Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 877
ХуЛитери: 5
Всичко: 882

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Elling
:: Marisiema
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСпомените на дъжда
раздел: Разкази
автор: gfstoilov

И дъжда беше тих, също като деня.
Небето мълчаливо го изливаше и капките му безшумно се сливаха с пластовете от окапалото вече лято.
Улиците течаха есенно обезлюдени – дори времето не бързаше, позадрямало безгрижно.
Дъжда и листата падаха ръка за ръка - на места се образуваха вади, по които листата плуваха към някой далечен хоризонт, а на други места листата се сгъваха като длани и събираха дъжда за някой, който можеше да се завърне от дълъг път.
Парк тъгуваше самотен и като че ли забравен от всички.
Алеите му бяха пусти и днес, и вчера, а навярно и утре.
Самотата му тежеше, обичаше да слуша истории от разхождащите се из него или когато спират пред фонтана с държащата делва в ръцете си девойка, от която щедро се изливаше вода в малко езерце под нея.
Но не и сега, в това негово днес - нямаше кого да изчака дойде откъм извора с двадесет и пет пеещи струи, изливащи се в дългото корито и да го скрие под сенките на короните на огромните си дървета, както правеше в най-слънчевите дни.
Беше самотен и с готовност би предложил на някой да поседне под навеса на старата постройка и да помълчат заедно.
Да помълчат и да си спомнят...

******
- Толкова е хубаво – каза тя, след като огледа с пъстрите си очи наоколо.
Ранната есен искреше златиста от промъкващите се през клоните лъчи. Тук-там някое листо се откъсваше и политаше в обичайния си танц към корените на дървото му. Лек, много лек вятър побутваше клоните и те се поклащаха лениво с вълни от листа. Също погалваха косите ѝ с цвят не азаарен мед.
- Върти се – отбеляза, уловила движението на едно от тях. – Върти се освободено от тежестта да бъде оковано за клона си. Сякаш не принадлежи вече на този свят, а е свободно да избере свой си – полетът, лекотата, свободата. Виж как се върти...
- Всичко е кръг – животът, пътищата в него, краят им, който е ново начало на поредния кръг.
Той беше срещу нея. Не гледаше листото, нямаше нужда. Мислите му вече го бяха видели. Те бяха в танца му – бяха част от движението и го следваха.
- Нима всичко се съдържа в този кръг?
- Всичко.
Протегна ръка към нея, не можеше да я докосне, но искаше да усети топлината на тялото ѝ. Преди да заспи винаги я докосваше, тя го зареждаше с енергията да бъде жив.
- В това завъртане е началото на края на всяко движение. Сътворението е захапало своят крах от хаоса, който го е родил. Вселената е вихър светлина, погълвана от бездната на мрака. Времето започва там където свършва – това листо ще бъде свободно докато се прероди напролет отново на своя клон.
Тялото ѝ стана прозрачно, вятъра и слънчевите лъчи преминаха през нея и се сляха с танца на падащата есен над тях.
- А любовта? И тя ли е в кръга?
- Тя е всичко останало – без нея няма бъдат разбрани кръговете на съществуването. Любовта е като силата раждаща космическия безкрай, чрез който ума преминава през слоевете на познанието.
Листото изчезна, но друго пое по неговия път.
- Не се ли губи? Понякога толкова много преживява – наранена, прокудена...
- Истинската остава завинаги да се движи в танца си на вечност.
Тя се усмихна с блеснали като звезди искри в очите си.
- Като този сън – ще е безкраен...
- Безкраен като спомена за него – съгласи се той и затвори очи.

******
Паркът опустя – сънят изчезна, онази среща утихна сред въздишката на есента.
Дъждът подсети времето, че трябва да се пораздвижи. Залеза търпеливо чакаше да скрие в сенките си всички спомени. Беше част от движението на промените – ден и нощ.
Есента въздъхна още веднъж, но много по-тихо, уморено, само няколко мига преди да изпрати сивият ден. Колко много дни бе изпращала, колко утрини посрещала, но неизменно си казваше, че:
- Когато някой спомен си отива, след него остава единствено празнота.


Публикувано от viatarna на 03.01.2019 @ 08:45:31 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   gfstoilov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 35941
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Спомените на дъжда" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Спомените на дъжда
от Kanegan на 05.01.2019 @ 02:05:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много красиви спомени!
Сътворението е захапало своят крах от хаоса, който го е родил. Вселената е вихър светлина, погълвана от бездната на мрака. Времето започва там където свършва – това листо ще бъде свободно докато се прероди напролет отново на своя клон.
- Когато някой спомен си отива, след него остава единствено празнота.

Импресия с прозрения, и то дълбоко духовни!Беше удоволствие да прочета!


Re: Спомените на дъжда
от malovo3 на 03.01.2019 @ 17:24:06
(Профил | Изпрати бележка)
За момент си представих платно на художник! Поздрави!