Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 804
ХуЛитери: 4
Всичко: 808

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: Albatros
:: LeoBedrosian
:: rajsun

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвън сезона
раздел: Други ...
автор: the_loner_wolf

Февруарската зима разстилаше бялата си покривка върху пределите на една малка балканска държава.
Изненаданите частни превозвачи отменяха редовните автобусни курсове, макар обявената проходимост на пътищата при зимни условия. Населението се дивеше пред телевизионните приемници, при съобщаването на поредния цветови код, ясно описващ за всички състоянието на природата. Все пак се добрах до Созопол. В осем часа вечерта разноцветни улични лампи се опитваха да развеселят обстановката с игриви отблясъци по преспите. Вятърът свиреше по ъглите, а морето лениво бучеше. Странна гледка представляваха снежните навеища в този летен курорт. Всичко беше побеляло по пътя към квартирата в стария град. Красива къща, кацнала насами скалистия ръб, на хвърлей от „художниците”. Отвори ми хазяйката, зъзнеща под дебелия си шал като героиня на Туве Янсон. Изпитателно ме изгледа – луд странник, който безпокои нейната вечер. Стаята миришеше на студ, влага и колосани чаршафи. Въпреки всичко, някъде се бе сгушило парченце лято, дали в червено боядисаната стена или в топлия дъх на климатика, оживял след натискане на копчето. Време за вечеря. Хляб, мек, бял и жилав, вкусен и с аромат на нафтова пещ. Консерва „русенско варено” – същото на вкус като едно време, цялата изпъстрена с латински надписи. В стъклената бутилка черният кубински ром се блъскаше с огнените ритми на карибите и напираше от желание да излезе на свобода. Спокоен сън под трите одеала. Сутринта се промъкваше сънена из улиците, сивкаво хладна. Фотоапарат, чанта и дебели дрехи. Навън жена в кожено палто разравяше огромен „хамър”. Поздравихме се. Крайбрежната улица беше настръхнала от студ. Вятърната мелница застинала скована, а вратите на ресторанта отдавна залостени и завеяни от сняг стояха приведени. Плътно застроените къщи сякаш се притискаха още повече за да се топлят. Разходка из тесните улички, притихнали и необичайно побелели, сякаш изведнъж годините им бяха проличали като на грохнал старец. Към пристанището, обледенено и навъсено, пълно с лодки, излезли на сушата, завити с бяла покривка и очакващи по-добри времена. Двама рибари, вместо гребла размахваха метли и почистваха своята ладия от снега. Малки камиони зареждаха магазините с хранителни стоки. Животът продължаваше. Дори празен, малкият град изглеждаше притиснат и скупчен от огромните строежи, стилово несъвместими и гротескно уродливи „почивни” комплекси. Издигнали снага цинично смеещи се плодове на законни и незаконни машинации и сделки. Кои завършени и функциониращи, кои обградени от кулокранове, като стърчащи кръстове на замръзнали гробове. Път покрай нелепа нова църква, в самото начало на стария град, студено бяла, увенчана с жълто кубе, като нахлупено до ушите таке. Ръждивата котва, посипвана от снега, като че ли се опитваше да гледа настрана. Тази свидетелка на различни времена, култури и нрави, сега беше полегнала и оставена на доизживяване. Плажът, освободен от човешки нозе се простираше необятно бял, набразден единствено от следите на птиците и вятъра. По девственият сняг пред реставрираната стена и търсената сто и петдесет години южна крепостна порта, които през нощта приличаха на увеселителен парк, осветени като със заети от стрелбище прожектори. Скалите се зъбеха на морето целите в ледени висулки, все едно искаха да изкарат на него гнева си от студеното време. Последни хрупащи стъпки из опустелите улици, сподирян от кучешки лай вървях към автогарата, обратно към нервната столица, вечно в сезон.


Публикувано от anonimapokrifoff на 10.12.2018 @ 19:10:58 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   the_loner_wolf

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 08:32:59 часа

добави твой текст
"Извън сезона" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

RE: Извън сезона
от mariq-desislava на 11.12.2018 @ 20:11:26
(Профил | Изпрати бележка)
Има доста поезия тук, особено в сгушеното парченце лято.:)