíåöà. Íà ïðàãà ñå ïîÿâè æåíà íà îêîëî ïåòäåñåò ãîäèíè, êîÿòî òîé íå ïîçíàâàøå.
– Òîíÿ òóê ëè å? – ïîïèòà Ìàðòèí.
– Äà, òóê å.
– Áèõ èñêàë äà ÿ âèäÿ.
– Òÿ ðÿäêî ïðèåìà ãîñòè… Íå çíàì äàëè çíàåòå, íî òÿ íåîòäàâíà ïîñòðàäà.
– Äà, çíàì. Äîéäîõ äà âèäÿ êàê å.
– À âèå êàêúâ ñòå é?
– Ïðèÿòåë.
– Êàê ñå êàçâàòå?
– Ìàðòèí.
– Èç÷àêàéòå.
Ìèíóòà ïî-êúñíî æåíàòà ñå âúðíà è îáÿâè:
– Âëèçàéòå. Ñàìî ùå âè ïîìîëÿ äà íå ñå çàñòîÿâàòå ìíîãî, òÿ èìà íóæäà îò ïî÷èâêà. Àç ñúì áîëíîãëåäà÷êàòà é. Ìàÿ ñå êàçâàì.
Êàòî âèäÿ ëåæàùàòà â ñïàëíÿòà Òîíÿ, Ìàðòèí ïðåáëåäíÿ. ×óâñòâîòî çà âèíà ãî ñòèñíà çà ãúðëîòî. Òîëêîâà ñå áå ïðèòåñíèë, ÷å åäâà óñïÿ äà ïðîìúëâè „çäðàñòè“. Òîíÿ ñàìî êèìíà è ãî çàãëåäà ñ ïîìðúêíàë ïîãëåä. Çåëåíèòå é î÷è ñÿêàø áÿõà íàëåòè ñ áîëêà è òúãà.
– Êàê ñè? – ïîïèòà Ìàðòèí è èçîõêà, ïîñëå ñòðåëíà ñ î÷è êðàêàòà é, êîèòî áÿõà âäèãíàòè âúðõó äâå êóï÷èíè âúçãëàâíèöè. Ëåâèÿò áå â ãèïñ äî ñëàáèíèòå, à äåñíèÿò ñòúð÷åøå èçïúíàò ñúñ ñòåãíàòî â øèíà êîëÿíî. Äÿñíàòà é ðúêà ñúùî áå ãèïñèðàíà, ñàìî âúðõîâåòå íà ïðúñòèòå ñå ïîäàâàõà íàâúí.
– Àìè … âèæäàø.
– Ìíîãî ñúæàëÿâàì – ïðîïëàêà Ìàðòèí. Áå íàïúëíî èñêðåí. Æåëàíèåòî ìó çà ìúñò ñå áå ñòîïèëî íàïúëíî. Óæàñåí îò ãëåäêàòà, òîé ãîðêî ñå ðàçêàéâàøå. – Áîëè ëè òå?
– Áîëè, íî íå êàêòî â íà÷àëîòî. Ñåãà ñúì ïî-äîáðå. Ìíîãî ìèëî îò òâîÿ ñòðàíà, ÷å äîéäå äà ìå âèäèø.
– Î, Òîíÿ. Òîëêîâà ìè å ìú÷íî çà òåá! – ïðîñòåíà òîé è î÷èòå ìó ñå íàñúëçèõà. Ïîçàìèñëè ñå è äîáàâè: – Îíçè, êîéòî òå íàïàäíà… õâàíàõà ëè ãî?
– Íå, åäâà ëè íÿêîãà ùå ãî õâàíàò, ñ ìàñêà áåøå.
– Àêî çíàåõ, ÷å ñà òå ïðåáèëè, ùÿõ äà òå ïîñåòÿ â áîëíèöàòà. Ðàçáðàõ ïðåäè ñåäìèöà êàêâî å ñòàíàëî. Èñêàõ äà äîéäà âåäíàãà, íî íàëè óæ ñìå ñêàðàíè… òà çàòîâà ñå çàáàâèõ.
Òÿ ñå ïîäñìèõíà êðèâî.
