Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 789
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 793

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÎáè÷
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: anaangelova

"Òàçè å Ìîÿòà çàïîâåä:
äà ëþáèòå åäèí äðóãèãî"
/Éîàí 15:12/


... Êàòî âëåçåì â åäèí äîì, íèå âèæäàìå ìíîãî ïðåäìåòè â íåãî è çíàåì,÷å òå ñà äåëî íà ÷îâåøêàòà ðúêà. À êîãàòî ïúê èçëåçåì ñðåä ïðèðîäàòà ìîæåì äà íàáëþäàâàìå áåçêðàéíî ìíîæåñòâî íåùà- ñëúíöåòî, íåáåòî, ïëàíèíèòå, ðåêèòå, ìîðåòàòà.
Ïèòàìå ñå êîé å íàïðàâèë âñè÷êî òîâà. Àêî îòâîðèì êíèãà íà êíèãèòå- Áèáëèÿòà, ùå íàìåðèì îòãîâîðà- Áîã.
... Èâà ñè ñïîìíÿøå ñ íîñòàëãèÿ âðåìåòî, êîãàòî áàùà è ðàçêàçâàøå âå÷åð, ñúáðàíè îêîëî òðàïåçàòà ÷óäåñàòà, èçâúðøåíè îò Ñïàñèòåëÿ-Èèñóñ Õðèñòîñ.
Òÿ áåøå îùå ìàëêà, õëàïå íà 5-6 ãîäèíêè, à ñëóøàøå çàõëàñíàòà èñòîðèèòå, ðàçêðèâàùè èñòèíàòà çà ñâåòà è õîðàòà. Çíàåøå çà àíãåëèòå,äåìîíèòå, çà Àäàì è Åâà, çà ñúòâîðåíèåòî...
"Ïðèåìåòå Äóõà Ñâåòàãî. Íà êîèòî ïðîñòèòå ãðåõîâåòå, òÿì ùå ñå ïðîñòÿò, íà êîèòî çàäúðæèòå, ùå ñå çàäúðæàò"...
Ìèíàëîòî ÿ âðúõëèòàøå êàòî áóìåðàíã è òÿ çàïëàêà òèõî. Îò øåñò ìåñåöà áå íàñòàíåíà â êëèíèêàòà çà äóøåâíîáîëíè, à è ñå ñòðóâàøå, ÷å ñà ìèíàëè ãîäèíè. Èãðàåøå íåðâíî ñ êîñàòà ñè, êðàñèâà ãàðâàíîâî÷åðíà ÷óïëèâà êîñà. Ìåêîñòòà íà ÷åðòèòå è áÿõà ïîëåãíàëè êàòî óìîðåíè ïòèöè ñëåä áóðÿ. Òÿëîòî è ãúâêàâî, ñëàáî, ôèíî â î÷åðòàíèÿòà ñè, áå ïðîìåíåíî-îò ëåêàðñòâàòà, îò íîâèÿ íàñèëñòâåí ðåæèì. Íÿìàøå ïðèÿòåëè, ñàìî æåíàòà, êîÿòî èì äîñòàâÿøå êàôå è öèãàðè ëåêî è ñèìïàòèçèðàøå, à ñ âðåìåòî Èâà ñå ïðåâúðíà â îò÷óæäåíî ÷îâåøêî ñúùåñòâî. Ïàçåøå äî ñåáå ñè Áèáëèÿòà è ïîíÿêîãà ÷åòåøå Ñâåòàòà êíèãà, íî òðóäíî çàïîìíÿøå ïðî÷åòåíîòî, õàï÷åòàòà ÿ óíàñÿõà è òÿ çàñïèâàøå.
Áàùàòà íà Èâà- Öâåòîìèð- áå ñâåùåíèê â ìàëúê ïðîâèíöèàëåí ãðàä. Íåéíàòà ìàéêà- Éîðäàíêà- áåøå äúëãè ãîäèíè íà÷àëíà ó÷èòåëêà,äîáðîäóøíà è âÿðâàùà, îòäàäåíà íà ðàáîòàòà è ñåìåéñòâîòî ñè. Èìàøå ïî-ãîëÿìà áðàò, êîéòî ðàáîòåøå â ñòîëèöàòà.
Âúçïèòàíà â êîíñåðâàòèâíî ñåìåéñòâî, â öåííîñòè è ìîðàë, òÿ èçðàñòíà êàòî ñëàáî, äåëèêàòíî ìîìè÷å, ìúë÷àëèâà è çàòâîðåíà.
Íå èçëèçàøå ïî÷òè íèêúäå ñàìà, õîäåøå äî ó÷èëèùåòî è ñå âðúùàøå âåäíàãà ñëåä êàòî ñâúðøåõà óðîöèòå.Ñ ìàéêà ñè ñå ñëó÷âàøå äà èçëèçà íà ðàçõîäêà äî Îñòðîâ " Ñâîáîäà" è íà ãîñòè ïðè íåéíè ðîäíèíè.