– Å, íàëè ñåãà ñè òóê.
– Äà. Èìàø ëè íóæäà îò íåùî? Ìîãà ëè äà ïîìîãíà?
– Íå, íàåõ ñè áîëíîãëåäà÷êà. Ìàÿ ñå ãðèæè äîáðå çà ìåí.
– Ìîæåø ëè äà ñòàâàø?
– Îò âðåìå íà âðåìå ìå èçïðàâÿò íà ïðîõîäèëêàòà, íî êðà÷êà-äâå, òîâà ìè å ìàêñèìóìúò. Õóáàâîòî å ÷å ìîãà äà ñòúïâàì íà äåñíèÿ êðàê.
– Äàíî áúðçî äà ñå âúçñòàíîâèø. Æåëàÿ òè ãî îò âñå ñúðöå.
– Áëàãîäàðÿ, Ìàðòî.
– Å, ùå òå îñòàâÿ äà ñè ïî÷èâàø. Àêî òè ïîòðÿáâà íåùî, âèíàãè ìîæåø äà ìè ñå îáàäèø. Ãîòîâ ñúì íà âñè÷êî çà òåá, äà çíàåø.
Òÿ êèìíà è çàðåÿ ïîãëåä êúì òàâàíà.
 òîçè ìîìåíò íà âðàòàòà ñå ïîÿâè áîëíîãëåäà÷êàòà.
– Òîí÷å, äà îòñêî÷à äî áîëíèöàòà çà äîêóìåíòèòå? Ñåãà èìà ÷îâåê ïðè òåá, çàòîâà ïèòàì.
– Àìè …
– Àç ùå ñòîÿ ïðè íåÿ êîëêîòî òðÿáâà – êàçà Ìàðòèí.
– Íå èñêàì äà òå àíãàæèðàì – êàçà ëåêî òðîñíàòî Òîíÿ.
– Íåêà è àç äà íàïðàâÿ íåùî çà òåá – ïðèìîëè ñå òîé.
– Äîáðå. Îòèâàé, Ìàÿ. Íî íå ñå áàâè, ìîëÿ òå.
Áîëíîãëåäà÷êàòà èçëåçå. Íàñòàíà òÿãîñòíî ìúë÷àíèå. Ìàðòèí ñòàíà è îòèäå äî ïðîçîðåöà. Ãëåäêàòà íà èçïîòðîøåíîòî òÿëî, êîåòî íÿêîãà ãî áå äàðÿâàëî ñ ïëúòñêè íàñëàäè, íå ìó ïîíàñÿøå.
– Íå ñúì ïðèÿòíà ãëåäêà, à? – ïîäõâúðëè Òîíÿ.
Òîé ñå ïðèáëèæè, ñòèñíà çäðàâàòà é ðúêà è ÿ ïîãàëè íåæíî.
– Ùå ñå îïðàâèø, ìèëà. Òè ñè ñèëíî ìîìè÷å.
Òÿ ïîäñìúðêíà, ñëåä òîâà ïî áóçèòå é ñå çàòúðêàëÿõà ñúëçè.
– Çíàì, ÷å íå ñúì ñâåòèöà, íî íèìà çàñëóæàâàì òîâà. Îíçè ìå óäàðè äåñåòêè ïúòè ñ áóõàëêà. Ïëà÷åõ è ìó ñå ìîëåõ, íî òîé íå ïðåñòàâàøå. Êàçâàøå, ÷å ñúì äîëíà êó÷êà. Áîëêàòà áåøå óæàñíà, èìàõ ÷óâñòâîòî, ÷å ùå óìðà. Âå÷íî ùå æèâåÿ â ñòðàõ.
– Äàíî ñå ïúðæè â àäà òàçè ãàäèíà! Îïèòà ëè äà ñå ñåòèø êîé å?
– Íåïîçíàò áåøå ìàé. Íÿêîé ìè èìà çúá. Âñúùíîñò íåìàëêî õîðà ìè èìàò çúá, ìîæå áè.
– Àç ñúùî òå ìðàçåõ, êîãàòî ñêúñàõìå, íî ñ òå÷åíèå íà âðåìåòî ìè ìèíà. Äúðæà äà ñè îñòàíåì ïðèÿòåëè.
– Òè ñè äóøè÷êà, Ìàðòî.
Òîé âúçäúõíà è îòíîâî îòèäå äî ïðîçîðåöà.
– Ñìÿòàì äà ïîäðåìíà, ïèõ ñè ëåêàðñòâàòà è…
– Äîáðå, àç ùå áäÿ íàä òåá, ìèëà.
Òÿ ïðèòâîðè î÷è, óñòíèòå é ñå ðàçòåãíàõà â áëàãà óñìèâêà. Ïåò ìèíóòè ïî-êúñíî äèøàíåòî é ñòàíà ðàâíîìåðíî.
Îáëåãíàò íà ïåðâàçà íà ïðîçîðåöà, Ìàðòèí ñå âçèðàøå â áîñîòî é ñòúïàëöå, êîåòî â åäíè ïî-äîáðè âðåìåíà ñå áå îòúðêâàëî ïàëàâî â ñëàáèíèòå ìó, äîêàðâàéêè ñëàäêà âúçáóäà. Ñåãà áå êëþìíàëî íàä âúçãëàâíèöèòå êàòî ïîâÿõâàùî öâåòå. Ïðúñò÷åòàòà íà ãèïñèðàíèÿ êðàê ïîòðåïâàõà, ñÿêàø óäðÿíè îò ñëàá òîê.
Òîé ñå îïèòà äà ñè ïðåäñòàâè ïðåç êàêâè ìúêè å ìèíàëà è ìèíàâà Òîíÿ çàðàäè íåãî. Ïî÷óâñòâà ñå îòâðàòåí îò ñåáå ñè. Ïðèèñêà ìó ñå äà ñè òðúãíå âåäíàãà.
Èçâåäíúæ Òîíÿ îòâîðè î÷è.  ïîãëåäà é ñå ÷åòåøå òðåâîãà è îáúðêâàíå.
– Ìàðòèíå, èìà ïðîáëåì!
– Êàêâî? – ïîïèòà ñòðåñíàòî òîé.
– Òðÿáâà äà… êîðåìúò ìå ñòÿãà.
– Êàêâî?
– Ìàìêà ìó!
– Êàêâî äà íàïðàâÿ?
– Ìàõàé ñå! Òðúãâàé ñè!
– Çàùî?
– Çàùî, çàùî, ùå ñå íàñåðà áå, ÷îâåê. Òðÿáâàøå äà êàæà íà Ìàÿ äà ìè ñëîæè ïàìïåðñ ïðåäè äà èçëåçå.
– Äîáðå äå, ùå òå çàíåñà äî òîàëåòíàòà.
– Êàêâî íîñåíå áå, ÷îâåê! Ñ òåçè ïóêíàòè ïðåøëåíè íà êðúñòà íå ìîãà äà ñå ñâèâàì èçîáùî! Âñè÷êî ïðàâÿ â ëåãëîòî. Àõ, ìàìêà ìó! Çàùî òî÷íî ñåãà!
Ìàðòèí áúðçî ñå îêîïèòè. Èçòè÷à â áàíÿòà è âçå ïîäïðÿíàòà â úãúëà ïîäëîãà. Òîíÿ âèäÿ êàêâî íîñè òîé è çàõëåí÷è:
– Íå ìîãà äà èñêàì òîâà îò òåá. Î, óæàñ! Ìíîãî ìå å ñðàì, Ìàðòî.
– Òîíÿ, ïðåñòàíè, âñè÷êî å íàðåä. Ñ óäîâîëñòâèå ùå òè ïîìîãíà. Ñïîêîéíî ìèëà.
Òîé ðàçêðà÷è ëåêî êðàêàòà é, ïîâäèãíà ñ åäíàòà ðúêà äÿñíîòî é áåäðî è ìóøíà âíèìàòåëíî ïîäëîãàòà. Ìîìåíòàëíî ñå èçñèïà âîäîïàä îò ôåêàëèè. Òîíÿ ñå áå èç÷åðâèëà è õàïåøå óñòíè.
– Ìíîãî ñúæàëÿâàì – ïðîïëàêà òÿ.