Èâà íå áå êðàñàâèöà, íî èìàøå íåùî çàãàäú÷íî è òúæíî â î÷èòå è -òúìíî- êàôÿâè, ãîëåìè è êðàñèâè.
 ãèìíàçèÿòà õàðåñâàøå åäíî ìîì÷å, îáè÷àøå ãî òàéíî è ñòðàäàøå îò íåñïîäåëåíàòà ëþáîâ. Ïîñâåùàâàøå ñå íà óðîöèòå ñè è ñ óñúðäèå è ïðèëåæàíèå èìàøå îòëè÷íè îöåíêè. Óâëè÷àøå ñå îò õèìèÿòà, îò áèîëîãèÿòà, ìàòåìàòèêàòà. Ðîäèòåëèòå ÿ íàñî÷èõà êúì ìåäèöèíàòà. Âçå èçïèòèòå, ïðèåõà ÿ â ãîëåìèÿ ãðàä. Òàì ñå çàïîçíà ñ äâå ãîäèíè ïî-ãîëåìèÿ ñúñòóäåíò Ñòåôàí, ãîëÿì æåíêàð, îáè÷àù æèâîòà è óäîâîëñòâèÿòà. Âðúçêàòà èì ïðîäúëæè îêîëî ãîäèíà è Èâà çàáðåìåíÿ. Òîâà áå ãîëÿì óäàð çà ñåìåéñòâîòî íà Èâà. Áàùà è ÿ ïðèíóäè äà ñå îæåíè è òàêà òÿ ñå âåí÷à ñ íåãî íàáúðçî.Ñðàìúò ñå íàëàãàøå äà ñå ïîòóëè,à è êàêâî ùå êàæàò õîðàòà...
 áðàêà òÿ íå áå ùàñòëèâà, çàùîòî Ñòåôàí çàïî÷íà äà ñå ñúáèðà ñ ðàçëè÷íè êîìïàíèè è ñå ïðîïè. Ñëó÷âàøå ñå äà è ïîñÿãà, êàâãèòå è êîíôëèêòèòå çà÷åñòèõà... Äåòåòî ÷åñòî ñòîåøå ïðè áàáàòà è äÿäîòî- êðàñèâî ÷åòèðè ãîäèøíî ìîì÷åíöå, íà èìå Ìèõàèë. Ðîäèòåëèòå íà Èâà íå è äàâàõà äà ñå ðàçäåëè ñúñ Ñòåôàí. Òðÿáâà ëè äà áúäåì ñ íÿêîãî, àêî òîâà íè ïðàâè ïðàçíè è íåùàñòíè?... È êàêâî å ëþáîâòà?
 Íîâèÿ çàâåò ëþáîâòà å îïèñàíà íàé-äîáðå â "Ïúðâî ïîñëàíèå íà ñâåòè àïîñòîë Ïàâåë äî êîðèíòÿíèòå" ãëàâà 13: "Äà ãîâîðÿ âñè÷êè åçèöè ÷îâåøêè è äîðè àíãåëñêè, ùîì ëþáîâ íÿìàì, ùå áúäà ìåä ùî çâúíòè, èëè êèìâàë, ùî çâåêà". Îáè÷òà èçèñêâà âçàèìíîñò è ÷åñòíîñò, ñúïðè÷àñòíîñò è ñïîäåëåíîñò.
Èâà ñå ïðîìåíè ìíîãî, ñòàíà àðîãàíòíà, íà ìîìåíòè çëà è ïðîìåíÿøå íàñòðîåíèåòî ñè ïîñòîÿííî. Ìåëàíõîëèÿòà âçèìàøå íàäìîùèå íàä íåÿ, ìðàçåøå öåëèÿ ñâÿò, îáâèíÿâàøå çà âñè÷êî Ñòåôàí, íå óñïÿâàøå äà ñïè. Çàïî÷íà ñ õàï÷åòàòà è åñòåñòâåíî ñâèêíà ñ òÿõ.Îòíîâî íà ïîìîù ñå ïðèòåêîõà íåéíèòå ðîäèòåëè , óáåäèõà ÿ äà ïîñòúïè â êëèíèêàòà: "Ñâ Ëóêà", â ñòîëèöàòà. Òàêà è ñòàíà. íà÷àëîòî ïðåäïî÷èòàøå äà ñòîè ïî öÿë äåí íà åäíî è ñúùî ìÿñòî, â åäíà è ñúùà ïîçà, áåçðàçëè÷íà êúì îáêðúæàâàùèÿ ñâÿò. Ïèåøå íóæíèòå ëåêàðñòâà , à âðåìåòî-ëåòåøå.Òàêà è íå äîïóñíà õîðà áëèçî äî ñåáå ñè.Íàìðàçèëà ëþáîâòà, ñúðöåòî è áå çàòâîðåíî è òúæíî.Ñëó÷âàøå ñå äà ñå ìîëè íà ãëàñ, ïðàâåøå ãî ïî-ñêîðî èíñòèíêòèâíî, îòêîëêîòî îò äóøà: "Ãîñïîäè,... ïîìèëóé ìåíå ãðåøíàòà...". Áåçðàçëè÷èåòî è áå ùèò ñðåùó âðàæäåáíàòà ðåàëíîñò. Ëÿòîòî îòìèíà, äîéäå åñåíòà, íàáëèæàâàøå çèìàòà. Ïîíÿêîãà ãëåäàøå ïðåç ïðîçîðåöà ïàäíàëèòå ëèñòà è ëåêî ïîêëàùàøå ãëàâà. Íå áå âèæäàëà Ñòåôàí âå÷å ãîäèíà. Çíàåøå, ÷å êàêâîòî è äà ñòîðè òîé, òÿ íÿìàøå äà ñïðå äà ãî îáè÷à, äà ñå îãëåæäà â ñèíèòå ìó î÷è. Ðàçêàçâàõà è êàê å ñïðÿë äà ïèå, ëåêóâàë ñå â êîìóíà, ïðîìåíèë ñå, âçåë äåòåòî ïðè ñåáå ñè. Îòäàâíà Èâà íå òðÿáâàøå äà å â êëèíèêàòà, íî òÿ âñåêè ïúò ðàçêàçâàøå íà ëåêóâàùèÿ ëåêàð êàê íå ñå ÷óâñòâà äîáðå,èçìèñëÿøå íåñúùåñòâóâàùè áîëåæêè è ÿ îñòàâÿõà äî ñëåäâàùèÿ ïúò.
Åäíà ñóòðèí ïðåïè÷àéêè ñå íà ñëúíöå, Èâà ÷ó ïîçíàò ãëàñ, à ïîñëå ãî âèäÿ.Î÷èòå ìó áÿõà ñúùèòå èçïèòàòåëíî-êðàñèâè, ãëåäàõà ÿ òîïëî è ñå óñìèõâàõà. Îïèòà ñå äà ÿ ïðåãúðíå, ïëàõî , ñ ôèíåñ.
Ìúë÷àõà. Ïîìîëè ÿ äà ñå âúðíå ïðè íåãî, ïðîñåøå ïðîøêà...
Èäâàøå ïðåç äåí, à ïîñëå âñåêè äåí,óïîðèò è âíèìàòåëåí, î÷àêâàøå òÿ äà îòêëèêíå íà ÷óâñòâàòà ìó.
Ìîæåøå ëè äà ìó ïðîñòè?...
Óáèâàøå ëè ìèíàëîòî íîâèòå íàäåæäè çà ùàñòèå?...
"Òàçè å Ìîÿòà çàïîâåä:
äà ëþáèòå åäèí äðóãèãî"
Èâà ïðîñòè íà Ñòåôàí, ïðèå îòíîâî ëþáîâòà ìó.
Íàé-ñâåòëèÿò ïðàçíèê Ðîæäåñòâî Õðèñòîâî áå îòìèíàë, èäâàøå Íîâàòà ãîäèíà. Íàé-ïîñëå â êúùè!Òîïëèíà è óþò, óñìèõíàòè ëèöà îêîëî íîâîãîäèøíàòà åëõà.Ðàäîñò è òðåïåò, ïðåãðúäêè è ñúïðè÷àñòíîñò. Äåòåòî áå ïîðàñíàëî, à ñìåõúò ìó îãëàñÿøå äîìà.
"Âñåêè äîì ñå ñúãðàæäà îò íÿêîãî:
à Òîÿ, êîéòî å ñúòâîðèë âñè÷êî, å Áîã".
Êðàñîòàòà è õàðìîíèÿòà áÿõà ñå çàâúðíàëè.Òåæêèòå ñïîìåíè -ïðîêóäåíè.
 åäíà êúùà ìîæå äà èìà ìíîãî íåùà, äà å áîãàòà è õóáàâî ïîäðåäåíà. Íî íÿìà ëè ðàçáèðàòåëñòâî, óâàæåíèå è îáè÷- âñè÷êî å îáðå÷åíî.
È äîñåãà äâàìàòà ãåðîè Èâà è Ñòåôàí æèâåÿò çàåäíî, äúðæàò åäèí íà äðóã, åäèííè â áðàêà, öåëè â ëþáîâòà ñè. Ñëó÷âà ñå ìèíàëîòî äà ãè íàâåñòÿâà, íî òå ñà ñè âçåëè ïîóêà è íå ìó äàâàò äà ãè íàòúæàâà. Íàñòîÿùåòî êðèå èçíåíàäè, à áúäåùåòî- íîâè íàäåæäè è î÷àêâàíèÿ. Âå÷å ïîáåëåëèòå èì êîñè èçäàâàò ,÷å ñà óñòîÿëè íà âðåìåòî, çàãúðáèëè íåâîëèòå è òðåâîãèòå. Ðàäâàò ñå íà äåöàòà è âíóöèòå è íå ñïèðàò äà ìå÷òàÿò, àëà òîâà âå÷å å äðóãà èñòîðèÿ...


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 29.12.2018 @ 12:47:41 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   anaangelova

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 14:59:15 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Îáè÷" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.