– Êàçàõ òè äà ïðåñòàíåø äà ñå òðúøêàø. Íèùî ñòðàøíî íå å ñòàíàëî. Îò êàêâî ñå ñðàìóâàø? Çíàåø, ÷å ñúì òå âèæäàë ãîëà îòäîëó.
Òÿ ñå óñìèõíà èçìú÷åíî.
Êîãàòî âñè÷êî ïðèêëþ÷è, òîé ìàõíà ïîäëîãàòà, èçñèïà ñúäúðæàíèåòî é â òîàëåòíàòà è ÿ èçìè íà ìèâêàòà. Ïîñëå ñå âúðíà ñ ïîäëîãàòà è êàí÷å ñ õëàäêà âîäà, çà äà ïîäìèå áèâøåòî ñè ãàäæå. Ñïðàâè ñå äîáðå è ñ òàçè çàäà÷à.
Äåñåò ìèíóòè ïî-êúñíî ñå ïîÿâè Ìàÿ. Áå ñâúðøèëà êàêâîòî òðÿáâà â áîëíèöàòà.
– Å, àç ùå òðúãâàì – êàçà Ìàðòèí.
– ×àî, Ìàðòî. Ìíîãî ñúì òè áëàãîäàðíà – êàçà Òîíÿ è ìó ìàõíà ñúñ çäðàâàòà ñè ðúêà.
Òîé ñå óñìèõíà è íàïóñíà àïàðòàìåíòà. Íåçíàéíî çàùî ñå ÷óâñòâàøå ãîðä îò ñåáå ñè.

***
– Êîé áåøå òîçè? – ïîïèòà Ìàÿ.
– Áèâøå ãàäæå.
– Ìàé å ñòàâàëî íåùî äîêàòî ìå íÿìàøå? – êàçà Ìàÿ è ñáúð÷è íîñ.
– Àìè íàñðàõ ñå, òîâà ñòàíà.
– È òîé ñå å ñïðàâèë ñ ëàéíàòà!
– Äà, ïðè òîâà äîñòà äîáðå.
– Åé, åäèí ñâåñòåí ìúæ íà òîçè ñâÿò!
– ×àê ïúê ñâåñòåí. Òîé å ïëàòèë äà ìå ïðåáèÿò.
– Êàêâî?
– Òîé ìå å ïîðú÷àë, ÷ó ìå ìíîãî äîáðå.
– Òè ñè ëóäà! Îòêúäå çíàåø?
– Îòâñÿêúäå çíàì. Ïúðâî, ïîçíàâàì ãî êàòî õàðàêòåð, âòîðî, íà÷èíà, ïî êîéòî ïðîòå÷å ðàçãîâîðúò íè, òðåòî, öÿëîñòíîòî ìó äúðæàíèå – ïîãëåäèòå, èçðàæåíèÿòà. Ñòî ïðîöåíòà ñúì ñèãóðíà.
– Íî òîâà å óæàñíî! Äà çâúííà ëè â ïîëèöèÿòà?
– Íÿìàì äîêàçàòåëñòâà. À è… êàêòî è äà å.
– È ùå îñòàâèø íåùàòà òàêà?
– Äà. Âñúùíîñò … îò êèëîìåòðè ñè ëè÷è, ÷å òîé ìå îáè÷à. Ãîòîâà ñúì äà ìó ïðîñòÿ.
– Òîíè÷êà, òîâà å … íå ìîãà äà ãî ïîâÿðâàì!
– Å, àêî íåùàòà ìåæäó íàñ íå ñå ïîëó÷àò è âòîðèÿ ïúò, ùå èìàì íà÷èí äà ìó îòìúñòÿ.
– Ìèñëèø, ÷å òîé èñêà äà ñå ñúáåðåòå îòíîâî?
– Èñêà ÿ. Âëþáåí å äî óøè â ìåí. Ïîìíè ìè äóìàòà, óòðå ïàê ùå äîâòàñà, âåðîÿòíî ñ öâåòÿ.


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 17.01.2019 @ 10:20:39 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   heel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

23.04.2024 ãîä. / 09:46:35 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ìúñò" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.